Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//seminarium/high-performance-leadership-hpl-75535-id14655

Informacje o seminarium

  • High Performance Leadership (HPL)


    ID seminarium: 75535
    Typ: Seminaria
    Kategoria: Zarządzanie
  • Termin seminarium:

    Adres seminarium:

    brak danych

    Warszawa
    Godziny zajęć (czas trwania):
    64 godz., 8 dni

    17-18.12.2020 Sesja I
    14-15.01.2021 Sesja II
    28-29.01.2021 Sesja III
    11-12.02.2021 Sesja IV
  • Organizator seminarium:

    IBD Business School Sp. z o.o.
    ul. Panieńska 9
    03-704 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
IBD Business School Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Seminaria

Opis seminarium

Informacje podstawowe o seminarium:

Dzięki udziałowi w programie uczestnicy:

- poznają proces i mechanizmy budowania zaufania i autorytetu w zespołach

- wzmocnią skuteczność w budowaniu dobrych relacji w zespole przy jednoczesnej dbałości o realizację celów biznesowych

- pogłębią umiejętność diagnozy motywacji pracownika

- nabędą doświadczenie w wykorzystaniu katalogu motywatorów dostosowanych do indywidualnych pracowników

- pogłębią samoświadomość własnych stylów zarządzania i ról podejmowanych jako przełożony

- wzmocnią umiejętność stosowania narzędzi zabezpieczania trudnych emocji w sytuacjach konfliktowych

- rozwiną umiejętność stosowania konstruktywnych taktyk wywierania wpływu w konfliktach

- rozwiną sprawność w prowadzeniu trudnych rozmów menedżerskich: bieżącego feedbacku; rozmowy okresowej oceniającej i rozwojowej

- rozwiną umiejętność radzenia sobie ze zmianami i prowadzenia zespołów w procesie ciągłych zmian

- pogłębią umiejętność radzenia sobie z trudnymi sytuacjami menedżerskimi

Seminarium skierowane jest do:

  • dyrektorów działów i departamentów,
  • menedżerów zarządzających zespołami,
  • kierowników projektów,
  • liderów zespołów projektowych
  • właścicieli firm.

Program seminarium:

SESJA I. PRZYWÓDZTWO DLA REZULTATÓW. BĄDŹ LIDEREM!

Kluczowe cele sesji to:

  • Wzmacnianie kompetencji przywódczych – jak buduje się autorytet lidera?
  • Budowanie w zespole odpowiedzialności za jakość i wyniki pracy
  • Jak zarządzać pracownikami o różnym poziomie kompetencji i zaangażowania?
  • Ja rozwijać swój leadership?
  • Nabycie umiejętności przekazywania pracownikom rzetelnej i motywującej informacji zwrotnej
  • Rozwinięcie kompetencji w zakresie radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas rozmów menedżerskich

Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

Wybrani uczestnicy wcielają się w rolę inżynierów ekspertów, a jednocześnie menedżerów, którzy mają doprowadzić do prawidłowego zmontowania makiety procesora wg zasad opisanych w instrukcji. Menedżerowie nie mogą jednak osobiście montować sprzętu – mają zarządzić podległym zespołem wykonawczym, który zajmie się montażem. Czy zespół będzie chętny, ambitny i zmotywowany do pracy?

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • Co to znaczy zarządzić zespołem w taki sposób, aby zespół podążał za liderem?
  • Jakie formy komunikacji lidera są najbardziej skuteczne?
  • W jaki sposób przekonać zespół i konstruktywnie wywierać wpływ na innych?
  • Jakie są role zespołowe i w jaki sposób na nie reagować?
  • Jak powstają konfliktowe sytuacje, wynikające z niewłaściwej komunikacji lidera?

 

Zasady dobrego szefa

  • Zadania menedżera – poziom wizji, misji, wartości, kultury organizacyjnej
  • Po czym poznać dobrego szefa?
  • Żelazne zasady menedżerów:
    • zasada zbieżności – cele pracownika zbieżne z celami organizacji
    • zasada sprawiedliwości – sprawiedliwość proceduralna, brak „równych
      i równiejszych
    • zasada wszechstronności – ceniony jest potencjał
  • Dobry szef to skuteczny szef – jak to osiągnąć?
  • Zasady, reguły, standardy pracy – menedżerskie kontraktowanie zasad w zespole
  • Nagrody i kary za trzymanie się/łamanie reguł: kiedy i jak stosować

