Kurs

Adobe Photoshop – moduł II

O kursie

Szkolenie Adobe Photoshop – moduł II umożliwi Ci zapoznanie się z zaawansowanymi technikami retuszu, montażu, korekty barwnej i tonalnej. Dzięki nim obróbka i edycja zdjęć staną się jeszcze prostsze. Spróbujesz swoich sił w pracy z obiektami inteligentnymi, perspektywą, zmierzysz się ze stykówką i panoramą. Wykonasz pierwsze kroki z paletą Layer Comps (kompozycji warstw), oraz poznasz panel Camera Raw. Poznasz lepiej paletę Adjustments (dopasowania) i zobaczysz, jakie narzędzia korekcyjne mogą być pomocne w Twojej dalszej pracy. Z kolei wiedzę o retuszu powiększysz o znajomość palety Clone Source.
Co prawda z Photoshopem bardziej nam się kojarzy grafika bitmapowa. Jednak jest to program, który nie stroni również od pracy z wektorami. Dlatego też wśród szkoleniowych zagadnień pojawiają się również maski, zmienne, kształty wektorowe oraz tworzenie ścieżek wektorowych.

W trakcie kursu dowiesz się również, jak stosować działania automatyczne. Zobaczysz, w jaki sposób możesz ułatwić pracę z programem, tworząc i wykorzystując własne bibliotek pędzli, próbek, kształtów i patternów. Na sam koniec podejmiesz próbę stworzenia animacji i krótkiego filmu. Projektowanie graficzne i jego praktyczne zastosowanie nie będą już miały przed Tobą tajemnic!
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie Photoshop – moduł II to propozycja dla osób, które zdobyły już solidne podstawy w pracy z programem Photoshop a teraz chcą ją usprawnić i optymalnie wykorzystać bogactwo dostępnych opcji projektowania. Jest ono także świetnym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy mają doświadczenie w pracy z wcześniejszymi wersjami a teraz poszukują solidnego odświeżenia swoich wiadomości do dalszego rozwoju zawodowego.

Program kursu

Zarządzanie kolorem w aplikacjach Adobe

  • Zaawansowane ustawienia kolorów w programie Adobe Bridge i Photoshop
  • Zasady dobierania właściwych ustawień

Projektowanie z użyciem palety Layer Comps (Kompozycji warstw)

  • Zasady tworzenia projektów i kompozycji
  • Wykorzystanie palety Layer Comps do tworzenia projektów
  • Edycja kompozycji
  • Tworzenie złożonych projektów
  • Eksport projektów i warstw (skrypty)
  • Wykorzystanie Layer Comps w Adobe InDesign

Tworzenie stykówki i panoramy

  • Automatyczne wyrównywanie warstw
  • Automatyczne mieszanie warstw
  • Tworzenie atrakcyjnych panoram
  • Edycja panoramy
  • Budowanie galerii miniaturek – stykówki

Zasady retuszu z uwzględnieniem perspektywy

  • Paleta Vanishing Point
  • Retuszowanie zdjęć z perspektywą
  • Dodawanie efektów specjalnych i transformacja z użyciem perspektywy

Zaawansowane narzędzia pracy z perspektywą

  • Tworzenie siatki perspektywy
  • Mapowanie grafiki na opakowaniach
  • Tworzenie elementów 3D za pomocą siatki perspektywy

Pierwsze kroki ze Smart Objects (Obiektami inteligentnymi)

  • Tworzenie warstw typu Smart Object
  • Edycja obiektów inteligentnych
  • Zastępowanie oraz zagnieżdżanie elementów typu Smart Object

Zaawansowane wykorzystanie obiektów inteligentnych

  • Smart Object i kompozycje warstw
  • Przekształcanie obiektów typu Smart Object
  • Projektowanie z użyciem obiektów inteligentnych
  • Tworzenie wizualizacji reklam zewnętrznych
  • Projektowanie elementów aplikacji mobilnej
  • Tworzenie wizualizacji reklam na tabletach i telefonach komórkowych

Wykorzystanie efektów i filtrów na warstwach typu Smart Object

  • Wyostrzanie obiektów inteligentnych
  • Retusz i tworzenie efektów specjalnych z użyciem obiektów inteligentnych
  • Zasady użycia filtrów i masek dla warstw typu Smart Object
  • Tworzenie i wykorzystanie stylów warstw dla obiektów inteligentnych

Zaawansowane metody tworzenia selekcji

  • Zaawansowane sposoby tworzenia złożonych selekcji
  • Kanały kolorów
  • Zapisywanie zaznaczeń

Budowanie ścieżek

  • Zasady tworzenia ścieżek wektorowych
  • Edycja ścieżek
  • Wycinanie obiektów z tła za pomocą ścieżek
  • Paleta Paths i zapisywanie ścieżek

Tworzenie kształtów wektorowych

  • Tworzenie własnych kształtów wektorowych
  • Biblioteki kształtów
  • Edycja kształtów

Praca z kanałami kolorów

  • Paleta Channels
  • Zaawansowane operacje na kanałach
  • Wykorzystanie kanałów do tworzenia precyzyjnego zaznaczenia
  • Tworzenie kanałów alfa

