O szkoleniu
Szkolenie ma na celu wskazanie zmian, które należy uwzględnić w normatywach kancelaryjno - archiwalnych w związku z elektronicznym obiegiem dokumentów w jednostce bądź systemem mieszanym, w którym czynności kancelaryjne wykonywane są w systemie teleinformatycznym klasy EZD jako systemie wspomagającym.
Zdobyta wiedza pozwoli przygotować i wdrożyć prawne mechanizmy rządzące obiegiem dokumentów w jednostce organizacyjnej. EZD RP pozwala na kompleksowe zarządzanie dokumentacją (obsługa przesyłek wpływających i wychodzących, rozdzielenie i dekretacja korespondencji, dekretacja, klasyfikacja i kwalifikacja dokumentacji, kompletowanie akt sprawy, archiwizacja).
Od 1 stycznia 2026 r. każdy podmiot publiczny do dokumentowania spraw będzie musiał stosować system klasy EZD.
Cele szkolenia:
- nabycie oraz uporządkowanie wiedzy niezbędnej do zarządzania dokumentacją,
- zapoznanie się z uniwersalnymi zasadami elektronicznego i tradycyjnego zarządzania dokumentacją,
- poznanie zasad funkcjonowania Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją w administracji publicznej w systemie EZD RP.
Adresaci szkolenia:
- pracownicy jednostek administracji publicznej, jednostek służby cywilnej mających w zarządzaniu archiwa zakładowe/składnice akt,
- pracownicy sekretariatów i koordynatorzy do spraw czynności kancelaryjno-archiwalnych mający w zakresie zadań dbanie o prawidłowy obieg informacji i dokumentów w instytucjach państwowych.
Program szkolenia
- Omówienie ram prawnych zarządzania dokumentacją:
- ustawowych,
- wewnątrzzakładowych,
- zmiany w aktach prawnych w związku z wprowadzeniem EZD.
- Systemy kancelaryjne i wewnętrzny obieg dokumentów w instytucji publicznej:
- charakterystyka systemów kancelaryjnych,
- charakterystyka systemów obiegu dokumentów,
- omówienie poszczególnych etapów (tzw. punktów zatrzymania), przez jakie musi przejść dokument w jednostce organizacyjnej.
- Czynności kancelaryjne:
- podstawowe pojęcia kancelaryjne i archiwalne
- czynności kancelaryjne – zmiana czynności kancelaryjnych w obiegu elektronicznym,
- rejestracja pism w obiegu elektronicznym.
- Instrukcja kancelaryjno-archiwalna:
- mechanizm tworzenia podstawowych przepisów prawa w jednostce organizacyjnej, które określają miejsce i zadania takich podmiotów jak kancelaria, sekretariat, komórka organizacyjna, referent, archiwum zakładowe.
- Normatywy kancelaryjno-archiwalne – jak je wprowadzić do stosowania w jednostce, jakie zapisy uwzględnić – analiza instrukcji kancelaryjnej.
- Klasyfikacja i kwalifikacja archiwalna – jednolity rzeczowy wykaz akt:
- zasady i terminologia, jakich używa się przy konstruowaniu wykazów akt do sposobów wartościowania dokumentów,
- podział dokumentacji we względu na wartość i własność,
- rozbudowa klas w JRWA.
- Rejestrowanie i znakowanie pism:
- sposoby rejestrowania pism przychodzących oraz znakowania (kodowania) własnych pism wychodzących,
- nadawanie znaku sprawy,
- rejestr pism wpływających, wychodzących, rejestr pism wewnętrznych,
- elektroniczny spis spraw,
- zarządzanie dokumentem elektronicznym i sprawą elektroniczną.
Czas trwania
9.00-14.00
Prelegenci
Justyna Sosnowska
Specjalistka procedury administracyjnej z 12-letnim doświadczeniem
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 12 -letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Obecnie Kierownik Referatu ds. obsługi prawnej i kadr JST. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędniczka, z zamiłowania trener/szkoleniowiec.
Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania GWSH w Katowicach na kierunku kadry i płace, prawo i praktyka gospodarcza oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych na kierunku prawo zamówień publicznych i zarządzanie kapitałem ludzkim. Certyfikowana specjalistka procedury administracyjnej oraz postępowania egzekucyjnego w administracji. Pasjonatka cyfrowej administracji.
Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadziła szkolenia dla organizacji pozarządowej Dressfor Success Poland, poświęcone tematyce praw pracowniczych oraz roli kobiet na rynku pracy. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie dla powiatowych urzędów pracy w zakresie obsługi dokumentów elektronicznych, wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem obsługi platformy praca.gov.pl., odmowy dostępu do informacji publicznej, praw pracowniczych a także służby przygotowawczej dla urzędników.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 850 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 950 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ficowskiego 15
- Kod pocztowy: 01-747
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840