Młody Menedżer - zarządzanie zespołem, przywództwo, motywowanie

O szkoleniu

Zostałeś menedżerem? Brawo! Masz teraz okazję już na początku menedżerskiej drogi w pełni przygotować się do tej fascynującej i wymagającej przygody. Uniknąć kosztownych błędów i wypracować najlepsze nawyki lidera. Czy czujesz się w pełni przygotowany do nowej roli? Jeśli tak, to działaj jeśli jeszcze czegoś Ci brakuje przyjdź po kompetencje o których mowa poniżej. Jesteś szefem już jakiś czas, ale nie miałeś okazji się szkolić - Ciebie także zapraszamy.

Dlaczego warto wziąć udział?

Efekty, czyli czego nauczysz się na treningu. Pierwsze kroki młodego menedżera:

  • Od czego zacząć swoje działania, jak najlepiej wystartować w nowej roli?
  • Jak na nowo ułożyć relacje z dotychczasowymi kolegami?
  • Pewności siebie i samokontroli, budowania wizerunku odważnego lidera
  • Jak budować autorytet w oczach zespołu?
  • Jak radzić sobie z oporem członków zespołu w związku z Twoją nową rolą?
  • Jak sprawnie omijać zagrożenia typowe dla młodych menedżerów?
  • Jak zbudować zespół współpracujących ludzi?
  • Delegowania celów i zadań
  • Egzekwowania zadań i dyscyplinowania, kiedy to konieczne
  • Motywowania i angażowania pracownika
  • Jak być przywódcą tzw. Piątego poziomu, czyli liderem transformacyjnym, wg. modelu Johna Maxwella oraz Jima Collinsa?
  • Wykorzystywania coachingowego stylu zarządzania
Kto powinien wziąć udział?

To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli:

  • chcesz jak najbardziej świadomie, w sposób zaplanowany wejść w nową rolę menedżera
  • chcesz uniknąć kosztownych błędów
  • obawiasz się nowej roli i chciałbyś zyskać więcej pewności siebie
  • Twoi koledzy nie słuchają Cię i nie liczą z Tobą jako przełożonym
  • nie do końca rozumiesz swój zespół, nie wiesz dlaczego Twoi ludzie zachowują się w taki sposób
  • używasz zbyt wielu słów do przekazania zespołowi, szefowi, tego co masz na myśli
  • kierowanie zespołem sprawia Ci trudności i masz różnego rodzaju wątpliwości
  • zauważyłeś, że Twoje decyzje, komunikaty wprowadzają spore zamieszanie w zespole
  • zastanawiasz się jak styl kierowania przyjąć
  • chcesz stać się liderem

Program szkolenia

MODUŁ I. ZMIANA Z PERSPEKTYWY PRACOWNIKA NA PERSPEKTYWĘ MENEDŻERA, CZYLI OD CZEGO ZACZĄĆ?
Właśnie zaczynasz… Dowiesz się od czego zacząć i jakie czyhają zagrożenia.

  1. 7 niespodzianek, które czekają na nowego menedżera (wąskie gardło decyzyjne, prawdziwy ogląd sytuacji, czyli zbieranie informacji z jak największej liczby źródeł, narzędzia decyzyjne, samodzielność pracowników)
  2.  Zadania nowego menedżera, czyli od czego zacząć?
    • Najważniejsze działania kierownika na początek.
    • Jak przygotować grunt pod pierwsze działania?
  3. Jakim mam być szefem - dyrektywnym czy partycypacyjnym?

MODUŁ II. AWANS PRZEZ REKRUTACJĘ WEWNĘTRZNĄ
Jesteś sfrustrowany koniecznością pracy z dawnymi kolegami, w charakterze ich szefa? Dawni koledzy, zdają się nie przyjmować do wiadomości, że coś się zmieniło i traktują Cię…, nie tak jak byś chciał? To ślepa uliczka. Dowiesz się co z tym w praktyce zrobić.

  1. Możliwe reakcje zespołu na nową sytuację i jak sobie z nimi radzić?
  2. Co zrobić z trudną osobą w zespole, konkurentem do awansu?
  3. Pomoc nowemu menedżerowi - zadania dla firmy: proces adaptacji, rola przełożonego, mentoring.

