Zasady prawidłowego gospodarowania odpadami pochodzenia zwierzęcego

O szkoleniu

Na szkoleniu zostaną omówione praktyczne aspekty gospodarowania odpadami w działalnościach podlegających kontroli służb weterynaryjnych.
 

Kto powinien wziąć udział?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich zainteresowanych, a szczególnie pracowników Inspekcji Weterynaryjnej odpowiedzialnych za nadzór nad gospodarką odpadami pochodzenia zwierzęcego.

Program szkolenia

  1. Interpretacja zapisów definicji odpadowych: odpady w tym odpady komunalne, odpady obojętne, posiadacz i wytwórca odpadów, odpady ulegające biodegradacji (przykłady), recykling, odzysk, odpady palne/ odpady niepalne, instalacja, zbieranie odpadów, ponowne użycie
     
  2. Klasyfikacja odpadów zawierających produkty pochodzenia zwierzęcego
     
  3. Analiza postępowania z odpadami i materiałami nieodpadowymi:
    • które materiały wyłączono z ustawy o odpadach,
    • jakie materiały nie będą odpadami pomimo tego, że są nieprzydatne i podmiot się ich pozbywa,
    • jakie odpady mogą byś traktowane jak odpady kuchenne,
    • jakie odpady powstają w przetwarzaniu żywności,
    • co uznamy za odpady w instalacjach hodowlanych,
    • przetwarzanie odpadów w instalacjach kompostowych,
    • przetwarzanie odpadów w biogazowniach.
     
  4. Warunki uzyskania produktu ubocznego:
    • jakie materiały stają się produktem ubocznym „z urzędu”,
    • jak przygotować wniosek o uznanie materiału za produkt uboczny,
    • warunki uzyskania decyzji,
    • magazynowanie odpadu i produktu ubocznego,
    • rozporządzenie (WE) nr 1069/2009.
     
  5. Utrata statusu odpadu:
    • jakich odpadów może dotyczyć i jakie są warunki prawne utraty statusu,
    • niezbędne informacje we wniosku dotyczącym utraty statusu odpadu,
    • dokumenty potwierdzające możliwość zagospodarowania produktu,
    • kiedy materiał, który utracił status odpadu na powrót staje się odpadem.
     
  6. Przenoszenie odpowiedzialności na kolejnego posiadacza odpadów – przykłady, wyjaśnienia:
    • przeniesienie odpowiedzialności za odpady niebezpieczne,
    • przekazywanie odpadów podmiotom posiadającym zezwolenia,
    • przekazanie odpadów podmiotom uprawnionym do odbioru bez zezwolenia,
    • odpowiedzialność pośrednika i sprzedawcy.
     
  7. Magazynowanie odpadów:
    • zmiany w okresach magazynowania odpadów – jakich odpadów dotyczą,
    • warunki magazynowania odpadów ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów,
    • zasady oznakowania miejsc magazynowania odpadów,
    • etykieta dla odpadów niebezpiecznych – jakie odpady nie muszą jej posiadać, a które są z niej zwolnione,
    • kiedy musimy spełniać wymagania z rozporządzenia, a kiedy z decyzji administracyjnej.
     
  8. Baza Danych o Odpadach – praca w BDO:
    • kto jest użytkownikiem głównym i użytkownikiem podrzędnym,
    • zasady aktualizowania wpisu rejestrowego do BDO – kiedy musimy to zrobić,
    • weryfikacja wpisów w BDO w trakcie kontroli organu ochrony środowiska – kto i kiedy może to robić,
    • sprawdzanie odbiorcy odpadów w rejestrze,
    • prowadzenie ewidencji w BDO (KPO, KEO, odpady od podmiotu zwolnionego z ewidencji),
    • rodzaje i ilości odpadów zwolnione z prowadzenia ewidencji – czy musimy je wpisywać do BDO,
    • rejestrowanie przyjęcia i przetwarzania odpadów – pomyłki w ewidencjonowaniu,
    • czy ilości magazynowanych odpadów mogą być zweryfikowane na podstawie ewidencji w BDO,
    • z jaką częstotliwością musimy dokonywać wpisów do karty ewidencji odpadów (które dane możemy zaciągać z BDO, a jakie musimy wpisać ręcznie),
    • zakończenie działalności (wniosek o wykreślenie),
    • skutki nieaktualnych wpisów w BDO,
    • czy musimy posiadać zaświadczenie o nadanym numerze BDO,
    • sprawozdanie w BDO – korekta.
     
  9. Decyzje administracyjne w gospodarce odpadami pochodzenia zwierzęcego:
    • pozwolenie zintegrowane,
    • pozwolenie na wytwarzanie (wyjaśnienie jakie odpady powstają w instalacji a jakie poza),
    • zezwolenie na zbieranie odpadów,
    • zezwolenie na przetwarzanie odpadów.
     
  10. Sankcje finansowe i administracyjne, w tym ustawa o z dnia 22 lipca 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu przeciwdziałania przestępczości środowiskowej – nowe jednostki kontrolne organizowane w województwach
     
  11. Omówienie obowiązków wynikających z ważniejszych aktów wykonawczych – rozporządzeń
     
  12. Kontrola gospodarowania odpadami
     
  13. Konsultacje, dyskusja

Czas trwania

Zajęcia w godzinach: 9:00 – 15:00.

