O szkoleniu
Coraz częściej pracujemy w naszych firmach w oparciu o filozofię agile i zwinne metody pracy. Dla liderów może to być nie lada wyzwanie, bo nie tylko chodzi tu o wprowadzenie nowych trendów, modnych metod, ale przede wszystkim o zmianę podejścia, nowe myślenie, które będzie wspierało transformację na jej podstawowym poziomie – filozofii. Lider musi nauczyć się pracować z różnorodnością, komunikować jasno i precyzyjne, pracować z samoorganizującym się zespołem, zarządzać konfliktem i przeprowadzać zespół przez trudne sytuacje, umieć tworzyć środowisko pracy bezpieczne psychologicznie. Te tematy będą warsztatowo poruszane podczas szkolenia, tak by każdy uczestnik wzmocnił swoje umiejętności do pracy w zwinnym środowisku. Szkolenie opiera się na pracy z postawami i umiejętnościami.
Nie jest to szkolenie, które uczy konkretnych metod pracy (scrum, kanban…).
Korzyści dla uczestników szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- Rozumieli potrzebę rozwoju i poszerzania świadomości
- Rozumieli swoja rolę w kształtowaniu i rozwoju zwinnych zespołów
- Znali metody budowania środowiska pracy, bezpiecznego psychologicznie
- Potrafili jasno i wprost przekazywać swoje potrzeby i komunikować się z innymi
- Znali zasady i narzędzia prowadzące do przeprowadzenia zespołu przez sytuacje konfliktowe
- Rozumieli różnorodność w zespole i potrafili ją wzmacniać i rozwijać
- Potrafili skorzystać z narzędzi, które wspierają prace zwinnych liderów
Szkolenie polecamy dla:
- Liderek/-ów
- Scrum Masterów
- Product Ownerów
- Menedżerek/-ów i wszystkich, którzy chcą zwiększyć świadomość swojej roli w świecie zwinnym.
Program szkolenia
MODUŁ I. ZWINNY LIDER
- DNA Zwinnego Lidera – wprowadzenie
- Agile gdzie jesteśmy dzisiaj?
- Zwinna filozofia a metody pracy
- Rewolucja pokoleniowa
- Archetypy marki lidera
- Jak wykorzystać potencjał marki lidera w organizacji?
- Wsparcie i trudności wynikające z roli
- Praca lidera w oparciu o wartości
- MAPA wyboru – wykorzystanie pytań w pracy zwinnego lidera
- Pytania uczącego się i wyrokującego
- Pytania przełączające
- Servant Lider
- Kim jest i jak pracuje
- Jak łączyć Agile i Servant Leadership
- Podstawowe wartości filozofii servant liderów
- Inteligencja emocjonalna i związane z nią kompetencje zwinnego lidera
MODUŁ II. ZWINNY LIDER W ZWINNYM ZESPOLE
- Arsenał zwinnego lidera – style pracy w kontekście samoorganizacji
- Budowanie bezpieczeństwa psychologicznego
- Zawieranie partnerstwa i kontraktowanie
- Budowanie zaufania – proces i narzędzia
- Świadomość możliwości przezwyciężania dysfunkcji zespołu
- Jak pogodzić dążenie do najlepszych wyników z budowaniem relacji
- Jak budować i rozwijać zwinny i różnorodny zespół?
- Co oznacza różnorodność w zespole?
- Komunikacja w zależności od ludzi i ich potrzeb
- Jak wykorzystać silne strony zespołu na różnych etapach przedsięwzięcia?
- Przewaga i deficyt poszczególnych perspektyw w zespole
- Jak dobierać ludzi do zwinnych zespołów?
- Strukturalizacja czasu w ujęciu pracy zespołowej
- Analiza gier psychologicznych w zespole
- Dlaczego ludzie grają?
- Jak radzić sobie z grami?
- Maksymalizowanie inteligencji emocjonalnej zespołu
- Samoświadomość
- Samoorganizacja
- Empatia
- Zarzadzanie konfliktem
- Różnice stylów w radzeniu sobie z konfliktami
- Komunikacja bez przemocy w konflikcie
- Udzielanie informacji zwrotnej
Czas trwania
2 dni, I dzień: 10:00-17:00, II dzień: 9:00-16:00
Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia
Prelegenci
ALEKSANDRA CHRAPKO
Doradca Merytoryczny ds. Personalnych i Zatrudnienia
Certyfikowany Coach ACC ICF, doświadczony specjalista HR, ekspert w dziedzinie zarządzania ludźmi i umiejętności "miękkich", konsultant stanowisk kierowniczych.
Doświadczenie
Ukończyłam studia filozoficzne oraz posiadam specjalizację w zakresie Zarządzania personelem. Wieloletnie doświadczenie trenerskie zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie. Posiadam także doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych dofinansowywanych z UE.W 2010 roku uzyskałam dyplom instruktora Terapii Ekspresyjnych.
W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu:
- zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole)
- rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty)
- podstaw sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta
Hobby
Interesuję się tańcem, szczególnie towarzyskim, który przez 10 lat trenowałam. Zimą jeżdżę na nartach. Uwielbiam podróżować, zwłaszcza do krajów, w których nie brakuje słońca i ciepła ;-)
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).
Masz pytania? Napisz do nas
