O szkoleniu
Cel szkolenia
-zdobycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania zespołem, ze szczególnym uwzględnieniem własnych zasobów oraz aspektów budowania relacji z pracownikami;
-zdobycie wiedzy na temat relacji między potrzebami człowieka a wzorcami motywowania w pracy;
-poprawa umiejętności komunikacyjnych związanych z codziennymi, operacyjnymi zadaniami menedżera;
-nabycie umiejętności współpracy z ludźmi opartej o ich realne możliwości i zdolność brania na siebie odpowiedzialności za podejmowane zobowiązania;
-poznanie siły działania pozaekonomicznych sposobów motywowania;
-pokazanie uczestnikom w jaki sposób mogą wykorzystywać codzienne sytuacje zawodowe do budowania autorytetu.
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat zarządzania zasobami ludzkimi, motywowania oraz budowania autorytetu wśród podległych pracowników. Będą potrafili wybrać i dostosować do swojej organizacji poszczególne metody zarządzania ludźmi. Dowiedzą się w jaki sposób zarządzać nowocześnie, skutecznie oraz w jaki sposób realizować kolejne etapy współpracy w relacji menedżer-pracownicy.
Grupa docelowa
Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla kadry zarządzającej, specjalistów HR, menedżerów w Administracji Publicznej, których praca polega na zarządzaniu zespołem i którzy chcą to robić według najnowszych metod i w oparciu o najskuteczniejsze praktyki.
Program szkolenia
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
1.Autoprezentacja uczestników - wymiana doświadczeń w zakresie zarządzania.
2.Identyfikacja oczekiwań i doświadczeń uczestników.
3.Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia.
4.ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I KOMUNIKACJĄ.
Czym jest komunikacja w organizacji?
Charakterystyka menedżera i określenie własnych predyspozycji kierowniczych uczestników.
Kompetencje i wyzwania skutecznego menedżera w XXI wieku.
Komunikowanie się lidera z zespołem.
Przegląd błędów komunikacyjnych w organizacji.
5.KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE DO OSIĄGANIA CELU ZESPOŁU.
Analiza transakcyjna w komunikacji.
Zasady udzielania informacji zwrotnej.
Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
Aktywne słuchanie.
Komunikacja jawna i ukryta.
6.KLUCZOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z BUDOWANIEM ZESPOŁU.
Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie.
Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych.
Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego.
Pozytywne podejście do współpracy.
7.FAZY ROZWOJU ZESPOŁU.
Role zespołowe.
Faza orientacji i zależności.
Faza konfliktu i buntu.
Faza spójności i współpracy w grupie.
Faza celowej i świadomej aktywności grupy.
Faza końcowa.
8.JAK ZBUDOWAĆ EFEKTYWNY ZESPÓŁ? CZYLI KOMPENDIUM WIEDZY DLA KIEROWNIKA.
Korzystne i kłopotliwe role w grupie.
Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu.
Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole.
Działania, które podnoszą skuteczność zespołu.
Relacje między członkami zespołu.
Czynniki decydujące o sukcesie zespołu?
9.USTALANIE CELU I PRIORYTETÓW.
Model osiągania celów wizja, test, elastyczność.
Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków lista rzeczy, których nie należy robić.
10.DELEGOWANIE I EGZEKWOWANIE ZADAŃ W OBRĘBIE ZESPOŁU.
Kluczowe zasady wyznaczania celów.
Diagram podziału odpowiedzialności.
Monitorowanie i kontrola pracy zespołu.
11.SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE.
Etapy i zasady prowadzenia spotkań zespołu z wykorzystaniem jego potencjału.
Mechanizmy grupowe w trakcie spotkania zespołu.
Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
Opanowanie sztuki przekonywania - jak radzić sobie z nieczystymi chwytami w rozmowie?
Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
12.TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM.
Zły i dobry stres ćwiczenia i mikro wykład o roli stresu w sytuacjach wyzwań zawodowych.
13.SAVOIR-VIVRE W PRAKTYCE URZĘDNICZEJ.
Pierwsze wrażenie, a budowanie własnego wizerunku i wizerunku urzędu.
Sposoby powitań i pożegnań w organizacji (podejście formalne i nieformalne).
Kody strojów, budowanie wizerunku kompetentnego reprezentanta urzędu.
14.Podsumowanie -plan zmiany osobistej.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Czas trwania
2 dni
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Kraków
woj. małopolskie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 090 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
- Ulica i nr: Libelta 1a/2
- Kod pocztowy: 61-706
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7772616176