O szkoleniu
Na szkoleniu zostaną omówione praktyczne aspekty gospodarowania odpadami w działalnościach podlegających kontroli służb weterynaryjnych.
Na szkolenie zapraszamy wszystkich zainteresowanych, a szczególnie pracowników Inspekcji Weterynaryjnej odpowiedzialnych za nadzór nad gospodarką odpadami pochodzenia zwierzęcego.
Program szkolenia
- Interpretacja zapisów definicji odpadowych: odpady w tym odpady komunalne, odpady obojętne, posiadacz i wytwórca odpadów, odpady ulegające biodegradacji (przykłady), recykling, odzysk, odpady palne/ odpady niepalne, instalacja, zbieranie odpadów, ponowne użycie
- Klasyfikacja odpadów zawierających produkty pochodzenia zwierzęcego
- Analiza postępowania z odpadami i materiałami nieodpadowymi:
• które materiały wyłączono z ustawy o odpadach,
• jakie materiały nie będą odpadami pomimo tego, że są nieprzydatne i podmiot się ich pozbywa,
• jakie odpady mogą byś traktowane jak odpady kuchenne,
• jakie odpady powstają w przetwarzaniu żywności,
• co uznamy za odpady w instalacjach hodowlanych,
• przetwarzanie odpadów w instalacjach kompostowych,
• przetwarzanie odpadów w biogazowniach.
- Warunki uzyskania produktu ubocznego:
• jakie materiały stają się produktem ubocznym „z urzędu”,
• jak przygotować wniosek o uznanie materiału za produkt uboczny,
• warunki uzyskania decyzji,
• magazynowanie odpadu i produktu ubocznego,
• rozporządzenie (WE) nr 1069/2009.
- Utrata statusu odpadu:
• jakich odpadów może dotyczyć i jakie są warunki prawne utraty statusu,
• niezbędne informacje we wniosku dotyczącym utraty statusu odpadu,
• dokumenty potwierdzające możliwość zagospodarowania produktu,
• kiedy materiał, który utracił status odpadu na powrót staje się odpadem.
- Przenoszenie odpowiedzialności na kolejnego posiadacza odpadów – przykłady, wyjaśnienia:
• przeniesienie odpowiedzialności za odpady niebezpieczne,
• przekazywanie odpadów podmiotom posiadającym zezwolenia,
• przekazanie odpadów podmiotom uprawnionym do odbioru bez zezwolenia,
• odpowiedzialność pośrednika i sprzedawcy.
- Magazynowanie odpadów:
• zmiany w okresach magazynowania odpadów – jakich odpadów dotyczą,
• warunki magazynowania odpadów ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów,
• zasady oznakowania miejsc magazynowania odpadów,
• etykieta dla odpadów niebezpiecznych – jakie odpady nie muszą jej posiadać, a które są z niej zwolnione,
• kiedy musimy spełniać wymagania z rozporządzenia, a kiedy z decyzji administracyjnej.
- Baza Danych o Odpadach – praca w BDO:
• kto jest użytkownikiem głównym i użytkownikiem podrzędnym,
• zasady aktualizowania wpisu rejestrowego do BDO – kiedy musimy to zrobić,
• weryfikacja wpisów w BDO w trakcie kontroli organu ochrony środowiska – kto i kiedy może to robić,
• sprawdzanie odbiorcy odpadów w rejestrze,
• prowadzenie ewidencji w BDO (KPO, KEO, odpady od podmiotu zwolnionego z ewidencji),
• rodzaje i ilości odpadów zwolnione z prowadzenia ewidencji – czy musimy je wpisywać do BDO,
• rejestrowanie przyjęcia i przetwarzania odpadów – pomyłki w ewidencjonowaniu,
• czy ilości magazynowanych odpadów mogą być zweryfikowane na podstawie ewidencji w BDO,
• z jaką częstotliwością musimy dokonywać wpisów do karty ewidencji odpadów (które dane możemy zaciągać z BDO, a jakie musimy wpisać ręcznie),
• zakończenie działalności (wniosek o wykreślenie),
• skutki nieaktualnych wpisów w BDO,
• czy musimy posiadać zaświadczenie o nadanym numerze BDO,
• sprawozdanie w BDO – korekta.
- Decyzje administracyjne w gospodarce odpadami pochodzenia zwierzęcego:
• pozwolenie zintegrowane,
• pozwolenie na wytwarzanie (wyjaśnienie jakie odpady powstają w instalacji a jakie poza),
• zezwolenie na zbieranie odpadów,
• zezwolenie na przetwarzanie odpadów.
