Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym. Szkolenie otwarte stacjonarne i online.

O szkoleniu

Jak zbudować zgrany i komplementarny team oraz zarządzać silnym zespołem w różnym wieku i z różnych pokoleń?

W ciągu ostatnich sześciu dekad średni wiek Polaka wzrósł z 29 lat do niemal 42, co oznacza, że średnio jako społeczeństwo „postarzeliśmy się” o 13 lat. Tak wyraźna zmiana nie jest jednak wyraźnie widoczna w strategiach zarządczych, motywacyjnych, informacyjnychi rekrutacyjnych firm działających na terenie Polski. Tymczasem kulturowe różnice międzypokoleniowe rosną. Radzenie sobie ze pewnymi nawykami kulturowymi, technikami negocjacyjnymi i komunikacyjnymi, relacjami władzy i stresem jest uzależnione od pokolenia, do którego należą pracownicy i managerowie.

W takich warunkach drobne, do tej pory niezauważalne różnice mogą stać się przyczynkiem do fantastycznej współpracy i obsługi klienta równie dobrze, jak przyczynić się do niepowodzeń komunikacyjnych, które zniweczą zainwestowaną w komunikację i pracę energię.

Odpowiedzią na te nowe wyzwania i zróżnicowanie jest szkolenie „Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym”, które skupia się nie tylko na uświadomieniu sobie zróżnicowania komunikacyjnego i głębszych różnic z niego wynikających, ale także na aktywnym reagowaniu na zróżnicowane wzorce komunikacyjne oraz metody współpracy, które są prezentowane przez współpracowników z różnych pokoleń.

Bez świadomego kształtowania komunikacji i współpracy firmy ryzykują wypchnięciem w strefę statecznej homogeniczności, która choć pozornie prostsza, jest zdecydowanie mniej efektywną, twórczą i dochodową polityką współdziałania i komunikacji.

Dlaczego warto wziąć udział?

Cele: Celem szkolenia jest otworzenie uczestników na efektywną współpracę, komunikację, kooperację, zarządzanie i kreowanie twórczego i wspierającego środowiska pracy w zróżnicowanych pokoleniowo zespołach.

Korzyści: Otwarcie się na różnorodność pokoleniową pozwala przede wszystkim na:

  • Poprawienie komunikacji w zespołach.
  • Poniesienie efektywności pracy.
  • Podniesienie innowacyjności.
  • Usprawnienie obiegu informacji i nowinek (technologicznych, wdrożeniowych).
  • Wypracowanie pomysłów i rozwiązań, które odpowiadają na większą liczbę wyzwań i problemów związanych z zarządzaniem.
  • Większe zaangażowanie pracowników, ich lojalność i motywację.
  • Niższe koszty prowadzenia rekrutacji i onboardingu nowych pracowników dla firmy.
  • Podniesienie poziomu zadowolenia pracowników.

Szkolenie wzmacnia wiedzę z następujących zakresów:

  • Tożsamość kulturowa pokoleń w firmie i jej wpływ na komunikację i współpracę.
  • Komunikacja międzypokoleniowa, czyli czego potrzebują poszczególne pokolenia w komunikacji i współpracy?
  • Zasady pracy w środowisku zróżnicowanym pokoleniowo.
  • Zarządzanie środowiskiem zróżnicowanym pokoleniowo.
  • Kreowanie przyjaznego różnorodnym pokolenia miejsca pracy.

Szkolenie wzmacnia umiejętności z zakresu:

  • Komunikacji w środowisku zróżnicowanym.
  • Budowania zaangażowania.
  • Zarządzania zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo.

Szkolenia wzmacnia kompetencje:

  • Kompetencje miękkie – komunikacyjne i organizacyjne.
  • Kompetencje międzypokoleniowe.
  • Komunikacja międzypokoleniowa.
  • Zarządzanie międzypokoleniowe.

Metody szkoleniowe:

  • Mini-wykład.
  • Odwrócona edukacja.
  • Dyskusja.
  • Warsztat.
  • Studia przypadków.
  • Samouczenie się.
  • Uczenie adaptacyjne.
Kto powinien wziąć udział?
  • Szkolenie jest skierowane do kadry zarządzającej.
  • Dla każdego pracownika pełniącego funkcje zarządcze.
  • Dla osób, które awansowały na stanowiska kierownicze.
  • Dla osób, która będą awansowały na stanowiska kierownicze.
  • Dla przedsiębiorców.
  • Dla liderów zespołów wielopokoleniowych.

Program szkolenia

MODUŁ I. WPROWADZENIE DO ŚWIADOMOŚCI POKOLENIOWEJ.

Różnice pokoleniowe – mit czy rzeczywistość?

  • Czym się w zasadzie różnimy międzypokoleniowo w naszej firmie?
  • Jakie zjawiska kształtowały i wciąż kształtują pokolenia X, Y i Z i co z tego wynika dla komunikacji i współpracy?
  • Zróżnicowanie międzypokoleniowe w ujęciu aspektowym:
    • Etos pracy i etyka zawodowa.
    • Stesory i wyzwania istotne dla poszczególnych pokoleń.
    • Work & life balance w poszczególnych pokoleniach.
  • Istota i znaczenia różnic międzypokoleniowych w dzisiejszym środowisku produkcyjnym
    i biznesowym.

MODUŁ II. ZAWODOWA KOMUNIKACJA MIĘDZYPOKOLENIOWA I PONADPOKOLENIOWA.

