O szkoleniu
Sekretariat to serce całej organizacji. To tu rozpoczyna się budowanie wizerunku firmy, pierwszy kontakt z Klientem. Praca w sekretariacie wymaga posiadania szerokiego zakresu umiejętności i kompetencji, które są niezbędne do efektywnego funkcjonowania w każdej organizacji.
Po pierwsze, praca w sekretariacie wymaga doskonałej organizacji pracy własnej oraz umiejętności zarządzania czasem. Sekretarka musi być w stanie efektywnie planować i koordynować działania, tak aby wszystkie obowiązki zostały wykonane terminowo i z należytą starannością. Ważne jest również umiejętne zarządzanie przepływem informacji oraz dokumentacji.
Kolejnym ważnym aspektem pracy w sekretariacie jest komunikacja. Sekretarka jest często pierwszym punktem kontaktu dla klientów, dostawców czy współpracowników, dlatego musi wykazywać się doskonałymi umiejętnościami komunikacyjnymi, zarówno w mowie, jak i w piśmie. Ważne jest, aby potrafiła jasno i zrozumiale przekazywać informacje, a także umiejętnie słuchać i odpowiadać na potrzeby innych osób.
W pracy sekretarki niezwykle ważna jest również umiejętność współpracy. Sekretarka musi być w stanie współpracować z innymi pracownikami, aby osiągnąć wspólne cele i realizować zadania.
Głównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z niezbędnymi elementami funkcjonowania profesjonalnego sekretariatu. Uczestnicy uświadomią sobie własną rolę w budowaniu wizerunku organizacji, zostanie przeprowadzona analiza ich mocnych i słabych stron w procesie prowadzenia i obsługi sekretariatu.
Szczególny nacisk zostanie położony na podniesienie kompetencji interpersonalnych w zakresie:
- prowadzenia profesjonalnego sekretariatu
- komunikacji bezpośredniej i telefonicznej
- zarzadzania priorytetami i eliminacji pożeraczy czasu
- radzenia sobie w sytuacjach trudnych i stresujących
Dla pracowników sekretariatu.
Program szkolenia
- Profesjonalny sekretariat – zasady prowadzenia
- rola sekretariatu – budowanie wizerunku i tożsamości organizacji
- główne cele i zadania wykonywane w sekretariacie
- ubiór, zachowanie, kultura osobista, powitanie, towarzyszenie
- jakość i standardy obsługi w profesjonalnym sekretariacie
- small talk w rozmowach biznesowych - tematy wskazane i zakazane
- Komunikacja wewnątrz i na zewnątrz organizacji
- reguły i zasady dotyczące dobrej komunikacji ustnej i pisemnej
- przekaz niewerbalny i jego znaczenie w pracy sekretarki
- bariery komunikacyjne - zakłócenia w przekazywaniu informacji
- techniki aktywnego słuchania: kontakt wzrokowy, dopytywanie, potwierdzanie
- umiejętności komunikacyjne w praktyce– co należy wzmacniać a co warto poprawić?
- Rola pogłosek i plotek w pracy sekretariatu
- Sztuka prowadzenia rozmów telefonicznych - rozmowa telefoniczna z pozycji osoby dzwoniącej
i odbierającej - telefoniczny savoir-vivre w praktyce- budowanie wizerunku własnego i organizacji podczas rozmowy telefonicznej
- treść wypowiedzi
- sposób mówienia dykcja, intonacja, ton głosu
- szybkość mówienia
- kontrola emocji w trakcie rozmowy telefonicznej
- Planowanie czasu pracy
- krzywa wydajności
- reguła 60/40
- plan dnia
- rezerwacja czasu na czynności nieprzewidziane
- kontrola realizacji zadań - przeniesienie spraw zaległych
- ustalenie priorytetów - klasyfikacja zadań pod kątem ważności i pilności - Zasada Eisenhowera
- złodzieje czasu i sposoby na ich eliminacji
- Asertywność - sposób radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
- zachowanie dystansu emocjonalnego
- dostosowywanie sposobów rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych do osobowości rozmówcy oraz konkretnej sytuacji, w jakiej strony się znalazły– ćwiczenia praktyczne – zasada FUO
- obrona przed manipulacją i próbą wyłudzenia informacji
- Podsumowanie szkolenia i wspólne wypracowanie planu wdrożenia, do codziennej pracy, praktyk nabytych na szkoleniu
Czas trwania
1 dzień
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: INFOBIZTECH Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Fabryczna 23a
- Kod pocztowy: 65-463
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 8652145591
Masz pytania? Napisz do nas