MODUŁ III. JAKIM MAM BYĆ SZEFEM DYREKTYWNYM CZY LIBERALNYM?
To wątpliwość wielu, nie tylko młodych menedżerów. Wykorzystamy model Zarządzania sytuacyjnego wg Herseya – Blancharda oraz wg Blake’a –Mouton.

  1. Jak rozpoznać dojrzałość pracownika, aby optymalnie dopasować styl zarządzania i narzędzia (R1, R2, R3, R4)?
  2. Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i pracownika (relacyjny, optymalny, zadaniowy, unikowy, zachowaczy)?

MODUŁ IV. JAK STWORZYĆ ODPOWIEDZIALNY, WSPÓŁPRACUJĄCY ZESPÓŁ?
Jaki jest najpowszechniejszy błąd szefów w komunikowaniu się? Skupianie się wyłącznie na tym co chcą przekazać pracownikowi. Jeśli odwrócisz tę tendencję, będziesz w stanie rozumieć swoich ludzi i sam być zrozumiany.

  1. Jak rywalizacja i współpraca pomiędzy członkami zespołu wpływają na efektywność pracy zespołowej?
  2. Praktyczne narzędzia do tworzenia zaangażowanego zespołu, żeby ludzie:
    • Naprawdę się angażowali
    • Brali odpowiedzialność nie tylko za swój obszar, ale też za cały zespół
    • Ufali sobie nawzajem i polegali na sobie
    • Mówi sobie nawzajem nawet trudne rzeczy o błędach, bez ukrytych intencji
    • Zgłaszali pomysły, wychodzili z inicjatywą usprawnień

MODUŁ V. JAK DELEGOWAĆ I ROZLICZAĆ EFEKTYWNOŚĆ PRACOWNIKA?
O delegowaniu się więcej mówi, niż je prawidłowo praktykuje, a to przecież najlepszy sposób na zwiększanie wartości pracownika w swoim zespole. Poczujesz na własnej skórze, jak krzywdzące dla pracownika może być niewłaściwe delegowanie. I jak to robić właściwie, żeby otrzymać wszystkie korzyści.

  1. Błędy w delegowaniu
  2. Praktyka, czyli jak właściwie delegować zadania?
  3. Planowanie delegowania
  4. W jaki sposób i po co kontrolować vs. zaufanie do pracownika?

MODUŁ VI. JAK ZWIĘKSZYĆ EFEKTYWNOŚĆ ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI?
Doświadczyłeś już uczucia niezrozumienia i złości, kiedy pracownik nie wykonuje Twojego polecenia lub wykonuje je niewłaściwie albo mówi, że zrobi i nie robi? Przekazujesz pracownikowi zadanie, a on protestuje? Wyobraź sobie, że możesz zmienić te sytuacje, zmieniając swój sposób rozmów z pracownikami. Nauczę Cię prowadzić rozmowy rozwojowe, budujące więź, pozwalające poznać co motywuje Twojego pracownika oraz dyscyplinujące. Doświadczysz tego na sobie!

  1. Wina i kara vs odpowiedzialność i zaangażowanie
  2. Motywujące przekazywanie zadań, monitorowanie ich wykonania i egzekwowanie
  3. Motywacja do zmiany vs. wysiłek szefa związany z pokonywaniem oporu, czyli różnice w skuteczności metod udzielania informacji zwrotnej - podejście push vs pull
  4. Motywujące przekazywanie celów
  5. Techniki rozmów rozwojowych i motywujących pracownika:
    Jak poprowadzić rozmowę rozwojową? Jak poprzez rozmowę odkryć co motywuje pracownika? Pokażę Ci różnice pomiędzy rodzajami udzielania informacji zwrotnej w odniesieniu do zachowania lub wykonania zadania
    • STAGES
  6. Techniki dyscyplinowania i egzekwowania

Czas trwania

I dzień: 10:00-18:00, II dzień: 09:00-17:00

Szczegółowy harmonogram do uzgodnienia

Prelegenci

Katarzyna Poleszak-Jakubowska

Certyfikowany Coach EMCC EQA, skuteczny Trener biznesu, zrealizowała ponad 900 dni szkoleniowych oraz 400 dni działań doradczych. Poruszający mówca, członek Toastmasters International, pasjonatka nowoczesnej retoryki, umiejętności przemawiania, wystąpień publicznych i skutecznych rozmów, specjalizuje się także w rozwoju kompetencji menedżerskich i przywódczych w tym coachingowej kultury zarządzania, podnoszenia efektywności komunikacji i sprzedaży.

