Kasa zapomogowo pożyczkowa, wdrażanie zmian w 2023 roku

O webinarze

Zapraszamy na zajęcia, na których kompleksowo omówimy funkcjonowanie kas zapomogowo-pożyczkowych uwzględniając zmienione przepisy w tym zakresie. Na zajęciach przedstawimy praktyczne problemy związane ze zmianami i spróbujemy przedstawić możliwe rozwiązania.

Dlaczego warto wziąć udział?

• Kompleksowe przedstawienie zagadnień związanych z  funkcjonowaniem i rozliczaniem KZP po zmianach.
• Omówienie zmienionych przepisów prawnych.
• Poznanie nowych praktycznych konsekwencji zmian w zakresie KZP.
• Przedstawienie szczegółowych uregulowań dla władz KZP.

Kto powinien wziąć udział?

Pracownicy działów kadr i płac, działów księgowości, kadra zarządzająca.

Program webinaru

1. Obowiązkowe zgłoszenia, pisma i druki:
a) Zgłoszenie do GUS – wypełnianie wniosku; Wzór wniosku o nadanie REGON;
b) Pismo do związków zawodowych; Pismo do pracodawcy;
c) Polityka rachunkowości; Sprawozdanie finansowe według ustawy o rachunkowości.
2. Zmiany Statutu:
a) Podstawa prawna; Nazwa; Uprawnienia członków; Obowiązki organów KZP;
b) Deklaracja o przystąpieniu i jej wypełnienie: kilka osób upoważnionych;
c) Poręczyciele – nowe ograniczenia; Zasady udzielenia pożyczek;
d) Współpraca z pracodawcą – przekazywanie danych;
e) Zasady zmiany Statutu KZP.

3. Funkcjonowanie KZP:
b) Funkcjonowanie KZP w czasie epidemii – zgromadzenia on-line czy możliwe?
c) Dokumenty papierowe a elektroniczne zasady wprowadzania;
d) Zadłużenia członków KZP – coraz większy problem praktyczny; Ogłoszenie upadłości konsumenckiej a wpływ na funkcjonowanie w KZP;
e) Zasady związane z RODO; Dane posiadane przez KZP – co podlega ochronie? Procedura dotycząca RODO; Dokumenty związane z ochroną danych osobowych; Upoważnienia dla osób przetwarzających dane osobowe.
4. Aktualne problemy dotyczące funkcjonowania KZP:
a) Sprawozdanie finansowe za 2022 r. – elementy obowiązkowe obecnie i po zmianach;
b) Zdolność sądowa KZP i dochodzenie niespłaconych pożyczek;
c) Zaliczanie do kosztów podatkowych zakładu pracy wydatków ponoszonych na funkcjonowanie KZP;
d) Przelewy bankowe – kto ma je podpisać?
e) Wynagrodzenie za prowadzenie spraw KZP – czy przysługuje?
f) Zasady potrącenia z wynagrodzenia zadłużenia pracownika w stosunku do KZP; Rozliczenie pracownika po wygaśnięciu stosunku pracy i opuszczenia KZP; Zajęcia komornicze wkładów członków KZP;
g) Organy kontrolujące KZP – kto może KZP kontrolować?
5. Druki funkcjonujące w związku z działaniem KZP: Deklaracja przystąpienia do KZP; Wniosek o udzielenie pożyczki; Stan konta; Sprawozdania finansowo – statystyczne, w tym Polityka rachunkowości; Rozpatrywanie wniosków o przyznanie pożyczki – problemy praktyczne.
6. Pytania uczestników.

Czas trwania

09:00-14:00

Prelegenci

Doradca podatkowy, prawnik, absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 14 letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno-podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Właścicielka Kancelarii Podatkowej. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku u źródła i VAT. Współautorka książek: „Dokumentacja VAT", „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych”, autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Komputer z dostępem do Internetu

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę do 04.01.2023
379
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze
01-552 Warszawa
Plac Inwalidów 10
woj. mazowieckie
Fundacja jest organizacją sieciową, dysponującą 16 ośrodkami regionalnymi na terenie całego kraju wraz z filiami, Polskim Instytutem Demokracji Lokalnej, Biurem Krajowym FRDL oraz 3 Wyższymi Szkołami Administracji Publicznej, prowadzącymi studia lice...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!