Marketing internetowy (e-marketing, digital marketing, marketing cyfrowy, marketing elektroniczny) to jeden z najgorętszych tematów wśród przedstawicieli w zasadzie wszystkich branż. Współczesne narzędzia sieciowe otwierają drogę do skutecznego oraz stosunkowo niedrogiego promowania swoich produktów i usług zarówno najmniejszym z firm, jak i wielkim korporacjom. Dowiedz się, co dokładnie kryje się pod pojęciem marketingu internetowego i w jakie techniki warto zainwestować? Sprawdź jak rozpocząć karierę w marketingu internetowym kończąc kurs marketingu internetowego oraz jak w dalszym rozwoju pomogą Ci szkolenia marketing online, e-marketing i digital marketing!
Spis treści:
- Marketing internetowy
- Rodzaje e-marketingu i rozwój marketingu cyfrowego
- Marketing internetowy – jak robić to dobrze?
- Kurs marketingu internetowego, kurs e-marketing, marketing internetowy szkolenie
- Szkolenia e-marketing, kurs marketing internetowy - dla kogo?
- Gdzie znaleźć szkolenie marketing internetowy lub kurs marketingu internetowego?
Marketing internetowy
Co to jest marketing internetowy? Na czym polega marketing internetowy? Marketing to ogół czynności wspierających sprzedaż i budujących wizerunek marki. Jego istotą jest nakierowanie na zaspokajanie potrzeb klientów i rynku. Marketing internetowy zwany również e-marketingiem, marketingiem cyfrowym lub digital marketingiem realizuje te cele z użyciem sieci Internet oraz narzędzi do promocji i reklamy dostępnych w świecie online. Efektem udanej strategii z zakresu marketingu internetowego powinno być zwiększenie widoczności firmy i jej oferty w Internecie, poprawa wizerunku oraz efektywności komunikacji z klientem.
Przestrzeń internetowa oferuje rozbudowanemożliwości oddziaływania na duże grupy ludzi, a jednocześnie ułatwia nawiązywanie bezpośrednich kontaktów. Dlatego jest tak ceniona. Obecnie nie brakuje przykładów przedsiębiorstw, które zbudowały swoją renomę i bazę klientów wyłącznie z zastosowaniem narzędzi marketingu internetowego.
Rodzaje e-marketingu i rozwój marketingu cyfrowego
E-marketing dość szybko ewoluuje wraz z rozwojem nowych technologii czy zmianą trendów. Początkowo na grunt internetowy przenoszono tradycyjne schematy marketingowe – tworzono reklamy graficzne i strony-wizytówki przypominające ulotki. Z czasem opracowano jednak wiele nowych technik charakterystycznych wyłącznie dla działań w sieci. Obecnie stosuje się kilka głównych narzędzi marketingu internetowego.
- SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych, to technika uważana za podstawę e-marketingu. Poprzez odpowiednio zaplanowane i wyegzekwowane działania poprawia się widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, co pozwala przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć świadomość marki. Zazwyczaj SEO kojarzone jest wyłącznie z użyciem słów kluczowych w treściach pojawiających się w internecie, jednak jego zakres jest znacznie szerszy. W ramach działań pozycjonujących konieczne jest m.in. budowanie bazy linków kierujących na stronę oraz dostarczanie dobrych jakościowo treści.
- SEM to skrót oznaczający Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Nie bez powodu to pojęcie często pojawia się obok SEO, ponieważ stanowi jego uzupełnienie. Głównym narzędziem SEM jest rozwiązanie Google Ads (dawniej Adwords) pozwalająca na tworzenie reklam bezpośrednio w najpopularniejszej wyszukiwarce świata jako płatnych linków. Google Ads to niejako droga na skróty, która pozwala Twojej stronie natychmiast znaleźć się na samej górze strony z wynikami wyszukiwania konkretnych haseł (słów kluczowych). Co ważne, kampanie prowadzone tym sposobem są często niedrogie, łatwe do stworzenia i przede wszystkim skuteczne.
- Social media marketing to marketing związany z mediami społecznościowymi. Firmowy fanpage na Facebooku to jedno z podstawowych działań marketingowych – trudno znaleźć firmę, która go nie stosuje. Dodatkowo można wykorzystywać inne portale, które często bardzo szybko zyskują na popularności – Instagram, LinkedIn, Twitter, SnapChat czy zyskujący popularność TikTok. Social media to najlepszy sposób, by trafić bezpośrednio do klienta, uzyskać jego zaangażowanie, a jednocześnie w czasie rzeczywistym sprawdzić, jak odbierana jest marka lub jej działania marketingowe.
