Artykuł sponsorowany

10 korzyści, jakich może dostarczyć Twojej firmie monitoring mediów

Szybki rozwój Internetu sprawił, że tradycyjne media zostały daleko w tyle, tracąc na swej randze. Różnorodność wirtualnych kanałów dała możliwość swobodnej wymiany myśli, niezależnego opiniowania i komentowania, a szybkość przepływu informacji stworzyła wiele nowych możliwości, lecz jednocześnie budzi również mnóstwo obaw. Monitoring mediów nie tylko ułatwia odnajdywanie internetowych wątków i zarządzanie nimi, ale także pozwala chronić Twoją firmę przed ewentualnym kryzysem wizerunkowym. Poznaj kluczowe korzyści monitoringu mediów dla Twojej marki.

Monitoring mediów w pigułce

Czym jest monitoring mediów? Polega on na wyszukiwaniu informacji we wszystkich typach mediów, pod kątem zdefiniowanych wcześniej fraz (np. nazwa firmy, produkt, zjawisko itd.). Wyniki monitoringu mediów uzupełniane są zazwyczaj o kluczowe wskaźniki umożliwiające analizę efektów działań marki prowadzonych na polu public relations, marketingu i mediów społecznościowych.

Monitoring mediów pozwala chronić marki przed kryzysami.

Korzyści monitorowania mediów

Informacja w biznesie ma kluczowe znaczenie dla kondycji Twojej firmy, a monitoring mediów zapewnia dostęp do tych informacji. 

  1. Większa świadomość marki

Monitoring mediów to skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki poprzez budowanie relacji ze swoimi odbiorcami. Mając możliwość wglądu do wzmianek na swój temat lub dotyczących Twojej branży, możesz dotrzeć do miejsc, w których toczą się dyskusje i w nich aktywnie uczestniczyć. 

  1. Mierzenie efektów PR

Monitoring mediów pozwala na zmierzenie, czy osiągnięto założone cele PR pod kątem relacji medialnych, influencerskich oraz działań w mediach społecznościowych. Dzięki monitoringowi mediów zyskujesz feedback, czy informacje, które przesyłasz dziennikarzom, spotykają się z ich zainteresowaniem, a także otrzymasz miarodajne dane na temat tego, które przekazy cieszą się większą i mniejszą uwagą medialną. 

  1. Influencer marketing

Monitorowanie opinii o swojej marce pozwali Ci zidentyfikować osoby, które mogą stać się ambasadorami Twojej marki i w naturalny sposób promować Twój produkt lub usługę poprzez własne kanały. 

  1. Zabezpieczenie kryzysowe

Różnorodność kanałów internetowych sprawia, że stanowią one doskonałą przestrzeń reklamową, lecz jednocześnie mogą również negatywnie wpłynąć na wizerunek marki w mediach. Monitoring mediów pomaga w opanowaniu zagrożenia, pozwalając na czas zidentyfikować potencjalny kryzys, dotrzeć do miejsc zapalnych i sprawdzić, jak szybko rozprzestrzeniają się negatywne opinie. 

  1. Bezcenna wiedza o kliencie

Monitoring mediów pozwala sprawdzić, kim są osoby dyskutujące w sieci na temat Twojej marki. Możesz dowiedzieć się, w jakim są wieku, jakiej płci, czym się interesują itp. Możesz również określić, kim są najbardziej aktywni klienci Twojej marki oraz zdefiniować najważniejsze grupy docelowe. 

  1. Wsparcie sprzedaży

Monitoring mediów pozwala na bieżąco zbierać informacje o konsumentach poszukujących rekomendacji czy zainteresowanych kupnem Twoich produktów lub usług. Dzięki temu możesz za pośrednictwem mediów społecznościowych nawiązać z nimi kontakt i przedstawić im spersonalizowaną ofertę. 

Czym jest monitoring mediów?

