Współcześnie sposób, w jaki się komunikujemy, ulega bardzo szybkiej ewolucji. Obecnie prym wiodą rozmaite narzędzia internetowe, a szczególnie tzw. media społecznościowe. Ich popularność to również szansa dla biznesu. Reklama w mediach społecznościowych, czyli social media marketing, pozwala dotrzeć bezpośrednio do klienta, jest niedroga i dostępna w zasadzie dla każdego. Dowiedz się więcej!
Czym jest social media marketing?
Media społecznościowe to popularne serwisy tworzone przez użytkowników, takie jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn, a ostatnio TikTok. Różnią się one formą, ale służą przede wszystkim do komunikacji, a także eksponowania swojej osobowości i twórczości, dzielenia się swoimi poglądami, talentami czy codziennością. Social media marketing to natomiast to wszelkie działania marketingowe, które mają na celu generowanie ruchu na stronie i promowanie marki przy wykorzystaniu mediów społecznościowych.
Jak to wygląda w praktyce? Social media marketing rozpoczyna się od utworzenia profilu firmy czy też marki w danej sieci społecznościowej i publikowania treści, które mają wzbudzać zainteresowanie odbiorców. Serwisy tego typu służą do bezpośredniej komunikacji z klientami i budowania z nimi więzi, a jednocześnie pozwalają kierować ich np. na stronę firmową, do sklepu internetowego czy bloga. Niesamowicie wspomagają również kreowanie wizerunku i stanowią idealne narzędzie do tworzenia i wdrażania długofalowej strategii marketingowej.
Marketing w social media – dlaczego warto?
Dlaczego tak wiele organizacji promuje się właśnie w mediach społecznościowych? Gdy poznasz zalety tej metody, wszystko stanie się jasne. Za social media marketingiem przemawiają m.in.:
- duży zasięg informacji – możliwość trafienia do wielu odbiorców,
- bezpośrednia komunikacja i interakcja z klientem,
- pozyskiwanie nowych klientów,
- wzmacnianie więzi z obecnymi klientami,
- szybkość rozprzestrzeniania się informacji,
- możliwość dowolnego kreowania wizerunku firmy,
- relatywnie niskie koszty i bariery wejścia,
- możliwość skalowania działań – social media marketing jest zarówno dla najmniejszych firm, jak i dla wielkich korporacji.
Szukasz sposobów na wypromowanie swojego biznesu? Zacznij w social media! Tego typu promocja na początkowych etapach może być realizowana nawet całkowicie za darmo. Jej efekty bywają bardzo spektakularne. W starcie pomóc mogą Ci profesjonalne szkolenia i kursy wprowadzające w świat social mediów. Najczęściej spotykane kursy i szkolenia social media dotyczą:
- tworzenie grafik do social media w programie Canva,
- content marketing i social seling,
- platforma Facebook i program Facebook Ads,
- marketing na Instagramie,
- przygotowanie strategii social media i planowanie działań w mediach społecznościowych,
- copywriting i webwriting, strorytelling w social media,
- marketing na LinkedIn,
- jak wykorzystać TikTok w działalności biznesowej,
- reklama na YouTube i marketing video na platformie YouTube.
Pozwalają one na zapoznanie pracowników odpowiedzialnych za obecność firmy w mediach społecznościowych z potencjałem poszczególnych mediów oraz narzędziami i technikami wspierającymi realizację celów sprzedażowych oraz z zakresu budowania marki i angażowania użytkowników.