Artykuł sponsorowany

Jak wykorzystać pozycjonowanie lokalne w promocji firmy?

Prowadzisz działalność, a ofertę kierujesz do okolicznych mieszkańców? Możesz dotrzeć do zainteresowanych poprzez pozycjonowanie lokalne. Dzięki takim działaniom potencjalni klienci będą trafiać na Twoją stronę czy dane kontaktowe przez wyszukiwarkę Google lub inne. Jak wykorzystać pozycjonowanie lokalne w promocji firmy?

Pozycjonowanie lokalne skierowane jest do firm prowadzących działalność lokalną

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto?

Liczba internautów w Polsce wynosi ok. 30 mln, a ok. 95% z nich korzysta z wyszukiwarki Google. Jeśli Twoja strona znajdzie się wysoko na zapytania, które najlepiej opisują ofertę, możesz dotrzeć z nią do wielu potencjalnych klientów. Internauci trafiają na witrynę po wyszukaniu określonych zapytań – zapewne szukają tego, co proponujesz, co zwiększa szansę na sprzedaż.

Według analizy przeprowadzonej przez Firstpagesage wskaźnik konwersji w SEO dla branży B2C wynosi 2,1%, i jest jednym z najwyższych, jeśli chodzi o wszystkie działania marketingowe online, natomiast w B2B – 2,6% i jest najwyższy. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu możesz osiągać większy ruch na stronie i z miesiąca na miesiąc uzyskiwać coraz więcej zapytań od internautów. Jak wykorzystać pozycjonowanie lokalne w promocji firmy?

Osiągnij szybko wysokie pozycje

Pozycjonowanie lokalne przeważnie umożliwia uzyskanie widoczności na istotne frazy zdecydowanie szybciej niż zapytania ogólne. Oczywiście są takie słowa kluczowe, przy których konkurencja jest duża, ale i tak przeważnie osiągnięcie wysokich pozycji zajmuje zdecydowanie mniej czasu niż w przypadku fraz generycznych. Zazwyczaj idzie z tym również mniejsza liczba wyszukiwań, ale i tak możesz pozyskać klientów. Jak wyliczyło Cube Creative, przeciętny Profil Firmy w Google uzyskuje 143 kliknięcia miesięcznie.

Podwójna obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania

Jeśli wyszukasz dane zapytanie lokalne w Google, to możliwe, że zobaczysz dwa wyniki z tej samej strony. Jeden z nich w trzypaku z Google Maps – mogą się tam znaleźć wizytówki podmiotów, które mają założony Profil Firmy w Google – oraz drugi, standardowy rezultat ze strony WWW. W obu przypadkach osiągnięcie wysokich pozycji wymaga podjęcia innych działań.

Jeśli chodzi o wizytówkę, to najpierw musisz ją założyć. Wpływ na jej widoczność mają m.in. optymalizacja tytułu i opisu, wypełnienie profilu danymi, regularne dodawanie wpisów i zdjęć czy pozyskiwanie opinii i wizytówek NAP.

W przypadku strony WWW znaczenie mają m.in. optymalizacja treści, tytułów i opisów pod słowa kluczowe. Trzeba dbać o linkowanie wewnętrzne wszystkich istotnych podstron, opracować domyślną, przemyślaną strukturę. Duże znaczenie ma optymalizacja techniczna, która obejmuje m.in. przyspieszenie działania witryny, poprawę wyników w narzędziu PageSpeed Insights, instalację certyfikatu SSL, usunięcie błędów indeksowania, pozyskiwanie linków zewnętrznych prowadzących do witryny i wiele innych działań. Warto wprowadzić wszystkie istotne zmiany, gdyż podwójna obecność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania znacznie zwiększa szanse na z ruch z SERP-ów (Search Engine Results Page).

Buduj znajomość marki

Twoja firma może być znana wyłącznie na danej ulicy albo osiedlu. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu mogą ją znać nawet internauci, którzy mieszkają z innej strony miasta. To powoduje, że potencjalni klienci zaczną kojarzyć Twoją markę, sprawdzą ofertę i być może będą chcieli dowiedzieć się więcej na jej temat. Im wyższa pozycja, tym większa na to szansa. Według analizy Backlinko witryna, która zajmuje pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google, osiąga średnio CTR równe 27,6%. Wynik drugiej pozycji jest znacznie niższy – 15,8%, a trzeciej wynosi 11%. Dlatego, jeśli uda Ci się osiągnąć TOP10, to i tak działaj dalej, aby wypracować jeszcze lepszy wynik.

