O szkoleniu
Celem szkolenia jest: zwiększenie kompetencji w obszarze międzykulturowym aspekcie obsługi gości hotelu, elementów etykiety restauracyjnej i sposobie rezerwacji (w tym oczekiwań klientów) w sferze konferencyjnej i SPA (jeśli są w hotelu). Poznają też standardy obsługi z wykorzystaniem nowych technologii łączności z klientami (mail, strona internetowa, komunikatory), w tym ważne aspekty komunikacji internetowejzgodne z zasadami Netykiety. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z charakterystyką zachowań osób z różnych kultur, ich wymagań, specyfiki komunikacyjnej, sposobu odnoszenia się do innych, postrzegania czasu i kontekstu językowego. Pomoże to w lepszym kontakcie i obsłudze gości z różnych kręgów kulturowych
Uczestnicy na szkoleniu:
-
uwrażliwią się na właściwe (zgodne z Netykietą) korzystanie ze służbowych skrzynek mailowych, komunikatorów i socialmediów
-
rozwiną kompetencję w zakresie znajomości etykiety stołu, rodzaju serwisów i obsługi na sali restauracyjnej
-
przećwiczą elementy kontaktów z potencjalnymi klientami w sferze międzykulturowej
-
będą wiedziały, jakich gestów należy unikać w kontaktach z osobami z różnych kultur
-
poznają wymiary międzykulturowe ważne w kontaktach i obsłudze klientów w recepcji hotelu
-
poznają i przećwiczą komunikację z klientami z różnych kręgów kulturowych ze zwróceniem uwagi na specyfikę dystansu, punktualności i kontekstów językowych
Szkolenie będzie prowadzone przy wykorzystaniu koncepcji nauczania Davida A. Kolba opartej o doświadczenie, refleksję, podstawy teoretyczne oraz (to co najistotniejsze) planowanie zastosowania w praktyce zawodowej.
Koncepcja Kolba pozwala zaangażować w istotny sposób wszystkich uczestników szkolenia w niezależnie od ich preferencji nauczania. Szkolenie będzie dynamiczne, prowadzone metodami aktywującymi samych uczestników w proces szkoleniowy. Jedynie 20 procent będzie przeznaczone na omówienie teorii.
Podczas szkolenia zostaną użyte takie metody szkoleniowe jak: prezentacja trenerska, ćwiczenia w zespołach zadaniowych, prezentacje grup zadaniowych, dyskusja moderowana, ćwiczenia komunikacyjne pokazujące różne aspekty komunikacji w zespole, kwestionariusze oparte o teorie zachowań Carla G. Junga.
W praktyce przećwiczone zostaną takie narzędzia menedżerskie jak metody kreatywnego rozwiązywania problemów, burza mózgów wg Osborna, metoda 356 w pracy zespołowej, drzewo decyzyjne i diagram Ishikawy do pracy z problemami i wyzwaniami. Przeprowadzone zostaną trzy gry zespołowe (każdego dnia jedna gra), podczas których będą widoczne mechanizmy funkcjonowania zespołu, komunikacji i podejmowania decyzji.
Wszystkich osób zajmujących się obsługą gościa (klienta) w hotelu
Program szkolenia
MODUŁ I. NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W OBSŁUDZE GOŚCIA
- Telefoniczna obsługa klienta - połączenia przychodzące i wychodzące
- Netykieta, czyli wszystko, co musimy wiedzieć o savoir-vivre korzystając z Internetu
- Poczta elektroniczna - list elektroniczny jako korespondencja firmowa
- Zasady korzystania z komunikatorów, portali społecznościowych
MODUŁ II. RESTAURACJA - KULTURA OBSŁUGI GOŚCIA
- Rodzaje serwisów obsługi kelnerskiej - obsługa bufetów i stolików
- Szybkość reakcji - przyjmowanie zamówienia, realizacja, rachunki
- Proponowanie i polecanie potraw, wręczanie menu, napoje
- Zasady serwowania dań i napojów - przypomnienie zasad (np. dobór win do potraw)
MODUŁ III. KONFERENCJE I SFERA SPA
- Co jest ważne dla firm/osób zamawiających salę konferencyjną (catering, ustawienie sali)?
- Detale w organizacji konferencji, które są ważne dla zamawiających (rzutnik, flipchart itp.)
- Strefa SPA - co jest ważne dla osób korzystających i dostosowanie do potrzeb i wymagań
- Spełnianie oczekiwań gości w sferze konferencji i SPA (np. wyposażenie sauny, ręczniki itp.)
MODUŁ IV. ETYKIETA MIĘDZYKULTUROWA W OBSŁUDZE GOŚCI
- Elementy protokołu dyplomatycznego mające zastosowanie w funkcjonowaniu obiektu
- Wymiary międzykulturowości a etykieta kontaktów międzyludzkich
- Zastosowanie elementów etykiety w obsłudze gości
- Savoir-vivre o obsłudze gości (recepcja, restauracja, konferencje, SPA)
MODUŁ V. WYMIARY KULTUROWE - ICH ZNACZENIE W KONTAKCIE Z OSOBAMI
- Charakterystyka cywilizacji funkcjonujących na świecie i kręgi kulturowe
- Znaczenie gestów i mowy niewerbalnej w różnych kulturach - na jakie gesty uważać?
- Kultury propartnerskie i ceremonialne (skracanie dystansu w rozmowie, bądź formalnie)
- Kultury polichroniczne i monochroniczne (które osoby muszą mieć co do minuty, a które nie)
Czas trwania
1 dzień (1 x 7 godz.) - DO UZGODNIENIA
Prelegenci
WOJCIECH SZYMCZAK
Trener AVENHANSEN
Trener i konsultant zarządzania z ponad 15-letnią praktyką, coach ICC. Prowadzi zajęcia dla firm biznesowych, agencji rządowych, urzędów administracji centralnej, organizacji pozarządowych. Prowadził też wiele szkoleń dla organizacji polonijnych z Australii, Danii, Kanady, Litwy, Niemiec, Szwecji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Do podanej ceny szkolenia zostaną doliczony koszty logistyczne uzależnione od lokalizacji miejsca szkolenia.
- W przypadku chęci realizacji szkolenia poza siedzibą firmy, na Państwa życzenie, przedstawimy kilka propozycji obiektów w których mogłoby się ono odbyć.
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Dotacje HoReCa 2024 - Wysokość pomocy
Pomoc ma charakter bezzwrotnych dotacji w postaci pomocy de minimis, zatem nie można przekroczyć limitu pomocy de minimis (200 tys. euro w ciągu 3 lat). Maksymalny poziom dofinansowania wyniesie 90%, a maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych inwestycji netto wyniesie 600 tys.
Nabór dla MŚP KPO HoReCa - możemy w tym pomóc i przeszkolic Państwa Pracowników
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
