Artykuł sponsorowany, 07.11.2023

10 korzyści, jakich może dostarczyć Twojej firmie monitoring mediów

10 korzyści, jakich może dostarczyć Twojej firmie monitoring mediów

Szybki rozwój Internetu sprawił, że tradycyjne media zostały daleko w tyle, tracąc na swej randze. Różnorodność wirtualnych kanałów dała możliwość swobodnej wymiany myśli, niezależnego opiniowania i komentowania, a szybkość przepływu informacji stworzyła wiele nowych możliwości, lecz jednocześnie budzi również mnóstwo obaw. Monitoring mediów nie tylko ułatwia odnajdywanie internetowych wątków i zarządzanie nimi, ale także pozwala chronić Twoją firmę przed ewentualnym kryzysem wizerunkowym. Poznaj kluczowe korzyści monitoringu mediów dla Twojej marki.

Monitoring mediów w pigułce

Czym jest monitoring mediów? Polega on na wyszukiwaniu informacji we wszystkich typach mediów, pod kątem zdefiniowanych wcześniej fraz (np. nazwa firmy, produkt, zjawisko itd.). Wyniki monitoringu mediów uzupełniane są zazwyczaj o kluczowe wskaźniki umożliwiające analizę efektów działań marki prowadzonych na polu public relations, marketingu i mediów społecznościowych.

Monitoring mediów pozwala chronić marki przed kryzysami.

Korzyści monitorowania mediów

Informacja w biznesie ma kluczowe znaczenie dla kondycji Twojej firmy, a monitoring mediów zapewnia dostęp do tych informacji. 

  1. Większa świadomość marki

Monitoring mediów to skuteczny sposób na zwiększenie świadomości marki poprzez budowanie relacji ze swoimi odbiorcami. Mając możliwość wglądu do wzmianek na swój temat lub dotyczących Twojej branży, możesz dotrzeć do miejsc, w których toczą się dyskusje i w nich aktywnie uczestniczyć. 

  1. Mierzenie efektów PR

Monitoring mediów pozwala na zmierzenie, czy osiągnięto założone cele PR pod kątem relacji medialnych, influencerskich oraz działań w mediach społecznościowych. Dzięki monitoringowi mediów zyskujesz feedback, czy informacje, które przesyłasz dziennikarzom, spotykają się z ich zainteresowaniem, a także otrzymasz miarodajne dane na temat tego, które przekazy cieszą się większą i mniejszą uwagą medialną. 

  1. Influencer marketing

Monitorowanie opinii o swojej marce pozwali Ci zidentyfikować osoby, które mogą stać się ambasadorami Twojej marki i w naturalny sposób promować Twój produkt lub usługę poprzez własne kanały. 

  1. Zabezpieczenie kryzysowe

Różnorodność kanałów internetowych sprawia, że stanowią one doskonałą przestrzeń reklamową, lecz jednocześnie mogą również negatywnie wpłynąć na wizerunek marki w mediach. Monitoring mediów pomaga w opanowaniu zagrożenia, pozwalając na czas zidentyfikować potencjalny kryzys, dotrzeć do miejsc zapalnych i sprawdzić, jak szybko rozprzestrzeniają się negatywne opinie. 

  1. Bezcenna wiedza o kliencie

Monitoring mediów pozwala sprawdzić, kim są osoby dyskutujące w sieci na temat Twojej marki. Możesz dowiedzieć się, w jakim są wieku, jakiej płci, czym się interesują itp. Możesz również określić, kim są najbardziej aktywni klienci Twojej marki oraz zdefiniować najważniejsze grupy docelowe. 

  1. Wsparcie sprzedaży

Monitoring mediów pozwala na bieżąco zbierać informacje o konsumentach poszukujących rekomendacji czy zainteresowanych kupnem Twoich produktów lub usług. Dzięki temu możesz za pośrednictwem mediów społecznościowych nawiązać z nimi kontakt i przedstawić im spersonalizowaną ofertę. 

