O webinarze
* Po zapisie na webinar na Eventis, otrzymasz maila z platformy ClickMeeting do samodzielnej rejestracji na wydarzenie. Kiedy pomyślnie się zarejetrujesz - czekaj na maila z linkiem do webinaru!
Marketerem w firmie, odpowiedzialnym za jej wizerunek, jest każdy pracownik.
81% szefów firm postrzega marketing jako kluczowy czynnik wzrostu i rozwoju organizacji. Jednocześnie 70% z nich nie wierzy, że zajmuje on w firmie właściwe miejsce i odgrywa w niej odpowiednią rolę. Wciąż sprzedaż gra pierwsze skrzypce, gdyż przypisuje się jej bezpośrednią odpowiedzialność za wyniki, to często ona odpowiada także za relacje z klientami. Marketing zaś traktuje się jako ozdobę firmy oraz odpowiedzialność za stronę www, social media itp.
W 2024 r. takie podejście rodzi wiele zagrożeń zewnętrznych i wewnętrznych.
Z jednej strony to niewykorzystane szanse docierania do klienta i ekspansji na rynku. A z drugiej strony konflikty wewnętrzne – pojawia się przepychanie w ważności działań, rozbieżność celów. Efekty mogą być opłakane.
Raport Next& Co z 2022 r. prezentuje zatrważające dane. Najwięksi reklamodawcy – Google, Facebook, LinkedIn podsumowali, że w zaledwie jednym kwartale aż 134 mln dolarów zostały zmarnowane wskutek nieudanych kampanii reklamowych. Mówi się o tym, że nawet 40% budżetów marketingowych bywa „przepalonych”. To ogromna strata dla firm. Tym gorzej, jeśli wpada się w tę pułapkę nieświadomie.
Początek Nowego Roku to dobry moment, aby przyjrzeć się swoim działom sprzedaży i marketingu. Wszak to czas wyznaczania nowych celów, budżetów, zatrudniania. Rynek się zmienia – konkurencja nie śpi, konsument jest wymagający. Dlatego, jak nigdy dotąd niezbędne jest, by działać efektywnie i wypracować model synergii działań marketingowo-sprzedażowych.
Podczas webinaru odpowiemy na poniższe pytania:
- Kto jest „właścicielem” Klienta w firmie, marketing czy sprzedaż?
- Jak rozpoznać zagrożenia konfliktowe między marketingiem a sprzedażą, dokonamy diagnozy „mikrocelów silosowych”
- Lejek marketingowo-sprzedażowy – model idealny, który wszystko zmienia i porządkuje. Poznamy ścieżkę Klienta i odpowiedzialności za poszczególne etapy.
- Jak rozpocząć ustanawianie wspólnych celów strategicznych marketingowo-handlowych? Poznasz 2 wskaźniki, które Ci w tym pomogą.
- Jak stworzyć tzw. „revenue team” odpowiedzialny za wzrost wartości klienta, bo przecież nadrzędnym celem jest dodawać wartości Klientowi i… firmie.
Zyskasz:
- Świadomość nieuchronnych zmian jakie zachodzą w Kliencie – czy to jeszcze czas spotkań handlowych 1:1, czy też edukacji z Google?
- Zrozumienie nowoczesnego, synergicznego podejścia do marketingu i sprzedaży – nie czas na marnowanie zasobów, budżetów, ale na wspólne, efektywne działanie.
- Wyczulenie na „mikrocele silosowe” w podejściu poszczególnych działów, które nie wspierają celów biznesowych firmy i nie przekładają się na sprzedaż.
- Strategiczne spojrzenie na marketing, ukierunkowanego na dodawanie wartości Klientowi i firmie.
- Wiedzę na temat modelu lejka marketingowo-sprzedażowego, jego etapów i odpowiedzialności za poszczególne fazy ścieżki Klienta po stronie marketingu i sprzedaży.
- Umiejętność pracy z przekrojowymi, międzydziałowymi wskaźnikami marketingowo-handlowymi na przykładzie 2 indykatorów, które spajają komunikację i prowadzą do zwiększenia wartości firmy.
- Praktyczne wskazówki, jak i dlaczego warto tworzyć zespoły cross-funkcjonalne (interdyscyplinarne) tzw. revenue teamy marketingowo-handlowe, aby synergicznie dbać o zwiększanie wartości Klienta.
Zapisz się na Bezpłatny Webinar „Marketing i sprzedaż- jak nie ścierać się między sobą, a zabiegać o serce Klienta?”, który odbędzie się już 31 stycznia o godz. 12:00! Poznaj korzyści z uczestnictwa w tym wydarzeniu!
Dla kogo jest nasz webinar?
- Dla top Managementu, Kadry Managerskiej pragnącej zaimplementować synergię działań marketingowo-handlowych, wzmocnić i wykorzystać rolę marketingu w organizacji. Szczególnie, gdy konkurencja wykazuje przewagę w działaniach digitalowych.
