O szkoleniu
Jak zbudować zgrany i komplementarny team oraz zarządzać silnym zespołem w różnym wieku i z różnych pokoleń?
W ciągu ostatnich sześciu dekad średni wiek Polaka wzrósł z 29 lat do niemal 42, co oznacza, że średnio jako społeczeństwo „postarzeliśmy się” o 13 lat. Tak wyraźna zmiana nie jest jednak wyraźnie widoczna w strategiach zarządczych, motywacyjnych, informacyjnychi rekrutacyjnych firm działających na terenie Polski. Tymczasem kulturowe różnice międzypokoleniowe rosną. Radzenie sobie ze pewnymi nawykami kulturowymi, technikami negocjacyjnymi i komunikacyjnymi, relacjami władzy i stresem jest uzależnione od pokolenia, do którego należą pracownicy i managerowie.
W takich warunkach drobne, do tej pory niezauważalne różnice mogą stać się przyczynkiem do fantastycznej współpracy i obsługi klienta równie dobrze, jak przyczynić się do niepowodzeń komunikacyjnych, które zniweczą zainwestowaną w komunikację i pracę energię.
Odpowiedzią na te nowe wyzwania i zróżnicowanie jest szkolenie „Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym”, które skupia się nie tylko na uświadomieniu sobie zróżnicowania komunikacyjnego i głębszych różnic z niego wynikających, ale także na aktywnym reagowaniu na zróżnicowane wzorce komunikacyjne oraz metody współpracy, które są prezentowane przez współpracowników z różnych pokoleń.
Bez świadomego kształtowania komunikacji i współpracy firmy ryzykują wypchnięciem w strefę statecznej homogeniczności, która choć pozornie prostsza, jest zdecydowanie mniej efektywną, twórczą i dochodową polityką współdziałania i komunikacji.
Cele: Celem szkolenia jest otworzenie uczestników na efektywną współpracę, komunikację, kooperację, zarządzanie i kreowanie twórczego i wspierającego środowiska pracy w zróżnicowanych pokoleniowo zespołach.
Korzyści: Otwarcie się na różnorodność pokoleniową pozwala przede wszystkim na:
- Poprawienie komunikacji w zespołach.
- Poniesienie efektywności pracy.
- Podniesienie innowacyjności.
- Usprawnienie obiegu informacji i nowinek (technologicznych, wdrożeniowych).
- Wypracowanie pomysłów i rozwiązań, które odpowiadają na większą liczbę wyzwań i problemów związanych z zarządzaniem.
- Większe zaangażowanie pracowników, ich lojalność i motywację.
- Niższe koszty prowadzenia rekrutacji i onboardingu nowych pracowników dla firmy.
- Podniesienie poziomu zadowolenia pracowników.
Szkolenie wzmacnia wiedzę z następujących zakresów:
- Tożsamość kulturowa pokoleń w firmie i jej wpływ na komunikację i współpracę.
- Komunikacja międzypokoleniowa, czyli czego potrzebują poszczególne pokolenia w komunikacji i współpracy?
- Zasady pracy w środowisku zróżnicowanym pokoleniowo.
- Zarządzanie środowiskiem zróżnicowanym pokoleniowo.
- Kreowanie przyjaznego różnorodnym pokolenia miejsca pracy.
Szkolenie wzmacnia umiejętności z zakresu:
- Komunikacji w środowisku zróżnicowanym.
- Budowania zaangażowania.
- Zarządzania zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo.
Szkolenia wzmacnia kompetencje:
- Kompetencje miękkie – komunikacyjne i organizacyjne.
- Kompetencje międzypokoleniowe.
- Komunikacja międzypokoleniowa.
- Zarządzanie międzypokoleniowe.
Metody szkoleniowe:
- Mini-wykład.
- Odwrócona edukacja.
- Dyskusja.
- Warsztat.
- Studia przypadków.
- Samouczenie się.
- Uczenie adaptacyjne.
- Szkolenie jest skierowane do kadry zarządzającej.
- Dla każdego pracownika pełniącego funkcje zarządcze.
- Dla osób, które awansowały na stanowiska kierownicze.
- Dla osób, która będą awansowały na stanowiska kierownicze.
- Dla przedsiębiorców.
- Dla liderów zespołów wielopokoleniowych.
Program szkolenia
MODUŁ I. WPROWADZENIE DO ŚWIADOMOŚCI POKOLENIOWEJ.
Różnice pokoleniowe – mit czy rzeczywistość?
- Czym się w zasadzie różnimy międzypokoleniowo w naszej firmie?
- Jakie zjawiska kształtowały i wciąż kształtują pokolenia X, Y i Z i co z tego wynika dla komunikacji i współpracy?
- Zróżnicowanie międzypokoleniowe w ujęciu aspektowym:
- Etos pracy i etyka zawodowa.
- Stesory i wyzwania istotne dla poszczególnych pokoleń.
- Work & life balance w poszczególnych pokoleniach.
- Istota i znaczenia różnic międzypokoleniowych w dzisiejszym środowisku produkcyjnym
i biznesowym.
MODUŁ II. ZAWODOWA KOMUNIKACJA MIĘDZYPOKOLENIOWA I PONADPOKOLENIOWA.
- Komunikacja werbalna
- Style komunikacyjne i negocjacyjne charakterystyczne dla pokoleń.
- Jak osobowość i kultura pokoleniowa wpływają na percepcję? Czytanie i widzenie w różnych pokoleniach.
