O szkoleniu
Szkolenie ma na celu zatrzymanie się nad tymi zagadnieniami i dokładną ich analizę. Zachęca także do popatrzenia na konflikt jako element rozwojowy i twórczy, co może być na pierwszy rzut oka postrzegane jako „dziwne zjawisko”. Podczas szkolenia bardzo praktycznie przyjrzymy się konfliktowi i procesowi komunikacji.
Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:
- Przeanalizować każdą sytuację konfliktową i dostosować działania do problemu
- Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
- Dostosować sposób komunikacji do osób w zespole
- Określić własną rolę w zespole
- Komunikować się z współpracownikami zgodnie z zasadami komunikacji społecznej
- Zapobiegać i rozwiązywać pojawiające się sytuacje konfliktowe
- Określić własny styl rozwiązywania konfliktu i własną ścieżkę rozwoju w tym obszarze
Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu.
Program szkolenia
MODUŁ I. TEORIA KONFLIKTU
Moduł wprowadzający, podczas którego uczestnicy nauczą się dostrzegać konflikt i diagnozować źródła konfliktu. Uczestnicy poznają też sposoby reagowania w trudnych sytuacjach i będą mogli przyglądnąć się swoim emocjom w trakcie konfliktowej sytuacji.
- Co to jest konflikt?
- Konflikt - zapobiegać czy leczyć?
- Rodzaje konfliktów i ich dynamika
- Fazy sytuacji konfliktowej
- Przełamywanie barier w konflikcie
- Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy
- Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych
- Sposoby zapobiegania konfliktom
- Sposoby dochodzenia do porozumienia - rola mediatora, negocjatora lub arbitra
- Radzenie sobie z „narzekaczami”
- Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej
MODUŁ II. KONFLIKT W ZESPOLE
Różnorodność ról i sposobów działania może być przyczyną konfliktów. Dlatego uczestnicy poznają swoje sposoby myślenia i działania i sposób wchodzenia w relacje z innymi ludźmi. Moduł ten zmusza do refleksji nad różnorodnością i sposobami wykorzystania jej do rozwoju zespołu.
- Etapy formowania się zespołów
- Teoria ról pełnionych w zespole i sposobów komunikacji z poszczególnymi rolami
- Analiza własnej roli pełnionej w zespole i sposobu działania
- Sytuacja konfliktowa jako efekt zmian
- Krzywa zmiany
- Komunikacja w procesie zmian
- Rozmowa z zespołem (pojednawcza) i indywidualne rozmowy z pracownikami
MODUŁ III. PODSTAWOWE ZASADY KOMUNIKACJI W SYTUACJI KONFLIKTU
Aby rozwiązywać sytuacje konfliktowe niezbędne są umiejętności komunikacyjne. Uczestnicy poznają techniki porozumiewania się, style komunikacyjne i narzędzia, które ułatwiają proces komunikacji, zwłaszcza w stresowych sytuacjach konfliktu.
- Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu
- Intonacja - jeden z kluczowych czynników przekazywania emocji i uczuć w procesie komunikacji
- Przywoływanie „dorosłego” rozmówcy - teoria stylów komunikacji
- Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy i rozumienia potrzeb ludzkich (elementarnych i wyższych)
- Lejek komunikacyjny - od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje - jak mówić i jak słuchać, żeby być właściwie zrozumianym
- Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
- Emocje w komunikacji w oparciu o teorię Von Thuna
MODUŁ IV. SZTUKA ARGUMENTOWANIA I PERSWAZJI
Moduł ten poświęcony jest pracy nad doborem argumentacji. Uczestnicy poprzez ćwiczenia poznają sposoby argumentowania i obrony przed manipulacją.
- Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
- Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
- Teoria dwóch mózgów - umiejętność dobru argumentacji
- Przekonywanie innych do swoich racji
Czas trwania
II dzień: 09:00-16:00
Prelegenci

ALEKSANDRA CHRAPKO
Ukończyłam studia filozoficzne oraz posiadam specjalizację w zakresie Zarządzania personelem. Wieloletnie doświadczenie trenerskie zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie. Posiadam także doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych dofinansowywanych z UE.W 2010 roku uzyskałam dyplom instruktora Terapii Ekspresyjnych.
Obszary specjalizacji
W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu:
- zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole)
- rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty)
- podstaw sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta
Moje najciekawsze szkolenie
Oczywiście każde spotkanie z nowymi ludźmi jest ciekawe i niepowtarzalne. Spośród wielu sytuacji szkoleniowych, szczególnie jedna utkwiła mi w pamięci. Było to szkolenie dla kadry zarządzającej, jednej z firm branży usługowej. Tak się złożyło, że większość uczestników była dużo starsza ode mnie. Oczywiście nigdy nie stanowiło to dla mnie problemu, niemniej jednak kontakt z wieloletnimi, doświadczonymi pracownikami jest zawsze pewnego rodzaju wyzwaniem, i wzbudza zrozumiały respekt. Po zakończeniu szkolenia, podszedł do mnie jeden z uczestników mówiąc, iż dobrze jest, że są młode osoby, które potrafią uczyć, a nie pouczać. Dodał także, że szkolenie wskazało mu kolejne obszary, w których może się rozwijać. Ta sytuacja utwierdziła mnie w przekonaniu, że zawsze jest czas na doskonalenie, a moja praca ma sens.
Hobby
Interesuję się tańcem, szczególnie towarzyskim, który przez 10 lat trenowałam. Zimą jeżdżę na nartach. Uwielbiam podróżować, zwłaszcza do krajów, w których nie brakuje słońca i ciepła ;-)
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
31-101 Kraków
Straszewskiego 17
woj. małopolskie
Katowice
Szybowcowa 1 A
woj. śląskie
31-231 Kraków
Straszewskiego 17
woj. małopolskie
61-821 Kraków
Straszewskiego 17
woj. małopolskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Warunkiem udziału w szkoleniu jest uregulowanie płatności do min. 7 dni przed szkoleniem
- Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
