O szkoleniu
Asertywność to nie tylko sztuka mówienia NIE. To szkolenie o sztuce dyplomacji w kontekście władzy!
- Zastanawiasz się, jak stawiać granice i budować zdrowe relacje we współpracy nie unikając trudnych tematów?
- Jak rozmawiać w kłopotliwych sytuacjach, by nie dopuścić do narastania konfliktów i tematów tabu?
- Jak osiągać cele i dbać o swoje interesy, a jednocześnie uwolnić się od poczucia winy i frustracji?
- Interesujesz się „samoobroną psychiczną”, a dodatkowo tym, jak ochronić się przed presją, agresją słowną, czy manipulacją?
- Jesteś ekspertką / ekspertem w jakieś dziedzinie a cierpisz z powodu braku pewności siebie w sytuacji zewnętrznej presji?
- Odpowiedzi na swoje pytania, skuteczne metody, a także sprawdzone narzędzia znajdziesz na tym szkoleniu!
Asertywność to z pewnością również najlepszy sposób reakcji w sytuacjach związanych z agresywną presją i manipulacją wywieraną na Ciebie. Daj sobie szansę i naucz się dbać o swoje granice z szacunkiem dla innych. Uwolnij się od poczucia winy, asertywnie broniąc swoich granic i w rezultacie rozmawiaj bez stresu w trudnych sytuacjach.
Korzyści ze szkolenia, czyli co możesz osiągnąć dzięki asertywności:
- Nauczysz się posługiwania zestawem kluczowych narzędzi, a dzięki temu przekazywanie informacji oraz odbieranie krytyki stanie się proste
- Poznasz zasady komunikacji niezbędne dla profesjonalistów współpracujących z różnymi ludźmi
- Podniesiesz swoje umiejętności porozumiewania się w najtrudniejszych sytuacjach, w których występuje duże prawdopodobieństwo narażenia na presję, odmowę i stres. Jest to bez wątpienia ważne na stanowiskach menedżerskich, przy zarządzaniu projektami, w negocjacjach, windykacji lub sprzedaży
- Boisz się podejmować ryzyko konfrontacji i odpuszczasz? Dowiesz się, jak zyskać wewnętrzny spokój i pewność, a także zdemaskować agresję lub manipulację stosowaną przez innych
- Nauczysz się reagować asertywnie, a w związku z tym zwiększysz swoją odporność na stres
- Wydaje Ci się, że w pracy zachowujesz się asertywnie, a inni odbierają Cię, jako osobę zaborczą, która odmawia pomocy i wsparcia? To szkolenie odpowiada także na Twoje potrzeby, ponieważ nauczysz się, jak odmawiać i prosić w sposób konstruktywny – budujący współpracę – a więc bez poczucia winy!
Wzmocnij swoją odwagę i poczucie wartości, nie poddawaj się szantażowi emocjonalnemu:
- Naucz się stanowczo i jednocześnie uprzejmie wyrażać swoje uczucia, postawy, a także opinie
- Precyzyjniej oceniaj problemy, ludzi i relacje, aby dobrać do nich swoje właściwe zachowania
- Nie bój się konfrontacji i poznaj sposoby, które w rezultacie zmniejszą odczucia niepokoju, że Twoje opinie zostaną krytycznie ocenione przez innych
- Uwolnij się od potrzeby bycia osobą akceptowaną, lubianą i chwaloną przez wszystkich
- Właściwie i bez paraliżującego poczucia winy zadbaj o interesy – zarówno swoje, jak i reprezentowanej przez Ciebie organizacji
- Zwiększ swoje umiejętności aktywnego i stanowczego działania bez poddawania się emocjonalnym naciskom
Buduj dobre relacje i negocjuj asertywnie win-win:
- Konstruktywnie rozbrajaj swoją, a przede wszystkim cudzą agresję
- Rozpoznawaj manipulację i skuteczniej na nią reaguj
- Dlaczego nie należy „chodzić na kompromisy”? Poznaj różnicę między konsensusem a kompromisem
- Co jest faktem, obserwacją, opinią i osądem? Poznaj istotę osądów i dowiedz się, jak je rozpoznawać, a na koniec rozbrajać ich podstępną moc
- Naucz się konstruktywnego przekazywania informacji zwrotne, a w związku z tym, reagowania na nią z szacunkiem do innych osób
- Jak wydawać prośby i polecenia? Dowiedz się, jak asertywność zastosować w proszeniu i wydawaniu poleceń, a także jak konstruktywnie poradzić sobie z odmową. W rezultacie poprawi się jakość i trwałość Twoich relacji z innymi ludźmi.