Czym jest monitoring mediów?

  1. Lepsza jakość obsługi

Monitorowanie mediów pozwala na zdobycie wiedzy o problemach, z jakimi borykają się klienci w zakresie Twoich produktów lub usług. Często niezadowolony konsument używa mediów społecznościowych do wyładowania swoich frustracji i niezadowolenia z zakupu. Dzięki monitoringowi możesz szybko reagować na takie opinie i zaoferować takiemu klientowi natychmiastową pomoc. 

  1. Doskonalenie oferty

Monitoring mediów pomaga sprawdzić, co myślą klienci o Twojej firmie i jak oceniają jej ofertę. Dzięki temu możesz przygotować taki produkt, który będzie lepiej odpowiadał potrzebom oraz oczekiwaniom klientów. 

  1. Monitorowanie konkurencji i trendów

Monitoring mediów pomaga obserwować działania podejmowane przez Twoich konkurentów. Pomaga również zdobyć wiedzę na temat tego, jakie są aktualne trendy na rynku oraz które tematy są najczęściej promowane lub dyskutowane w mediach. 

  1. Analiza kampanii marketingowych

Monitoring mediów dostarcza wielu miarodajnych wskaźników marketingowych, które są konieczne do obserwowania przebiegu oraz efektów kampanii marketingowych. Dzięki temu możesz określić, jaki odbiór wywołały one wśród klientów.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany

Polecane wydarzenia

HIGH5 Training Group

Mediacje pracownicze. Mediacje między pracownikami, zespołami, działami.

  • już od 1 990 zł
  • od 1 990 zł
Zapisz się

Kurs: Specjalista ds. mediów społecznościowych. profesjonalna promocja instytucji w sieci

  • już od 1 298 zł
  • od 1 298 zł
Zapisz się

Social Media | Facebook, Instagram, LinkedIn, reklamy Meta

  • już od 864 zł
  • od 864 zł
Zapisz się
HIGH5 Training Group

Narzędzia mediatora wewnętrznego

  • już od 2 190 zł
  • od 2 190 zł
Zapisz się

Ostatnie artykuły

Sprawozdanie za korzystanie ze środowiska oraz opłaty środowiskowe
14 listopada 2025
Sprawozdanie za korzystanie ze środowiska oraz opłaty środowiskowe

Dowiedz się, czym jest sprawozdanie za korzystanie ze środowiska, jakie są opłaty środowiskowe, kto je składa i jakie obowiązują terminy oraz przepisy.

Czytaj więcej
Metodyka Waterfall: kiedy stosować model kaskadowy
14 listopada 2025
Metodyka Waterfall: kiedy stosować model kaskadowy

Poznaj metodykę Waterfall – klasyczny model kaskadowy w zarządzaniu projektami. Dowiedz się, jak przebiega projekt w Waterfall, jakie są jego zalety i ograniczenia oraz kiedy warto stosować go zamiast metodyk zwinnych.

Czytaj więcej
Szkolenie FRIS: program, przegieg, cena...
14 listopada 2025
Szkolenie FRIS: program, przegieg, cena...

Poznaj szkolenie FRIS: na czym polega, jakie daje korzyści i jak wykorzystać je w pracy zespołu oraz w rozwoju menedżerów. Sprawdź co zawiera cena szkolenia FRIS i jak kształtują się ceny na rynku.

Czytaj więcej
KOBIZE: kto składa raport, do kiedy i jak przygotować sprawozdanie?
13 listopada 2025
KOBIZE: kto składa raport, do kiedy i jak przygotować sprawozdanie?

KOBiZE – sprawdź, kto musi złożyć raport emisji, jakie obowiązki nakłada prawo i jak w praktyce przygotować raporty do KOBiZE oraz firmę do regularnego raportowania emisji.

Czytaj więcej