Szkolenie

Zarządzanie konfliktem w zespole i efektywna komunikacja

O szkoleniu

Czy konflikt zawsze jest czymś złym? Czy warto zapobiegać konfliktom? Kiedy włączać się w rozwiązywanie konfliktów? Jak skutecznie komunikować się podczas konfliktu, gdy emocje sięgają zenitu? Często w tych tematach działamy intuicyjnie.

Szkolenie ma na celu zatrzymanie się nad tymi zagadnieniami i dokładną ich analizę. Zachęca także do popatrzenia na konflikt jako element rozwojowy i twórczy, co może być na pierwszy rzut oka postrzegane jako „dziwne zjawisko”. Podczas szkolenia bardzo praktycznie przyjrzymy się konfliktowi i procesowi komunikacji.
Dlaczego warto wziąć udział?

Po szkoleniu uczestnicy będą w stanie:

  • Przeanalizować każdą sytuację konfliktową i dostosować działania do problemu
  • Efektywnie budować relacje w swoich zespołach
  • Dostosować sposób komunikacji do osób w zespole
  • Określić własną rolę w zespole
  • Komunikować się z współpracownikami zgodnie z zasadami komunikacji społecznej
  • Zapobiegać i rozwiązywać pojawiające się sytuacje konfliktowe
  • Określić własny styl rozwiązywania konfliktu i własną ścieżkę rozwoju w tym obszarze
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do osób, które zarządzają zespołami pracowników (kierownicy, dyrektorzy, menedżerowie, liderzy projektów) i do wszystkich, którzy chcą praktycznie przećwiczyć swoje umiejętności z tego zakresu.

Program szkolenia

MODUŁ I. TEORIA KONFLIKTU
Moduł wprowadzający, podczas którego uczestnicy nauczą się dostrzegać konflikt i diagnozować źródła konfliktu. Uczestnicy poznają też sposoby reagowania w trudnych sytuacjach i będą mogli przyglądnąć się swoim emocjom w trakcie konfliktowej sytuacji. 

  1. Co to jest konflikt?
  2. Konflikt - zapobiegać czy leczyć?
  3. Rodzaje konfliktów i ich dynamika
  4. Fazy sytuacji konfliktowej
  5. Przełamywanie barier w konflikcie
  6. Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy
  7. Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych
  8. Sposoby zapobiegania konfliktom
  9. Sposoby dochodzenia do porozumienia - rola mediatora, negocjatora lub arbitra
  10. Radzenie sobie z „narzekaczami”
  11. Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej


MODUŁ II. KONFLIKT W ZESPOLE
Różnorodność ról i sposobów działania może być przyczyną konfliktów. Dlatego uczestnicy poznają swoje sposoby myślenia i działania i sposób wchodzenia w relacje z innymi ludźmi. Moduł ten zmusza do refleksji nad różnorodnością i sposobami wykorzystania jej do rozwoju zespołu.

  1. Etapy formowania się zespołów
  2. Teoria ról pełnionych w zespole i sposobów komunikacji z poszczególnymi rolami
  3. Analiza własnej roli pełnionej w zespole i sposobu działania
  4. Sytuacja konfliktowa jako efekt zmian
  5. Krzywa zmiany
  6. Komunikacja w procesie zmian
  7. Rozmowa z zespołem (pojednawcza) i indywidualne rozmowy z pracownikami


MODUŁ III. PODSTAWOWE ZASADY KOMUNIKACJI W SYTUACJI KONFLIKTU
Aby rozwiązywać sytuacje konfliktowe niezbędne są umiejętności komunikacyjne. Uczestnicy poznają techniki porozumiewania się, style komunikacyjne i narzędzia, które ułatwiają proces komunikacji, zwłaszcza w stresowych sytuacjach konfliktu. 