Prelegenci

Ekspert w zakresie gospodarki odpadami i BDO, wieloletni pracownik administracji rządowej i samorządowej, w tym organów kontrolnych. Posiada szerokie doświadczenie dotyczące zarówno realizacji obowiązków ustawowych, prowadzenia kontroli, monitoringu, weryfikowania wniosków i wydawania decyzji administracyjnych, jak i praktycznego stosowania przepisów (zdobyte w trakcie pracy w przemyśle). Członek grupy roboczej przy Ministrze Klimatu i Środowiska, ekspert przy Konwencie Kierowników Jednostek Komunalnych. Konsultant doboru technologii przetwarzania odpadów, w tym odpadów komunalnych. Doświadczony wykładowca realizujący szkolenia w ramach ogólnopolskich i regionalnych programów szkoleniowych.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenia online organizujemy z wykorzystaniem platformy szkoleniowej ClickMeeting.

Do udziału w szkoleniu wystarczy dostęp do urządzenia podłączonego do internetu, mikrofon, słuchawki/głośniki, ewentualnie kamera internetowa. Prosimy o korzystanie z najaktualniejszych wersji przeglądarek Google Chrome (zalecana) lub Mozilla Firefox.

Uczestnicy w czasie rzeczywistym widzą i słyszą wykładowcę, mogą również widzieć i słyszeć siebie wzajemnie – zapewniamy możliwość skorzystania z panelu dyskusyjnego dla wszystkich uczestników (obraz + dźwięk) w trakcie szkolenia oraz wsparcie techniczne realizowane telefonicznie lub w formie czatu podczas i przed szkoleniem.

Przed rozpoczęciem szkolenia każda zgłoszona osoba otrzyma e-maila z linkiem do wirtualnego pokoju wraz z instrukcją połączenia się z platformą szkoleniową.

Rejestracja

Cena szkolenia
700
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
  • Szkolenie finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych jest zwolnione od podatku VAT.
Zniżki grupowe:
  • 7.14% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 7.14% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie do AMG Szkolenia (Organizatora) prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszeniowego. Organizator potwierdza otrzymanie formularza zgłoszeniowego wysyłając e-mail na adresy podane w formularzu zgłoszeniowym. W przypadku braku informacji potwierdzającej w czasie 24 godzin – należy skontaktować się z Organizatorem.
  • Przesłanie do AMG Szkolenia formularza zgłoszeniowego stanowi prawnie wiążącą umowę pomiędzy podmiotem zgłaszającym a AMG Szkolenia, jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie, jest podstawą do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.
  • Płatność za szkolenie powinna być przekazana w formie przedpłaty w terminie do 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia na n/w nr konta.
  • Dokument pro-forma wystawiamy na życzenie. Po uzyskaniu zgody Organizatora istnieje możliwość zapłaty po szkoleniu.
  • Nr konta: 37 1020 3176 0000 5602 0283 5627
  • Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja z udziału w szkoleniu odbywa się wyłącznie w formie pisemnej i musi wpłynąć do Organizatora najpóźniej na 7 dni roboczych przed datą rozpoczęcia szkolenia. Organizator musi pisemnie potwierdzić  otrzymanie informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania pełnej opłaty. 
  • Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia z przyczyn organizacyjnych oraz do wyznaczenia równoważnego zastępstwa w przypadku, gdy wykładowca nie będzie mógł prowadzić zajęć z ważnych przyczyn losowych.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku zwrot przedpłaty będzie dokonany w terminie do 7 dni roboczych od daty odwołania. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
  • Wszystkie informacje dotyczące organizacji szkolenia (potwierdzenie, odwołanie, zmiana terminu itp.) Organizator przekaże w formie pisemnej na adresy e-mail podane na formularzu zgłoszeniowym.
  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych są wspólnicy spółki cywilnej AMG Szkolenia, Agnieszka Ochmańska, Grzegorz Ochmański z siedzibą w Lublinie, przy ul. Bursztynowej 8/44, kod pocztowy 20-576. Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywać się będzie wyłącznie w celu zawarcia umowy (formularz zgłoszeniowy) i realizacji szkolenia. Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy. Ma Pani/Pan prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia przetwarzania i usunięcia podanych danych.
  • Wyrażona w formularzu zgłoszeniowym zgoda marketingowa ma charakter dobrowolny i może zostać w każdej chwili wycofana. Zapewniamy realizację przysługujących Państwu uprawnień z zakresu ochrony danych osobowych, w tym prawo dostępu do treści swoich danych, prawo do ich przenoszenia, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych i skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane będą przechowywane do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie. Zgoda marketingowa dotyczy otrzymywania drogą elektroniczną wyłącznie informacji dotyczących planowanych szkoleń i ofert promocyjnych.
  • Treści szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi. Na jakąkolwiek formę utrwalania, udostępniania lub nagrywania przebiegu szkolenia AMG Szkolenia nie wyraża zgody.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: AMG Szkolenia
  • Ulica i nr: Bursztynowa 8/44
  • Kod pocztowy: 20-576
  • Miejscowość: Lublin
  • Numer NIP: 7123419993

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

AMG Szkolenia
20-576 Lublin, Polska Bursztynowa 8/44

Organizator

AMG Szkolenia
20-576 Lublin, Polska
Bursztynowa 8/44
woj. lubelskie
AMG Szkolenia zajmuje się organizacją szkoleń stacjonarnych i online z szeroko rozumianej ochrony środowiska. Rozbudowując swoją bazę szkoleń dokładamy starań by sięgać po aktualne tematy, mogące sprostać realnym potrzebom branży oraz rynku pracy. Na...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!