O warsztatach
Szkolenie zapewni wprowadzenie do programu Płatnik, narzędzia niezbędnego dla przedsiębiorców oraz osób zarządzających kadrami w celu efektywnego zarządzania dokumentacją ZUS. Odbiorca warsztatów to osoby, które czują potrzebę uzyskania nowych umiejętności, osoby, które wracają do zawodu i potrzebują „odświeżenia” informacji i przypomnienia zasad funkcjonowania programu.
Aby zapewnić płynny przebieg i najwyższą jakość naszych warsztatów, prosimy o przygotowanie niezbędnego oprogramowania przed rozpoczęciem szkolenia. Konieczne jest zainstalowanie bezpłatnej wersji programu PŁATNIK oraz posiadanie drukarki umożliwiającej zapis dokumentów do formatu PDF. Dodatkowo, prosimy do zalogowania się na platformę szkoleniową około 30 minut przed planowanym startem, co pozwoli na sprawne przeprowadzenie wszelkich niezbędnych przygotowań.
Celem warsztatów jest uzyskanie i poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zakresie obsługi programu Płatnik. Uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie tworzenia i wysyłania dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych, zarządzania kartotekami płatnika i ubezpieczonych, a także poznają terminy przesyłania dokumentów i różnice pomiędzy dokumentacją tworzoną na szkoleniu a tą wysyłaną realnie do ZUS. Warsztaty obejmują praktyczne aspekty pracy z programem dla przedsiębiorców niezatrudniających pracowników, jak i tych zgłaszających do ubezpieczeń osoby na różnych formach zatrudnienia, zapewniając przy tym szczegółowy wgląd w pozostałe funkcje programu.
Osoby, które czują potrzebę uzyskania nowych umiejętności, osoby, które wracaj do zawodu i potrzebują „odświeżenia” informacji i przypomnienia zasad funkcjonowaniu programu.
Program warsztatu
1. Wprowadzenie do programu:
• do czego służy program Płatnik,
• z jakimi innymi programami współpracuje,
• jakie czynności można na nim wykonać,
• jakie są jego zalety i wady oraz
• teoria nt. dokumentacji ZUS: dokumenty zgłoszeniowe, wyrejestrowujące, raporty rozliczeniowe i deklaracje rozliczenia a także inne dokumenty, które można wygenerować w programie,
• terminy przesyłania dokumentów do ZUS – zgłoszeniowych i rozliczeniowych.
2. Przedsiębiorca jednoosobowy niezatrudniający pracowników:
• tworzenie kartoteki płatnika,
• tworzenie kartoteki ubezpieczonego,
• ustawienia przekazu elektronicznego oraz opcji związanych z wysyłka dokumentów do ZUS,
• tworzenie dokumentów zgłoszeniowych do ZUS: ZZA lub ZUA,
• tworzenie dokumentu zgłoszeniowego dla członka rodziny – ZCNA,
• tworzenie deklaracji rozliczeniowej – DRA – dla przedsiębiorcy rozliczającego podatki na zasadach ryczałtu, na zasadach skali podatkowej i na zasadach podatku liniowego – zmiany związane z obliczanie wysokości składki zdrowotnej,
• rozliczenie roczne składki zdrowotnej – DRA za okres kwietniowy każdego roku,
• prezentacja różnic pomiędzy kartotekami płatnika i ubezpieczonego w przykładzie szkoleniowym i realnie,
• wysyłka dokumentacji do ZUS – różnice pomiędzy wysyłką dokumentów stworzonych na warsztatach a dokumentów wysyłanych realnie do ZUS.
3. Płatnik, który zgłasza do ubezpieczeń osoby zatrudnione na umowie o pracę lub umowy cywilnoprawne (np. spółki, czy przedsiębiorca jednoosobowy):
• tworzenie kartoteki płatnika,
• tworzenie kartotek ubezpieczonych,
• tworzenie dokumentów zgłoszeniowych do ZUS: ZZA lub ZUA,
• tworzenie dokumenty zgłoszeniowego dla członka rodziny – ZCNA,
• tworzenie dokumentacji rozliczeniowe: RCA, RSA, RPA, tworzenie deklaracji rozliczeniowej DRA,
• tworzenie dokumentacji miesięcznej rozliczeniowej na podstawie dokumentów wysłanych do ZUS lub pobranych z ZUS,
• tworzenie korekt na podstawie dokumentów wysłanych do ZUS lub pobranych z ZUS,
• tworzenie IMIR dla ubezpieczonego,
• tworzenie ZWUA – dokumenty wyrejestrowującego dla osoby na umowie o prace i na umowie cywilnoprawnej,
• wysyłka dokumentacji do ZUS – różnice pomiędzy wysyłką dokumentów stworzonych na warsztatach a dokumentów wysyłanych realnie do ZUS.
4. Pozostałe funkcje programu: dokumenty: OSW, RIA, IWA – zasady składania, sposób uzupełnienia, różnice pomiędzy pracą na w programie na szkoleniu a w realu.
Czas trwania
9:00-15:00
Prelegenci
Paweł Jakubas
Od ponad 12 lat prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie szkoleń oraz rozliczeń kadrowo – płacowych oraz księgowości. Prowadzi szkolenia z zakresu rachunkowości, księgowości, kadr i płac oraz obsługi programów księgowych i kadrowo – płacowych (w tym Płatnik ZUS). Prowadzenie biura rachunkowego pozwala mu na praktyczne podejście do zagadnień teoretycznych omawianych podczas szkoleń.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 419 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Akademia Podatków i Prawa
- Ulica i nr: Hubska 52/14
- Kod pocztowy: 50-502
- Miejscowość: Wrocław
- Numer NIP: 8992913267