Zarządzanie różnorodnością

O warsztatach

Budowanie różnorodnych zespołów pozwala na wypracowywanie innowacji i oryginalnych rozwiązań a także lepsze zarządzanie wiedzą. Daje też możliwość budowania pozytywnego wizerunku organizacji i może być istotnym elementem CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu). Pracownikom daje możliwość rozwoju poprzez transfer kompetencji i wymianę know-how.

Organizacje, w których efektywnie zarządza się różnorodnością pracowników osiągają wymiernie lepsze efekty biznesowe. Z raportów wynika, że istnieje korelacja między różnorodnością zespołów kierowniczych a wynikami finansowymi organizacji.

W niektórych branżach udaje się uzupełnić braki kadrowe dopiero po uruchomieniu ukrytych zasobów, np. związanych z pewnymi grupami wiekowymi, z wycofanymi pracownikami itd. Włączanie do zespołów pracowników takich jak osoby starsze, niepełnosprawni czy obcokrajowcy to efekt zmian demograficznych i staje się często koniecznością.
Dlaczego warto wziąć udział?

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku pracy
  • Redukcja kosztów wynikających z niewykorzystywania potencjału różnorodnych pracowników
  • Obniżenie kosztów związanych z absencją i fluktuacją
  • Innowacyjność dzięki wykorzystywaniu potencjału różnorodnego zespołu
  • Budowanie przyjaznej kultury organizacyjnej
  • Wizerunek odpowiedzialnie społecznej organizacji
  • Większa efektywność dzięki zniwelowaniu barier i trudności w zarządzaniu różnorodnym zespołem

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Wiedza na temat różnorodności i zarządzania różnorodnością
  • Poznanie i umiejętność wdrażania rozwiązań sprzyjających inkluzji i równemu traktowaniu
  • Znajomość własnych przekonań i ukrytych uprzedzeń oraz umiejętność niwelowania barier
  • Umiejętność zarządzania różnorodnym zespołem
  • Umiejętność tworzenia przyjaznego miejsca pracy, doceniającego różnorodność
  • Umiejętność wykorzystywania różnorodności dla tworzenia innowacyjnych rozwiązań
  • Zaplanowanie i zaprojektowanie możliwej do wdrożenia w organizacji strategii zarządzania różnorodnością.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Lepsza identyfikacja pracownika z organizacją
  • Wyższa wydajność, motywacja i zaangażowanie zespołów
  • Większa innowacyjność pracowników
  • Większa efektywność pracy
  • Lepsza atmosfera pracy, sprzyjająca rozwojowi
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie z Zarządzania Różnorodnością adresowane jest do menedżerów, liderów, szefów zespołów. pracowników HR oraz właścicieli firm, którzy chcą sprawnie zarządzać różnorodnym zespołem i w pełni wykorzystać zróżnicowane podejście oraz doświadczenie pracowników do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

 

Program warsztatu

1. Wprowadzenie

  • Wymiary różnorodności
    • Osobowość
    • Tożsamość pierwotna
    • Tożsamość wtórna
    • Organizacyjna
  • Znaczenie wymiarów różnorodności dla relacji w organizacji
  • Korzyści wynikające z różnorodności - dla organizacji oraz dla pracowników
  • Dobre praktyki - przegląd wg raportów McKinsey i BCG

2. Regulacje

  • Jak mierzyć różnorodność w organizacji
  • Karta Różnorodności, Barometr Różnorodności, Diversity Index
  • Obszary wrażliwe na różnorodność:
    • Strategiczne zarządzanie różnorodnością
    • Kultura organizacyjna realizująca zarządzanie różnorodnością
    • Struktura zatrudnienia z perspektywy różnorodności
    • Rekrutacja wrażliwa na różnorodność
    • Rozwój zawodowy wrażliwy na różnorodność
    • Wynagrodzenie wrażliwe na różnorodność
  • Wytyczne polityki równego traktowania
  • Zarządzanie różnorodnością a przepisy (kodeks pracy)

3. Wyzwania zarządzania różnorodnością

  • Wyzwania zarządzania różnorodnością i podstawowe bariery, związane z:
    • Różnicami pokoleń
    • Płci
    • Wykształcenia
    • Kultury i pochodzenia etnicznego
  • Nieświadome uprzedzenia i strategie ich eliminowania w miejscu pracy

4. Ćwiczenia praktyczne - moje bariery i osobiste przekonania dotyczące różnic

  • Model rozwoju wrażliwości międzykulturowej Miltona i Benetta (od etnocentryzmu do etnorelatywizmu) i jego wykorzystanie także w innych aspektach niż różnice kulturowe
  • Ćwiczenia mające na celu:
    • Zidentyfikowanie barier – osobistych i organizacyjnych – wobec równości i różnorodności
    • Rozpoznanie zachowań dyskryminacyjnych
    • Zrozumienie zależności pomiędzy stereotypami, uprzedzeniami i dyskryminacją
    • Uświadomienie znaczenia osobistych przekonań oraz ich wpływu na innych ludzi
    • Uświadomienie wpływu zachowań dyskryminacyjnych na innych ludzi

5. Inkluzja i przeciwdziałanie mechanizmom nierówności

  • Dobre praktyki w zarządzaniu różnorodnością - obszary:
    • Rekrutacja
    • Szkolenia i rozwój,
    • Elastyczne formy pracy
    • Dostęp do awansu
    • Wynagrodzenia
    • Ergonomia i organizacja pracy
    • Zmiana postaw w organizacji wobec określonej grupy pracowników

6. Zarządzanie różnorodnością w mojej firmie

  • Diagnoza sytuacji wyjściowej
  • Szanse i zagrożenia - rozpoznanie nieprawidłowości
  • Zasoby i możliwości - wsparcie w zarządzaniu różnorodnością
  • Plan działania / strategia zarządzania różnorodnością (projekty, działania, procedury, rozwiązania formalne)

Czas trwania

2 dni, 10:00 - 14:00

Prelegenci

OLIWIA TARASEWICZ - GRYT

Trenerka z doświadczeniem w obszarze CSR, współpracy międzysektorowej, kompetencji międzykulturowej, komunikacji, zarządzania różnorodnością, zarządzania pokoleniami oraz prezentacji i autoprezentacji. Doświadczenie zdobywa, pełniąc od 2012 roku funkcję wiceprezesa Fundacji WrOpenUp, realizującej międzysektorowy projekt Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, oparty na wolontariacie kompetencyjnym międzynarodowego zespołu pracowników globalnych korporacji (IBM, Google, UBS, Nokia, HP, Volvo, Credit Suisse itp.). Projekt obejmuje działania edukacyjne: warsztaty dla uczniów, nauczycieli, pracowników korporacji oraz dziennikarzy z zakresu kompetencji międzykulturowej i komunikacyjnej oraz konkurs dla szkół a także wyprawy edukacyjne połączone z warsztatami z zakresu m.in. przywództwa i kompetencji międzykulturowej. Współorganizatorka i panelistka Konferencji Laboratorium Odpowiedzialnego Biznesu.

Gdzie i kiedy

Online 23-24 luty 2022

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 200
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa
Mysłowicka 15
woj. mazowieckie
W firmie szkoleniowej Gamma dbamy, aby wszystkie realizowane przez nas projekty szkoleniowe przyczyniały się do podnoszenia efektywności osobistej ich uczestników, a także zespołów i całych przedsiębiorstw. Staramy się wspierać naszych klientów w dos...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Gamma Sp. z o.o. Sp.k.
01-612 Warszawa Mysłowicka 15
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!