Praca z maskami

  • Rodzaje masek
  • Przykłady użycia masek
  • Praca z maską wektorową
  • Maska przycinania

Edycja maski

  • Wykorzystanie palety Mask (Maski) do edycji masek
  • Zaawansowane narzędzia edycji masek
  • Zarządzanie podglądem działania maski

Wykorzystanie zaawansowanych metod korekcji obrazu

  • Paleta Adjustments (Dopasowania)
  • Przegląd narzędzi korekcyjnych
  • Przykłady użycia narzędzi korekcyjnych
  • Tworzenie montaży z warstwami dopasowania
  • Dodawanie masek na warstwach korekcyjnych

Praktyczne metody korekcji obrazu

  • Korekta zdjęć za pomocą kanałów
  • Wykorzystanie esowatej krzywej kontrastu
  • Naprawa balansu bieli
  • Zaawansowane sposoby naprawy nieudanych zdjęć

Zaawansowane narzędzia retuszu

  • Paleta Clone Source
  • Retusz ze skalowaniem i obracaniem próbek
  • Zaawansowany retusz za pomocą warstw korekcyjnych, filtrów i masek

Wykorzystanie bibliotek

  • Tworzenie, zapisywanie i ładowanie własnych biblioteki pędzli, próbek, kształtów i patternów
  • Wymiana próbek kolorów z innymi programami Adobe

Zaawansowane metody edycji warstw

  • Projektowanie złożonych montaży z użyciem masek, obiektów inteligentnych oraz korekcji
  • Wykorzystanie stylów warstw, filtrów, efektów specjalnych i masek do tworzenia zaawansowanych montaży, retuszu i korekcji
  • Zaawansowane metody przekształcenia warstw
  • Wypaczenie marionetkowe i perspektywy

Prostowanie zdjęć i korekta zniekształceń obiektywu

  • Zaawansowane narzędzia prostowania i kadrowania zdjęć
  • Edycja zniekształcenia geometrii obiektywu
  • Redukcja/dodawanie winietowania
  • Usuwanie szumu i aberracji chromatycznych

Wykorzystanie tekstu

  • Rodzaje tekstu
  • Wprowadzanie tekstu na ścieżce
  • Dodawanie efektów tekstowych

Zmienne

  • Zasady użycia zmiennych w programie Photoshop
  • Tworzenie tekstowego arkusza danych
  • Automatyczne budowanie serii banerów internetowych

Stosowanie działań automatycznych

  • Automatyczna zmiana nazwy wielu plików
  • Wykorzystanie palety Actions, skryptów i innych narzędzi automatycznych
  • Korzystanie z Actions i skryptów
  • Budowanie prostych operacji automatycznych
  • Wykorzystanie skryptów
  • Wykorzystanie Adobe Bridge do szybkiego wykonywania wybranych działań na serii obrazów

Budowanie złożonych operacji automatycznych

  • Zasady tworzenia złożonych Actions
  • Dodawanie zatrzymania oraz instrukcji warunkowych
  • Automatyczne zarządzanie rozmiarem i rozdzielczością wielu zdjęć
  • Automatyczne tworzenie serii przetworzonych zdjęć do Internetu i druku
  • Tworzenie Dropletów

Świat Camera Raw

  • Edycja kolorów za pomocą panelu Camera Raw
  • Retusz zdjęć
  • Dodawanie efektów specjalnych
  • Wykorzystanie panelu Camera Raw i Smart Objecty
  • Wykonanie szybkiej korekty wielu zdjęć jednocześnie
  • Edycja i zapisywanie ustawień Camera Raw

Tworzenie i edycja obiektów 3D

  • Tworzenie warstw 3D
  • Edycja obiektów 3D
  • Wykorzystanie predefiniowanych obiektów 3D
  • Edycja tekstury i kolorowanie obiektów
  • Przekształcanie obiektów trójwymiarowych

Podstawy tworzenia animacji

  • Wykorzystanie panelu Timeline do tworzenia animacji
  • Zasady tworzenia animacji
  • Tworzenie krótkich filmów
  • Eksportowanie obrazu Wideo
  • Tworzenie animacji poklatkowej
  • Zapisywanie animacji do Internetu

Czas trwania

16 (2 dni) 8:30-16:30

Prelegenci

Cytat

Paweł Zakrzewski

Certyfikowany Trener Adobe. Wybitny fachowiec w dziedzinie szkoleń z oprogramowania Adobe o czym świadczyć może jego długoletnia kariera zawodowa – ponad 15 lat udokumentowanej pracy w charakterze wykładowcy.

Robert Jarzębiński

Certyfikowany Trener Adobe. Uznany wykładowca, od ponad 17 lat prowadzi szkolenia, w kraju i za granicą. Specjalizuje się w zakresie DTP,  grafiki komputerowej a także tworzenia projektów na urządzenia mobilne.

Jarek Foltman

Certyfikowany Trener Adobe. Specjalista DTP z bardzo dużym doświadczeniem w projektowaniu graficznym, składzie i przygotowania do druku.

Gdzie i kiedy

Online 14 - 15 stycznia 2021

Zapisz się

Cena
za osobę
1700 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa
ul. Elektronowa 2,
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa ul. Elektronowa 2,
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!