Buduj pozytywny wizerunek

Na pierwszych pozycjach w Google na zapytania brandowe mogą wyświetlać się m.in. serwisy gromadzące recenzje. Możliwe, że Twoją markę dotknęły fałszywe opinie w internecie, wystawione przez przypadkowe osoby, a nie klientów. Tymczasem według Brightlocal aż 98% internautów czyta takie recenzje, zanim skorzysta z danej oferty. Dlatego warto dążyć do tego, aby internauci trafiali na pozytywne opinie. Jeśli założysz Profil Firmy w Google i go wypozycjonujesz, bardzo prawdopodobne, że po wysłaniu zapytania o Twoją markę internauta zobaczy komentarze z wizytówki. Zachęcaj klientów, aby wystawiali opinie. Możesz, np. oferować rabaty na kolejne zakupy albo zorganizować konkurs na najlepszą recenzję.

Nad komentarzami w wizytówce masz większą kontrolę. Możesz na nie odpowiadać, a jeśli to przypadkowa, nieprawdziwa opinia – zgłosić ją do usunięcia, co oczywiście nie zawsze oznacza, że zniknie. Dodatkowo pamiętaj, że pozyskiwane recenzje wpływają na widoczność Profilu Firmy w Google. Idealnie, jeśli pojawiają się regularnie, zawierają istotne dla Ciebie słowa kluczowe i są długie – składają się z kilku zdań. Poza tym odpowiadaj na nie bez względu na to, jaka jest ich treść.

Wykorzystaj Profil Firmy w Google do komunikacji

Dzięki wizytówce możesz docierać z ważnym przekazem do innych odbiorców, niż np. przez serwisy społecznościowe. Na Profilu Firmy w Google warto umieszczać informacje o promocjach, a także organizować akcje, które są dostępne wyłącznie dla korzystających, gdyż może to zachęcić do zaglądania do tych wpisów w przyszłości. Poprzez profil komunikujesz klientom godziny otwarcia firmy – to cenna informacja i warto ją aktualizować. Wizytówka umożliwia bezpośredni kontakt telefoniczny z firmą bez wejścia na stronę. Warto również dać możliwość wysyłania wiadomości, które możesz odbierać na telefonie i szybko na nie odpisywać.

Każda dodatkowa forma komunikacji pozwala spełnić oczekiwania klientów, które mogą być bardzo różne. Wykorzystaj możliwości, które daje Profil Firmy w Google, wypozycjonuj również stronę, a osiągniesz korzyści. Efektem będą nie tylko klienci, ale również pozytywny wizerunek czy zwiększenie zasięgu. Badania pokazują, że inwestycja w SEO przynosi wysoki zwrot.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany

Polecane wydarzenia

SEO e-commerce. Pozycjonowanie sklepu internetowego. Szkolenie dla managerów i specjalistów e-commerce

  • już od 550 zł
  • od 550 zł
Zapisz się
KM Studio

Pozycjonowanie stron www / SEO

  • już od 1 300 zł
  • od 1 300 zł
Zapisz się

SEO, pozycjonowanie i optymalizacja stron www

  • już od 1 400 zł
  • od 1 400 zł
Zapisz się

Jak pozycjonować Kancelarię w 2022 roku? - Bezpłatny Webinar

  • już od 0 zł
  • od 0 zł
Zapisz się

Ostatnie artykuły

Szkolenia biznesowe dla firm jako klucz do sukcesu organizacji
26 kwietnia 2024
Szkolenia biznesowe dla firm jako klucz do sukcesu organizacji

Specjalistyczne szkolenia dla firm odgrywają fundamentalną rolę w skutecznym zarządzaniu organizacją, wpływając na jej sukces i przewagę konkurencyjną.

Czytaj więcej
Przełam bariery kariery w kadrach, płacach i HR z Akademią Mistrzostwa Kadrowo-Płacowego
2 kwietnia 2024
Przełam bariery kariery w kadrach, płacach i HR z Akademią Mistrzostwa Kadrowo-Płacowego

Obszar kadr i płac ulega szybkim i głębokim przemianom. Częste zmiany przepisów oraz rosnące oczekiwania pracowników sprawiają, że specjaliści ds. kadr i płac potrzebują nieustannie się rozwijać i podnosić kompetencje.

Czytaj więcej
Dyrektywa Maszynowa: jak uzyskać znak CE?
19 marca 2024
Dyrektywa Maszynowa: jak uzyskać znak CE?

Znak CE to oznaczenie umieszczane na produktach, które spełniają wymagania określone w przepisach UE dotyczących bezpieczeństwa, zdrowia i ochrony środowiska. Dotyczy on również maszyn zgodnie z Dyrektywą Maszynową.

Czytaj więcej
Tableau kurs - kompletny poradnik dla początkujących i zaawansowanych
19 marca 2024
Tableau kurs - kompletny poradnik dla początkujących i zaawansowanych

Tableau to lider w dziedzinie wizualizacji danych, który oferuje potężne i intuicyjne rozwiązania, które umożliwiają organizacjom wszystkich rozmiarów przekształcać surowe dane w łatwe do zrozumienia, interaktywne i atrakcyjne wizualizacje.

Czytaj więcej