- Sankcje finansowe i administracyjne, w tym ustawa o z dnia 22 lipca 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania przestępczości środowiskowej – nowe jednostki kontrolne organizowane w województwach
- Omówienie obowiązków wynikających z ważniejszych aktów wykonawczych – rozporządzeń
- Kontrola gospodarowania odpadami
- Konsultacje, dyskusja
Czas trwania
Zajęcia w godzinach: 9:00 – 15:00.
Prelegenci
Ekspert w zakresie gospodarki odpadami i BDO, wieloletni pracownik administracji rządowej i samorządowej, w tym organów kontrolnych. Posiada szerokie doświadczenie dotyczące zarówno realizacji obowiązków ustawowych, prowadzenia kontroli, monitoringu, weryfikowania wniosków i wydawania decyzji administracyjnych, jak i praktycznego stosowania przepisów (zdobyte w trakcie pracy w przemyśle). Członek grupy roboczej przy Ministrze Klimatu i Środowiska, ekspert przy Konwencie Kierowników Jednostek Komunalnych. Konsultant doboru technologii przetwarzania odpadów, w tym odpadów komunalnych. Doświadczony wykładowca realizujący szkolenia w ramach ogólnopolskich i regionalnych programów szkoleniowych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Do udziału w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon, słuchawki/głośniki, ewentualnie kamera internetowa. Prosimy o korzystanie z najaktualniejszych wersji przeglądarek Google Chrome (zalecana) lub Mozilla Firefox.
Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę, mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie – zapewniamy możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia oraz wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.
Przed rozpoczęciem szkolenia każda zgłoszona osoba otrzyma e-maila z linkiem do wirtualnego pokoju wraz z instrukcją połączenia się z platformą szkoleniową.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolnione od podatku VAT.
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 7.14% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie do AMG Szkolenia (Organizatora) prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszeniowego. Organizator potwierdza otrzymanie formularza zgłoszeniowego wysyłając e-mail na adresy podane w formularzu zgłoszeniowym. W przypadku braku informacji potwierdzającej w czasie 24 godzin – należy skontaktować się z Organizatorem.
- Przesłanie do AMG Szkolenia formularza zgłoszeniowego stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy podmiotem zgłaszającym a AMG Szkolenia, jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie, jest podstawą do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
- Płatność za szkolenie powinna być przekazana w formie przedpłaty w terminie do 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia na n/w nr konta.
- Dokument pro-forma wystawiamy na życzenie. Po uzyskaniu zgody Organizatora istnieje możliwość zapłaty po szkoleniu.
- Nr konta: 37 1020 3176 0000 5602 0283 5627
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja z udziału w szkoleniu odbywa się wyłącznie w formie pisemnej i musi wpłynąć do Organizatora najpóźniej na 7 dni roboczych przed datą rozpoczęcia szkolenia. Organizator musi pisemnie potwierdzić otrzymanie informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania pełnej opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia z przyczyn organizacyjnych oraz do wyznaczenia równoważnego zastępstwa w przypadku, gdy wykładowca nie będzie mógł prowadzić zajęć z ważnych przyczyn losowych.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku zwrot przedpłaty będzie dokonany w terminie do 7 dni roboczych od daty odwołania. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Wszystkie informacje dotyczące organizacji szkolenia (potwierdzenie, odwołanie, zmiana terminu itp.) Organizator przekaże w formie pisemnej na adresy e-mail podane na formularzu zgłoszeniowym.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych są wspólnicy spółki cywilnej AMG Szkolenia, Agnieszka Ochmańska, Grzegorz Ochmański z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, kod pocztowy 20-576. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie wyłącznie w celu zawarcia umowy (formularz zgłoszeniowy) i realizacji szkolenia. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy. Ma Pani/Pan prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania i usunięcia podanych danych.
- Wyrażona w formularzu zgłoszeniowym zgoda marketingowa ma charakter dobrowolny i może zostać w każdej chwili wycofana. Zapewniamy realizację przysługujących Państwu uprawnień z zakresu ochrony danych osobowych, w tym prawo dostępu do treści swoich danych, prawo do ich przenoszenia, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych i skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane będą przechowywane do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie. Zgoda marketingowa dotyczy otrzymywania drogą elektroniczną wyłącznie informacji dotyczących planowanych szkoleń i ofert promocyjnych.
- Treści szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi. Na jakąkolwiek formę utrwalania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia AMG Szkolenia nie wyraża zgody.
- Nazwa firmy: AMG Szkolenia
- Ulica i nr: Bursztynowa 8/44
- Kod pocztowy: 20-576
- Miejscowość: Lublin
- Numer NIP: 7123419993