Asertywność w działaniu jest dla Ciebie jeśli:
- Poszukujesz większej skuteczności, poczucia bezpieczeństwa, a także sensu w relacjach.
- Chcesz podnieść swoją pewność siebie i uwolnić się od osłabiającego poczucia winy oraz nadmiernej odpowiedzialności.
- Szukasz odpowiedzi na pytanie, jak zadbać o swoje granice zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym na wielu płaszczyznach.
Program szkolenia
1. Asertywność od podszewki, czyli budowanie zdrowych relacji, a nie tylko „sztuka odmawiania”:
- Ile prawdy a ile mitu jest w popularnych ujęciach asertywności
- Czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
- Czy można „manipulować asertywnie”?
- Podstawy negocjowania WIN-WIN, czyli czym się różni KONSENSUS od KOMPROMISU?
- PRAWA ASERTYWNOŚCI, czyli jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
- szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej, a także strategii nieasertywnych
2. Konstruktywna komunikacja w asertywności – niezbędne elementy składowe:
- Zasady ASERTYWNOŚCI
- Z czego budujemy swoje komunikaty i jakie efekty przynosi nam rozpoznanie i właściwe stosowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych: Faktów, Opinii (Ocen) i Osądów
- Rozpoznawanie komunikatów nie-konstruktywnych i ich zamiana na konstruktywne
podstawy obrony przed manipulacją i presją psychiczną
3. Gry statusowe, „syndrom oszusta”, pozycja i władza w kontekście asertywności i pewności siebie:
- Co to są gry statusowe i jaki jest ich związek z poczuciem pewności siebie
- Jak zaznaczać wysoki status
- Jak wygląda gra na niski status
- Podnoszenie i obniżanie statusu swojego i innych
- Syndrom oszusta – jak sobie z nim radzić
- Podejście strategiczne i win-win w grach statusowych
4. Jak skutecznie chronić swoje prawa i interesy z poszanowaniem innych ludzi:
- Różnice między ODMOWĄ nieasertywną a asertywną
- Jak PROSIĆ i odmawiać asertywnie
- Asertywność w wydawaniu i egzekwowaniu POLECEŃ
- Jak asertywnie realizować swoje INTERESY
- Możliwości wyboru zachowania w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę
5. Poprawa relacji międzyludzkich – asertywna wymiana opinii i uczuć z ochroną przed presją i manipulacją:
- Przyjmowanie OCEN negatywnych i pozytywnych
- Reagowanie na różne formy KRYTYKI z atakiem psychicznym włącznie
- Jak krytykować konstruktywnie
- Umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji KONFLIKTOWEJ
- Radzenie sobie z zachowaniami MANIPULACYJNYMI
- Wyrażanie pozytywnych i negatywnych UCZUĆ i opinii
- Jak radzić sobie z zakłopotaniem
6. Sztuka zwiększania skuteczności osobistej w relacjach:
- Określenie typu relacji, w jakiej się znajdujemy
- Strategie skutecznego prezentowania swoich potrzeb, wartości, interesów, opinii i przekonań
- Asertywność w kontakcie z samym sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości
- Monolog wewnętrzny – autosabotaż lub pomoc w efektywnej realizacji celów
7. Panowanie nad emocjami i stresem w załatwianiu trudnych i konfliktowych spraw z innymi ludźmi:
- Asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy
- Sposoby asertywnego wyrażania uczuć negatywnych, np. złości – KOMUNIKAT OD „JA”
- Jak asertywnie dbać o swoje potrzeby, wartości i interesy lub interesy i wartości reprezentowanej organizacji
- Asertywne negocjowanie rozwiązania problemu w sytuacji różnic z wykorzystaniem EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA drugiej strony
- Specjalne zastosowania asertywności w różnych obszarach: kierowanie ludźmi, współpraca, windykacja, sprzedaż i obsługa klienta, negocjacje, relacje prywatne, itp.
8. Uprzejma stanowczość w Twoim życiu – plan wdrożeń i działania po szkoleniu
Czas trwania
2 dni
Prelegenci
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, lecz szczególnie niezbędne jest dla kadry kierowniczej, liderów zespołów, oraz osób współpracujących z innymi ludźmi w sytuacjach różnic interesów, które mogą być trudne dla którejś ze stron.
Udział w treningu bez wątpienia jest okazją do poznania i praktycznego zmierzenia się z bezpośrednim, uczciwym oraz stanowczym wyrażaniem swoich uczuć, postaw i opinii w sposób respektujący uczucia postawy, opinie i prawa drugiej osoby.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Masz pytania? Napisz do nas