- Umiejętności przydatne w komunikacji międzypokoleniowej.
- Jak informować w komunikacji międzypokoleniowej? Delegowanie zadań – jasna komunikacja.
- Warsztat: Plan komunikacji i feedbacku. FUKO. Dlaczego prosty przekaz wymaga tylu przygotowań?
- Jak odbieramy informację w różnych pokoleniach?
- Warsztat: Jasna i klarowna komunikacja. Kształty.
- Jak mówić, żeby nas słuchano?
- Jak słuchać, żeby usłyszeć?
- Komunikacja niewerbalna.
- Przeszkody w komunikacji międzypokoleniowej.
MODUŁ III. ZARZĄDZANIE W ŚRODOWISKU WIELOPOKOLENIOWYM.
- Wiek jako jedno z kluczowych kryteriów zarządzania pracownikami.
- Wyzwania i możliwości związane z zarządzaniem zespołem zróżnicowanym pokoleniowo.
- Przygotowanie środowiska pracy do współdziałania międzypokoleniowego.
- Strategie i praktyki skutecznego zarządzania młodszymi pokoleniami.
- Wykorzystanie wielopokoleniowości w zarządzaniu.
- Zasady współpracy międzypokoleniowej – wskazówki praktyczne.
- Czego poszczególne pokolenia wymagają od pracodawcy? Co się zmieniło?
- Czego oczekują poszczególne pokolenia w miejscu pracy? Rola managera i mistrza.
- Motywatory i demotywatory poszczególnych pokoleń.
- Dopasowanie instrumentów motywowania do potrzeb pracowników różnych grup pokoleniowych.
- Polityka motywacyjna a poziom zaangażowania i lojalności pracowników w przekroju generacji pokoleniowych.
- Techniki i metody zarządzania w zespole wielopokoleniowym.
- Metody współpracy i pracy w grupie każdego z pokoleń.
- Wykorzystanie przewagi jaką daje praca w wielopokoleniowym zespole. Wzajemne uczenie się.
- Do’s & dont’s współpracy międzypokoleniowej.
MODUŁ IV. PODSUMOWANIE I OSOBISTY PLAN ZMIANY.
Czas trwania
- 09:00 Rozpoczęcie szkolenia.
- 16:00 Zakończenie szkolenia.
- W trakcie przerwy kawowa oraz obiadowa.
Prelegenci
- Wykładowczyni akademicka i trenerka.
- Przez dwanaście lat wykładowca w wojskowym Centrum Przygotowań do Misji Zagranicznych (CPdMZ), czyli w jedynej jednostce szkoleniowej w Polsce certyfikowanej przez NATO, gdzie stworzyła od podstaw pierwszy pełny kurs międzykulturowy dla Wojska Polskiego.
- Rzeczniczka prasowa CPdMZ.
- Doradczyni kulturowa dla kadry managerskiej firm prywatnych i administracji publicznej.
- Przygotowywała z zakresu zarządzania międzykulturowością, kontaktu i komunikacji międzykulturowej m.in. kadrę dowódczą Wojska Polskiego i Policji, żołnierzy wyższego szczebla i cywilnych specjalistów przed wyjazdami w misje poza granice kraju.
- Doktorka nauk społecznych, filolożka polski.
- Ukończyła studia z zakresu psychologii społecznej.
- Jej wykształcenie to komunikacja międzykulturowa, filologia polska, bezpieczeństwo międzynarodowe i prawo międzynarodowe oraz kursy trenerskie, metodyczne i psychologiczne, które kończyła w Polsce m.in. na Uniwersytecie Warszawskim, w Akademii Obrony Narodowej (dwukrotnie) i Akademii Świętokrzyskiej, oraz za granicą m.in. w International Institute of Humanitarian Law w San Remo we Włoszech.
Obecnie jest trenerką biznesu z zakresu zarządzania zespołami w środowisku zróżnicowanym kulturowo i pokoleniowo oraz wykładowczynią i trenerką dla organizacji pozarządowych z zakresu komunikacji międzykulturowej, procesów adaptacyjnych, radzenia sobie z szokiem kulturowym i zarządzania zespołami międzykulturowymi. Jest także konsultantką ekspercką i trenerką Fundacji Ukraina, współpracującej z Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim oraz Urzędem Miasta i zajmuje się szeroko pojmowaną integracją i adaptacją społeczną migrantów w Województwie Dolnośląskim. Współpracuje z uczelniami i ośrodkami badawczymi, a jej publikacje są szeroko cytowane nie tylko w Polsce, ale także m.in. w renomowanych European Studies i Securitology.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
00-023 Warszawa
Widok 18/2
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 098 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 910 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w szkoleniu jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed rozpoczęciem wydarzenia. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed realizacją.
- Po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne. Przygotuj serię pytań - co jest dla Ciebie ważne.
- Warunkiem udziału w wydarzeniu jest dokonanie płatności na minimum 2 dni robocze przed datą rozpoczęcia wydarzenia. W przypadku braku takiej możliwości, dostosowujemy wspólnie rozwiązanie. Jest możliwość płatności przelewem oraz gotówką lub kartą płatniczą.
- Bezpłatne odwołanie zgłoszenia możliwe jest najpóźniej na 7 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia. Jest możliwość zmiany uczestnika lub przepisanie się na inny termin w miarę możliwości.
- UWAGA: Rozliczenie za usługę szkoleniową następuje przez podmiot realizujący szkolenie, firmę Human Skills.
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910