Media społecznościowe z roku na rok odgrywają coraz większą rolę nie tylko w naszym życiu osobistym, ale też zawodowym. Portalem, który jest powszechnie wykorzystywany w rozwoju kariery zawodowej i budowaniu sieci kontaktów jest LinkedIn. LinkedIn można wykorzystać również do rekrutowania pracowników, a także promocji firmy, czyli działań z zakresu employer branding. Z myślą o osobach chcących odkryć potencjał biznesowy tego portalu powstały szkolenia LinkedIn oraz kursy LinkedIn organizowane stacjonarnie oraz online.
Spis treści:
- Co to jest LinkedIn?
- LinkedIn dla użytkowników indywidualnych
- LinkedIn dla firm
- Szkolenia LinkedIn, kursy LinkedIn
- Kto powinien rozważyć kurs LinkedIn lub szkolenie LinkedIn?
- Gdzie znaleźć szkolenie z LinkedIn lub kurs LinkedIn online?
Co to jest LinkedIn?
LinkedIn, co to za portal? LinkedIn to portal społecznościowy skierowany do użytkowników indywidualnych i instytucjonalnych służący do nawiązywania kontaktów zawodowych i biznesowych, rozwoju zawodowego, poszukiwania pracy i pracowników oraz publikacji treści związanych z biznesem, prowadzeniem działalności i pracą. Serwis działa od 2003 roku i jest używany przez ponad 750 milionów użytkowników z 200 krajów na całym świecie. Aktualnie serwis LinkedIn jest częścią koncernu Microsoft.
LinkedIn dla użytkowników indywidualnych
LinkedIn może być używany zarówno przez osoby prywatne, jak i firmy. Indywidualnym użytkownikom LinkedIn oferuje między innymi:
- możliwość utworzenia profilu zawodowego ze zdjęciem i życiorysem zawodowym,
- funkcjonalności pozwalające na nawiązywanie kontaktów i utrzymywanie relacji z innymi użytkownikami portalu,
- możliwość publikowania informacji o osiągnięciach zawodowych, sukcesach i zmianach w życiu zawodowym,
- funkcjonalność zakładania grup dyskusyjnych zorganizowanych wokół danego tematu,
- możliwość śledzenia informacji o interesujących nas firmach i organizacjach,
- funkcjonalność tworzenia wydarzeń, takich jak szkolenia, kursy czy konferencje,
- przeglądanie ofert pracy i aplikowanie z poziomu profilu w portalu.
LinkedIn jest powszechnie wykorzystywany do poszukiwania ofert pracy na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie, budowania wizerunku osobistego (tzw. personal branding) przez specjalistów, menedżerów i ekspertów w rozmaitych dziedzinach biznesu oraz rozbudowywania sieci kontaktów zawodowych. Z myślą o użytkownikach indywidualnych rynek szkoleń oferuje cały szereg wydarzeń, takich jak szkolenia LinkedIn czy kursy LinkedIn poświęcone zagadnieniom takim jak:
- co to jest LinkedIn, jakie stwarza możliwości,
- jak założyć profil na LinkedIn i jak działa LinkedIn,
- zasady budowania marki osobistej na LinkedIn,
- zasady działania Social Selling Index i tworzenia efektywnego profilu na LinkedIn,
- jak nawiązywać kontakty zawodowe z użyciem LinkedIn,
- dobre i złe praktyki na LinkedIn, etykieta na LinkedIn.
LinkedIn dla firm
LinkedIn stwarza również ogromne możliwości dla firm i instytucji, zarówno reklamowe, jak i organiczne. Firmy najczęściej wykorzystują portal do:
- poszukiwania pracowników i publikowania ofert pracy, zwłaszcza na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie,
- budowania wizerunku pracodawcy poprzez wdrożenie działań z zakresu employer branding,
- komunikowania się z otoczeniem, dostarczania informacji o produktach i usługach oferowanych przez firmę, a także jej osiągnięciach,
- prowadzenia działań reklamowych z użyciem programu reklamowego LinkedIn Ads.
Szkolenia LinkedIn, kursy LinkedIn
Rynek profesjonalnych organizatorów wydarzeń dla biznesu, takich jak szkolenia, kursy, webinary, konferencje i warsztaty oferuje cały szereg spotkań ukierunkowanych na rozwój wiedzy i praktycznych umiejętności z wykorzystania LinkedIn w biznesie. Najpopularniejsze z nich to między innymi:
- Kurs LinkedIn w biznesie od podstaw - celem tego typu kursu z LinkedIn jest zapoznanie uczestników z zasadami działania portalu i możliwościami wykorzystania go do prowadzenia rozmaitych działań wspierających funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Kurs LinkedIn od podstaw omawia jak założyć konto firmy na LinkedIn, jak założyć profil firmy na LinkedIn i jakie są zasady prowadzenia strony firmowej, różnice pomiędzy Company Page a ShowCase Page, zasady optymalizacji strony firmowej, a także zagadnienia takie jak angażowanie pracowników w promocję strony firmowej w portalu LinkedIn, publikowanie treści na LinkedIn, algorytm portalu, formaty treści, analiza skuteczności podejmowanych działań
- Szkolenie LinkedIn dla działów HR - jest to dedykowane szkolenie dotyczące wykorzystania LinkedIn w pracy działów HR, zarówno w procesach rekrutacji i selekcji pracowników, jak też budowania wizerunku pracodawcy w mediach społecznościowych (tzw. social media employer branding). Udział w szkoleniu LinkedIn dla HR pozwala poznać zasady publikowania ogłoszeń o pracę w portalu, zasady nawiązywania kontaktu z potencjalnymi kandydatami, a także zaawansowane narzędzia rekruterskie oferowane przez portal.
