O szkoleniu
Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.
Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.
Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.
Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.
Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia.
- Główni księgowi,
- Pracownicy działów księgowości,
- Dyrektorzy finansowi,
- Prezesi i Właściciele firm.
Program szkolenia
Przegląd podatkowy 2025r – 2026 - VAT, CIT, PIT
I. Zmiany w podatku dochodowym od osób prawnych od 1 stycznia 2025r - JPK-CIT – nowy obowiązek sprawozdawczy od 2025 r. i w latach następnych 2026-2027
1. Podstawy prawne wprowadzenia zmian i ich uzasadnienie
2. Harmonogram wprowadzania zmian w latach 2025-2026 – jak przygotować się praktycznie do realizacji nowego obowiązku sprawozdawczego?
3. Podmioty zwolnione z obowiązku raportowania JPK_CIT
4. Sankcje za niewdrożenie nowych obowiązków
5. Czy obligatoryjny roczny JPK_CIT znosi obowiązek przesyłania na żądanie JPK_CIT w trakcie roku?
6. Czy trzeba zmieniać zakładowy plan kont i politykę rachunkowości aby wdrożyć nowe przepisy?
7. Rodzaje kont podlegających raportowania
8. Powiązanie JPK_CIT z systemem KSEF, JPK_VAT i elektronicznymi sprawozdaniami finansowymi (kwestia porównywalności danych)
9. Prezentacja struktur JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
10. Omówienie rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie dodatkowych danych o które trzeba uzupełniać księgi rachunkowe od 2025 r., celem wypełnienia obowiązku obligatoryjnego raportowania – kiedy księgi należy uzupełnić dodatkowo o:
a) dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika (numer identyfikacji podatkowej, o ile został nadany)
b) w przypadku faktur stanowiących dowód księgowy – numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur, o ile został nadany,
c) znaczniki identyfikujące konta ksiąg (znaczniki podatkowe i bilansowe)
11. Czy w ramach JPK_CIT trzeba raportować dane o kontach „nieaktywnych” (na których brak salda w danym okresie sprawozdawczym)?
12. Możliwość podziału plików struktury JPK_KR_PD na mniejsze części
13. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych w JPK CIT:
a) Podstawowe zasady prowadzenia ewidencji,
b) typy różnic pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym (tj. różnice stałe oraz różnice przejściowe)
c) co z wieloletnią amortyzacją – jak pozyskać niezbędne ale historyczne dane do uzupełnienia, które na moment wprowadzenia do ewidencji ŚT i WNiP nie były wymagane?
14. Czy nowe dane podaje się w odniesieniu do poszczególnych transakcji ujętych w księgach rachunkowych czy zbiorczo?
15. Czy dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej podaje się w odniesieniu do poszczególnych WNiP czy zbiorczo?
16. Jakie księgi należy uzupełnić w zakresie realizacji nowego obowiązku? (różnica pomiędzy zmianami w Księdze Głównej i księgach pomocniczych a schemami JPK),
17. gdzie należy kwalifikować przychody zwolnione (jako NPP czy PNPO)?
18. Co w przypadku, gdy pomiędzy datą przekazania, a datą zatwierdzenia SF w księgach zajdą zmiany wpływające na podatek dochodowy?
II. Zmiany w zakresie JPK_PIT od 2026r:
Terminy wejścia w życie nowych przepisów
Nowe rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia elektronicznej podatkowej książki przychodów i rozchodów
Omówienie struktur logicznych:
JPK_PKPiR (JPK_podatkowa książka przychodów i rozchodów)
-elementy struktury i zakres danych
- sposób generowania pliku
- najczęstsze błędy i nieprawidłowości
- weryfikacja poprawności pliku przed wysyłką
JPK_EWP (JPK ewidencja przychodów)
- zakres danych objętych strukturą JPK_EWP
- Prowadzenie ewidencji przychodów zgodnie z wymaganiami
JPK_ST (JPK środki trwałe i wartości niematerialne i prawne)
- Obowiązek prowadzenia ewidencji środków trwałych w formie JPK
- Zakres wymaganych danych w strukturze
III. Zmiany w podatku VAT od 2026r - przygotowanie do zmian w zakresie obowiązkowego KseF od 2026 r.
IV. Zmiany w podatku VAT od 1 kwietnia 2025r.
Brak obowiązku integracji kas online z terminalem płatniczym
V. Najnowsze pakiety deregulacyjne zmiany od 1 stycznia 2026r.:
1. Wydłużone vacatio legis – nowe przepisy Ordynacji podatkowej zakładają, że niekorzystne zmiany dla podatników będą wchodzić w życie po minimum sześciu miesiącach od ich uchwalenia.
2. Wyższy limit zwolnienia z VAT – limit zwolnienia podmiotowego z VAT zostanie podniesiony z 200 tys. zł do 240 tys. zł. Zasada proporcjonalności nadal będzie obowiązywać w przypadku działalności rozpoczętej w trakcie roku.
3. Likwidacja obowiązku publikowania strategii podatkowej – duzi podatnicy CIT zostaną zwolnieni z obowiązku przygotowywania i publikowania strategii podatkowej, co ma ograniczyć ich obciążenia administracyjne.
VI. Wybrane planowane zmiany od 1 stycznia 2026 w zakresie ordynacji podatkowej
1. Likwidacja kontrowersyjnego przepisu o zawieszeniu biegu terminu przedawnienia w przypadku wszczęcia postępowania kks (art. 70 § 6 pkt 1).
2. Odejście od obowiązku raportowania krajowych schematów podatkowych (MDR).
3. Zwiększenie limitu zapłaty podatku za podatnika do 5 tys. Zł dla podmiotów obcych
4. Zwiększenie limitu skorygowania deklaracji z urzędu do 10 tys. Zł
5. Odejście od obowiązku składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w sytuacji, gdy nadpłata wynika z korekty deklaracji
VII. Zmiany dotyczące samochodów w 2026r.
Czas trwania
10.00 - 15.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 649 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
