Szkolenia Excel, kursy Excel, szkolenie z Excela, MS Excel
Wyszukiwanie wydarzeń
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Szkolenia Excel, kursy Excel, szkolenie z Excela, MS Excel

Wyświetlone wszystkie (216)
1
EDU-SKILLS SZKOLENIA

EDU-SKILLS SZKOLENIA
Akademia Biznesu MDDP

Akademia Biznesu MDDP

Szkolenia Excel, kursy Excel, szkolenie z Excela, MS Excel Szkolenia Excel, kursy Excel, szkolenie z Excela, MS Excel

Wyświetlone wszystkie (216)
1
Zobacz również

Zastosowanie programu Excel w biznesie

Pakiet programów biurowych Microsoft Office jest szeroko stosowany w przedsiębiorstwach z każdej branży. Powodem jest oczywiście niezwykła użyteczność tych aplikacji, która przekłada się na usprawnienie realizacji wielu codziennych zadań biurowych. Jednym z najbardziej wszechstronnych jest Microsoft Excel. Do czego dokładnie służy i jak można go wykorzystać w biznesie? Oto najważniejsze informacje na ten temat.

Czym jest arkusz kalkulacyjny Microsoft Excel?

Microsoft Excel jest aplikacją przeznaczoną do łatwego organizowania danych w arkuszach kalkulacyjnych. Choć na pierwszy rzut oka przypominają one prostą siatkę z rubrykami, wystarczy poznać podstawowe funkcje tego oprogramowania, aby przekonać się, jak bardzo usprawnia ono pracę – nie tylko z liczbami.

Warto wiedzieć, że Excel był pierwszym z programów o zastosowaniu biurowym stworzonym przez Microsoft – miało to miejsce już w 1987 roku. Jego sukces był tak ogromny, że już kilka lat później wszystkie elementy pakietu Office zostały przekształcone tak, by przypominały wyglądem właśnie Excela.

A do czego stosuje się Excel? Przede wszystkim do dokonywania obliczeń danych przedstawionych w formie tabelarycznej. Dlatego przy jego pomocy można szybko tworzyć różnego rodzaje zestawienia, np.:
  • wydatków,
  • wystawionych faktur i zamówień,
  • bazy danych klientów.
To oczywiście dopiero początek możliwości. Wszystko dlatego, że Excel to nie prosta „tabelka”, do której można wpisywać dane. Stanowi potężne narzędzie zapewniające dostęp do wielu funkcjonalności związanych z wykonywaniem obliczeń – począwszy od prostego sumowania pól, po zaawansowane funkcje statystyczne.

Jak można wykorzystać Excel w biznesie?

Podstawowe, a zarazem najchętniej wykorzystywane w biznesie funkcje Microsoft Excel to:
  • suma – pozwala zsumować wartości poszczególnych komórek, niekoniecznie znajdujących się w jednej kolumnie. Przydatna przy tworzeniu wszelkiego rodzaju „krzyżówek” oraz bilansów, a także gdy chce się uzyskać szybko konkretną informacje – np. o wysokości faktur z danego miesiąca,
  • kategoryzacja danych – dane umieszczane w arkuszu kalkulacyjnym można przypisywać do konkretnych kategorii (wpisując je w jednym z pól wiersza), a następnie sortować oraz filtrować z uwagi na te kategorie. To także przyspiesza wyszukanie danych, zwłaszcza w dużych arkuszach zbiorczych obejmujących setki, a nawet tysiące wierszy,
  • funkcja „jeżeli” – pozwala uzależnić wykonania konkretnego obliczenia w komórce od tego, czy pozostałe (z których pobierane są dane) spełniają określony warunek. Może się przydać np. jeśli chcesz zliczyć wartość środków trwałych, ale takich, których cena zakupu przekroczyła 100 zł i pominąć pozostałe (to oczywiście tylko abstrakcyjny przykład).
To oczywiście tylko kilka najbardziej bazowych możliwości, po które sięgają początkujący. Jednak z czasem i przy skorzystaniu z odpowiednich szkoleń można wykorzystać potencjał drzemiący w Microsoft Excel w znacznie większym stopniu.

Excel dla zaawansowanych – co można zyskać?

O ile przy tworzeniu prostych zestawień – np. na potrzeby prowadzenia niewielkiej działalności gospodarczej – znajomość podstawowych funkcji Excela może być zupełnie wystarczająca, o tyle przy przygotowywaniu skomplikowanych arkuszy opiewających na kilka tysięcy lub więcej pozycji już niekoniecznie.

Wyobraź sobie sytuację, w której prowadzisz skomplikowaną bazę danych dla dużego magazynu towarów. Arkusz zawiera wiele danych – np. dotyczących dat przyjęcia towaru, planowanego terminu spedycji, wartości, liczby sztuk, tonażu, pracowników odpowiedzialnych… można tak długo wymieniać. Wówczas skorzystanie z prostych funkcji Excela może nie wystarczyć, aby uzyskać szybki dostęp do pożądanych danych.

