Zasady fakturowania i wystawiania korekt

O szkoleniu

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej wiedzy i umiejętności w zakresie fakturowania, tj. procesu polegającego na prawidłowym wystawianiu, przechowywaniu i przesyłaniu faktur. Szczególny nacisk zostanie położony na ostatnie i planowane zmiany.

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie jest skierowane do pracowników działów księgowości i wszystkich osób, które odpowiadają za prawidłowe wystawianie faktur.

Program szkolenia

Sprawdzanie kontrahentów – zachowanie należytej staranności

  • Sposoby sprawdzania kontrahenta: Biała lista, KRS, CEiDG
  • Weryfikacja transakcji: kto złożył zamówienie, kto zapłacił a na kogo jest wystawiana faktura;
  • Pojęcie należytej staranności w zakresie sprawdzania kontrahentów;
  • Wystawienie faktury na podmiot nieistniejący;
  • Osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej a działalność gospodarcza – różnice w rozliczeniach
  • Wystawianie faktur na JST i jednostki organizacyjne – dwa NIP-y czy jeden NIP;
  • Błędny NIP a umieszczenie faktury w KseF;

Antydatowanie faktury:

  • Obowiązek podatkowy na gruncie podatku VAT: data dostawy towaru, wykonania usługi lub otrzymania zaliczki;
  • Szczególne momenty obowiązku podatkowego;
  • Obowiązek podatkowy a zasady wystawiania faktur;
  • Możliwość wystawienia faktury 60 dni przed transakcją co oznacza w praktyce?
  • Maksymalny termin na wystawienie faktury
  • Faktura wystawiona faktycznie 20/06/2024 a wpisana data na fakturze 15/06/2024
  • Przyczyny praktyczne antydatowania faktury: terminy umowne na wystawianie faktur, otrzymanie danych po terminie, protokół odbioru podpisany/dostarczony z opóźnieniem;
  • Termin płatności na fakturze antydatowanej
  • Wysyłka faktury do kontrahenta obecnie a przez KseF a problem antydatowania

Podmiana faktur:

  • Sposoby korygowania błędów na fakturze – faktura korygująca lub nota korygująca;
  • Czy nota korygująca zostanie po wprowadzeniu KseF?
  • Zmiana danych i wysyłka ponownie oraz niszczenie starych dokumentów czy jest prawidłowym postępowaniem?
  • Nie przyjmowanie faktur z błędami obecnie a po wprowadzeniu KseF;
  • Brak danych fakultatywnych na fakturze (błędny termin płatności, brak nr zamówienia itp.) jako przyczyny podmiany faktur;

Dane faktury – najczęściej pojawiające się błędy:

  • Obowiązkowe elementy faktury, w tym nazwa towaru lub usługi a usługa kompleksowa, stawki VAT, kurs faktury wystawionej w walucie obcej,
  • Opcjonalne elementy faktury – jako obowiązkowe w niektórych przypadkach, w tym podstawa zwolnienia, MPP, odwrotne obciążenie, metoda kasowa – co jeśli nie są wpisane?
  • Dobrowolne elementy faktury, w tym termin płatności, rachunek bankowy, stopka – co po wprowadzeniu KseF?
  • Rachunek bankowy nie zgłoszony na Białej Liście – konsekwencje praktyczne;

Szczególne rodzaje faktur a KseF:

  • Stosowanie duplikatu obecnie a po wdrożeniu Ksef – czy będzie możliwe?
  • Faktura zaliczkowa – kiedy jest obowiązkowa i zasady jej wystawiania;
  • Faktura końcowa a zmiany w tym zakresie wprowadzone SLIM VAT-3;
  • Zakaz korygowania faktury zaliczkowej w celu wystawienia faktury końcowej
  • Korekty techniczne – prawidłowe rozliczanie skonta, anulowania faktury, zmiany danych kontrahenta
  • Faktura wewnętrzna czy będzie wysyłana do KseF?
  • Faktura uproszczona a funkcjonowanie kasy fiskalnej;
  • Faktura typu WDT, eksport towarów, świadczenie usług dla podmiotu zagranicznego

Zasady wysyłania faktur obecnie i w czasie KseF:

  • Trzy rodzaje faktur funkcjonujące obecnie i po wdrożeniu KseF: faktura elektroniczna, faktura ustrukturyzowana, faktura papierowa
  • Obraz faktury wysyłany mailem obok Ksef – czy możliwy?;
  • Dodatkowe  dokumenty do faktury: protokół odbioru prac, załącznik – jak wysyłać po wdrożeniu Ksef?
  • Platformy funkcjonujące do pobierania faktur, za media, dla podmiotów stosujących zamówienia publiczne a Ksef;
  • Wysyłanie faktur a ich przechowywanie.

Sankcje karne dotyczące faktur – przypadki karania:

  • Faktury wystawione przez podmiot nieistniejący,
  • Faktury stwierdzające czynności, które nie zostały dokonane – w części dotyczącej tych czynności,
  • Faktury podające kwoty niezgodne z rzeczywistością – w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością,
  • Faktury potwierdzające czynności, do których mają zastosowanie przepisy art. 58 i art. 83 Kodeksu cywilnego – w części dotyczącej tych czynności;
  • Brak wysyłania faktur do Ksef a możliwe sankcje – od kiedy i dla kogo?

Kasy fiskalne i zwolnienie z kas fiskalnych w 2025 r.:

  • Kasy fiskalne z funkcją wysyłania e-paragonów
  • Dla kogo paragon a dla kogo faktura?
  • Zasady wysyłki i funkcjonowania paragonów po wprowadzeniu KseF;
  • E-paragony;
  • Paragon papierowy czy też mailowo dla klienta?
  • Sankcje za naruszenie obowiązku fiskalizacji;
  • Zwolnienie z kas fiskalnych.

Czas trwania

1 dzień

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu
Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
590
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: INFOBIZTECH Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Fabryczna 23a
  • Kod pocztowy: 65-463
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 8652145591

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

INFOBIZTECH Sp. z o.o.
65-463 Zielona Góra, Polska Fabryczna 23a

Organizator

INFOBIZTECH Sp. z o.o.
65-463 Zielona Góra, Polska
Fabryczna 23a
woj. lubuskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!