O webinarze
Proponowane spotkanie to kompendium wiedzy w zakresie obowiązków związanych oświadczeniami majątkowymi, zarówno po stronie organu stanowiącego, jak i wykonawczego - pracowników urzędu i jednostek. W trakcie szkolenia zostaną w pigułce przedstawione najistotniejsze zagadnienia, których znajomość jest niezbędna do wykonywania zadań w tym obszarze, a praktyczne przykłady pozwolą zrozumieć zależności i odpowiedni sposób rozwiązywania konkretnych sytuacji.
- Przybliżenie specyfiki i uzyskanie przez uczestników praktycznej wiedzy na temat przepisów regulujących kwestię oświadczeń majątkowych, w tym m.in. sposobu ich wypełniania, odpowiedzialności za złożenie po terminie oświadczenia majątkowego czy złożenie nieprawdziwego oświadczenia majątkowego.
- Uzyskanie informacji o sposobie postępowania w zakresie analizy przyjmowanych oświadczeń majątkowych oraz o sposobie przechowywania i archiwizacji oświadczeń majątkowych.
- Wyjaśnienie wątpliwości, przekazanie praktycznych przykładów, doświadczeń i sytuacji z życia wziętych.
- Uzyskanie odpowiedzi i poznanie praktycznych rozwiązań w problematycznych sytuacjach.
Osoby realizujące obowiązki właściwego informowania osób zobowiązanych do składania, dokonywania ich analizy i nadzoru nad oświadczeniami, pracownicy biura rady oraz przewodniczący rady.
Program webinaru
- Uregulowania prawne dotyczące oświadczeń majątkowych.
- Pierwsze w kadencji i kolejne w roku oświadczenia majątkowe. Terminy składania oświadczeń.
- Praktyczne wskazówki dot. wypełniania oświadczeń - informacje podlegające ujawnieniu i ich zakres, majątek wspólny, a majątek odrębny, dopuszczalność korekty.
- Omówienie najczęściej występujących braków, błędów i uchybień.
- Przyjmowanie oświadczeń i praktyczne wskazówki w zakresie ich analizy.
- Jak reagować na niewłaściwe wypełnienie oświadczenia majątkowego i uchybienia formalne.
- Konsekwencje prawne niezłożenia oświadczenia majątkowego, uchybienia terminowi, złożenia nieprawdziwego lub niepełnego oświadczenia, inne naruszenia przepisów ustawy.
- Rola i właściwość kierownika jednostki organizacyjnej w zakresie reagowania na nieprawidłowości w złożonym przez pracownika oświadczeniu majątkowym.
- Wniosek o kontrolę oświadczenia majątkowego, charakter prawny, procedura, podmioty uprawnione do kontroli.
- Przekazywanie złożonych oświadczeń, ich publikacja w BIP i informacja dla uprawnionych organów.
- Orzecznictwo sądów, interpretacje prawne wybranych zagadnień.
- Pytania, dyskusja.
Czas trwania
09:00-13:00
Prelegenci
Praktyk, pracownik administracji samorządowej, od 2006 r. Sekretarz Miasta i Gminy. Bezpośrednio w urzędzie zajmuje się m.in. nadzorem nad sprawami związanymi z oświadczeniami majątkowymi (informuje zobowiązanych, dokonuje analizy oświadczeń, przedkłada odpowiednim organom i zatwierdza inne czynności administracyjne w tym zakresie), ale również pozostałymi sprawami dotyczącymi prowadzenia właściwej dokumentacji w zakresie wymaganym przepisami prawa. Trener z wieloaspektowym, praktycznym doświadczeniem w zakresie funkcjonowania administracji oraz zarządzania jednostką samorządu terytorialnego, urzędem, współpracą w realizacji zadań przez poszczególne jednostki organizacyjne gminy. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, specjalność administracja samorządowa oraz drugiego kierunku Europeistyka. Wykładowca akademicki na studiach podyplomowych w zakresie samorządu terytorialnego, administracji i prawa publicznego, funkcjonowania Unii Europejskiej.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze
- Ulica i nr: Plac Inwalidów 10
- Kod pocztowy: 01-552
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5220001895