Zarządzanie zmianą w firmie

O szkoleniu

Zmiany są naturalnym procesem, który codziennie towarzyszy ludziom i organizacjom. Mówi się obecnie ,że „najpewniejszą rzeczą na świecie jest zmiana”. Jednak zmiany budzą wiele obaw i wątpliwości zarówno wśród pracowników, jak i kadry menadżerskiej. Celem szkolenia jest nabycie wiedzy jak dostosować się do zmiany oraz umiejętności przetrwania tych trudnych, stresujących a często kryzysowych sytuacji. Jak radzić sobie z procesem zmiany, ryzykiem i poczuciem niepewności aby ten proces przejść jak najbardziej konstruktywnie zarówno osobiście, jak i w zespole oraz firmie.

Dlaczego warto wziąć udział?

Zarządzanie zmianą jako proces

Zarządzanie zmianą jest procesem. Nie przebiega według gotowych schematów i prowadzi do rezultatów, które nie są do końca określone, ponieważ zachodzą w zespole ludzkim, np. jednym z czynników zaburzającym przebieg procesu jest opór pracowników wobec zmiany. Podstawowym warunkiem zmiany jest dobra diagnoza.

Procesami zarządzania zmianą będą:

Proces wykorzystywania strategii organizacji do utrzymania harmonii ze zmieniającym się otoczeniem rynkowym przy zapewnieniu, że zasoby firmy są bezpiecznie powiązane z produktami/usługami dostarczanymi klientom i realizacją celów organizacji. (Anderson)

Część procesu prowadzenia każdej działalności gospodarczej lub jako krok pomiędzy planowaniem strategicznym a wdrożeniem planu.

Etapy
Proces zarządzania zmianą obejmuje:

  • ustalenie ogólnego celu organizacyjnego
  • rozważanie ważności i wielkości zmiany
  • zidentyfikowanie kultury organizacyjnej
  • określenie ograniczeń krytycznych
  • aktywne włączenie pracowników w proces zmian.

Rodzaje zmian

1. Makrosystemowe

  • systemowe
  • strukturalne
  • programowe

2. Mikrosystemowe

  • innowacje
  • modyfikacje
  • usprawnienia

Można dokonać także podziału na zmiany:

  • wynikające z przyczyn wewnętrznych i zewnętrznych
  • zmiany dostosowawcze (reaktywne) i wyprzedzające (planowane)
  • radykalne i inkrementalne

Źródła zmian
Okazje do przeprowadzania zmian wg Druckera można podzielić na:

występujące wewnątrz organizacji, są to:

  • nieoczekiwane powodzenie, niepowodzenie, zdarzenie zewnętrzne
  • niezgodność między rzeczywistością a wyobrażeniami członków danej organizacji
  • innowacja wynikająca z potrzeb procesu
  • zmiany w strukturze przemysłu lub rynku, które wszystkich zaskakują

występujące na zewnątrz organizacji, to:

  • zmiany demograficzne (zmiany w populacji)
  • zmiany w postrzeganiu np. mody 

Czynniki, które wpływają na zainicjowanie procesu zmian to:

  • właściciele
  • klienci
  • dostawcy
  • odbiorcy
  • konkurenci
  • gospodarka
  • prawo
  • polityka
Kto powinien wziąć udział?
  • kadra kierwonicza
  • menadżerowie
  • liderzy
  • kierownicy projektów

Program szkolenia

Dzień 1 9.00 – 16.00

Wprowadzenie do szkolenia
Zmiana szansa czy dramat?
Zarządzanie jako podstawowy obszar zmiany

  • kształtowanie kultury organizacyjnej
  • obszary zarządzania
  • funkcje i narzędzia zarządzania
  • zarządzanie zespołem

Elementy organizacyjne zarządzania wpływające na powodzenie zmiany
Struktura organizacyjna w procesie zmian
Strategia firmy jako wyznacznik zmian
Systemy organizacyjne
Style działania kierownictwa
Kompetencje pracownicze
Wartości obowiązujące w firmie

Dzień 2 9.00 – 16.00

Sukces a zmiany!
Zarządzanie zmianą
Przyczyny zmian
Rodzaje zmian
Problemy potrzebą i motorem zmian
Konflikty jako początek zmian

  • rodzaje konfliktów
  • skuteczne formy rozwiązywania konfliktów

Reakcje na zmiany
Opór wobec zmiany
Działania minimalizujące niezadowolenie i opór ludzi przed zmianami
Postawa kierownika w zarządzaniu zmianą
Etapy zmian
Etapy procesu zarządzania zmianą
Ewaluacja szkolenia

Czas trwania

2 dni: 09:00-16:00

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Mercure

Gdynia

woj. pomorskie

Hotel Mercure

Gdynia

woj. pomorskie

Hotel Mercure

Gdynia

woj. pomorskie

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
1 490
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • konsultacje indywidualne
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: J&J Grupa Szkoleniowo Doradcza
  • Ulica i nr: Al. Zwycięstwa 96/98
  • Kod pocztowy: 81-451
  • Miejscowość: Gdynia
  • Numer NIP: 5542237706

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J&J Grupa Szkoleniowo Doradcza
81-451 Gdynia, Polska Al. Zwycięstwa 96/98

Organizator

J&J Grupa Szkoleniowo Doradcza
81-451 Gdynia, Polska
Al. Zwycięstwa 96/98
woj. pomorskie
Zwiększanie kompetencji pracowników firmy jest jednym z podstawowych warunków jej rozwoju. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wspieramy naszych klientów w planowaniu i wdrażaniu strategii rozwoju pracowników oferując organizację oraz prowadzenie szkole...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!