Rejestr BDO i gospodarka odpadami dla początkujących – 1-dniowe warsztaty szkoleniowe. Kompendium cennej wiedzy i praktycznych wskazówek.

O szkoleniu

-

Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznych informacji i wskazówek jak poprawnie zarządzać odpadami, jak poruszać się w systemie BDO nie narażając podmiotu na kary finansowe.


Korzyści dla uczestników:

  • Uczestnicy poznają zasady poruszania się w zagadnieniach związanych z gospodarką odpadami i w systemie BDO. Otrzymają też dostęp do cennych informacji i wskazówek praktyka, które pozwolą na skuteczne rozpoczęcie przygody z tematyką omawianą podczas szkolenia.
  • Wartością dodaną będzie utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa:

Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach rozpoczynających przygodę zawodową z ochroną środowiska, w tym gospodarką odpadami, dla pracowników przedsiębiorstw, urzędów, instytucji publicznych oraz wszystkich zainteresowanych zdobyciem lub podniesieniem kwalifikacji w obszarze wymagań prawnych w gospodarce odpadami.

Program szkolenia

1. Obowiązki podmiotów w zakresie gospodarki odpadami

  • podstawowe definicje
  • decyzje administracyjne w gospodarce odpadami
  • kim to jest pierwotny wytwórca odpadów, zbierający, przetwarzający odpady
  • hierarchia postępowania z odpadami.
  • transport odpadów

2. BDO - Baza danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami

  • wnioski rejestracyjne, aktualizacyjne, o wykreślenie
  • dokumenty ewidencyjne w zakresie gospodarki odpadami
  • rola użytkownika głównego, użytkownika podrzędnego
  • dział XII BDO wytwórca odpadów zobowiązany do prowadzenia ewidencji odpadów
  • zwolnienia wytwórców odpadów z wpisu do rejestru
  • dokumenty przekazujące odpady osobom fizycznym
  • ewidencja pełna (KEO,KPO,KPOK)
  • ewidencja uproszczona
  • jawność rejestru BDO, na czym polega
  • problem z ustalaniem masy odpadów
  • obowiązek wpisywania w KE stanu magazynowego odpadów
  • sprawozdawczość elektroniczna
  • komu legalnie możemy przekazać odpady, a jaki podmiot nie przejmuje obowiązków za prawidłowe zagospodarowanie odpadów
  • status KPO – odrzucone, wycofane i konsekwencje z tego wynikające
  • ewidencja odpadów w formie papierowej
  • planowane zmiany dotyczące połączenia bazy BDO z jednolitym plikiem kontrolnym VAT.

3. Transport odpadów

  • dział VII BDO
  • podmioty, które mają obowiązek wpisać się do rejestru
  • kiedy możemy transportować odpady bez wpisu do BDO
  • dla kogo ewidencja uproszczona
  • kary administracyjne od 2000 zł -10 000 zł za nie przestrzeganie obowiązków

4. Kontrole WIOŚ i innych uprawnionych organów

  • przebieg kontroli wioś
  • KPO, KPOK, faktura przedmiotem kontroli
  • uprawnienia kontrolne policji, inspekcji transportu drogowego, wioś, straży miejskiej do kontroli przedsiębiorców w zakresie spełniania wymagań prawnych dotyczących gospodarki i gospodarowania odpadami oraz wysokość przewidzianych prawnie kar dla przedsiębiorców (od 10.000 do 1.000.000) za brak lub niewłaściwe wykonanie przepisów.


Ponadto, omawianie przykładów zgłaszanych przez uczestników szkolenia.

Czas trwania

1 dzień

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

-

Rejestracja

Szkolenie online
-
717
+23% VAT
Cena zawiera:
  • zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 740 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
  • Ulica i nr: Libelta 1a/2
  • Kod pocztowy: 61-706
  • Miejscowość: Poznań
  • Numer NIP: 7772616176

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska Libelta 1a/2

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań, Polska
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. SEMPER Szkolenia to instytucja głównie specjalizująca się w real...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!