O szkoleniu
Asertywność to jest umiejętność bycia w zgodzie ze sobą, obrony własnych granic i wyrażania swoich opinii z pełnym szacunkiem dla tych samych praw innych. Dobra wiadomość jest taka, że asertywności można się uczyć, jest to więc postawa, którą możemy rozwijać i kształtować. Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z asertywnością w sytuacjach zawodowych.
Po szkoleniu uczestnicy będą:
- potrafili odróżnić zachowania asertywne od agresywnych i uległych
- potrafili budować pozytywne relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu i wyrażaniu własnych emocji
- znali zasady obrony przed krytyką i będą potrafili skutecznie argumentować własne poglądy
- potrafili zadbać o własne interesy w harmonii z otoczeniem i własnym odczuciem
- z właściwej perspektywy oceniać problemy, ludzi i relacje
- potrafili dopasować formę wypowiedzi do sytuacji i osoby
- potrafili zamieniać styl krytyki na użyteczną informację zwrotną
- umieli neutralizować stresy obniżające poczucie własnej wartości
Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie w sytuacjach prywatnych.
Program szkolenia
MODUŁ I. ASERTYWNOŚĆ
Podczas tego modułu uczestnicy dowiedzą się czy jest asertywność i w jakich obszarach możemy ją rozwijać. Każdy przyglądnie się też swoim postawom i sprawdzi w jakich sytuacjach jest, a w jakich nie jest asertywny.
- Budowanie postawy asertywnej
- Co to jest asertywność?
- Zachowanie asertywne, jako opozycja do zachowania agresywnego i uległego
- Asertywność w ujęciu analizy transakcyjnej
- Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
- Komunikat ja - jako technika zmniejszania oporu u odbiorcy
- Mapa asertywności - diagnoza obszarów wymagających dalszego rozwoju umiejętności asertywnych
- Asertywność wobec siebie samego - zwiększenie poczucia własnej wartości
MODUŁ II. PRAKTYKA POSTAWY ASERTYWNEJ
Ten moduł jest nastawiony na ćwiczenie praktycznych aspektów postawy asertywnej. Uczestnicy poznają i przećwiczą narzędzia związane z obroną swoich praw i aspekty wyrażania wprost swoich opinii.
- Stawianie granic
- Obrona i reakcja na krytykę
- Obrona swoich praw i przekonań
- Umiejętność odmawiania i wyrażania swoich uczuć
- Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Umiejętność obrony przed psychologicznym poniżeniem
- Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
- Asertywność w informacji zwrotnej
MODUŁ III. ASERTYWNOŚĆ W UJĘCIU ANALIZY TRANSAKCYJNEJ
Analiza transakcyjna to ważna teoria pokazująca w jaki sposób komunikujemy się i budujemy relacje z innymi. Moduł ten poświęcony jest pracy nad budowaniem własnych komunikatów i reagowaniem na komunikaty innych. Uczestnicy przyglądną się też w jaki sposób „wchodzimy” w gry psychologiczne i jak z nich się wydostać, bazując na postawie Ja ok, Ty ok.
- Style komunikacji jakimi posługujemy się na codzień
- Co to są transakcje? - rodzaje transakcji i ich zastosowanie
- Obrona komunikacyjna przed wykorzystaniem i poniżaniem
- Gry psychologiczne - schemat i wejście w grę
- Trójkąt dramatyczny i trójkąt zwycięzcy
- Budowanie postawy Ja ok - Ty ok
Czas trwania
I dzień: 10:00-17:00
II dzień: 09:00-16:00
Forma zajęć
Prelegenci
Aleksandra Chrapko
Akredytowany Coach ICF (ACC) oraz Analityk Transakcyjny (TA101), realizujący indywidualne i zespołowe sesje coachingowe. Od wielu lat pracuje z biznesem, wspierając zespoły i ich pracowników, wykorzystując w pracy coachingowej podejście ACT (Acceptance and Commitment Training).
Posiadam dwudziestoletnie doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych, coachingowych i doradczych dla firm produkcyjnych i usługowych, instytucji okołobiznesowych, a także urzędów.
Jestem współtwórczyną platformy rozwojowej dla liderów „Agile Leadership Tribe” oraz wykładam na kierunku Agile Leadership na Uniwersytecie SWPS.
Obszary specjalizacji
Team Coaching: budowanie i rozwijanie zespołów, zwiększenie zrozumienia w zakresie wspólnych wartości, zwiększenie poziomu samoorganizacji zespołu, poprawa komunikacji i poziomu kohezji zespołu, budowanie świadomości ról zespołowych w projekcie, wspieranie procesu budowania i rozwoju zespołów projektowych, zwiększenie motywacji i determinacji zespołów w zakresie realizacji wspólnych celów, Wsparcie w osiąganiu celów zespołu, usprawnienie współpracy zespołów, zrozumienie wzajemnych zachowań (analiza stylów myślenia i działania w zespole)
Leadership Coaching: analiza stylów myślenia i działania liderów, praca nad wypracowaniem misji, wizji i wartości.
Interwencje w zespołach: eliminowanie dysfunkcji pracy zespołowej, rozwiązywanie konfliktów, budowanie i rozwijanie zespołów, facylitacja.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Bezkosztowa anulacja możliwa do 14 dni przed planowanym terminem szkolenia
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KFS.
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