- Dla Ekspertów HR mierzących się z nieporozumieniami wewnątrz organizacji na linii marketing-sprzedaż, zmagających się z silosowym podejściem.
- Dla Szefów Sprzedaży, Dyrektorów Handlowych, Eksportu w potrzebie określenia wspólnego języka z marketingiem, aby skuteczniej walczyć o Klienta z konkurencją.
- Dla Szefów Marketingu, Brand Marketing Managerów doświadczających konfliktu o Kilenta z działem sprzedaży, odpowiedzialnych głównie za komunikację, social media, a nie o projektowanie ścieżki Klienta.
Program webinaru
Przywitanie i wprowadzenie do webinarium.
Moduł I: Kto jest „właścicielem” Klienta, marketing czy sprzedaż? Klientocentryzm (client- centric orientation)
Moduł II: Źródła konfliktów na linii marketing-sprzedaż, mikrocele silosowe.
Moduł III: Ścieżka Klienta, lejek marketingowo-sprzedażowy i jego etapy. Odpowiedzialność na ścieżce klienta pomiędzy marketingiem i sprzedażą.
Moduł IV: Cele strategiczne i dwa wskaźniki ponaddziałowe, które usprawniają komunikację i przysparzają wartości Klientowi.
Moduł V: Revenue team – zespoły cross-funkcjonalne (interdyscyplinarne) marketingowo-handlowe i co powinno być celem ich pracy.
Podsumowanie i zakończenie.
Odpowiedzi na pytania.
Czas trwania
- 12:00 Rozpoczęcie webinarium.
- 13:00 Zakończenie webinarium
Prelegenci
PROFIL TRENERA:
Strateg marketingowy z 18-letnim doświadczeniem w marketingu 360 stopni – od agencji reklamowych, przez firmy rodzinne po korporację międzynarodową. Jako konsultant, szkoleniowiec łączy biznes z marketingiem, wdraża praktyczne, efektywne procesy w oparciu o ścieżkę klienta, wskaźniki. Dobiera narzędzia, kanały komunikacji, wspiera w budowaniu zespołu marketingowego, budżetów, wyborze agencji.
W karierze zawodowej od specjalisty do dyrektora marketingu przeszła drogę przez branże B2B, e-commerce, rynki międzynarodowe, spożywcze, kosmetyczne, farmaceutyczne, przemysł. Posiada 7-letnie doświadczenie jako Head of Marketing w międzynarodowych firmach, oraz na swoim koncie ma 2500 godzin spędzonych w sali szkoleniowej i na doradztwie. Autorka tytułów w prasie branżowej, prasie naukowej, prelegent i wykładowca studiów MBA.
SPECJALIZACJA: Marketing, Strategia marketingowa.
Przykładowe osiągnięcia:
- Dowodzenie projektem międzynarodowym w 5 krajach Europy – budowanie silnego wizerunku marki producenta cukierniczego.
- Po wdrożeniu strategii marketingowej redukcja 4 etatów w marketingowym zespole 20-osobowym w międzynarodowej firmie produkcyjnej bez utraty jakości.
- Optymalizacja budżetu marketingowego o 33% rdr w firmie spożywczej poprzez diagnozę nieprawidłowości i uszczelnienie umów z agencjami.
- Średnia satysfakcji uczestników ze szkoleń w 2023 roku – 4,80/5,0.
KWALIFIKACJE:
- Executive MBA Master of Business Administration “Business Trends” Uniwersytet WSB Merito.
- CIM – program marketing strategicznego Charted Institute of Marketing in London.
- Certyfikowany Trener Biznesu Polsko-Amerykańskiego Instytutu Zarządzania.
- Szkolenie Francuskiego Instytutu Gospodarczego – Pricing.
- Marketing w B2B – studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
- Certyfikat DIMAQ IAB Polska (Digital Marketing Qualification) na poziomie: Professional.
- Certyfikat “Brand Academy” – Orkla, Kopenhaga.
- Mgr zarządzania i marketingu – Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Aby wziąć udział w webinarze, zapisz się na wydarzenie na platformie Eventis. Link do wydarzenia oraz przypomnienia prześlemy do Ciebie drogą mailową bliżej terminu webinaru. Nie przegap naszych maili i zapisz się na webinar!
Rejestracja
- udział w zajęciach
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- nagranie webinaru przesłane po wydarzeniu drogą mailową
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udział w webinarze jest przysłanie zgłoszenia minimum 3 dni robocze przed jego rozpoczęciem. Oczywiście przyjmiemy Twoje zgłoszenie również na dzień przed wydarzeniem.
- Aby wziąć udział w webinarze, zapisz się na wydarzenie na platformie Eventis. Link do wydarzenia oraz przypomnienia prześlemy do Ciebie drogą mailową bliżej terminu webinaru. Nie przegap naszych maili i zapisz się na webinar!
- Nazwa firmy: Human Skills
- Ulica i nr: Widok 18/2
- Kod pocztowy: 00-023
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 6721761910