Zasady fakturowania i wystawiania korekt

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej wiedzy i umiejętności w zakresie fakturowania, tj. procesu polegającego na prawidłowym wystawianiu, przechowywaniu i przesyłaniu faktur. Szczególny nacisk zostanie położony na ostatnie i planowane zmiany.

Od 1.01.2022 do 31.12.2023 roku dobrowolnie korzystamy z e-fakturowania. 1.01.2024 roku to data wejścia w życie obowiązkowych e-Faktur. Obowiązek wyłącznego korzystania z faktur w formie ustrukturyzowanej został nałożony na podatników mających siedzibę oraz stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski.

W jaki sposób skorygować błąd wystawiony w e-fakturze? To jedno z wielu pytań, które się pojawia, gdy myślimy o zmianach.

Dla wielu podatników wprowadzenie faktur ustrukturyzowanych będzie stanowiło duże wyzwanie i oznacza konieczność czasochłonnych przygotowań oraz implementacji nowych rozwiązań. 

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest skierowane do pracowników działów księgowości i wszystkich osób, które odpowiadają za prawidłowe wystawianie faktur.

Program szkolenia

  1. Faktury VAT
    • katalog transakcji, które powinny być udokumentowane fakturą VAT
    • przypadki, gdy wystawienie faktury VAT nie jest konieczne
    • przypadki wystawiania faktur na żądanie
    • przypadki, w których fakturę VAT wystawia podmiot niebędący sprzedawcą
    • poprawna treść faktury VAT
    • terminy wystawienia faktury VAT
    • obowiązek podatkowy a faktura VAT (data sprzedaży a data wystawienia faktury),
    • wystawienia faktury VAT przed dokonaniem sprzedaży,
    • konsekwencje przedwczesnego i spóźnionego wystawiania faktur VAT,
    • fakturowanie zaliczek częściowych oraz całościowych
    • wystawienie faktury końcowej rozliczającej zaliczkę
    • pojęcie pustej faktury
    • faktury czy dokumenty wewnętrzne?
    • faktury uproszczone – nowy typ faktur, przypadki stosowania, zasady wystawiania
    • kursy przeliczeniowe stosowane dla walut obcych (możliwość zastosowania spójnego kursu walut dla rozliczeń VAT i podatku dochodowego – pakiet SLIM VAT).
  2. ZMIANY w treści faktur:
    • LIKWIDACJA słowa „Duplikat” jako jej obowiązkowego elementu – skutki praktyczne
    • LIKWIDACJA obowiązkowych elementów faktur korygujących: słowa „Korekta” oraz przyczyny korekty
    • Obowiązkowe elementy faktury PO ZMIANACH
    • Obowiązkowe a dobrowolne elementy faktury
  3. Faktury korygujące - PAKIET SLIM VAT w zakresie faktur korygujących:
    • anulowanie faktury
    • tzw. korekta do zera
    • zasady i przyczyny wystawiania faktur korygujących
    • możliwość wystawienia zbiorczej faktury korygującej
    • termin wystawienia faktur korygujących
    • korekty in plus i in minus
    • potwierdzenia odbioru faktury korygującej – czy nadal potrzebne?
    • SLIM VAT – w zakresie konieczności posiadania uzgodnień warunków obniżenia podstawy opodatkowania dla faktur korygujących (zastąpienie posiadania potwierdzenia odbioru instytucją posiadania dokumentacji dotyczącej uzgodnień pomiędzy kontrahentami w zakresie warunków obniżenia podstawy opodatkowania)
    • ujęcie korekty obrotu w deklaracji VAT
    • korekty bieżące i wsteczne
    • SLIM VAT – NOWE regulacje w zakresie doprecyzowania korekty in plus (korekta wsteczna lub bieżąca w zależności od przyczyn korekty)
    • zasady ujęcia faktur korygujących po stronie nabywcy („oderwanie” obowiązku dokonania korekty od faktu otrzymania faktury korygującej)
  4. ZMIANY w wystawianiu faktur
    • Przeliczanie kursów w przypadku faktur korygujących;
    • Kurs przeliczeniowy przy zbiorczej korekcie in minus – nowe uregulowanie;
    • Kurs przeliczeniowy przy korekcie in plus;
    • Brak konieczności wystawiania faktur zaliczkowych jeśli zaliczka i sprzedaż jest w tym samym miesiącu;
    • Rozliczanie zaliczki otrzymanej w okresie wcześniejszym niż sprzedaż;
    • Brak konieczności wydruku raportów z kas fiskalnych.
  5. Zasady wystawiania not korygujących:
    • przyczyny uzasadniające wystawienie noty korygującej
    • dane, które mogą być poprawione notą korygującą
    • sposób wystawienia noty korygującej
    • akceptacja treści noty przez sprzedawcę w przypadku fakturowania elektronicznego
  6. Faktura ustrukturyzowana:
    • Pojęcie faktury ustrukturyzowanej
    • Faktura ustrukturyzowana wyłącznie w formie elektronicznej wystawiana za pomocą oprogramowania  interfejsowego
    • Powiadamianie o wystawionej fakturze ustrukturyzowanej – w jaki sposób?
    • Otrzymanie faktury ustrukturyzowanej – sposoby i moment
    • Akceptacja odbiorcy jako obowiązkowy element stosowania faktur ustrukturyzowanych
    • Informacja o stosowaniu faktur ustrukturyzowanych – forma, termin, zakres podmiotowy
    • Dobrowolne elementy faktury a struktura XML
    • Przepisy przejściowe wdrażające ZMIANY: data wystawienia faktury a data obowiązku podatkowego
  7. Krajowy System e-faktur:
    • Zasady utworzenia Krajowego Systemu e-faktur
    • Funkcjonowanie systemu
    • Wystawienie faktury a jej automatyczne wysłanie do Krajowego Systemu e-faktur – skutki praktyczne
    • Nadawanie numerów fakturom funkcjonujących w Krajowym Systemie e-faktur – skutki podatkowe
    • Struktury logiczne e-faktur wysyłanych do Systemu
    • Uwierzytelnianie faktur wysyłanych do Systemu: formy i termin
    • Preferencje dla podatników stosujących System, w tym szybszy zwrot podatku VAT, brak konieczności wysyłania JPK_FA
    • Przechowywanie faktur w Systemie przez 10 lat
  8. Podsumowanie szkolenia, dyskusja

Czas trwania

1 dzień

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

cena standardowa
za osobę
590
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: INFOBIZTECH Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Fabryczna 23a
  • Kod pocztowy: 65-463
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 8652145591

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

INFOBIZTECH Sp. z o.o.
65-463 Zielona Góra, Polska Fabryczna 23a

Organizator

INFOBIZTECH Sp. z o.o.
65-463 Zielona Góra, Polska
Fabryczna 23a
woj. lubuskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!