O warsztatach
Sales and Operations Planning (SOP) jest narzędziem planistycznym stosowanym przez nowoczesne przedsiębiorstwa, narzędziem które integruje zespół pracowników oraz strategię firmy z działaniami produkcyjnymi i zakupowymi.
Realizacja planowania operacji i sprzedaży wymaga zaangażowania pracowników wielu działów, co wydatnie wpływa na poprawę komunikacji i przyczynia się do wzrostu odpowiedzialności za jakość planów sprzedaży, jak i zobowiązań produkcji, co do wykonalności planu produkcji (zdolności i materiały).
SOP staje się również „pomostem” między strategicznym planowaniem biznesu, a zespołem odpowiedzialnym za realizację celów. Jest również doskonałym narzędziem integrującym planowanie w rozproszonej grupie zakładów produkcyjnych.
Celem szkolenia jest warsztatowe przećwiczenie przez uczestników – ilościowych i jakościowych metod tworzenia planów sprzedaży. Metody te są ćwiczone na przykładach indywidualnie działających przedsiębiorstw, jak i koordynujących planowanie sprzedaży w ramach łańcucha dostaw. Prognozy i plany sprzedaży wykorzystywane są do ustalenia działań w całym zakresie prac przedsiębiorstwa.
Nacisk położony jest na redukcję błędu realizacji planów sprzedaży – maksymalizację wskaźników obsługi klienta i minimalizację powiązanych kosztów logistycznych.
Realizacja planowania operacji i sprzedaży wymaga zaangażowania pracowników wielu działów, co wydatnie wpływa na poprawę komunikacji i przyczynia się do wzrostu odpowiedzialności za jakość planów sprzedaży, jak i zobowiązań produkcji, co do wykonalności planu produkcji (zdolności i materiały).
SOP staje się również „pomostem” między strategicznym planowaniem biznesu, a zespołem odpowiedzialnym za realizację celów. Jest również doskonałym narzędziem integrującym planowanie w rozproszonej grupie zakładów produkcyjnych.
Celem szkolenia jest warsztatowe przećwiczenie przez uczestników – ilościowych i jakościowych metod tworzenia planów sprzedaży. Metody te są ćwiczone na przykładach indywidualnie działających przedsiębiorstw, jak i koordynujących planowanie sprzedaży w ramach łańcucha dostaw. Prognozy i plany sprzedaży wykorzystywane są do ustalenia działań w całym zakresie prac przedsiębiorstwa.
Nacisk położony jest na redukcję błędu realizacji planów sprzedaży – maksymalizację wskaźników obsługi klienta i minimalizację powiązanych kosztów logistycznych.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie adresowane jest do pracowników średniego i wyższego szczebla działów sprzedaży, a także wszystkich pracowników przedsiębiorstw wpływających na funkcjonowanie omawianych na szkoleniu.
Program warsztatu
Dzień I
- Wprowadzenie do logistyki przepływu informacji:
- rola prognozowania i planowania sprzedaży w łącznym procesie planowania działalności przedsiębiorstwa,
- obiektywne przyczyny dla realizacji prognozowania – „światy” Pull i Push,
- spójne i rozbieżne cele wewnątrz i na zewnątrz firmy,
- prognoza i plan sprzedaży, jako podstawa procesu obsługi klienta.
- Strategiczne zarządzanie zasobami
- główne strategie wytwórcze,
- elastyczność i klasyfikacja procesów produkcyjnych,
- MTO, ATO, MTS, CTO, MC – różne zadania produkcyjne.
- Integracja planowania strategicznego i procesów planistycznych wewnątrz SOP - ogólnie
- SOP – plan operacji i sprzedaży,
- SP i PP – plan sprzedaży i plan produkcji,
- RP – planowanie zapotrzebowania na zasoby,
- MPS – główny harmonogram produkcji i zakupów,
- RCCP – zgrubne planowanie zdolności produkcyjnych.
