Program Płatnik ZUS- warsztaty

O warsztatach

Szkolenie zapewni wprowadzenie do programu Płatnik, narzędzia niezbędnego dla przedsiębiorców oraz osób zarządzających kadrami w celu efektywnego zarządzania dokumentacją ZUS. Odbiorca warsztatów to osoby, które czują potrzebę uzyskania nowych umiejętności, osoby, które wracają do zawodu i potrzebują „odświeżenia” informacji i przypomnienia zasad funkcjonowania programu.

Aby zapewnić płynny przebieg i najwyższą jakość naszych warsztatów, prosimy o przygotowanie niezbędnego oprogramowania przed rozpoczęciem szkolenia. Konieczne jest zainstalowanie bezpłatnej wersji programu PŁATNIK oraz posiadanie drukarki umożliwiającej zapis dokumentów do formatu PDF. Dodatkowo, prosimy do zalogowania się na platformę szkoleniową około 30 minut przed planowanym startem, co pozwoli na sprawne przeprowadzenie wszelkich niezbędnych przygotowań.

Dlaczego warto wziąć udział?

Celem warsztatów jest uzyskanie i poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zakresie obsługi programu Płatnik. Uczestnicy zdobędą umiejętności w zakresie tworzenia i wysyłania dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych, zarządzania kartotekami płatnika i ubezpieczonych, a także poznają terminy przesyłania dokumentów i różnice pomiędzy dokumentacją tworzoną na szkoleniu a tą wysyłaną realnie do ZUS. Warsztaty obejmują praktyczne aspekty pracy z programem dla przedsiębiorców niezatrudniających pracowników, jak i tych zgłaszających do ubezpieczeń osoby na różnych formach zatrudnienia, zapewniając przy tym szczegółowy wgląd w pozostałe funkcje programu.

Kto powinien wziąć udział?

Osoby, które czują potrzebę uzyskania nowych umiejętności, osoby, które wracaj do zawodu i potrzebują „odświeżenia” informacji i przypomnienia zasad funkcjonowaniu programu.

Program warsztatu

1. Wprowadzenie do programu:

• do czego służy program Płatnik,
• z jakimi innymi programami współpracuje,
• jakie czynności można na nim wykonać,
• jakie są jego zalety i wady oraz
• teoria nt. dokumentacji ZUS: dokumenty zgłoszeniowe, wyrejestrowujące, raporty rozliczeniowe i deklaracje rozliczenia a także inne dokumenty, które można wygenerować w programie,
• terminy przesyłania dokumentów do ZUS – zgłoszeniowych i rozliczeniowych.

2. Przedsiębiorca jednoosobowy niezatrudniający pracowników:

• tworzenie kartoteki płatnika,
• tworzenie kartoteki ubezpieczonego,
• ustawienia przekazu elektronicznego oraz opcji związanych z wysyłka dokumentów do ZUS,
• tworzenie dokumentów zgłoszeniowych do ZUS: ZZA lub ZUA,
• tworzenie dokumentu zgłoszeniowego dla członka rodziny – ZCNA,
• tworzenie deklaracji rozliczeniowej – DRA – dla przedsiębiorcy rozliczającego podatki na zasadach ryczałtu, na zasadach skali podatkowej i na zasadach podatku liniowego – zmiany związane z obliczanie wysokości składki zdrowotnej,
• rozliczenie roczne składki zdrowotnej – DRA za okres kwietniowy każdego roku,
• prezentacja różnic pomiędzy kartotekami płatnika i ubezpieczonego w przykładzie szkoleniowym i realnie,
• wysyłka dokumentacji do ZUS – różnice pomiędzy wysyłką dokumentów stworzonych na warsztatach a dokumentów wysyłanych realnie do ZUS.

3. Płatnik, który zgłasza do ubezpieczeń osoby zatrudnione na umowie o pracę lub umowy cywilnoprawne (np. spółki, czy przedsiębiorca jednoosobowy):

• tworzenie kartoteki płatnika,
• tworzenie kartotek ubezpieczonych,
• tworzenie dokumentów zgłoszeniowych do ZUS: ZZA lub ZUA,
• tworzenie dokumenty zgłoszeniowego dla członka rodziny – ZCNA,
• tworzenie dokumentacji rozliczeniowe: RCA, RSA, RPA, tworzenie deklaracji rozliczeniowej DRA,
• tworzenie dokumentacji miesięcznej rozliczeniowej na podstawie dokumentów wysłanych do ZUS lub pobranych z ZUS,
• tworzenie korekt na podstawie dokumentów wysłanych do ZUS lub pobranych z ZUS,
• tworzenie IMIR dla ubezpieczonego,
• tworzenie ZWUA – dokumenty wyrejestrowującego dla osoby na umowie o prace i na umowie cywilnoprawnej,
• wysyłka dokumentacji do ZUS – różnice pomiędzy wysyłką dokumentów stworzonych na warsztatach a dokumentów wysyłanych realnie do ZUS.

4. Pozostałe funkcje programu: dokumenty: OSW, RIA, IWA – zasady składania, sposób uzupełnienia, różnice pomiędzy pracą na w programie na szkoleniu a w realu.

Czas trwania

9:00-15:00

Prelegenci

Paweł Jakubas

Od ponad 12 lat prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie szkoleń oraz rozliczeń kadrowo – płacowych oraz księgowości. Prowadzi szkolenia z zakresu rachunkowości, księgowości, kadr i płac oraz obsługi programów księgowych i kadrowo – płacowych (w tym Płatnik ZUS). Prowadzenie biura rachunkowego pozwala mu na praktyczne podejście do zagadnień teoretycznych omawianych podczas szkoleń.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szkolenie odbywa się za pomocą platformy ClickMeeting

Rejestracja

Standard
406
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 419 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Akademia Podatków i Prawa
  • Ulica i nr: Hubska 52/14
  • Kod pocztowy: 50-502
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8992913267

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Podatków i Prawa
50-502 Wrocław, Polska Hubska 52/14

Organizator

Akademia Podatków i Prawa
50-502 Wrocław, Polska
Hubska 52/14
woj. dolnośląskie
Akademia Podatków i Prawa powstała z inicjatywy kancelarii Staniek&Partners w celu szerzenia wiedzy prawno-podatkowej. W biznesie rozpoznanie i identyfikowanie potencjalnych problemów oraz wyzwań natury prawnej jest ważną umiejętnością. Dysponując...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!