O szkoleniu
Czy konflikt zawsze jest czymś złym? Czy warto zapobiegać konfliktom? Kiedy włączać się w rozwiązywanie konfliktów? Jak skutecznie komunikować się podczas konfliktu, gdy emocje sięgają zenitu? Często w tych tematach działamy intuicyjnie.
Szkolenie ma na celu zatrzymanie się nad tymi zagadnieniami i dokładną ich analizę. Zachęca także do popatrzenia na konflikt jako element rozwojowy i twórczy, co może być na pierwszy rzut oka postrzegane jako „dziwne zjawisko”. Podczas szkolenia bardzo praktycznie przyjrzymy się konfliktowi i procesowi komunikacji.
Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:
- Przeanalizować każdą sytuację konfliktową i dostosować działania do problemu
- Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
- Dostosować sposób komunikacji do osób w zespole
- Określić własną rolę w zespole
- Komunikować się z współpracownikami zgodnie z zasadami komunikacji społecznej
- Zapobiegać i rozwiązywać pojawiające się sytuacje konfliktowe
- Określić własny styl rozwiązywania konfliktu i własną ścieżkę rozwoju w tym obszarze
Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu.
Program szkolenia
MODUŁ I. TEORIA KONFLIKTU
Moduł wprowadzający, podczas którego uczestnicy nauczą się dostrzegać konflikt i diagnozować źródła konfliktu. Uczestnicy poznają też sposoby reagowania w trudnych sytuacjach i będą mogli przyglądnąć się swoim emocjom w trakcie konfliktowej sytuacji.
- Co to jest konflikt?
- Konflikt - zapobiegać czy leczyć?
- Rodzaje konfliktów i ich dynamika
- Fazy sytuacji konfliktowej
- Przełamywanie barier w konflikcie
- Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy
- Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych
- Sposoby zapobiegania konfliktom
- Sposoby dochodzenia do porozumienia - rola mediatora, negocjatora lub arbitra
- Radzenie sobie z „narzekaczami”
- Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej
MODUŁ II. KONFLIKT W ZESPOLE
Różnorodność ról i sposobów działania może być przyczyną konfliktów. Dlatego uczestnicy poznają swoje sposoby myślenia i działania i sposób wchodzenia w relacje z innymi ludźmi. Moduł ten zmusza do refleksji nad różnorodnością i sposobami wykorzystania jej do rozwoju zespołu.
- Etapy formowania się zespołów
- Teoria ról pełnionych w zespole i sposobów komunikacji z poszczególnymi rolami
- Analiza własnej roli pełnionej w zespole i sposobu działania
- Sytuacja konfliktowa jako efekt zmian
- Krzywa zmiany
- Komunikacja w procesie zmian
- Rozmowa z zespołem (pojednawcza) i indywidualne rozmowy z pracownikami
MODUŁ III. PODSTAWOWE ZASADY KOMUNIKACJI W SYTUACJI KONFLIKTU
Aby rozwiązywać sytuacje konfliktowe niezbędne są umiejętności komunikacyjne. Uczestnicy poznają techniki porozumiewania się, style komunikacyjne i narzędzia, które ułatwiają proces komunikacji, zwłaszcza w stresowych sytuacjach konfliktu.
- Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu
- Intonacja - jeden z kluczowych czynników przekazywania emocji i uczuć w procesie komunikacji
- Przywoływanie „dorosłego” rozmówcy - teoria stylów komunikacji
- Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy i rozumienia potrzeb ludzkich (elementarnych i wyższych)
- Lejek komunikacyjny - od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje - jak mówić i jak słuchać, żeby być właściwie zrozumianym
- Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
- Emocje w komunikacji w oparciu o teorię Von Thuna
MODUŁ IV. SZTUKA ARGUMENTOWANIA I PERSWAZJI
Moduł ten poświęcony jest pracy nad doborem argumentacji. Uczestnicy poprzez ćwiczenia poznają sposoby argumentowania i obrony przed manipulacją.
- Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
- Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
- Teoria dwóch mózgów - umiejętność dobru argumentacji
- Przekonywanie innych do swoich racji
Czas trwania
I dzień: 10:00-17:00, II dzień: 09:00-16:00
Prelegenci
ALEKSANDRA CHRAPKO
Trener AVENHANSEN
Akredytowany Coach ICF (ACC) oraz Analityk Transakcyjny (TA101), realizujący indywidualne i zespołowe sesje coachingowe. Od wielu lat pracuje z biznesem, wspierając zespoły i ich pracowników, wykorzystując w pracy coachingowej podejście ACT (Acceptance and Commitment Training).
Doświadczenie
Posiadam dwudziestoletnie doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych, coachingowych i doradczych dla firm produkcyjnych i usługowych, instytucji okołobiznesowych, a także urzędów.
Jestem współtwórczyną platformy rozwojowej dla liderów „Agile Leadership Tribe” oraz wykładam na kierunku Agile Leadership na Uniwersytecie SWPS
Obszary specjalizacji
- Team Coaching: budowanie i rozwijanie zespołów, zwiększenie zrozumienia w zakresie wspólnych wartości, zwiększenie poziomu samoorganizacji zespołu, poprawa komunikacji i poziomu kohezji zespołu, budowanie świadomości ról zespołowych w projekcie, wspieranie procesu budowania i rozwoju zespołów projektowych, zwiększenie motywacji i determinacji zespołów w zakresie realizacji wspólnych celów, Wsparcie w osiąganiu celów zespołu, usprawnienie współpracy zespołów, zrozumienie wzajemnych zachowań (analiza stylów myślenia i działania w zespole)
- Leadership Coaching: analiza stylów myślenia i działania liderów, praca nad wypracowaniem misji, wizji i wartości.
- Interwencje w zespołach: eliminowanie dysfunkcji pracy zespołowej, rozwiązywanie konfliktów, budowanie i rozwijanie zespołów, facylitacja.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Kraków
woj. małopolskie
Kraków
Straszewskiego 17
woj. małopolskie
Kraków
Straszewskiego 17
woj. małopolskie
Rejestracja
- zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 480 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 8 dni przed terminem
- Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Bezkosztowa anulacja możliwa do 8 dni przed planowanym terminem szkolenia
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń otwartych AVENHANSEN, który jest dostępny pod linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/regulamin-szkolen-otwartych.html
REALIZUJEMY SZKOLENIA W RAMACH BAZY USŁUG ROZWOJOWYCH i POZYSKANYCH PRZEZ KLIENTA ŚRODKÓW Z KFS.
- Nazwa firmy: Avenhansen Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Podłącze 31
- Kod pocztowy: 30-218
- Miejscowość: Kraków
- Numer NIP: 6772295062