Jak dobrać styl zarządzania do pracownika

  • Czym jest Przywództwo Sytuacyjne?
  • Elastyczność stylu kierowania – jak ją kształtować i jak trafnie wykorzystywać
    w działaniu z pracownikami
  • Dojrzałość pracownika – charakterystyka, diagnoza
  • Film – ćwiczenie w diagnozowaniu poziomu dojrzałości pracowników
  •  „Motywacyjny katalog zachowań menedżerskich” – jakie moje działania menedżerskie motywują pracowników o różnym typie dojrzałości zawodowej
  • Skuteczne narzędzia transferu odpowiedzialności

Jak zwiększyć efektywność rozmów menedżerskich

  • Feedback codzienny, bieżący i cykliczny jako silny impuls do rozwoju zawodowego
  • Udzielanie i otrzymywanie bieżącej informacji zwrotnej
  • Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych
  • Wyrażanie szacunku i uznania
  • Przebieg rozmowy z pracownikami o różnym poziomie zaangażowania

 

SESJA II. BUDOWANIE EFEKTYWNOŚCI ZESPOŁU. PRZEKAZUJ ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Kluczowe cele sesji to:

  • Umiejętność jasnego formułowania i skutecznego komunikowania celów i zadań
  • Rozwinięcie umiejętności rozróżniania wagi zadań i formułowania priorytetów działania
  • Wzmacnianie kompetencji budowania w zespole odpowiedzialności za jakość i wyniki pracy
  • Nabycie umiejętności przekazywania pracownikom rzetelnej i motywującej informacji zwrotnej
  • Zrozumienie/doświadczenie mechanizmów komunikacyjnych podczas realizacji zadań przez menadżera i zespół
  • Umiejętność elastycznego zarządzania pracownikami o różnym poziomie kompetencji i zaangażowania?

Rewizja własnych przekonań związanych z realizacją celów firmy

  • Kwestionariusz „Realizacja celów firmy w codziennej praktyce”
  • Przełamanie stereotypów dotyczących realizowania celów firmy poprzez przegląd własnych przekonań i zderzenie ich z opiniami innych. W zamyśle ma to przygotować uczestników na przyjęcie nowych rozwiązań i standardów pracy.

Zarządzanie przez cele

  • Firma, strategia, zarządzanie – wstęp
  • Podstawowe elementy ZPC
  • Definiowanie celów
  • Zasada SMART – miary i algorytmy dla celów
  • Planowanie, delegowanie i monitoring realizacji celów – działania korygujące
  • Kryteria oceny poziomu realizacji celów
  • Rodzaje celów: indywidualne i wspólne
  • Cele korporacyjne

Wyznaczania pracownikom celów, zadań, standardów realizacji

  • Dobrze sformułowany cel
  • Kaskadowanie celów
  • Sposoby ustalania celów dla pracowników
  • Motywacja ukryta w celu
  • Kryteria rozliczenia z zadań
  • Sceptycyzm wobec celów
  • Przekazywanie celów pracownikom – sprawdzenie zrozumienia
  • „Jednominutowe cele” – praktyczne ćwiczenia w ustalaniu celów w oparciu o poznane zasady
  • Klarowne definiowanie i formułowanie oczekiwań
  • Przekazywanie zadań, delegowanie
  • obawy przed delegowaniem
  • korzyści z delegowania
  • co, komu, kiedy i jak delegować

Kontrolowanie realizacji celów, zadań i standardów

  • Proces kontroli i jego znaczenie
  • Rodzaje kontroli: prewencyjna, bieżąca i po fakcie
  • Cechy skutecznego systemu kontroli
  • Dysfunkcjonalna strona kontroli
  • Przygotowanie się do informacji zwrotnej – fakty
  • Koncentracja na efektach pracy a nie na osobowości pracowników
  • Feedback codzienny, bieżący i cykliczny jako silny impuls do budowania zaangażowania
    i odpowiedzialności pracowników
  • Jak informować o błędach w sposób konstruktywny, motywujący (+/-)
  • Pozytywny i negatywny feedback – sztuka mobilizowania pracowników do realizacji standardów, celów i zadań
  • 5 sposobów reagowania na problemy z dotrzymywaniem realizacją celów, zadań
    i standardów

SESJA III. BUDOWANIE MOTYWACJI I COACHING MENEDŻERSKI. BUDUJ ZAANGAŻOWANIE

Kluczowe cele sesji to:

  • Wzmocnienie kompetencji efektywnego budowania zaangażowania u pojedynczych pracowników i w zespołach
  • Rozwijanie umiejętności w zakresie zapobiegania i przezwyciężania demotywacji
  • Wzmacnianie umiejętności praktycznego stosowania pozafinansowych metod motywowania do pracy
  • Nabycie wiedzy, dotyczącej motywujących zachowań w wybranych rolach menedżerskich
  • Wzmocnienie świadomości konsekwencji orientacji na zadania i na ludzi w komunikacji i strategii lidera
  • Podniesienie świadomości w zakresie istoty i roli coachingu w pracy lidera
  • Rozwój umiejętności adekwatnego i praktycznego wykorzystania zasad i narzędzi coachingowych w codziennej pracy
  • Rozwój umiejętności stosowania stylu coachingowego w codziennej pracy

Co motywuje ludzi do pracy?

