Sebastian Nowak

Social media marketing

Współcześnie sposób, w jaki się komunikujemy, ulega bardzo szybkiej ewolucji. Obecnie prym wiodą rozmaite narzędzia internetowe, a szczególnie tzw. media społecznościowe. Ich popularność to również szansa dla biznesu. Reklama w mediach społecznościowych, czyli social media marketing, pozwala dotrzeć bezpośrednio do klienta, jest niedroga i dostępna w zasadzie dla każdego. Dowiedz się więcej!

Czym jest social media marketing?

Media społecznościowe to popularne serwisy tworzone przez użytkowników, takie jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn, a ostatnio TikTok. Różnią się one formą, ale służą przede wszystkim do komunikacji, a także eksponowania swojej osobowości i twórczości, dzielenia się swoimi poglądami, talentami czy codziennością. Social media marketing to natomiast to wszelkie działania marketingowe, które mają na celu generowanie ruchu na stronie i promowanie marki przy wykorzystaniu mediów społecznościowych.

Social Media Marketing
Jak to wygląda w praktyce? Social media marketing rozpoczyna się od utworzenia profilu firmy czy też marki w danej sieci społecznościowej i publikowania treści, które mają wzbudzać zainteresowanie odbiorców. Serwisy tego typu służą do bezpośredniej komunikacji z klientami i budowania z nimi więzi, a jednocześnie pozwalają kierować ich np. na stronę firmową, do sklepu internetowego czy bloga. Niesamowicie wspomagają również kreowanie wizerunku i stanowią idealne narzędzie do tworzenia i wdrażania długofalowej strategii marketingowej.

Marketing w social media – dlaczego warto?

Dlaczego tak wiele organizacji promuje się właśnie w mediach społecznościowych? Gdy poznasz zalety tej metody, wszystko stanie się jasne. Za social media marketingiem przemawiają m.in.:

  • duży zasięg informacji – możliwość trafienia do wielu odbiorców,
  • bezpośrednia komunikacja i interakcja z klientem,
  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • wzmacnianie więzi z obecnymi klientami,
  • szybkość rozprzestrzeniania się informacji,
  • możliwość dowolnego kreowania wizerunku firmy,
  • relatywnie niskie koszty i bariery wejścia,
  • możliwość skalowania działań – social media marketing jest zarówno dla najmniejszych firm, jak i dla wielkich korporacji.

Szukasz sposobów na wypromowanie swojego biznesu? Zacznij w social media! Tego typu promocja na początkowych etapach może być realizowana nawet całkowicie za darmo. Jej efekty bywają bardzo spektakularne. W starcie pomóc mogą Ci profesjonalne szkolenia i kursy wprowadzające w świat social mediów. Najczęściej spotykane kursy i szkolenia social media dotyczą:

  • tworzenie grafik do social media w programie Canva,
  • content marketing i social seling,
  • platforma Facebook i program Facebook Ads,
  • marketing na Instagramie,
  • przygotowanie strategii social media i planowanie działań w mediach społecznościowych,
  • copywriting i webwriting, strorytelling w social media,
  • marketing na LinkedIn,
  • jak wykorzystać TikTok w działalności biznesowej,
  • reklama na YouTube i marketing video na platformie YouTube.

Pozwalają one na zapoznanie pracowników odpowiedzialnych za obecność firmy w mediach społecznościowych z potencjałem poszczególnych mediów oraz narzędziami i technikami wspierającymi realizację celów sprzedażowych oraz z zakresu budowania marki i angażowania użytkowników.

Sebastian Nowak

Sebastian Nowak

Redaktor Eventis.pl

Zajmuję się tematyką nowoczesnych technologii w biznesie, między innymi z zakresu marketingu internetowego (SEM, SEO, copywriting, systemy analityczne dla eCommerce), a także tematami specjalistycznych umiejętności zawodowych niezbędnych na stanowiskach specjalistów i menedżerów.

Polecane wydarzenia

Empemedia

Social Media Online 3w1: Facebook, Instagram, LinkedIn

  • już od 551 zł
  • już od 551 zł
Zapisz się
B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.

Social Media Marketing

  • już od 1 000 zł
  • już od 1 000 zł
Zapisz się
Empemedia

Video Marketing Social Media - TikTok, Instagram, YouTube

  • już od 630 zł
  • już od 630 zł
Zapisz się
B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o.

Nowoczesna obsługa klienta. Telefon, e-mail, chat firmowy, social media

  • już od 550 zł
  • już od 550 zł
Zapisz się

Ostatnie artykuły

Win-win: czym są negocjacje win-win, jakie są ich etapy i zalety?
9 stycznia 2023
Win-win: czym są negocjacje win-win, jakie są ich etapy i zalety?

Dowiedz się czym są negocjacje win-win oraz jakie są zalety tego typu negocjacji? Poznaj etapy negocjacji win win oraz sposoby rozwijania wiedzy pracowników z prowadzenia negocjacji handlowych.

Czytaj więcej
Co to jest coaching i mentoring?
3 stycznia 2023
Co to jest coaching i mentoring?

Coaching i mentoring to popularne techniki stosowane w rozwoju osobistym i zawodowym. Warto poznać różnice między coachingiem i mentoringiem oraz dowiedzieć się jak rozpocząć pracę w charakterze coacha lub mentora.

Czytaj więcej
Kompetencje menedżerskie – jak rozwijać umiejętności menedżerskie?
16 grudnia 2022
Kompetencje menedżerskie – jak rozwijać umiejętności menedżerskie?

Umiejętności kadry menedżerskiej zatrudnionej w organizacji mają kluczowe znaczenie dla efektywności jej działania oraz wytworzonej kultury organizacyjnej. Dlatego warto poznać kluczowe kompetencje menedżerskie oraz sposoby ich rozwijania.

Czytaj więcej
NLP: co to jest NLP i jakie są techniki NLP?
12 grudnia 2022
NLP: co to jest NLP i jakie są techniki NLP?

Dowiedz się czym jest NLP, jakie są najpopularniejsze techniki NLP i w jakich sytuacjach stosuje się najczęściej programowanie neurolingwistyczne. Poznaj argumenty za i przeciw stosowaniu technik NLP.

Czytaj więcej