O szkoleniu
Głównym celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy niezbędnej do kierowania zespołami pracowniczymi.
Uczestnicy po szkoleniu będą potrafili precyzyjnie określić stawiane im cele, delegować zadania, zarządzać priorytetami, angażując przy tym wszystkich członków zespołu.
Szczególny nacisk zostanie położony na komunikację z pracownikami, udzielanie informacji zwrotnej, motywowanie
i organizację pracy własnej i zespołu.
W ostateczności wpłynie to na zwiększenie wydajności poszczególnych zespołów i całej organizacji.
Szkolenie jest skierowane do menedżerów średniego i wyższego szczebla zarządzania na wszystkich płaszczyznach funkcjonowania przedsiębiorstwa, którzy chcą usprawnić kierowanie i odpowiednio efektywnie kształtować zachowania uczestników organizacji oraz relacje interpersonalne.
Program szkolenia
- Kierowanie zespołem –kompetencje i umiejętności, rola i zadania lidera zespołu, zespół
- przywództwo - rola i zadania lidera zespołu
- diagnozowanie własnych predyspozycji przywódczych
- expose szefa - autorytet, asertywność, zasady
- formalne i nieformalne źródła autorytetu
- mój zespół
- typy pracowników – typy zachowań w zespole
- Organizacja pracy, monitowanie
- cele/zadania indywidualne i zespołowe: SMART, CLEAR
- analiza wykorzystania czasu - ocena czasu trwania czynności
- zarządzanie priorytetami - klasyfikacja zadań pod kątem ważności i pilności - Zasada Eisenhowera
- złodzieje czasu i sposoby ich eliminacji
- krzywa wydajności
- plan dnia
- reguła 60/40
- kontrola realizacji zadań
- czerwone i zielone godziny
- Komunikacja w zespole, udzielanie informacji zwrotnej
- efektywna komunikacja kluczem sukcesu w budowaniu zaangażowanego zespołu
- reguły i zasady dotyczące dobrej komunikacji zarówno ustnej jak i pisemnej
- mechanizmy rządzące w grupie
- sytuacje trudne i konfliktowe
- Motywowanie i budowanie zangażowania wśród pracowników
- model zaangażowania organizacyjnego: wymiar myślenia, odczuwania, działania
- jasny podział zadań i obowiązków
- role zespołowe, współpraca oraz odpowiedzialność członków zespołu
- zidentyfikowanie kluczowych motywatorów i umiejętność dopasowywania ich do pracowników
- model współpracy czy rywalizacji
- zasady prawidłowego stosowania nagród i kar
- Delegowanie zadań -wspieranie i egzekwowanie wykonania powierzonych zadań
- podejmowanie decyzji – decydowanie, a działanie
- wydawanie poleceń kontra delegowanie zadań i uprawnień
- precyzja w delegowaniu zadań i przekazywaniu informacji
- wspieranie w wykonaniu zadania
- sztuka motywowania przez delegowane zadanie
- „miękka” kontrola zleconych i delegowanych zadań
- rozliczanie pracy wykonanej – kryteria, terminy, ocena, informacja zwrotna
- Zwiększanie efektywności zespołu- spotkania, informacja zwrotna, wsparcie przełożonego
- Podsumowanie szkolenia i wspólne wypracowanie planu wdrożenia, do codziennej pracy, praktyk nabytych na szkoleniu
Czas trwania
1 dzień
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Masz pytania? Napisz do nas
