Zmiany podatkowe na 2026 - VAT ,KseF, nowy JPK_CIT i nowy JPK_PIT. Wybrane planowane zmiany od 1 stycznia 2026 w zakresie Ordynacji Podatkowej.

O szkoleniu

Szkolenie ON-LINE to wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel.

Szkolenie realizowane jest w formule webinaru, w kameralnej grupie uczestników.

Bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz.

Pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.

Podczas szkolenia można zadawać pytania na czacie, na które Trener odpowiada na wizji w trakcie zajęć.

Otrzymujesz materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie ukończenia szkolenia. 

Kto powinien wziąć udział?
  • Główni księgowi,
  •  Pracownicy działów księgowości,
  •  Dyrektorzy finansowi, 
  • Prezesi i Właściciele firm.

Program szkolenia

Przegląd podatkowy 2025r – 2026 - VAT, CIT, PIT 

I.  Zmiany w podatku dochodowym od osób prawnych od 1 stycznia 2025r -  JPK-CIT – nowy obowiązek sprawozdawczy od 2025 r. i w latach następnych 2026-2027

1. Podstawy prawne wprowadzenia zmian i ich uzasadnienie

2. Harmonogram wprowadzania zmian w latach 2025-2026 – jak przygotować się praktycznie do realizacji nowego obowiązku sprawozdawczego?

3. Podmioty zwolnione z obowiązku raportowania JPK_CIT

4. Sankcje za niewdrożenie nowych obowiązków

5. Czy obligatoryjny roczny JPK_CIT znosi obowiązek przesyłania na żądanie JPK_CIT w trakcie roku?

6. Czy trzeba zmieniać zakładowy plan kont i politykę rachunkowości aby wdrożyć nowe przepisy?

7. Rodzaje kont podlegających raportowania

8. Powiązanie JPK_CIT z systemem KSEF, JPK_VAT i elektronicznymi sprawozdaniami finansowymi (kwestia porównywalności danych)

9. Prezentacja struktur JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR

10. Omówienie rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie dodatkowych danych o które trzeba uzupełniać księgi rachunkowe od 2025 r., celem wypełnienia obowiązku obligatoryjnego raportowania – kiedy księgi należy uzupełnić dodatkowo o:
a) dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika (numer identyfikacji podatkowej, o ile został nadany)
b) w przypadku faktur stanowiących dowód księgowy – numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur, o ile został nadany,
c) znaczniki identyfikujące konta ksiąg (znaczniki podatkowe i bilansowe)

11. Czy w ramach JPK_CIT trzeba raportować dane o kontach „nieaktywnych” (na których brak salda w danym okresie sprawozdawczym)?

12. Możliwość podziału plików struktury JPK_KR_PD na mniejsze części

13.  Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych w JPK CIT:
a) Podstawowe zasady prowadzenia ewidencji,

b) typy różnic pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym (tj. różnice stałe oraz różnice przejściowe)

c) co z wieloletnią amortyzacją – jak pozyskać niezbędne ale historyczne dane do uzupełnienia, które na moment wprowadzenia do ewidencji ŚT i WNiP nie były wymagane?

14. Czy nowe dane podaje się w odniesieniu do poszczególnych transakcji ujętych w księgach rachunkowych czy zbiorczo?

15. Czy dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej podaje się w odniesieniu do poszczególnych WNiP czy zbiorczo?

16. Jakie księgi należy uzupełnić w zakresie realizacji nowego obowiązku? (różnica pomiędzy zmianami w Księdze Głównej i księgach pomocniczych a schemami JPK),

17.  gdzie należy kwalifikować przychody zwolnione (jako NPP czy PNPO)?

18. Co w przypadku, gdy pomiędzy datą przekazania, a datą zatwierdzenia SF w księgach zajdą zmiany wpływające na podatek dochodowy?

II. Zmiany w zakresie JPK_PIT od 2026r:

Terminy wejścia w życie nowych przepisów

Nowe rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie prowadzenia elektronicznej podatkowej książki przychodów i rozchodów

Omówienie struktur logicznych:

JPK_PKPiR (JPK_podatkowa książka przychodów i rozchodów)

-elementy struktury i zakres danych

- sposób generowania pliku

- najczęstsze błędy i nieprawidłowości

- weryfikacja poprawności pliku przed wysyłką

JPK_EWP (JPK ewidencja przychodów)

- zakres danych objętych strukturą JPK_EWP

- Prowadzenie ewidencji przychodów zgodnie z wymaganiami

JPK_ST (JPK środki trwałe i wartości niematerialne i prawne)

- Obowiązek prowadzenia ewidencji środków trwałych w formie JPK

- Zakres wymaganych danych w strukturze

III. Zmiany w podatku VAT od 2026r - przygotowanie do zmian w zakresie obowiązkowego KseF od 2026 r. 

IV. Zmiany w podatku VAT od 1 kwietnia 2025r.

Brak obowiązku integracji kas online z terminalem płatniczym

V. Najnowsze pakiety deregulacyjne zmiany od 1 stycznia 2026r.:

    1. Wydłużone vacatio legis – nowe przepisy Ordynacji podatkowej zakładają, że niekorzystne zmiany dla podatników będą wchodzić w życie po minimum sześciu miesiącach od ich uchwalenia.

     2. Wyższy limit zwolnienia z VAT – limit zwolnienia podmiotowego z VAT zostanie podniesiony z 200 tys. zł do 240 tys. zł. Zasada proporcjonalności nadal będzie obowiązywać w przypadku działalności rozpoczętej w trakcie roku.

    3.   Likwidacja obowiązku publikowania strategii podatkowej – duzi podatnicy CIT zostaną zwolnieni z obowiązku przygotowywania i publikowania strategii podatkowej, co ma ograniczyć ich obciążenia administracyjne.

VI. Wybrane planowane zmiany od 1 stycznia 2026 w zakresie ordynacji podatkowej

1. Likwidacja kontrowersyjnego przepisu o zawieszeniu biegu terminu przedawnienia w przypadku wszczęcia postępowania kks (art. 70 § 6 pkt 1).

2. Odejście od obowiązku raportowania krajowych schematów podatkowych (MDR).

3. Zwiększenie limitu zapłaty podatku za podatnika do 5 tys. Zł dla podmiotów obcych

4. Zwiększenie limitu skorygowania deklaracji z urzędu do 10 tys. Zł

5. Odejście od obowiązku składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w sytuacji, gdy nadpłata wynika z korekty deklaracji

VII. Zmiany dotyczące samochodów w 2026r. 


Czas trwania

10.00 - 15.00 

Forma zajęć

Prelegenci

Ekspert z dziedziny podatków dochodowych i VAT.

Doradca podatkowy, doświadczony trener i wieloletni współpracownik naszej Firmy.  

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Rejestracja

Cena 1
616
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 649 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

 Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na  konto:

mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598

W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.

Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.

Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.

Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.

Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.

Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.

Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.

Nasze szkolenia i konferencje z możliwością dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz w ramach Bazy Usług Rozwojowych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
  • Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
  • Kod pocztowy: 65-021
  • Miejscowość: Zielona Góra
  • Numer NIP: 9730814671

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska Dąbrowskiego 40

Organizator

Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
65-021 Zielona Góra, Polska
Dąbrowskiego 40
woj. lubuskie
Od 2005 roku szkolimy w zakresie prawa i podatków. Głównym celem naszych szkoleń jest uzyskanie przez każdego uczestnika maximum praktycznej wiedzy, którą wykorzysta bezpośrednio w życiu zawodowym. Programy szkoleń tworzone są na podstawie aktu...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!