O webinarze
Cel szkolenia:
Zapewnienie uczestnikom wiedzy i praktycznych narzędzi do rozpoznawania, przeciwdziałania oraz reagowania na mobbing i dyskryminację przy szczególnym uwzględnieniu odpowiedzialności i konsekwencji prawnych stojących po stronie pracodawcy.
- Pracownicy działu kadr i płac,
- księgowości.
Program webinaru
I. Wprowadzenie
Dlaczego to szkolenie jest ważne?
o Jakie są kluczowe wyzwania związane z mobbingiem i dyskryminacją w pracy?
o Dlaczego pracodawca ponosi odpowiedzialność za atmosferę w miejscu pracy?
Czego pracodawca ma obowiązek dopilnować?
o Jakie przepisy Kodeksu pracy regulują te kwestie?
o Jakie są możliwe konsekwencje prawne dla organizacji i jej przedstawicieli?
II. Podstawy prawne i obowiązki pracodawcy
1. Co mówi prawo?
a. Jak Kodeks pracy definiuje mobbing i dyskryminację?
b. Jak przepisy chronią pracowników?
2. Jakie obowiązki spoczywają na pracodawcy?
a. Czy pracodawca musi posiadać politykę antymobbingową i antydyskryminacyjną?
b. W jaki sposób dokumentować działania zapobiegawcze?
3. Jakie są konsekwencje naruszeń?
a. Jakie kary grożą za zaniedbania w zakresie przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji?
b. Jakie ryzyko reputacyjne ponosi firma?
III. Identyfikacja problemów: Warsztaty praktyczne
1. Jak rozpoznać mobbing?
a. Jakie są sygnały ostrzegawcze w relacjach pracowniczych?
b. Kiedy działanie można uznać za mobbing, a kiedy nie?
c. Definicje i przykłady.
d. Wzorzec „ofiary rozsądnej”.
e. Prawa pracownika i procedury zgłaszania naruszeń.
f. Nowa definicja mobbingu czyli w stronę zmian
2. Jak rozpoznać dyskryminację?
a. W jakich obszarach może wystąpić dyskryminacja?
b. Czym różni się dyskryminacja bezpośrednia od pośredniej?
c. przykłady
3.Co oznacza S w ESG?
4.Efektywne zarządzanie?
Ćwiczenia praktyczne:
•Analiza przypadków
• Dyskusja: Jakie działania powinien podjąć pracodawca w danej sytuacji?
IV. Reagowanie na problemy: Procedury i odpowiedzialność
1. Jakie procedury powinny być wdrożone?
a. Jak opracować i wdrożyć skuteczną politykę antymobbingową i antydyskryminacyjną?
b. Jakie kroki należy podjąć w przypadku zgłoszenia naruszenia?
2. Jak chronić osoby zgłaszające naruszenia?
a. Jakie mechanizmy mogą zagwarantować anonimowość i bezpieczeństwo?
3. Jakie działania może podjąć pracodawca, aby uniknąć zarzutów?
a. Czy audyt antymobbingowy jest konieczny?
b. Jak dokumentować działania w sposób chroniący pracodawcę przed odpowiedzialnością prawną?
Ćwiczenia praktyczne:
• Symulacja: Przeprowadzenie rozmowy z pracownikiem zgłaszającym problem.
• Analiza przypadków
V. Budowanie kultury organizacyjnej opartej na szacunku i etyce
1. Jakie działania budują kulturę bezpieczeństwa i szacunku?
a. Jak promować wartości w organizacji?
b. Jakie znaczenie ma edukacja pracowników?
2. Jak przeciwdziałać mobbingowi i dyskryminacji na poziomie prewencyjnym?
a. Jakie znaczenie ma monitorowanie relacji w zespole?
b. Czy różnorodność i inkluzja mogą zapobiegać problemom?
3. Jakie znaczenie ma komunikacja wewnętrzna?
a. Jak budować transparentne kanały komunikacji?
b. Jak informować pracowników o procedurach i wartościach organizacji?
Ćwiczenia praktyczne:
• Wypracowanie planu działań edukacyjnych
VI. Nowa definicja mobbingu - projekt zmian w kodeksie pracy
VII. Podsumowanie i wnioski: Kluczowe kroki dla pracodawców
1. Co pracodawca może zrobić już dziś?
2. Jak przygotować się na ewentualne zarzuty? 3.
Wspieranie i budowanie zdrowia psychicznego pracowników
Dyskusja z uczestnikami:
• Odpowiedzi na pytania dotyczące specyficznych przypadków
• Omówienie najczęstszych problemów
Czas trwania
9.00-14.00
Forma zajęć
Prelegenci

Trenerka z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, wykładów z zakresu nauk prawnych, społecznych i metodologii pracy w grupie. Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Stale współpracuje m. in. ze Wyższą Szkołą Prawa we Wrocławiu, Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce. Posiada praktyczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, dydaktyki akademickiej, doradztwie oraz w wdrażaniu przepisów prawnych z zakresu: ochrony danych osobowych (RODO), prawa pracy, zatrudniania cudzoziemców, umów cywilno-prawnych, prawa ubezpieczeń społecznych w firmach, urzędach i instytucjach.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
