Trening asertywności – szkolenie o zdrowej współpracy w zespole

O szkoleniu

Asertywność to nie tylko sztuka mówienia NIE. To szkolenie o sztuce dyplomacji w kontekście władzy!

  • Zastanawiasz się, jak stawiać granice i budować zdrowe relacje we współpracy nie unikając trudnych tematów?
  • Jak rozmawiać w kłopotliwych sytuacjach, by nie dopuścić do narastania konfliktów i tematów tabu?
  • Jak osiągać cele i dbać o swoje interesy, a jednocześnie uwolnić się od poczucia winy i frustracji?
  • Interesujesz się „samoobroną psychiczną”, a dodatkowo tym, jak ochronić się przed presją, agresją słowną, czy manipulacją?
  • Jesteś ekspertką / ekspertem w jakieś dziedzinie a cierpisz z powodu braku pewności siebie w sytuacji zewnętrznej presji?
  • Odpowiedzi na swoje pytania, skuteczne metody, a także sprawdzone narzędzia znajdziesz na tym szkoleniu!

Asertywność to z pewnością również najlepszy sposób reakcji w sytuacjach związanych z agresywną presją i manipulacją wywieraną na Ciebie. Daj sobie szansę i naucz się dbać o swoje granice z szacunkiem dla innych. Uwolnij się od poczucia winy, asertywnie broniąc swoich granic i w rezultacie rozmawiaj bez stresu w trudnych sytuacjach.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści ze szkolenia, czyli co możesz osiągnąć dzięki asertywności:

  • Nauczysz się posługiwania zestawem kluczowych narzędzi, a dzięki temu przekazywanie informacji oraz odbieranie krytyki stanie się proste
  • Poznasz zasady komunikacji niezbędne dla profesjonalistów współpracujących z różnymi ludźmi
  • Podniesiesz swoje umiejętności porozumiewania się w najtrudniejszych sytuacjach, w których występuje duże prawdopodobieństwo narażenia na presję, odmowę i stres. Jest to bez wątpienia ważne na stanowiskach menedżerskich, przy zarządzaniu projektami, w negocjacjach, windykacji lub sprzedaży
  • Boisz się podejmować ryzyko konfrontacji i odpuszczasz? Dowiesz się, jak zyskać wewnętrzny spokój i pewność, a także zdemaskować agresję lub manipulację stosowaną przez innych
  • Nauczysz się reagować asertywnie, a w związku z tym zwiększysz swoją odporność na stres
  • Wydaje Ci się, że w pracy zachowujesz się asertywnie, a inni odbierają Cię, jako osobę zaborczą, która odmawia pomocy i wsparcia? To szkolenie odpowiada także na Twoje potrzeby, ponieważ nauczysz się, jak odmawiać i prosić w sposób konstruktywny – budujący współpracę – a więc bez poczucia winy!

Wzmocnij swoją odwagę i poczucie wartości, nie poddawaj się szantażowi emocjonalnemu:

  • Naucz się stanowczo i jednocześnie uprzejmie wyrażać swoje uczucia, postawy, a także opinie
  • Precyzyjniej oceniaj problemy, ludzi i relacje, aby dobrać do nich swoje właściwe zachowania
  • Nie bój się konfrontacji i poznaj sposoby, które w rezultacie zmniejszą odczucia niepokoju, że Twoje opinie zostaną krytycznie ocenione przez innych
  • Uwolnij się od potrzeby bycia osobą akceptowaną, lubianą i chwaloną przez wszystkich
  • Właściwie i bez paraliżującego poczucia winy zadbaj o interesy – zarówno swoje, jak i reprezentowanej przez Ciebie organizacji
  • Zwiększ swoje umiejętności aktywnego i stanowczego działania bez poddawania się emocjonalnym naciskom

Buduj dobre relacje i negocjuj asertywnie win-win:

  • Konstruktywnie rozbrajaj swoją, a przede wszystkim cudzą agresję
  • Rozpoznawaj manipulację i skuteczniej na nią reaguj
  • Dlaczego nie należy „chodzić na kompromisy”? Poznaj różnicę między konsensusem a kompromisem
  • Co jest faktem, obserwacją, opinią i osądem? Poznaj istotę osądów i dowiedz się, jak je rozpoznawać, a na koniec rozbrajać ich podstępną moc
  • Naucz się konstruktywnego przekazywania informacji zwrotne, a w związku z tym, reagowania na nią z szacunkiem do innych osób
  • Jak wydawać prośby i polecenia? Dowiedz się, jak asertywność zastosować w proszeniu i wydawaniu poleceń, a także jak konstruktywnie poradzić sobie z odmową. W rezultacie poprawi się jakość i trwałość Twoich relacji z innymi ludźmi.
Kto powinien wziąć udział?

Asertywność w działaniu jest dla Ciebie jeśli:

  • Poszukujesz większej skuteczności, poczucia bezpieczeństwa, a także sensu w relacjach.
  • Chcesz podnieść swoją pewność siebie i uwolnić się od osłabiającego poczucia winy oraz nadmiernej odpowiedzialności.
  • Szukasz odpowiedzi na pytanie, jak zadbać o swoje granice zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym na wielu płaszczyznach.