W takich sytuacjach przydatne może się okazać np. zastosowanie tak zwanych makr, a więc skomplikowanych formuł, które zawierają szereg poleceń do wykonania przez program. Makro jest skondensowanym zestawem zadań do zrealizowania przez Microsoft Excel. Jeśli zostanie poprawnie przygotowane, wykonają się one automatycznie za każdym razem, a proces potrwa ułamek czasu, który spędziłbyś na żmudnym wprowadzaniu każdego polecenia osobno. A to tylko jedna z sytuacji, w których zaawansowana znajomość Excela jest przydatna w biznesie.

Pozostaje zatem tylko pytanie, jak nauczyć się korzystać z pełni możliwości dostarczanych przez Microsoft Excel? Możesz oczywiście robić to metodą prób i błędów bądź korzystając z wbudowanego samouczka. Jednak najbardziej pragmatycznym rozwiązaniem będzie zapisanie się na odpowiednie szkolenie tematyczne, które dostarczy wszystkich niezbędnych informacji i krok po kroku przeprowadzi Cię przez zasady obsługi arkuszy kalkulacyjnych.
 

Microsoft Excel - arkusz kalkulacyjny

 
Microsoft Excel – arkusz kalkulacyjny stworzony przez amerykańską firmę Microsoft, dostępny na systemach Windows, macOS, iOS oraz Android. Pierwsza wersja tego programu pojawiła się w roku 1987 i stała się prawdziwym hitem, a sukces programu sprawił, że od 1993 programy pakietu Microsoft Office zostały zaprojektowane na wzór arkusza Excel pod względem wyglądu. MS Excel posiada wbudowany język Visual Basic.
 
Program jest na masową skalę używany zarówno w firmach, jak i administracji publicznej oraz przez użytkowników prywatnych. Aplikacja umożliwia dokonywanie obliczeń zestawionych w formie tabelarycznej dzięki licznym funkcjom matematycznym, statystycznym, finansowym i bazodanowym wbudowanym w program. Innym popularnym zastosowaniem programu jest wizualizacja danych dzięki wielu typom wykresów oraz raportowanie możliwe m.in. dzięki rozbudowanym funkcjonalnościom tzw. tabel przestawnych, które stwarzają szerokie możliwości wykorzystywania przy wykonywaniu różnego typu analiz biznesowych, statystycznych itp.
 
Główną konkurencją dla programu Microsoft Excel są programy Google Spreadsheets oraz OpenOffice Calc. Mimo konkurencji, Microsoft Excel stał się liderem wśród elektronicznych arkuszy kalkulacyjnych, liderem rynkowym oraz swego rodzaju wzorcem i swoją pozycję zachowuje do dziś.
 
Jedną z rzeczy, które wyróżniają Microsoft Excel spośród konkurencyjnych rozwiązań jest ogromna liczba szablonów dostępnych online oraz rozmaitych kursów z zastosowania programu, tabel przestawnych, formuł i innych narzędzi wbudowanych w program.
 
Przez długi czas wadą programu Excel był brak współdzielenia i grupowej edycji arkuszy. Proste i darmowe rozwiązania, jak chociażby Google Spreadsheets, posiadają funkcję współdzielenia i edycji grupowej dokumentów online od momentu udostępnienia tego rozwiązania. Firma Microsoft dopiero w 2017 roku dodała tę funkcjonalność arkuszy kalkulacyjnych - Excel.
 
W momencie, gdy do udostępnionego arkusza Excel dołącza inna osoba, zobaczymy jej ikonkę w prawym górnym rogu aplikacji. Podświetlony zostanie również fragment arkusza nad którym aktualnie dana osoba pracuje.
 
Od kilku lat arkusz kalkulacyjny Excel dostępny jest również na urządzeniach mobilnych, zarówno z systemem Android, jak i iOS.
 
Visual Basic for Applications (VBA) to język programowania oparty na Visual Basicu (VB) zaimplementowany w aplikacjach pakietu Microsoft Office, m.in. w arkuszu kalkulacyjnym Excel. Jest to uproszczona wersja Visual Basica, której głównym zastosowaniem jest automatyzacja pracy z dokumentami, na przykład poprzez makropolecenia. 
 

Jak poprawić znajomość Excela - szkolenia Excel 2020?

 
Zachęcamy do zapoznania się ze szkoleniami z excela w całej Polsce. Wiele z tych szkoleń ma postać warsztatów i kursów pozwalających w szybkim czasie zdobyć praktyczną wiedzę dotyczącą podstawowych i zaawansowanych funkcji programu, używania tabel przestawnych, makr itp. Szkolenia dostępne są w wersji dla zaawansowanych i początkujących w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Katowicach, Rzeszowie, Lublinie, Toruniu, Gdańsku oraz w Zakopanem (tzw. kursy wyjazdowe). Z opisu dowiesz się między innymi ile kosztuje szkolenie z excela dzięki podanym cenom, opisowi programu, sylwetek prelegentów itd.
 
Szkolenia Excel