  1. Koło komunikacji i najważniejsze elementy decydujące o zrozumieniu przekazywanego komunikatu
  2. Intonacja - jeden z kluczowych czynników przekazywania emocji i uczuć w procesie komunikacji
  3. Przywoływanie „dorosłego” rozmówcy - teoria stylów komunikacji
  4. Postawa empatii (wczucia) w sytuację rozmówcy i rozumienia potrzeb ludzkich (elementarnych i wyższych)
  5. Lejek komunikacyjny - od tego co mówimy do tego co odbiorca zapamiętuje - jak mówić i jak słuchać, żeby być właściwie zrozumianym
  6. Sztuka oddzielenie informacji kluczowej od szumu informacyjnego
  7. Emocje w komunikacji w oparciu o teorię Von Thuna


MODUŁ IV. SZTUKA ARGUMENTOWANIA I PERSWAZJI
Moduł ten poświęcony jest pracy nad doborem argumentacji. Uczestnicy poprzez ćwiczenia poznają sposoby argumentowania i obrony przed manipulacją. 

  1. Rozpoznawanie i obrona przed manipulacją
  2. Sztuka argumentowania i wywierania wpływu
  3. Teoria dwóch mózgów - umiejętność dobru argumentacji
  4. Przekonywanie innych do swoich racji

Czas trwania

I dzień: 10:00-17:00
II dzień: 09:00-16:00

Prelegenci

Cytat

ALEKSANDRA CHRAPKO

Ukończyłam studia filozoficzne oraz posiadam specjalizację w zakresie Zarządzania personelem. Wieloletnie doświadczenie trenerskie zdobyłam, realizując szereg projektów szkoleniowych i doradczych dla firm usługowych i produkcyjnych oraz urzędów i instytucji około–biznesowych, a także jako wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie. Posiadam także doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych dofinansowywanych z UE.W 2010 roku uzyskałam dyplom instruktora Terapii Ekspresyjnych.

Obszary specjalizacji

W sposób szczególny specjalizuję się w szkoleniach z zakresu:

  • zarządzania ludźmi (kierowanie, motywowanie, budowanie efektywnego zespołu i współpraca w zespole)
  • rozwijania umiejętności społecznych (komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, efektywne radzenie sobie ze stresem i asertywność, rozwój zawodowy i osobisty)
  • podstaw sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta

Moje najciekawsze szkolenie

Oczywiście każde spotkanie z nowymi ludźmi jest ciekawe i niepowtarzalne. Spośród wielu sytuacji szkoleniowych, szczególnie jedna utkwiła mi w pamięci. Było to szkolenie dla kadry zarządzającej, jednej z firm branży usługowej. Tak się złożyło, że większość uczestników była dużo starsza ode mnie. Oczywiście nigdy nie stanowiło to dla mnie problemu, niemniej jednak kontakt z wieloletnimi, doświadczonymi pracownikami jest zawsze pewnego rodzaju wyzwaniem, i wzbudza zrozumiały respekt. Po zakończeniu szkolenia, podszedł do mnie jeden z uczestników mówiąc, iż dobrze jest, że są młode osoby, które potrafią uczyć, a nie pouczać. Dodał także, że szkolenie wskazało mu kolejne obszary, w których może się rozwijać. Ta sytuacja utwierdziła mnie w przekonaniu, że zawsze jest czas na doskonalenie, a moja praca ma sens.

Hobby

Interesuję się tańcem, szczególnie towarzyskim, który przez 10 lat trenowałam. Zimą jeżdżę na nartach. Uwielbiam podróżować, zwłaszcza do krajów, w których nie brakuje słońca i ciepła ;-)

Gdzie i kiedy

Katowice 15 - 16 listopada 2021
Hotel***Silesian

Katowice

Szybowcowa 1 A

woj. śląskie

Gdzie i kiedy

Kraków 20 - 21 września 2021
Hotel***** Radisson Blu

61-821 Kraków

Straszewskiego 17

woj. małopolskie

Zapisz się

Cena standardowa
za osobę
1480 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
  • Wsparcie poszkoleniowe Trenera
  • Rozwiń
Zapisz się

Organizator

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków
ul. Podłączne 31
woj. małopolskie
Jesteśmy profesjonalną firmą szkoleniową. Nasz profesjonalizm opiera się na wiedzy o prowadzeniu firmy szkoleniowej i umiejętnościach obsługi naszych Klientów. To również otwartość na informacje płynące do nas z zewnątrz, umiejętność słuchania naszyc...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Avenhansen Sp. z o.o.
30-218 Kraków ul. Podłączne 31
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!