Warsztaty RODO z prowadzenia rejestru czynności, określania retencji (czasu przechowywania) i transferu danych poza granice Polski.

O warsztatach

Zaawansowany i praktyczny warsztat, przygotowujący do samodzielnego wykonania rejestru czynności przetwarzania danych osobowych z realnym uwzględnieniem zasady ograniczonego przechowywania, oraz rejestru kategorii przetwarzań danych osobowych. Warsztat jest uzupełniony o moduł dotyczący postępowania w przypadku międzynarodowego transferu danych osobowych do krajów spoza EOG. Podczas warsztatów pracujemy na komputerach oraz na autorskim wzorze rejestru czynności przetwarzania oraz rejestru kategorii przetwarzań.

Kto powinien wziąć udział?

Dla Inspektorów Ochrony Danych, a także dla osób wyznaczonych na to stanowisko. Dla kierownictwa administratorów danych, samodzielnie wdrażających RODO w organizacji lub dla osób nadzorujących ten proces. Dla wszystkich, którzy poszukują zaawansowanych umiejętności wdrażania RODO i realnego stosowania zasady ograniczonego czasu przetwarzania danych osobowych.

Program warsztatu

I. Zasada ograniczonego przechowywania i retencja danych.

  • Minimalizacja czasu przechowywania i zakresu danych osobowych jako podstawa RODO.
  • Po jakim czasie należy usuwać dane osobowe?
  • Terminy przetwarzania danych osobowych, wynikające z obowiązujących przepisów prawa. Case study – tworzymy wykaz okresów retencji danych.
  • W jaki sposób należy określać terminy przetwarzania danych osobowych w przypadku, gdy wprost nie określają tego przepisy prawa? Case study – tworzymy wykaz okresów retencji danych.
  • Instrukcja kancelaryjna i jednolity rzeczowy wykaz akt.
  • Relacja pomiędzy zasadą retencji a obowiązkiem informacyjnym RODO.
  • Zasadą retencji a wykonywanie kopii bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych – uwagi praktyczne.
  • Jak i gdzie należy zamieścić informacje o planowanych terminach usunięcia danych osobowych?
  • Praktyczne rozwiązania związane z wdrażaniem zasady ograniczonego przechowywania

II. Rejestr czynności przetwarzania (rejestr administratora) i kategorii czynności przetwarzania (rejestr podmiotu przetwarzającego).

  • Cele i praktyczne znaczenie rejestrów.
  • Obowiązkowe i fakultatywne elementy rejestrów.
  • Jakie dodatkowe elementy rejestru czynności warto stosować, w celu ułatwienia zarządzania systemem przetwarzania danych osobowych?
  • Jak ocenić, czy sporządzenie rejestru czynności i rejestru kategorii przetwarzań jest wymagane? Wyłączenia wskazane w RODO.
  • Jak wyróżniać i identyfikować „czynności” i „kategorie czynności” przetwarzania, podlegające uwzględnieniu w rejestrach.
  • Jak formułować cele przetwarzania danych i jaka jest ich relacja względem zdefiniowanych czynności?
  • Opis kategorii danych osobowych oraz kategorii osób, których dotyczą przetwarzane dane.
  • Jak uwzględniać odbiorców danych oraz diagnozować, czy dane osobowe są przekazywane poza EOG?
  • Jak oceniać zasadność stosowania dodatkowych zabezpieczeń, w przypadku przekazywania danych osobowych do krajów spoza EOG.
  • Formułowanie opisu technicznych i organizacyjnych środków bezpieczeństwa, stosowanych przy przetwarzaniu danych osobowych.
  • Monitorowanie aktualności rejestru czynności na danych – jak praktycznie sobie z tym poradzić?

III. Warsztat.

  • Konstruowanie rejestrów na podstawie konkretnego stanu faktycznego, przy wykorzystaniu autorskich wzorów: rejestru czynności przetwarzania oraz rejestru kategorii czynności przetwarzanie.

IV. Problematyka transferu danych do państw trzecich.

  • Czy rzeczywiście nie przekazujemy danych do państw trzecich? Oprogramowanie, narzędzia, usługi, na które musimy w szczególności zwrócić uwagę.
  • Kiedy legalnie można przekazywać dane do państwa trzeciego?
  • Jak sprawdzić, czy państwo do którego organizacja transferuje dane osobowe znajduje się na liście “krajów bezpiecznych”.
  • Transfer danych do Stanów Zjednoczonych – analiza problematyki oraz omówienie jak krok po kroku sprawdzić czy podmiot do którego transferujemy dane osobowe jest “bezpieczny”.
  • Dodatkowe środki zabezpieczeń, stosowane w przypadku przekazywania danych osobowych do krajów spoza listy “krajów bezpiecznych”.
  • Konsekwencje transferu danych poza EOG w zakresie dokumentacji i obowiązku informacyjnego.

V. Urząd Ochrony Danych Osobowych (UODO).

  • Status Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  • Zadania i kompetencje organu nadzorczego.
  • Postępowanie kontrolne i procedury z nim związane.
  • Jak wyglądają kontrole w praktyce?
  • Jak przygotować się na kontrolę?
  • Zakres odpowiedzialności i administracyjne kary pieniężne.

VI. Głos publiczności.

  • Pytania uczestników.
  • Dyskusja.

Czas trwania

8:00-16:00

Prelegenci

mec. Wojciech Wyszyński

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Warsztaty odbywają się za pośrednictwem platformy ClickMeeting, wystarczy dostęp do przeglądarki internetowej.
Warsztaty odbywają się za pośrednictwem platformy ClickMeeting, wystarczy dostęp do przeglądarki internetowej.

Rejestracja

Cena 1
549
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zniżki grupowe:
  • 8.93% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 18.03% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Płatność na podstawie proformy po zamówieniu bądź faktury VAT wystawionej po odbytym warsztacie.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Instytut Odpowiedzialnego Biznesu
  • Ulica i nr: ul. Mickiewicza 33/41
  • Kod pocztowy: 60-837
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 6182098969

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Instytut Odpowiedzialnego Biznesu
60-837 Poznań, Polska ul. Mickiewicza 33/41

Organizator

Instytut Odpowiedzialnego Biznesu
60-837 Poznań, Polska
ul. Mickiewicza 33/41
woj. wielkopolskie
Instytut Odpowiedzialnego Biznesu to współpracujący od lat, prężnie rozwijający się zespół prawników specjalizujących się w obsłudze przedsiębiorców , w tym spółek osobowych i kapitałowych, jak również JST oraz jednostek rządowych, w tym ministerstw....
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!