O warsztatach
Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu: - poznanie praktycznych wskazówek dotyczących wszystkich zagadnień dotyczących tematyki zarządzania działami szkoleń i rozwoju w przedsiębiorstwie - poznanie narzędzi i roli analizy potrzeb szkoleniowych - zapoznanie się z metodami planowania i konstruowania planów szkoleniowych i programów szkoleniowych - uświadomienie sobie wagi planowania i przeprowadzania tzw. ewaluacji szkoleń w celu podniesienia ich efektywności - poznanie głównych narzędzi rozwojowych dostępnych na rynku
-pracowników działów HR,
-pracowników działów szkoleń,
-pracowników działów kadr,
-kadrę kierowniczą wszystkich szczebli zarządzania,
-trenerów wewnętrznych,
-oraz wszystke osoby mające wpływ na politykę personalną i rozwojową w organizacji.
Program warsztatu
MODUŁ I. Od kształcenia do szkolenia – czyli krótka historia zaistnienia szkoleń w biznesie
1. Istota szkoleń – definicje, cel i funkcje działań szkoleniowych w przedsiębiorstwie
2. Powody popularności szkoleń i ich wkładu w rozwój i motywację pracowników
2. Podział szkoleń ze względu na osiągane przez nie cele
3. Jak uczą się dorośli – rola metod warsztatowych i wykładowych w wyborze programów szkoleniowych
MODUŁ II. Rola szkoleń w polityce personalnej przedsiębiorstwa
1. Zasoby Ludzkie w przedsiębiorstwie – jako koszty, czy jako aktywa
2. Przedsiębiorstwa w tzw. proszkoleniową kulturą organizacyjną a sukces w zarządzaniu zasobami ludzkimi
3. Klasyfikacja i rodzaje szkoleń
4. Szkolenia a rozwój pracowników (miejsce szkoleń w systemie zarządzania zasobami ludzkimi)
5. Rola działu szkoleniowego w przygotowaniu efektywnych szkoleń – plan PR dla HR
6. Ekspert ds. Szkoleń i Rozwoju – rola i kompetencje
MODUŁ III. Badanie potrzeb szkoleniowych (RAPS)
1. Modele kompetencyjne i ich wykorzystanie w badaniu potrzeb szkoleniowych
2. Potencjalne źródła informacjo o potrzebach szkoleniowych
3. Narzędzia badania potrzeb szkoleniowych (ankiety, wywiady, burza mózgów, ocena okresowa)
4. Cele badania potrzeb szkoleniowych
MODUŁ IV. Tworzenie procedury szkoleniowej i planu szkoleń
1. Określanie celu szkolenie – PO CO – organizujemy dany projekt szkoleniowy?
2. Elementy planu szkoleń – 14 zasad do stworzenia realnego harmonogramu szkoleń
3. Przygotowanie i rola projektu szkoleniowego
MODUŁ V. Badanie efektywności szkoleń
1. Najczęstsze przyczyny niepowodzeń programów szkoleniowych
2. Narzędzia do badania efektów szkoleniowych – wywiady, kwestionariusze, obserwacja, ocena okresowa
3. Ocena szkolenia – 4 poziomy oceny
4. ROI – badanie poziomu zwrotu inwestycji w szkolenia i rozwój
MODUŁ VI. Narzędzia wspierajace rozwój pracowników
1. Przeprowadzanie i rola Ośrodków Oceny (AC)
2. Alternatywne metody edukacji dorosłych
MODUŁ VII. Organizacja i logistyka szkoleń i spotkań typu outdoor
1. Organizacja spotkania – kosztorys, plan, hotel
MODUŁ VIII. Zarządzanie zespołem trenerów wewnętrznych
1. Wybór i szkolenie trenerów wewnętrznych
2. Wady i zalety trenerów wewnętrznych
MODUŁ IX. Współpraca z firmami szkoleniowymi
1. Rynek usług szkoleniowych – gdzie szukać i jak wybrać dobrą firmę szkoleniową
2. Cechy dobrego trenera zewnętrznego
3. Styl pracy trenera a kultura organizacyjna firmy
4. Elementy, na które należy zwrócić uwagę przy wyborze firmy
MODUŁ X. Podsumowanie szkolenia
TEST WIEDZY:
Chętni uczestnicy mają możliwość przystąpić do testu wiedzy na zakończenie zajęć (test pisemny). Ocena z testu zostanie uwidoczniona na certyfikacie ukończenia. Uczestnicy, którzy nie zdecydują się przystąpić do testu, otrzymają certyfikat uczestnictwa w kursie.
Czas trwania
Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia
Prelegenci
Agnieszka Olejnik
Dyplomowany trener biznesu i coach, doświadczony menedżer i ekspert w dziedzinie Zarządzania Zasobami Ludzkimi i Rozwoju.
Z wykształcenia filolog, germanista, metodyk nauczania, trener biznesu. Absolwentka wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej o specjalności coach i trener. Posiada dyplom Francuskiej Szkoły Stylizacji i Budowania Wizerunku w Krakowie.
Od ponad 12 lat lat zajmuję się sprawami rozwoju personelu w zakresie motywowania, rekrutacji, szkoleń, systemów rozwoju pracowników tj.: oceny okresowe, systemy premiowe, systemy płacowe, systemy budowania identyfikacji pracowników z firmą – wizerunek pracownika, wewnętrzny PR.
Byłam odpowiedzialna za rozwój zasobów ludzkich w takich firmach jak: real; Lafarge Beton i Kruszywa, coffeeheaven.
W ostatnich latach jako Międzynarodowy Menedżer ds. HR i Rozwoju Pracowników w firmie coffeeheaven zarządzałam projektami dot. szkoleń i ścieżek karier pracowników. Autor i kierownik projektu Szkoły Menedżerów. Wspierałam realizację strategii firmy, rozwoju jej kultury oraz poprawy komunikacji wewnętrznej.
Od 2004 roku trener szkoleń miękkich, wykładowca, doradca zawodowy i wizerunkowy, ekspert w dziedzinie ZZL. Prowadzę projekty z zakresu HR dla dużych i średnich przedsiębiorstw.
Specjalizuję się w realizacji szkoleń miękkich z zakresu komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, przywództwa, motywowania personelu, coachingu, zarządzania sobą w czasie, biznesowego savoir – vivre’u, budowania profesjonalnego wizerunku, autoprezentacji, budowania relacji w przedsiębiorstwie: pracownicy, współpracownicy, klienci.
Prowadzę szkolenia i kursy specjalistyczne z zakresu HR: zarządzanie szkoleniami w przedsiębiorstwie, rekrutacja i selekcja personelu, zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, wprowadzanie i wykorzystywanie systemów ocen okresowych.
Ważniejsi klienci: Metsa Tissue, Coffeehaven, 5aSec, Pijalnie Wedel S.A., SAP, Zelmer, Cyfrowy Polsat, Opek, Dom Wiedzy, Blycolin Polska.
Hobby:
Miłośniczka historii starożytnej, dobrej książki, kawy i podróży kulinarnych.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062