  • Wprowadzenie do zagadnienia motywacji i demotywacji
  • Czynniki w środowisku pracy, na które ma wpływ menedżer – wpływające na poziom motywacji pracownika
  • Czym jest „wyzwanie” i „napięcie motywacyjne” i na czym polega ich motywacyjna rola
  • Analiza aspektów motywacyjnych i demotywacyjnych

Katalog motywatorów – praktyczne metody motywowania

  • Mapowanie motywatorów zespołu – autodiagnoza – co mnie i zespół motywuje, co mnie i zespół demotywuje
  • Tabela kosztu i zysku – analiza pozafinansowych czynników motywujących
  • „Uderzenie w motywację” – wskazanie zachowań budujących lub osłabiających motywację i zaangażowanie
  • Analiza czynników obniżających motywację wewnętrzną – moje własne cele a cele narzucone z zewnątrz  – jak menedżer może pobudzać motywacje wewnętrzną
  • Analiza wypowiedzi pracowników i diagnoza ich potencjału motywacyjnego

Jak rozmawiać z pracownikiem, aby stymulować jego napięcie motywacyjne

  • Coachingowy styl kierowania jako skuteczne narzędzie motywacji i rozwoju pracownika
  • Identyfikacja różnic pomiędzy stylem coachingowym i stylem zadaniowym –
    w odbiorze pracownika i w odbiorze menedżera.
  • Pełnienie funkcji coacha-lidera a wzrost jakości i efektywności pracy pracowników.
  • Zastosowanie stylu coachingowego w motywowaniu pracowników
  • Zastosowanie stylu coachingowego w rozwijaniu samodzielności pracownika
  • Trudności w rozmowach coachingowych.
  • Pułapki coacha i wymagania wobec menedżera – coacha.

Motywujące narzędzia coachingowe

  • Słuchanie i zadawanie pytań w coachingowym stylu kierowania
  • Typy pytań i ich wpływ na motywację i zaangażowanie pracownika.
  • „Koło pytań” – zadawanie angażujących i motywujących pytań w praktyce. Ewaluacja skuteczności poszczególnych pytań.
  • Technika GROW jako schemat rozmowy menedżerskiej z użyciem stylu coachingowego:
  • Jak w praktyce stosować model GROW w rozmowie z pracownikiem.
  • Model STAR w rozmowie coachingowej

SESJA IV. ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM I ZMIANĄ. WALKA CZY WSPÓŁPRACA – JAK ROZWIĄZYWAĆ KONFLIKTY W ZESPOLE I PRZEPROWADZAĆ ZESPÓŁ PRZEZ ZMIANĘ

Kluczowe cele sesji to:

  • Zdobycie wiedzy o typach konfliktów i metodach ich rozwiązywania
  • Nabycie umiejętności stosowania menedżerskich narzędzi rozwiązywania problemów w zespołach pracowniczych
  • Nabycie umiejętności stosowania skutecznych technik radzenia sobie z emocjami napięciem własnym i zespołu w sytuacjach konfliktowych i zmian
  • Zdobycie umiejętności stosowania konstruktywnych, niemanipulacyjnych taktyk wywierania wpływu
  • Dobór skutecznych działań menedżerskich do określonych faz zmian, przez które przechodzi zespół
  • Indywidualne reakcje pracowników na zmiany (doświadczenia przejścia przez zmiany charakterystyczne dla pojedynczych ludzi)
  • Pogłębianie zdolności pokonywania własnych ograniczeń w sytuacji zmian

Symulacyjna gra szkoleniowa otwierająca szkolenie

„Kredyt zaufania” jest grą, pomagającą zrozumieć mechanizmy powstawania sytuacji konfliktowych oraz umożliwiającą doświadczenie strategii rozwiązywania konfliktów, mocy komunikacji i wywierania wpływu w trudnych sytuacjach.

Każdy z graczy reprezentuje firmę zrzeszoną w konsorcjum z firmami innych graczy. Najtrudniejsze zadanie stoi przed uczestnikami w momencie, gdy zdobędą kontrakt – trzeba wówczas uzgodnić między wszystkimi podział zysków i zadań. Wszystko, jak to w świecie biznesu, odbywa się w sytuacji silnej presji czasu.