Program szkolenia

1. Asertywność od podszewki, czyli budowanie zdrowych relacji, a nie tylko „sztuka odmawiania”:

  • Ile prawdy a ile mitu jest w popularnych ujęciach asertywności
  • Czym się różni asertywność od agresji i manipulacji
  • Czy można „manipulować asertywnie”?
  • Podstawy negocjowania WIN-WIN, czyli czym się różni KONSENSUS od KOMPROMISU?
  • PRAWA ASERTYWNOŚCI, czyli jak wyznaczać i dbać o swoje granice w relacji z innymi
  • szanse, możliwości i ograniczenia wynikające ze stosowania strategii asertywnej, a także strategii nieasertywnych

2. Konstruktywna komunikacja w asertywności – niezbędne elementy składowe:

  • Zasady ASERTYWNOŚCI
  • Z czego budujemy swoje komunikaty i jakie efekty przynosi nam rozpoznanie i właściwe stosowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych: Faktów, Opinii (Ocen) i Osądów
  • Rozpoznawanie komunikatów nie-konstruktywnych i ich zamiana na konstruktywne
    podstawy obrony przed manipulacją i presją psychiczną

3. Gry statusowe, „syndrom oszusta”, pozycja i władza w kontekście asertywności i pewności siebie:

  • Co to są gry statusowe i jaki jest ich związek z poczuciem pewności siebie
  • Jak zaznaczać wysoki status
  • Jak wygląda gra na niski status
  • Podnoszenie i obniżanie statusu swojego i innych
  • Syndrom oszusta – jak sobie z nim radzić
  • Podejście strategiczne i win-win w grach statusowych

4. Jak skutecznie chronić swoje prawa i interesy z poszanowaniem innych ludzi:

  • Różnice między ODMOWĄ nieasertywną a asertywną
  • Jak PROSIĆ i odmawiać asertywnie
  • Asertywność w wydawaniu i egzekwowaniu POLECEŃ
  • Jak asertywnie realizować swoje INTERESY
  • Możliwości wyboru zachowania w sytuacji otrzymania odmowy na prośbę

5. Poprawa relacji międzyludzkich – asertywna wymiana opinii i uczuć z ochroną przed presją i manipulacją:

  • Przyjmowanie OCEN negatywnych i pozytywnych
  • Reagowanie na różne formy KRYTYKI z atakiem psychicznym włącznie
  • Jak krytykować konstruktywnie
  • Umiejętności asertywnego chronienia siebie w sytuacji KONFLIKTOWEJ
  • Radzenie sobie z zachowaniami MANIPULACYJNYMI
  • Wyrażanie pozytywnych i negatywnych UCZUĆ i opinii
  • Jak radzić sobie z zakłopotaniem

6. Sztuka zwiększania skuteczności osobistej w relacjach:

  • Określenie typu relacji, w jakiej się znajdujemy
  • Strategie skutecznego prezentowania swoich potrzeb, wartości, interesów, opinii i przekonań
  • Asertywność w kontakcie z samym sobą – zwiększanie poczucia własnej wartości
  • Monolog wewnętrzny – autosabotaż lub pomoc w efektywnej realizacji celów

7. Panowanie nad emocjami i stresem w załatwianiu trudnych i konfliktowych spraw z innymi ludźmi:

  • Asertywna reakcja na poczucie krzywdy lub winy
  • Sposoby asertywnego wyrażania uczuć negatywnych, np. złości – KOMUNIKAT OD „JA”
  • Jak asertywnie dbać o swoje potrzeby, wartości i interesy lub interesy i wartości reprezentowanej organizacji
  • Asertywne negocjowanie rozwiązania problemu w sytuacji różnic z wykorzystaniem EMPATYCZNEGO ZROZUMIENIA drugiej strony
  • Specjalne zastosowania asertywności w różnych obszarach: kierowanie ludźmi, współpraca, windykacja, sprzedaż i obsługa klienta, negocjacje, relacje prywatne, itp.

8. Uprzejma stanowczość w Twoim życiu – plan wdrożeń i działania po szkoleniu

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje umiejętności komunikacyjne i interpersonalne, lecz szczególnie niezbędne jest dla kadry kierowniczej, liderów zespołów, oraz osób współpracujących z innymi ludźmi w sytuacjach różnic interesów, które mogą być trudne dla którejś ze stron.

Udział w treningu bez wątpienia jest okazją do poznania i praktycznego zmierzenia się z bezpośrednim, uczciwym oraz stanowczym wyrażaniem swoich uczuć, postaw i opinii w sposób respektujący uczucia postawy, opinie i prawa drugiej osoby.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
2 196
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: HOMO CREATORE Ośrodek Doradztwa i Treningów Szkoleniowych
  • Ulica i nr: Puławska 457
  • Kod pocztowy: 02-844
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5211027808

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

HOMO CREATORE Ośrodek Doradztwa i Treningów Szkoleniowych
02-844 Warszawa, Polska
Puławska 457
woj. mazowieckie
Firma została założona w lutym 2000 roku przez Annę Mikołajewską – menedżera z wieloletnią praktyką w administracji i biznesie, z wykształcenia specjalistę organizacji i zarządzania, absolwentkę Wydziału Zarządzania UW. Pierwszy rok został prz...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!