  • Komunikacja werbalna
    •  Style komunikacyjne i negocjacyjne charakterystyczne dla pokoleń.
    • Jak osobowość i kultura pokoleniowa wpływają na percepcję? Czytanie i widzenie w różnych pokoleniach.
    • Umiejętności przydatne w komunikacji międzypokoleniowej.
    • Jak informować w komunikacji międzypokoleniowej? Delegowanie zadań – jasna komunikacja.
    • Warsztat: Plan komunikacji i feedbacku. FUKO. Dlaczego prosty przekaz wymaga tylu przygotowań?
  • Jak odbieramy informację w różnych pokoleniach?
    • Warsztat: Jasna i klarowna komunikacja. Kształty.
    • Jak mówić, żeby nas słuchano?
    • Jak słuchać, żeby usłyszeć?
  • Komunikacja niewerbalna.
  • Przeszkody w komunikacji międzypokoleniowej.

MODUŁ III. ZARZĄDZANIE W ŚRODOWISKU WIELOPOKOLENIOWYM.

  • Wiek jako jedno z kluczowych kryteriów zarządzania pracownikami.
  • Wyzwania i możliwości związane z zarządzaniem zespołem zróżnicowanym pokoleniowo.
  • Przygotowanie środowiska pracy do współdziałania międzypokoleniowego.
  • Strategie i praktyki skutecznego zarządzania młodszymi pokoleniami.
  • Wykorzystanie wielopokoleniowości w zarządzaniu.
  • Zasady współpracy międzypokoleniowej – wskazówki praktyczne.
    • Czego poszczególne pokolenia wymagają od pracodawcy? Co się zmieniło?
    • Czego oczekują poszczególne pokolenia w miejscu pracy? Rola managera i mistrza.
    • Motywatory i demotywatory poszczególnych pokoleń.
      • Dopasowanie instrumentów motywowania do potrzeb pracowników różnych grup pokoleniowych.
      • Polityka motywacyjna a poziom zaangażowania i lojalności pracowników w przekroju generacji pokoleniowych.
    • Techniki i metody zarządzania w zespole wielopokoleniowym.
    • Metody współpracy i pracy w grupie każdego z pokoleń.
    • Wykorzystanie przewagi jaką daje praca w wielopokoleniowym zespole. Wzajemne uczenie się.
    • Do’s & dont’s współpracy międzypokoleniowej.

MODUŁ IV. PODSUMOWANIE I OSOBISTY PLAN ZMIANY.

Czas trwania

  • 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
  • 16:00 Zakończenie szkolenia.
  • W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.

Prelegenci

Joanna Frączek-Broda
Trenerka. Wykładowczyni. Konsultantka.
  • Wykładowczyni akademicka i trenerka.
  • Przez dwanaście lat wykładowca w wojskowym Centrum Przygotowań do Misji Zagranicznych (CPdMZ), czyli w jedynej jednostce szkoleniowej w Polsce certyfikowanej przez NATO, gdzie stworzyła od podstaw pierwszy pełny kurs międzykulturowy dla Wojska Polskiego.
  • Rzeczniczka prasowa CPdMZ.
  • Doradczyni kulturowa dla kadry managerskiej firm prywatnych i administracji publicznej.
  • Przygotowywała z zakresu zarządzania międzykulturowością, kontaktu i komunikacji międzykulturowej m.in. kadrę dowódczą Wojska Polskiego i Policji, żołnierzy wyższego szczebla i cywilnych specjalistów przed wyjazdami w misje poza granice kraju.
  • Doktorka nauk społecznych, filolożka polski.
  • Ukończyła studia z zakresu psychologii społecznej.
  • Jej wykształcenie to komunikacja międzykulturowa, filologia polska, bezpieczeństwo międzynarodowe i prawo międzynarodowe oraz kursy trenerskie, metodyczne i psychologiczne, które kończyła w Polsce m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, w Akademii Obrony Narodowej (dwukrotnie) i Akademii Świętokrzyskiej, oraz za granicą m.in. w International Institute of Humanitarian Law w San Remo we Włoszech.

Obecnie jest trenerką biznesu z zakresu zarządzania zespołami w środowisku zróżnicowanym kulturowo i pokoleniowo oraz wykładowczynią i trenerką dla organizacji pozarządowych z zakresu komunikacji międzykulturowej, procesów adaptacyjnych, radzenia sobie z szokiem kulturowym i zarządzania zespołami międzykulturowymi.   Jest także konsultantką ekspercką i trenerką Fundacji Ukraina, współpracującej z Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim oraz Urzędem Miasta i zajmuje się szeroko pojmowaną integracją i adaptacją społeczną migrantów w Województwie Dolnośląskim. Współpracuje z uczelniami i ośrodkami badawczymi, a jej publikacje są szeroko cytowane nie tylko w Polsce, ale także m.in. w renomowanych European Studies  i Securitology.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Human Skills

00-023 Warszawa

Widok 18/2

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena katalogowa
1 065
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 098 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
Cena promocyjna
882
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 910 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji papierowej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją. 
  2. Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne. 
  3. Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą. 
  4. Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości. 
  5. UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.

BUR, KFS

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Human Skills
  • Ulica i nr: Widok 18/2
  • Kod pocztowy: 00-023
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 6721761910

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska Widok 18/2

Organizator

Human Skills
00-023 Warszawa, Polska
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Human Skills We Make You Grow Dlaczego warto nam zaufać? - Gazeta Finansowa przyznała nam wyróżnienie Firma szkoleniowa roku 2019 r., 2021 r., 2022 r. oraz ponownie w 2023r. - Prowadzimy szkolenia dla firm, administracji i osób prywatnych. - ...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!