- SOP – plan operacji i sprzedaży:
- SOP jako narzędzie strategicznego zarządzania biznesem, realizacji biznes planu,
- rozwiązania typu DRP (planowanie potrzeb dystrybucji),
- popyt utracony,
- popyt zależny i niezależny,
- organizacja zespołu SOP,
- definiowanie rodzin produktów, ilość poziomów, zasady podziału,
- formułowanie SP – planu sprzedaży i PP – planu produkcji/zakupów (produkty SOP).
- częstotliwość pracy nad SOP,
- granica popytu i planowania (horyzont planistyczny),
- unikanie konfliktów między działami firmy przez SOP i wykorzystanie go jako narzędzia łączącego procesy planowania różnych działów,
- rola marketingu i działu handlowego,
- cztery strategie realizacji planu sprzedaży i produkcji/zakupów,
- rozwijanie, doskonalenia i walidowanie procesu SOP.
- Beer Game – symulacja pracy poszczególnych podmiotów łańcucha logistycznego dla uzyskania maksymalnego poziomu trafności planu sprzedaży (udział w rynku i satysfakcja klienta) przy jednocześnie najmniejszym błędnym poziomie zapasu. Użycie w prognozowaniu analizy ilościowej i jakościowej. Cel towykazanie, jak jakość przepływu informacji wpływa na możliwość wykonania procesu SOP.
- identyfikacja czynników podnoszących koszty,
- propozycja rozwiązań mających podnieść efektywność wewnętrznych, jak i zewnętrznych łańcuchów logistycznych,
- agregacja wyników i ich obróbka statystyczna.
Dzień II
- Omówienie wyników warsztatu Beer Game:
- konsekwencje braku identyfikacji popytu niezależnego i zależnego,
- występowanie efektu Forestera, czyli tzw. efektu bicza w praktyce prognozowania,
- skutki dla przedsiębiorstwa, jak i dla całego łańcucha logistycznego,
- sposoby ograniczania efektu Forestera,
- prezentacja tzw. „Bullwhip Effect” i jego wpływ na SOP.
- Zastosowanie wybranych metod analizy ilościowej w prognozowaniu i planowaniu sprzedaży (przykłady):
- zasady pracy z modelami matematycznymi np. identyfikacja i obsługa błędu,
- określenie zakresu i analiza danych historycznych,
- model naiwny,
- indeks sezonowości,
- średnia ruchoma,
- średnia ważona,
- wygładzanie wykładnicze,
- identyfikacja i potwierdzanie współczynników sezonowości,
- nieciągłe zamówienia (losowe) tzw. szeregi rzadkie,
- analiza regresji,
- metoda Z-Chart (wykres Z),
- kalkulacja poziomu błędu prognozy i wykorzystanie jego w usprawnianiu systemu prognozowania.
- Analiza jakościowa w planowaniu sprzedaży:
- dlaczego analiza ilościowa sama w sobie nie jest wystarczająca,
- kiedy krytycznym jest stosowanie analizy jakościowej,
- analiza jakościowa – metody heurystyczne.
- Utworzenie MPS – harmonogram produkcyjny i zakupowy:
- zależność między PP (planem produkcji – produkt SOP), a MPS,
- MPS jako narzędzie zarządzania poziomem obsługi klienta,
- planowanie potrzeb materiałowych,
- planowanie zdolności dostawcy,
- planowanie zdolności transportowych.
- Zakończenie zajęć:
- podsumowanie i źródła wiedzy, również rekomendowane formularze audytu,
- wskazanie zasad prowadzenia follow-up dla dalszego rozwoju wiedzy,
- sesja ocen.
Czas trwania
2 dni - 16 godz.
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wymagany jest komputer z dostępem do internetu. Zalecamy również doposażenie się w słuchawki z mikrofonem.
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1490 zł.
1 290
zł
+23% VAT
Cena zawiera:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest
wypełnienie formularza kontaktowego.
Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Eventis.pl
04-395 Warszawa
ul. Siennicka 22/22
Powiadomienia o nowych terminach