Trener praktyk. Od ponad 14 lat skuteczny trener biznesu, dyplomowany Coach EMCC EQA, Coach WIAL Action Learning. Psycholog. Konsultant biznesowy. Zrealizowała ponad 1600 dni szkoleniowych oraz 400 dni działań doradczych. Propaguje koncepcję Motywacji 3.0, której jest certyfikowanym Masterem. Poruszający mówca, pasjonatka  zagadnień nowoczesnej retoryki, umiejętności przemawiania i wystąpień publicznych. Specjalizuje się także we wspieraniu zmian organizacyjnych, rozwoju kompetencji menedżerskich i przywódczych w tym coachingowej kultury zarządzania, podnoszenia efektywności współpracy i komunikacji, obsługi klienta.

Wyznaje zasadę, że w biznesie i w życiu sprawdza się bycie odważnym w działaniu i wyrażaniu tego co dla nas ważne. 
Wielokrotnie przekonała się, że wtedy uruchamiają się także inne nasze atuty. Znając siłę mocnych stron człowieka, zawsze pracuje na jego potencjale.

Tworzyła i wdrażała standardy obsługi klienta dla struktur sprzedaży i obsługi posprzedażnej w największych firmach branży motoryzacyjnej i energetycznej.

Doświadczenie biznesowe

W skutecznym wspieraniu Klientów pomaga mi praktyczna znajomość zagadnień biznesowych, ponieważ przez ponad 6 lat byłam CEO w firmach z branży reklamowej i motoryzacyjnej.

Odpowiadałam za budowanie strategii rozwoju firmy, budowanie relacji z kluczowymi Klientami,  budowanie standardów pracy, nadzór projektów, rozwijanie pracowników. Wraz ze współpracownikami tworzyłam procedury pozwalające optymalizować procesy działania firmy i znacząco podnieść wielkość sprzedaży i jakość obsługi Klienta.

Przez klientów ceniona jestem za autentyzm i efektywność. Zawsze uważna i z poczuciem humoru. Pracuje na zasobach uczestników. 

Pracowałam dla m.in.:  Groupon GmbH - JS Hamilton Ltd - Skoda Auto Polska S.A. - Bank BPH S.A. – Lacroix Electronics – Flex Electronics - Grupa Lotos S.A. - Lotos Kolej S.A – Lotos Paliwa S.A. - BASF Sp. z o.o. - Pipe Life Polska S.A. - LPP S.A. – Volkswagen Group Polska S.A. - Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki - Nordea Bank S.A. - Currenda Sp. z o.o. - Koncern Energetyczny Energa S.A. - Polska Grupa Energetyczna S.A - English Unlimited Sp. z o.o. - Lifetech Sp. z o.o. – WSAiB - GoodMark Sp. z o.o.- Marion Sp. z o.o. – State Street Bank Poland - Agencja Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa - Polmed S.A – Danfoss Sp. z o.o  - Energa Wytwarzanie S.A. – Energa Obrót S.A. - Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego - Kimball Electronic Group Sp. z o.o.- Nova System Sp.z o.o. - Aplitt S.A.

Całkiem prywatnie

Całkiem prywatnie spełniam się na łonie rodziny, bo to dla mnie bardzo ważne, kibicuję talentom moich bliskich. Lubię ruch i swobodę, włóczęgę w nieznane, także tę bliską.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Szkolenie w siedzibie Klienta
za grupę do 12 os.
6 870
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
  • wsparcie poszkoleniowe Trenera
  • Do podanej ceny szkolenia  zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
  • W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Jeżeli jesteś zainteresowany podniesieniem kompetencji swoich pracowników zachęcamy do skorzystania z dofinansowania do szkoleń.
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO (KFS).

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Podłącze 31
  • Kod pocztowy: 30-218
  • Miejscowość: Kraków
  • Numer NIP: 6772295062

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska ul. Podłącze 31

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków, Polska
ul. Podłącze 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!