O szkoleniu
Szkolenie ma na celu praktyczne i kompleksowe przedstawienie zagadnień związanych z obowiązkiem raportowania schematów podatkowych MDR, wprowadzonego do polskiego porządku prawnego z dniem 1 stycznia 2019 r. Szkolenie uwzględnia zmiany w przepisach MDR wprowadzone z dniem 1 lipca 2020 r.
Podczas szkolenia trener zaprezentuje, jak należy prawidłowo identyfikować schematy podatkowe, wskazując krok po kroku kolejne czynności. Wszyscy uczestniczy szkolenia otrzymają dokument opracowany przez specjalistów ICT – “Procedura identyfikacji schematów podatkowych”, ułatwiający samodzielną identyfikację schematów podatkowych w firmie.
Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się rozliczaniem transakcji dokonywanych przez podmioty powiązane: do księgowych, kontrolerów finansowych, dyrektorów finansowych, audytorów wewnętrznych, osób zainteresowanych tematyką.
Program szkolenia
1. Informacje o schematach podatkowych – informacje wstępne.
1.1. Podstawy prawne uregulowań MDR.
1.2. Cele regulacji MDR.
1.3. Zakres czynności objętych obowiązkiem raportowania.
2. Podmioty zobowiązane do przekazania informacji o schematach podatkowych.
2.1. Promotor.
2.2. Korzystający.
2.3. Wspomagający.
3. Rodzaje schematów podatkowych.
3.1. Schemat podatkowy.
3.2. Schemat podatkowy standaryzowany.
3.3. Schemat podatkowy transgraniczny.
4. Przesłanki występowania schematów podatkowych.
4.1. Kryterium kwalifikowanego korzystającego.
4.2. Kryterium transgraniczne.
4.3. Kryterium głównej korzyści.
5. Cechy rozpoznawcze.
5.1. Ogólna cecha rozpoznawcza.
5.2. Szczególna cecha rozpoznawcza.
5.3. Inna szczególna cecha rozpoznawcza.
6. Raportowanie schematów podatkowych od 1 lipca 2020 r.
6.1. Terminy raportowania MDR wynikające z tarczy antykryzysowej 4.0.
6.2. Nowa struktura logiczna.
6.3. Pozostałe zmiany w przepisach MDR.
7. Ponowne raportowanie schematów transgranicznych od 1 lipca 2020.
7.1. Terminy i zakres ponownego raportowania.
7.2. Zasady ponownego raportowania.
7.3. Raportowanie MDR – 3.
8. Przykłady działań, które nie rodzą obowiązku raportowania.
9. Procedura wewnętrzna.
9.1. Podmioty zobowiązane do posiadania procedury wewnętrznej.
9.2. Elementy procedury wewnętrznej.
10. Sankcje związane z niewypełnianiem obowiązków z zakresu MDR.
10.1. Sankcje administracyjne.
10.2. Sankcje karne skarbowe.
11. Przykłady czynności / transakcji mogących stanowić schemat podatkowy.
12. Instrukcja identyfikacji schematów podatkowych.
12.1. Weryfikacja rodzaju uzgodnienia.
12.2. Weryfikacja cech rozpoznawczych.
12.3. Weryfikacja kryterium głównej korzyści.
13. Najczęściej popełniane błędy podczas identyfikacji schematów podatkowych.
14. Instrukcja wypełniania informacji o schemacie podatkowym (MDR – 1/ MDR – 3).
Czas trwania
10:00-15:00
Prelegenci
Paweł Rosiński
Doradca podatkowy nr 13 408. Starszy konsultant podatkowy w Instytucie Cen Transferowych, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Praktyk prawa podatkowego zwłaszcza w zakresie podatków dochodowych, podatków międzynarodowych oraz podatku od nieruchomości; prelegent na szkoleniach z zakresu raportowania schematów podatkowych (MDR).
W Instytucie Cen Transferowych Sp. z o.o. w Warszawie zajmuje się m.in. raportowaniem schematów podatkowych (MDR). Posiada doświadczenie w administracji skarbowej, gdzie prowadził postępowania podatkowe z zakresu podatków dochodowych.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- zniżkę 10% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 390 zł)
- udział w zajęciach
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- zniżkę 10% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
- 16.95% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Aby wziąć udział w szkoleniu, wypełnij formularz rejestracji online - po otrzymaniu zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem.
Faktura jest płatna w terminie 14 dni od daty jej wystawienia.
- Nazwa firmy: ICT Sp z o.o.
- Ulica i nr: Aleje Jerozolimskie 181B
- Kod pocztowy: 02-222
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 521-363-22
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
