Dla każdego przedsiębiorcy działającego w handlu online dotarcie do klientów to absolutna podstawa. Nie jest to jednak łatwe ze względu na ogromną konkurencję. Trzeba więc postawić na odpowiednią promocję. Pozycjonowanie organiczne to jedno, równie istotne są reklamy Google Ads. W poniższym artykule wyjaśnimy najważniejsze zagadnienia dotyczące tej kampanii reklamowej Google.
Google Ads - co to takiego? Zacznijmy od podstaw!
Reklamy Google Ads, znane wcześniej jako Google AdWords, to płatne reklamy oferowane w ramach specjalnie zaprojektowanej platformy, za pośrednictwem której każdy przedsiębiorca może tworzyć odpowiednie, idealnie precyzyjne reklamy dla swoich klientów. Reklama pojawia się bardzo szybko w wynikach wyszukiwania, wyświetlając się nad lub pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Oznaczone są jako “sponsorowane”, złożone z trzech nagłówków - po maksymalnie 30 znaków, dwóch linii tekstu po maksymalnie 90 znaków i adresu URL.
Obowiązuje tu zasada odpłatności za kliknięcie, tzw. Pay Per Click (PPC), więc ponosimy koszty, dopiero gdy klient kliknie w naszą reklamę. Działa tu zasada aukcji, co oznacza, że najwyżej wyświetlane są reklamy, za jakie zapłacono najwięcej. Wskaźnikiem jest PC, czyli Cost Per Click, którego wysokość może być bardzo różnorodna i waha się od małych kwot, kilku groszy, po wyższe, sięgające kilkadziesiąt złotych.
Reklamy Google Ads - jakie są dostępne?
Kampanie Google Ads mogą mieć różny charakter, gdyż dostępnych jest wiele skutecznych metod promocyjnych. Najpopularniejsze są reklamy Google Ads w sieci wyszukiwania, o których wspomnieliśmy w poprzednim akapicie. Pojawiają się z dopiskiem “reklama”. Reklamy w Google mogą pojawiać się też w formie remarketingu obejmujących zarówno remarketing w wyszukiwarce, jak i remarketing dynamiczny. W ten sposób reklamy Google Ads wyświetlane są osobom, które już wcześniej odwiedziły naszą stronę.
Popularnym rozwiązaniem są reklamy produktowe w Google Zakupy, co pozwala w sposób atrakcyjny - obrazowy, zaprezentować produkty i ich najważniejsze dane. Znajdują się one w wynikach wyszukiwania Google oraz na karcie Zakupy Google. Innym rodzajem jest reklama w sieci reklamowej Google, czyli na stronach odwiedzanych przez użytkowników. Ciekawym rozwiązaniem jest również reklama video, krótkie kilkusekundowe lub kilkuminutowe filmy video.
Reklamy Google Ads - jakie zapewniają korzyści?
Reklamy w Google to podstawa każdego biznesu, żeby przebić się ze swoją ofertą, zyskując klientów i efektywnie walcząc z konkurencją. Samo jednak pozycjonowanie organiczne w wynikach wyszukiwania Google, mimo że skuteczne, jest bardzo czasochłonne, a na wyniki trzeba długo czekać. Odpowiedzią na te bolączki reklamy Google Ads, szczególny typ promocji dla początkujących w handlu online, którzy chcą szybciej i skuteczniej dotrzeć do swojej grupy docelowej i zyskać większą widoczność w Google.
Ale oczywiście silne strony kampanii Google Ads odnoszą się do wszystkich przedsiębiorców, niezależnie od stażu na rynku. To szansa dla każdego, aby wzmocnić świadomość marki oraz jej pozycję, zwiększyć ruch na stronie i zainteresowanie ofertą, zmaksymalizować szansę na wzrost współczynnika konwersji.
Kampanie Google Ads zapewniają niepowtarzalną szansę na to, by zmaksymalizować działania promocyjne w konkretnych okresach, na przykład świątecznych. Reklamy w Google umożliwiają rozsądną optymalizację budżetu, co jest możliwe za sprawą gromadzonych w ramach kampanii danych. To jednocześnie bardzo wygodna forma użytkowania, gdyż usługa jest dostępna online, więc mamy zawsze do niej dostęp, niezależnie od miejsca aktualnego przebywania.
Kampanie Google Ads - o czym pamiętać, aby były one skuteczne?
Jak widzimy, kampanie Google Ads mogą przynieść wiele korzyści każdej firmie, lecz aby tak się stało, musimy wziąć pod uwagę najważniejsze czynniki, które mają wpływ na jej skuteczność. Związanych jest z tym wiele pojęć.
Jednym z jest aukcja, przez co rozumiemy proces oceny reklam, jej jakości i trafności w stosunku do zapytania użytkownika. Aukcja uaktywnia się zawsze, jak tylko użytkownik wpisze w wyszukiwarkę hasło lub odwiedzi stronę powiązaną z siecią reklamową Google. Algorytm jest tak skonstruowany, by błyskawicznie zweryfikować reklamę, decydując w pierwszej kolejności o tym, czy powinien w ogóle ją wyświetlić, a jeśli tak, to w jakiej kolejności. Pamiętajmy jednak o tym, że o ostatecznym wyniku takiej reklamy w Google decyduje nie tylko jej jakość, ale też zadeklarowana przez reklamodawcę stawka za kliknięcie.
Wynik jakości ustalany jest na podstawie różnych czynników, jak współczynnik klikalności (TR), trafności reklamy, jakości strony docelowej, jakości grupy docelowej. Na tej podstawie Google ocenia ją w skali od 1 do 10. Warto się postarać, aby jej jakość była jak najwyższa, ponieważ dzięki temu obniżymy koszt za kliknięcie przy jednoczesnym poprawieniu swojej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Dlatego też zwracajmy baczną uwagę na naszą stronę docelową (landing page). Niezwykle istotne, aby znajdowały się na niej wyłącznie produkty z naszej oferty, ich dokładny opis i skuteczne wezwanie do działania (CTA). To samo powiemy o grupie docelowej, która musi być dokładnie sprecyzowana.
Absolutną podstawą są słowa kluczowe, czyli frazy, na jaką prowadzimy kampanię w Google Ads. Muszą w jak największym stopniu odpowiadać oczekiwaniom użytkowników.
Bez wątpienia reklamy Google Ads to sposób na wypromowanie każdej marki w sieci. Aby jednak kampania była skuteczna, musimy pamiętać o najważniejszych zasadach. Czasem niezbędna może okazać się pomoc specjalizującej się w tym firmy, która przygotuje dla nas skuteczną strategię działania i wdroży ją w życie.