Dzięki symulacji uczestnicy doświadczą i zrozumieją:

  • Na czym polega klasyczny konflikt: tzw. konflikty rzeczywiste i konflikty pozorne
  • Czapę konfliktową i eskalację konfliktu,
  • Rozwój sytuacji konfliktowej w czasie i sposoby zapobiegania,
  • Sytuację konfliktową w rozumieniu presji czasu i napięcia emocjonalnego,
  • Doświadczenie sposobu podejmowania decyzji pod presją czasu i emocji,
  • Zarządzanie emocjami,
  • Sposób komunikowania się z innymi w sytuacji konfliktu

Jak powstają konflikty? Zrozumieć przyczyny, by zapobiegać

  • Konflikt jako zadanie menedżera, czy konflikt może być wartościowy?
  • Metody identyfikowania konfliktów: konflikt pozorny vs. konflikt rzeczywisty
  • Koło konfliktów – jak rozpoznać typ konfliktu
  • Analiza procesu powstawania i przekształcania się konfliktów: czym jest „czapa konfliktowa”
  • Dynamika procesu powstawania konfliktu i jego etapy – wnioski menedżerskie
  • Kiedy zapobiegać konfliktom, a kiedy je wzmacniać?

Style rozwiązywania konfliktów

  • Test – autodiagnoza
  • Style rozwiązywania konfliktów: warunki, cele, konsekwencje
  • Jak nadawać komunikaty zgodnie z regułą „miękko wobec ludzi, twardo wobec problemu?
  • Jak korygować zachowania osób w konfliktach, nie uderzając w osobę i nie niszcząc relacji?
  • Konstruktywnie i manipulacyjne taktyki wywierania wpływu – diagnoza, wzmacnianie i korekta
  • Rozpoznawanie manipulacji i radzenie sobie

Zmiana – jako źródło napięć i konfliktów

  • Rozpoznawanie i klasyfikowanie różnych postaw emocjonalnych wobec zmian.
  • Typy trudnych reakcji i emocji w zmianie – charakterystyka i sposoby radzenia sobie
  • Mapa zaangażowania jako technika diagnozowania stopnia napięcia emocjonalnego
    i zaangażowania członków zespołu w zmiany
  • Emocje sprzyjające zmianie – jak je wykorzystać, jak je wywołać

Zarządzanie emocjami zespołu w zmianie

  • Analiza indywidualnych i organizacyjnych barier blokujących elastyczność w reagowaniu na zmiany
  • Lider jako bufor emocjonalny – co to oznacza?
  • Rola komunikacji w redukowaniu napięć, konfliktów, oporu wobec zmian
  • Typy komunikatów w różnych fazach zmiany – katalog i ćwiczenia
  • Poziom motywacji a efektywność działania w zmianie
  • Budowanie zaangażowania pracowników w zmianę
  • Wybrane narzędzia motywowania do zmiany
  • Praktyczne wskazówki we wprowadzaniu zmian

Informacje o prelegentach:

Włodzimierz K. Buśkiewicz - senior konsultant/ senior trener

Krzysztof Groszyk - senior trener/ senior konsultant

Dariusz Jęda - senior trener/ coach

Małgorzata Klimowicz - senior konsultant/ senior trener

Beata Kozyra - wykładowca

Marzena Kostelecka - trener/ konsultant/ coach

Aureliusz Leżeński - senior trener/ coach

dr Hanna Macyra - trener, konsultant, coach

Ewa Mentel - trener

Witold Mockałło - senior, coach

Maciej Polański - senior trener

Elżbieta Sawczyn - senior trener/ senior konsultant

Andrzej Stępień - trener/ coach

dr Michał Szulawski - senior trener/ coach/ konsultant

Wojciech Zatorski - trener

 

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 6500 zł + 23% VAT za osobę za szkolenie stacjonarne
  • 5858 zł + 23% VAT za osobę za szkolenie online

Cena zawiera:

udział w zajęciach, materiały szkoleniowe, certyfikat IBD Business School oraz lunch i przerwy kawowe

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zachęcamy do wypełnienia i przesłania formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony szkolenia. Po jego oodebraniu skontaktujemy się z Państwem celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Cena szkolenia z dodatkowym certyfikatem International Education Society: 6 900 PLN (w tym koszt certyfikatu 400 PLN).

Warunkiem uzyskania certyfikatów ukończenia programu, przyznawanych przez IBD Business School oraz International Education Society, jest obecność na minimum 80% zajęć.


Wydarzenie: High Performance Leadership (HPL)