- Content marketing to działania polegające na tworzeniu atrakcyjnych, przydatnych i angażujących treści (copywriting). Marketing treści ściśle wiąże się z SEO – znacząco pomaga bowiem w pozycjonowaniu. Udostępniać można jednak nie tylko wartościowe artykuły, ale również krótsze formy pisane czy też infografiki, materiały wideo, podcasty. To dziedzina, która związana jest z social media marketingiem, ponieważ media społecznościowe są najczęstszymi kanałami prezentacji treści, a także z marketingiem wirusowym, czyli tworzeniu materiałów chętnie rozpowszechnianych przez odbiorców.
- Influencer marketing to współpraca z osobami wpływowymi w określonych kręgach. Najczęściej utożsamia się tę dziedzinę z płatną promocją prowadzoną przez osoby z dużą ilością obserwatorów na jednym z popularnych portali społecznościowych (YouTube, Instagram, TikTok itp.).
Marketing internetowy – jak robić to dobrze?
W praktyce każdy może zająć się marketingiem internetowym. Jego narzędzia są w większości powszechnie dostępne. Taka perspektywa jest tym bardziej kusząca, że promocja internetowa wiąże się z niewielkimi kosztami wstępnymi. Warto jednak do każdych działań mających wpływ na wizerunek firmy podchodzić profesjonalnie. Dlatego nawet w mniejszych przedsiębiorstwach e-marketingiem powinna zajmować się wyznaczona i odpowiednio przygotowana osoba. W większych organizacjach warto postawić na cały zespół skupiony na e-marketingu i zadbać o jego stałe dokształcanie, a także rozwijać controlling marketingowy, który pozwala zmierzyć efektywność prowadzonych działań promocyjnych.
Kurs marketingu internetowego, kurs e-marketing, marketing internetowy szkolenie
Tendencje w branży zmieniają się bardzo szybko, dlatego należy je śledzić, a w miarę potrzeby korzystać również z kursów i szkoleń e-marketingowych oraz pomocy zewnętrznych podmiotów. Inwestycja w marketing to szansa na ogromne korzyści dla firmy, dlatego na pewno się opłaci. Warto przy tym zadbać o prowadzenie działań marketingowych nie tylko zgodnie z aktualnymi trendami, ale również etyką i prawem - np. prawem autorskim, którego nieznajomość bardzo często naraża firmy na znaczące konsekwencje prawne i finansowe. Warto zatem zainwestować nie tylko w wiedzę stricte marketingową, ale też na przykład w szkolenia prawo autorskie.
Szkolenia e-marketing, kurs marketing internetowy - dla kogo?
Szkolenia i kursy dotyczące marketingu cyfrowego polecane są zwłaszcza dla:
- pracowników działów marketingu oraz digital marketingu w przedsiębiorstwach i innych instytuacjach,
- pracowników agencji interaktywnych zajmujących się reklamą internetową, pozycjonowaniem stron www, tworzeniem stron internetowych itp.,
- pracowników firm specjalizujących się w tematyce projektowania na potrzeby internetu, User Experience oraz Customer Experience,
- przedsiębiorców chcących wykorzystać potencjał sieci Internet w pozyskiwaniu klientów i budowaniu marki przedsiębiorstwa,
- osób prywatnych zainteresowanych budowaniem marki osobistej w Internecie.
Gdzie znaleźć szkolenie marketing internetowy lub kurs marketingu internetowego?
Szkolenia digital marketing wraz z terminami realizacji i tytułami znajdą Państwo na górze strony. W jednym miejscu staraliśmy się zebrać informacje o wydarzeniach takich jak szkolenia e-marketing, kursy marketingu internetowego oraz warsztaty digital marketing realizowane zarówno w postaci szkoleń i kursów online, jak i trdycyjnych szkoleń stacjonarnych, które organizowane są głównie w dużych miastach w całej Polsce. Prym w tym względzie wiodą: Warszawa, Poznań, Kraków, Gdańsk, Katowice, Wrocław, Szczecin, Lublin, Bydgoszcz, Łódź oraz Rzeszów. Wszystkie oferty szkoleń zawierają szczegółowy opis programu zajęć, sylwetki trenerów oraz informacje o cenie uczestnictwa w danym szkoleniu lub kursie. Zgłoszenia udziału w wybranym szkoleniu można dokonać całkowicie online - formularz rejestracji trafia bezpośrednio do organizatora szkolenia lub kursu, który skontaktuje się niezwłocznie, aby potwierdzić przyjęcie zgłoszenia.