O warsztatach
Szkolenie kierowane do osób, które chcą promować swoją działalność w mediach społecznościowych lub są odpowiedzialne za prowadzenie firmowych social mediów. Skupia się na dwóch najpopularniejszych platformach społecznościowych – Facebooku i Instagramie.
Dobrze zorganizowany i regularnie aktualizowany fanpage z powodzeniem zastępuje stronę internetową, a jest przy tym darmowy i można go założyć błyskawicznie, nawet nie posiadając umiejętności informatycznych. Nie należy jednak zapominać o tym, że zarówno jego założenie, jak i prowadzenie musi przebiegać w sposób legalny, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Na właścicielu profilu firmowego oraz osobach aktualizujących dostępne tam treści spoczywa odpowiedzialność prawna związana z ochroną danych osobowych followersów, naruszaniem własności intelektualnej, ochroną wizerunku pokazywanych tam osób, a także wynikająca z innych aktów prawnych.
Szkolenie w sposób zwięzły, a jednocześnie w przyjaznej, zrozumiałej formie przedstawi najważniejsze przepisy związane z promowaniem biznesu na Facebooku i Instagramie oraz postanowienia regulaminów tych serwisów, które koniecznie trzeba znać, prowadząc stronę firmową tych w mediach społecznościowych.
Cel i efekt szkolenia: Szkolenie daje instrukcje co do tego, jak zwiększać zasięgi i budować społeczność zgodnie z prawem. Przedstawia najważniejsze wymogi prawne związane z założeniem i prowadzeniem firmowych profili na Facebooku i Instagramie – zarówno od strony ochrony danych osobowych (RODO), praw autorskich, ochrony wizerunku, jak i organizowania konkursów i loterii. Podsumowuje również najistotniejsze postanowienia regulaminów tych serwisów, które warto znać, publikując w social mediach.
Uczestnicy szkolenia po jego zakończeniu będą w stanie samodzielnie przeprowadzić audyt legalności facebokowego fanpage’a oraz profilu firmowego na instagramie i wskazać, jakie jego elementy wymagają poprawy, usunięcia lub uzupełnienia. Dowiedzą się, w jaki sposób legalnie tworzyć content i udostępniać cudze treści, a także na co zwracać uwagę w przypadku umów dotyczących treści przeznaczonych do publikacji.
Szkolenie dla osób i firm opierających promocję swojego biznesu o fanpage lub profil firmowy. Zainteresuje osoby zajmujące się marketingiem internetowym w firmach lub prowadzące jednoosobową działalność, które chciałyby promować swoje działania w mediach społecznościowych, nie narażając się na problemy prawne. Skorzystają na nim social media managerzy, social media specjaliści, osoby świadczące usługi wirtualnego wsparcia dla biznesów online oraz pracownicy odpowiedzialni za prowadzenie firmowych profili społecznościowych.
Przeznaczone jest dla osób nie mających wykształcenia prawniczego, które chcą uzyskać proste, konkretne i zrozumiałe wskazówki co do tego, jak przeprowadzić audyt legalności swoich profili społecznościowych i jak uniknąć problemów związanych z naruszaniem obowiązującego prawa tworząc content w social mediach.
Program warsztatu
- Prawo autorskie:
- Konsekwencje naruszania praw autorskich
- Najważniejsze zasady korzystania z cudzych treści
- Legalne sposoby udostępniania cudzych treści
- Screenshoty
- Skąd legalnie pozyskiwać grafiki i fotografie na swój fanpage/profil
- grafiki „dla przyciągnięcia uwagi”
- serwisy stockowe
- umowy z grafikami i wirtualnym wsparciem
- Jak walczyć z naruszeniami własnych praw autorskich
- Ochrona wizerunku
- Podstawowe informacje o ochronie wizerunku
- Czym jest wizerunek
- Kiedy nie trzeba uzyskiwać zgody na publikację wizerunku innej osoby
- Na co warto zwrócić uwagę w umowach z osobami, których wizerunek planujemy wykorzystywać
- Ochrona danych osobowych followersów
- Profil firmowy a RODO
- Podstawowe obowiązki administratora danych
- Polityka prywatności
- Konkursy przeprowadzane w mediach społecznościowych – warunki.
- konkurs na Facebooku
- konkurs na Instagramie
- konkurs a loteria
- Ważne postanowienia regulaminów Facebooka i Instagrama
- Zasady Społeczności
- Standardy Społeczności
- Inne
Czas trwania
9:30-14:30
Prelegenci
Karina Kunc-Urbańczyk
Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu social mediów i prawa nowych technologii. Autorka publikacji naukowych oraz prelegentka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych z zakresu prawa autorskiego oraz postępowania cywilnego (m.in. na temat e-sportu, sztucznej inteligencji i granic dozwolonego użytku utworów w Internecie). Autorka modułów o prawie autorskim w kursie online „Przystanek: TikTok dla biznesu” i w podręczniku prawnym dla młodzieży „Apteczka prawna: Lex bez łez” (wyd. PWN). Prowadząca tematycznej audycji radiowej dla studentów Politechniki Gliwickiej „Nieznajomość prawa szkodzi”. Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości, obecnie z wydziałem cywilnym Sądu Rejonowego w Zabrzu. Prowadzi szkolenia o tematyce prawnoautorskiej, sporządza opinie prawne oraz przeprowadza audyty i konsultacje dla przedsiębiorców w zespole „Prawo Małego Biznesu”. Hobbystycznie edukuje w temacie praw autorskich w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 850 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 950 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
- Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
- Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
- Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
- Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
- Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
- Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.
- Nazwa firmy: Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
- Ulica i nr: Ficowskiego 15
- Kod pocztowy: 01-747
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5260209840