Współczesny marketing to jedna z najbardziej kreatywnych i rozwijających się w zaskakującym tempie branż. Polega na promowaniu marek czy produktów w taki sposób, aby realnie wpływać na decyzje konsumentów. Zobacz, w jaki sposób skutecznie reklamować swoją markę!
Jak reklamować firmę w sieci?
Spore możliwości dla firm daje reklama internetowa. Promocja w sieci pozwala na szerzenie informacji o produktach na wiele kreatywnych sposobów. Skuteczną, sprawdzoną metodę stanowią płatne reklamy banerowe, które pojawiają się na różnych stronach internetowych. Niemałym uznaniem cieszą się również płatne kampanie w social mediach, ponieważ witryny z dużą liczbą użytkowników pozwalają nieustannie docierać do nowych osób.
Online sprawdzają się artykuły sponsorowane, które działają na dwa sposoby. Pierwszy z nich to szerzenie wiedzy o marce czy usłudze poprzez sam tekst. Drugi aspekt odnosi się do budowania sieci linków. Link building to element SEO, który wpływa na pozycję biznesu w wyszukiwarce. Artykuły reklamowe na witrynach lokalnych to świetny sposób na promocję firm, m.in. budowlanych, kosmetycznych czy samochodowych.
Pozycjonowanie odgrywa ważną rolę w budowaniu świadomości marki w przestrzeni internetowej. O pozycję w wyszukiwarce należy zadbać poprzez najmniejsze szczegóły. Gdy prowadzi się sklep internetowy, zadanie jest najobszerniejsze. Liczą się unikatowe zdjęcia produktów, opisy towarów i kategorii, a także baza wiedzy np. w postaci zakładki blogowej. W tym przypadku najlepiej sięgnąć po pomoc sprawdzonej agencji contentowej.
W ostatnich latach bardzo silny rozwój przeżywa obszar influencer marketingu. Z tej formy promocji korzystają przedsiębiorstwa z coraz różniejszych branż. Jeszcze jakiś czas temu najczęściej można było zobaczyć tworzone przez influencerów reklamy kosmetyków czy ubrań. Dziś promują oni biura podróży, firmy architektoniczne, kursy rozwojowe czy sklepy wnętrzarskie.
W wyniku rozwoju urządzeń mobilnych coraz więcej rzeczy online załatwia się za pośrednictwem smartfona. Z tego powodu ciągle rośnie obszar aplikacji dostępnych na telefony czy tablety. Przedsiębiorstwa mogą wykorzystać to również do reklamowania swoich usług. Przykładem jest firma InPost, która oferuje powiadomienia push w swojej aplikacji. Również mogą być to powiadomienia reklamujące produkty czy usługi innych firm. Dla biznesów jest to świetne rozwiązanie, pozwalające dotrzeć do milionów klientów. Aby skorzystać z takiej formy reklamy, należy skontaktować się z firmą InPost, np. za pośrednictwem formularza na stronie inpost.pl/reklama.
Marketing internetowy rozwija się też za sprawą RTM. To działania podejmowane w reakcji na aktualne, głośne wydarzenia. Taka forma promocji polega na wpisywaniu się w obecne, niekiedy szybko przemijające trendy. Można tworzyć np. memy nawiązujące jednocześnie do własnej marki i do zabawnego wydarzenia czy wyczekiwanej premiery filmowej. Takie akcje często pozwalają dotrzeć do mnóstwa nowych odbiorców.
Czy reklama outdoor ma sens?
Mimo dynamicznego rozwoju marketingu online tradycyjne formy reklamy wciąż pozostają w trendach. W tym przypadku twórcy nie ograniczają się jedynie do klasycznych plakatów czy ulotek. Wiele możliwości dają im m.in. ekrany LED, które znajdują się zarówno na przystankach, jak i w witrynach sklepów. Da się na nich wyświetlać statyczne oraz ruchome reklamy produktów.
Gdy zbliża się głośna premiera filmowa czy gamingowa, producenci często organizują w przestrzeni publicznej np. miejsca do robienia sobie zdjęć. Ciekawe instalacje zachęcają przechodniów do uwiecznienia się w danym miejscu, a następnie pochwalenia fotografią w social mediach. W ten sposób wieść o nowym tytule szybko niesie się również w sieci.
Coraz częściej można zobaczyć kreatywne billboardy czy murale reklamowe. Niekiedy świecą one w ciemności czy zawierają efektowne elementy 3D. Aby przykuć wzrok przechodniów, warto skorzystać np. z opcji oklejania automatów Paczkomat® swoimi materiałami promocyjnymi. Z urządzeń korzysta na co dzień mnóstwo osób, które zwracają uwagę na to, co znajduje się na drzwiczkach skrytek. Paczkomat z okleiną reklamową to zdecydowanie nietypowa i nowoczesna forma reklamy.
Dlaczego warto inwestować w promocję marki?
Żadna firma nie rozwija się bez inwestycji. Zawsze trzeba najpierw dać coś od siebie, by móc czerpać zyski i korzyści płynące z działalności. W marketingu jest dokładnie tak samo. Skuteczne kampanie reklamowe przyczyniają się do wzrostów sprzedaży, większej rozpoznawalności czy wyróżnienia się na tle konkurencji. Warto zatem czerpać z nowoczesnych rozwiązań, by móc osiągać jak najwięcej.
Sprawdź, jakie formy marketingu są na topie w Twojej branży i zacznij budować silną pozycję w branży!