Szkolenie

MDR (Mandatory Disclosure Rules) – raportowanie schematów podatkowych w praktyce

O szkoleniu

Szkolenie ma na celu wskazanie ścieżki postępowania, pozwalającej prawidłowo dopełnić obowiązek raportowania schematów podatkowych MDR, wprowadzonego do krajowego porządku prawnego z dniem 1 stycznia 2019 r. Z uwzględnieniem zmian obowiązujących od 1 lipca 2020 roku.

Udzielimy odpowiedzi na między innymi następujące pytania:

- jakie obowiązki ciążą na podatnikach od 1 lipca 2020 roku?
- w jakich terminach raportować MDR na podstawie postanowień z tarczy antykryzysowej 4.0?
- co jest schematem podatkowym, a co nim nie jest?
- kogo dotyczy obowiązek raportowania?
- o czym warto pamiętać odnośnie obowiązku raportowania schematów podatkowych?
- jakich błędów unikać?

Uczestnicy w trakcie szkolenia otrzymają wiedzę na temat:
- właściwej interpretacji przepisów oraz wydanych przez Ministerstwo Finansów objaśnień;
- przykładów schematów podatkowych pozwalających na samodzielną weryfikację czy dane uzgodnienie, rozwiązanie zastosowane w przedsiębiorstwie spełnia definicję zaproponowaną przez ustawodawcę;
- kryteriów, które wskazują czy w przypadku zidentyfikowania schematu podatkowego należy dokonać obowiązku raportowania;
- procedury wewnętrznej MDR (kto jest w obowiązku, przykładowy wzór);
poprawnego wypełnienia formularzy MDR tak, aby nie zostały zakwestionowane przez organy podatkowe;
- dotychczasowych doświadczeń odnośnie procesu raportowania schematów podatkowych nabytych przez prowadzących szkolenie.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się rozliczaniem transakcji dokonywanych przez podmioty powiązane: do księgowych, kontrolerów finansowych, dyrektorów finansowych,  audytorów wewnętrznych, osób zainteresowanych tematyką.

Program szkolenia

1. Informacje o schematach podatkowych – informacje wstępne

1.1. Podstawy prawne uregulowań MDR

1.2. Cele regulacji MDR

1.3. Zakres czynności objętych obowiązkiem raportowania

2. Podmioty zobowiązane do przekazania informacji o schematach podatkowych

2.1. Promotor

2.2. Korzystający

2.3. Wspomagający

3. Rodzaje schematów podatkowych

3.1. Schemat podatkowy

3.2. Schemat podatkowy standaryzowany

3.3. Schemat podatkowy transgraniczny

4. Przesłanki występowania schematów podatkowych

4.1. Kryterium kwalifikowanego korzystającego

4.2. Kryterium transgraniczne

4.3. Kryterium głównej korzyści

5. Cechy rozpoznawcze

5.1. Ogólna cecha rozpoznawcza

5.2. Szczególna cecha rozpoznawcza

5.3. Inna szczególna cecha rozpoznawcza

6. Raportowanie schematów podatkowych od 1 lipca 2020 r.

6.1 Terminy raportowania MDR wynikające z tarczy antykryzysowej 4.0

6.2 Nowa struktura logiczna

6.3 Pozostałe zmiany w przepisach MDR

7. Ponowne raportowanie schematów transgranicznych od 1 lipca 2020

7.1 Terminy i zakres ponownego raportowania

7.2 Zasady ponownego raportowania

7.3 Raportowanie MDR -3

8. Przykłady działań, które nie rodzą obowiązku raportowania

9. Procedura wewnętrzna

9.1. Podmioty zobowiązane do posiadania procedury wewnętrznej

9.2. Elementy procedury wewnętrznej

10. Sankcje związane z niewypełnianiem obowiązków z zakresu MDR

10.1. Sankcje administracyjne

10.2. Sankcje karne skarbowe

11. Przykłady czynności/transakcji mogących stanowić schemat podatkowy

12. Instrukcja wypełniania informacji o schemacie podatkowym (MDR – 1/ MDR – 3)

Czas trwania

10:00-15:00

Prelegenci

Cytat

Dr Jarosław F. Mika

Doradca podatkowy. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie z zakresu prawa podatkowego – najpierw jako członek zarządów spółek kapitałowych polskich oraz z udziałem kapitału zagranicznego a następnie jako doradca podatkowy (numer wpisu 10 625).

Doświadczenie z zakresu podatków zdobywał m.in. w KPMG, CC&M. Autor kilkunastu publikacji dotyczących problematyki prawa podatkowego (Przegląd Podatkowy, Monitor Podatkowy) oraz książek: „Ceny transferowe. Komentarz do rozporządzeń. Metody szacowania i analizy cen transferowych. Obowiązki sprawozdawcze. Schematy podatkowe MDR. Przykłady.” (C.H. Beck, Warszawa 2019), „Ceny transferowe. 259 wyjaśnień i interpretacji” (Wolters Kluwer, Warszawa 2018), „Ceny transferowe. Komentarz do rozporządzenia Ministra Finansów. Metody ustalania i szacowania cen transferowych. Przykłady” (C.H. Beck, Warszawa 2014, wydanie 2 w 2017 roku), „Podatkowe aspekty działalności w specjalnych strefach ekonomicznych” (Unimex, Wrocław 2012), „Ceny transferowe. Dokumentacje podatkowe. Odpowiedzialność karna skarbowa” (C.H. Beck, Warszawa 2007).

Członek Komisji Konkursowej III Edycji (2016/2017) konkursu na najlepszą pracę magisterską w zakresie prawa podatkowego organizowanego przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych.

 

Paweł Rosiński

Doradca podatkowy nr 13 408. Starszy konsultant podatkowy w Instytucie Cen Transferowych, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Praktyk prawa podatkowego zwłaszcza w zakresie podatków dochodowych, podatków międzynarodowych oraz podatku od nieruchomości; prelegent na szkoleniach z zakresu raportowania schematów podatkowych (MDR).

W Instytucie Cen Transferowych Sp. z o.o. w Warszawie zajmuje się m.in. raportowaniem schematów podatkowych (MDR). Posiada doświadczenie w administracji skarbowej, gdzie prowadził postępowania podatkowe z zakresu podatków dochodowych.

Gdzie i kiedy

Online 18 sierpnia 2021

Gdzie i kiedy

Online 9 września 2021

Gdzie i kiedy

Online 25 października 2021

Gdzie i kiedy

Online 19 lipca 2021

Weź udział

350 zł netto
350 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach

Organizator

ICT Sp z o.o.
02-222 Warszawa
aleje jerozolimskie 181B
woj. mazowieckie
Instytut Cen Transferowych wspiera klientów w realizacji obowiązków podatkowych z zakresu cen transferowych, raportowania schematów podatkowych MDR oraz opodatkowania podatkiem u źródła. Oferujemy usługi w zakresie: sporządzenia dokumentacji ce...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby wziąć udział w szkoleniu, wypełnij formularz rejestracji online - po otrzymaniu zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem.

Faktura jest płatna w terminie 14 dni od daty jej wystawienia. Przy zgłoszeniu na 14 dni przed terminem szkolenia przysługuje 10% rabat.

Platforma - Live webinar

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

ICT Sp z o.o.
02-222 Warszawa aleje jerozolimskie 181B
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!