O warsztatach
2 sierpnia 2023 roku Prezydent RP podpisał Ustawę o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta.
Zapraszamy na szkolenie, które kompleksowo omawia zmiany wprowadzane przez tę ustawę. W przygotowaniu pozostają rozporządzenia do ustawy. Już teraz warto zapoznać się z wymaganiami i rozpocząć przygotowanie do wdrożenia nowych regulacji w swojej placówce.
Ustawa o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta:
- wprowadza wymóg uzyskania autoryzacji przez wszystkie podmioty wykonujące działalność leczniczą, które udzielają świadczeń z pieniędzy NFZ,
- wprowadza wymóg posiadania wewnętrznego systemu zapewnienia jakości i bezpieczeństwa przez podmioty wykonujące działalność leczniczą w ramach umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych zawartej z Funduszem, na zasadach określonych w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej,
- dookreśla zasady tworzenia i finansowania rejestrów medycznych – reguluje raportowanie i udostępnianie danych z rejestrów medycznych - zapis wzbudzający spore kontrowersje w środowisku medycznym
- zmienia zasady akredytacji podmiotów leczniczych – projekty standardów akredytacyjnych oraz ich aktualizację opracowywać będzie Rada Akredytacyjna.
Jak opisuje ustawodawca, wdrożenie rozwiązań ma doprowadzić m.in. do:
- poprawy skuteczności diagnostyki i leczenia przez systematyczną ocenę klinicznych wskaźników jakości,
- poprawy bezpieczeństwa i satysfakcji pacjenta przez rejestrowanie i monitorowanie zdarzeń niepożądanych,
- uzyskania porównywalności podmiotów udzielających świadczeń pod względem jakości i skuteczności oferowanej opieki.
Cele szkolenia:
- zapoznanie uczestników z nowymi wymaganiami, które mają w sposób kompleksowy i skoordynowany realizować politykę zdrowotną,
- przedstawienie terminów i kryteriów zmian dotyczących jakości w ochronie zdrowia,
- poznanie minimalnych wymogów funkcjonowania podmiotów udzielających świadczeń z funduszy NFZ – autoryzacji oraz dobrowolności przystępowania do akredytacji.
Korzyści ze szkolenia:
- efektywne i zgodne z prawem prowadzenie działań opartych na nowej ustawie,
- możliwość zadawania pytań – sesja Q&A (pytań i odpowiedzi),
- możliwość uzyskania wstępnej oceny dla szpitala z wprowadzenia akredytacji.
- pełnomocnicy ds. jakości,
- osoby pracujące w zespołach jakości, będące bezpośrednio odpowiedzialne za wprowadzanie zmian, pisanie procedur, instrukcji, realizację wskaźników jakości,
- osoby odpowiedzialne za prowadzenie Planu Poprawy Jakości, monitorowanie wskaźników, zdarzeń niepożądanych,
- osoby zajmujące się jakością w jednostkach ochrony zdrowia,
- menedżerowie zespołów,
- karda kierownicza.
Program warsztatu
Autoryzacja
- Co to jest autoryzacja i jakie podmioty lecznicze pod nią podlegają
- Na jaki okres będzie wydawana autoryzacja
- Co to jest podmiot wnioskujący, wizyty autoryzacyjne
- Wnioski o autoryzację – treść wniosku, wydawanie lub odmowa wniosku, termin rozpatrzenia
- Wizyty autoryzacyjne – upoważniania, protokół z wizyty
- Co to jest autoryzacja warunkowa? Odwołania od odmowy
- Okres karencji w przypadku odmowy wydania autoryzacji lub cofnięcia autoryzacji
„Wewnętrzny system” zarządzania jakością i bezpieczeństwem
- Co kryje się pod pojęciem „wewnętrzny system”
- Obowiązek posiadania zasad, procedur, metod oraz opisów stanowisk pracy w celu zapobieżenia wystąpieniu zdarzeń niepożądanych
- Udowodnienie skuteczności sprawnego działania wewnętrznego systemu na podstawie wyników badań i opinii pacjentów.
- Identyfikacja obszarów do poprawy jakości
- Kryteria oraz metody potrzebne do zapewnienia skutecznego nadzoru nad jakością i bezpieczeństwem
- Monitorowanie zdarzeń niepożądanych
- Obligatoryjne szkolenia
Akredytacja w ochronie zdrowia
- Przeprowadzania procedury oceniającej podmiotu wnioskującego o akredytację
- Potwierdzenie przez podmiot prowadzący działalność leczniczą standardów akredytacyjnych
- Zasady wydawania akredytacji oraz okres, na który jest wydawana. Obowiązek informowania o wydaniu, cofnięciu lub odnowie udzielenia akredytacji
- Standardy akredytacyjne – podział względem rodzaju działalności, zakresu świadczeń
- Wymogi spełnienia standardu akredytacyjnego – opisy wymagań, sposób oceny skali punktowej oraz przypisanej wagi. Minimalne warunki udzielania akredytacji
- Wymóg spełniania obligatoryjnych standardów – a warunek udzielenia akredytacji
- Standardy, które mogą być wyłączone z oceny
- Okres przejścia ze starego systemu oceny na nowy system akredytacyjny
- System monitorowania Wniosków o Udzielenia Akredytacji
- Wybór i uprawniania wizytatora
- Raport z wizyty, udzielenia lub odmowa udzielenia akredytacji. Możliwości odwołania do Rady Akredytacyjnej
Rada Akredytacyjna i wizytatorzy
- Zadania, powołania członków, skład, kadencja Rady Akredytacyjnej
- Kto może zostać wizytatorem – postępowanie kwalifikacyjne, wymogi egzaminacyjne, przebieg naboru
Rejestry medyczne w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia.
Pytania uczestników, dyskusje, podsumowanie szkolenia.
Czas trwania
I dzień, 10.00-16.00
Prelegenci
Doktor nauk o zdrowiu, absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła także szkoły podyplomowe: Jakość w ochronie zdrowia, Kontroler wewnętrzny.
Jest menadżerem Działu Jakości w prywatnym szpitalu, posiadającym od 2022 roku najwyższy i jedyny tak wysoki wynik akredytacyjny w Polsce (96%).
Jest audytorem zewnętrznym ISO 9001 z zakresu branż: służba zdrowia, szkolnictwo wyższe, jednostki samorządu terytorialnego.
Od 10 lat wykorzystuje swoją wiedzę i praktyczne doświadczenie, prowadząc szkolenia. Jest również wykładowcą studiów magisterskich, podyplomowych oraz MBA w ochronie zdrowie.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 5 dni przed terminem
- Rozwiń
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607