- Kurs LinkedIn Ads - kurs przedstawia zasady działania programu reklamowego udostępnianego przez LinkedIn, prowadzenia kampanii reklamowych poprzez to narzędzie od uruchomienia pierwszej kampanii poprzez płatności i fakturowanie, aż po zaawansowaną optymalizację konta reklamodawcy. W trakcie kursu reklama LinkedIn omawiany jest menedżer reklam LinkedIn, rodzaje dostępnych reklam, ich umiejscowienie, możliwości targetowania reklam oraz pomiaru skuteczności. Szkolenia te pozwalają też poznać ofertę kont premium na LinkedIn i wbudowanego w nie narzędzia Sales Navigator. Udział w szkoleniu LinkedIn Ads pozwala dowiedzieć się czym jest Sales Navigator, jakie są jego możliwości i jak wykorzystać go w działalności biznesowej.
- Szkolenie LinkedIn dla rekruterów - to specjalistyczne szkolenie skierowane do osób zajmujących się profesjonalnie rekrutacją pracowników, czy to w obszarze IT czy na stanowiska menedżerskie, dla których portal stanowi jedno z istotnych narzędzi pracy.
Kto powinien rozważyć kurs LinkedIn lub szkolenie LinkedIn?
Udział w szkoleniu czy kursie LinkedIn polecić można przede wszystkim:
- osobom indywidualnym zainteresowanym budowaniem marki osobistej (tzw. personal branding) oraz nawiązywaniem kontaktów zawodowych i wymianą doświadczeń;
- pracownikom i menedżerom działów HR, których celem są działania Employer Branding, rozwój marki pracodawcy i budowanie pozytywnych doświadczeń związanych z pracodawcą;
- pracownikom i specjalistom odpowiedzialnym za komunikację zewnętrzną i Public Relations w firmie, które chcą wykorzystać LinkedIn do budowania wizerunku przedsiębiorstwa, dystrybucji informacji o firmie i jej działalności w gronie odbiorców profesjonalnych i środowisku biznesowym;
- specjalistom ds. content marketingu poszukującym wiedzy jakie treści tworzyć do mediów społecznościowych oraz jak budować zaangażowanie odbiorców na LinkedIn;
- head hunterom i pracownikom agencji zajmujących się rekrutacją i selekcją pracowników, którzy zainteresowani są dotarciem do potencjalnych kandydatów;
- sprzedawcom i handlowcom oraz marketerom zainteresowanym jak wykorzystać LinkedIn do promocji i sprzedaży produktów i usług oferowanych przez przedsiębiorstwo,
- przedsiębiorcom, a także start-up’om zainteresowanym dostarczeniem na rynek informacji o prowadzonej działalności.
Gdzie znaleźć szkolenie z LinkedIn lub kurs LinkedIn online?
Szkolenia LinkedIn, a także wszelkiego rodzaju kursy, warsztaty, seminaria i konferencje dotyczące LinkedIn i wykorzystania portalu w działalności biznesowej i zawodowej znajdziemy przede wszystkim w Internecie. Mają one w znaczącej przewadze postać szkoleń online, a także kursów i warsztatów online prowadzonych na żywo. Grupa szkoleniowa spotyka się w wirtualnej sali szkoleniowej z użyciem programów takich jak Microsoft Teams czy Zoom, co pozwala przeprowadzić prezentacje, ćwiczenia, warsztaty, gry symulacyjne czy panele dyskusyjne. Taka forma szkolenia pozwala na szeroką interakcję, zadawanie pytań i indywidualne konsultacje.
Na rynku dostępne są jednak też szkolenia LinkedIn oraz warsztaty LinkedIn realizowane w formie tradycyjnych szkoleń stacjonarnych. Tego typu kursy znajdziemy głównie w dużych miastach, takich jak Warszawa, Poznań, Kraków, Katowice, Wrocław, Łódź, Gdańsk, Bydgoszcz, Szczecin, Lublin czy Rzeszów.
Listę szkoleń z LinkedIn, a także kursów, warsztatów i konferencji LinkedIn, zarówno tych online, jak i stacjonarnych znaleźć można na górze strony. W bazie staraliśmy się zgromadzić zarówno szkolenia LinkedIn skierowane do osób zainteresowanych personal branding’iem, jak też wykorzystywaniem LinkedIn w employer branding’u czy promocji i reklamie firmy poprzez użycie LinkedIn Ads. Zgromadzone oferty szkoleń i kursów zawierają między innymi: program szkolenia, sylwetki trenerów prowadzących szkolenie, terminy i miejsce szkoleń, a także ceny szkoleń i bezpłatny formularz pozwalający na rejestrację udziału w szkoleniu czy kursie LinkedIn!