  1. Lepsza jakość obsługi

Monitorowanie mediów pozwala na zdobycie wiedzy o problemach, z jakimi borykają się klienci w zakresie Twoich produktów lub usług. Często niezadowolony konsument używa mediów społecznościowych do wyładowania swoich frustracji i niezadowolenia z zakupu. Dzięki monitoringowi możesz szybko reagować na takie opinie i zaoferować takiemu klientowi natychmiastową pomoc. 

  1. Doskonalenie oferty

Monitoring mediów pomaga sprawdzić, co myślą klienci o Twojej firmie i jak oceniają jej ofertę. Dzięki temu możesz przygotować taki produkt, który będzie lepiej odpowiadał potrzebom oraz oczekiwaniom klientów. 

  1. Monitorowanie konkurencji i trendów

Monitoring mediów pomaga obserwować działania podejmowane przez Twoich konkurentów. Pomaga również zdobyć wiedzę na temat tego, jakie są aktualne trendy na rynku oraz które tematy są najczęściej promowane lub dyskutowane w mediach. 

  1. Analiza kampanii marketingowych

Monitoring mediów dostarcza wielu miarodajnych wskaźników marketingowych, które są konieczne do obserwowania przebiegu oraz efektów kampanii marketingowych. Dzięki temu możesz określić, jaki odbiór wywołały one wśród klientów.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany

Polecane wydarzenia

Grupa Szkoleniowa SOLBERG Sp. z o.o.

Social Media - rozkręć swoje media społecznościowe

  • już od 990 zł
  • od 990 zł
Zapisz się
HIGH5 Training Group

Mediacje pracownicze. Mediacje między pracownikami, zespołami, działami.

  • już od 1 690 zł
  • od 1 690 zł
Zapisz się
VIDI Centrum Rozwoju Kadr

Skuteczna sprzedaż w świecie social media.

  • już od 1 190 zł
  • od 1 190 zł
Zapisz się
Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.

Tworzenie grafik na social media a prawa autorskie

  • już od 572 zł
  • od 572 zł
Zapisz się

Ostatnie artykuły

O co chodzi z sygnalistami w firmie? Dla kogo nowy obowiązek?
10 września 2024
O co chodzi z sygnalistami w firmie? Dla kogo nowy obowiązek?

Nowe przepisy o ochronie sygnalistów to krok w kierunku zapewnienia przejrzystości i uczciwości w działaniu organizacji - zarówno z sektora prywatnego jak i publicznego. Co warto wiedzieć o nowych regulacjach?

Czytaj więcej
Selekcja i rekrutacja. Przegląd nowoczesnych metod i narzędzi.
10 września 2024
Selekcja i rekrutacja. Przegląd nowoczesnych metod i narzędzi.

Prowadzenie rekrutacji i selekcja pracowników to niezwykle ważne procesy w każdej firmie, zwłaszcza na wysoko konkurencyjnym rynku. Warto znać i stosować nowoczesne metody i narzędzia, które mogą wspierać wybór i zatrudnianie pracowników.

Czytaj więcej
Konferencja bez komplikacji, czyli jaki sprzęt wybrać podczas organizacji wydarzenia?
4 września 2024
Konferencja bez komplikacji, czyli jaki sprzęt wybrać podczas organizacji wydarzenia?

Organizacja konferencji to zadanie wymagające przygotowania i zapewnienia niezbędnego sprzętu. Dowiedz się więcej o doborze sprzętu technicznego oraz multimedialnego, który pomaga przeprowadzić konferencję na najwyższym poziomie.

Czytaj więcej
Jak prawidłowo dbać o drukarkę?
26 sierpnia 2024
Jak prawidłowo dbać o drukarkę?

Każda drukarka, zarówno w biurze, jak i w domu, wymaga odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji. Brak uwagi może prowadzić do jej przedwczesnego zużycia, obniżenia jakości wydruków, a nawet kosztownych napraw. Jak więc dbać o drukarkę?

Czytaj więcej