Prawa własności intelektualnej w grach wideo i gamingu - ochrona, naruszenia, ryzyka

O seminarium

Celem szkolenia jest udzielenie odpowiedzi na kluczowe wątpliwości praktyczne pojawiające się na styku tworzenia i produkcji gier wideo oraz praw własności intelektualnej, w szczególności kiedy mają miejsce naruszenia, jakie są ryzyka z nimi związane i jak te ryzyka można ograniczyć lub wyeliminować.
Dlaczego warto wziąć udział?

W trakcie szkolenia będzie można uzyskać odpowiedzi na wątpliwości dotyczące m.in. tego:

  • Jakie prawa własności intelektualnej mogą być wykorzystane w grach wideo (gry komputerowe, gry mobilne, itp.)?
  • Jakie błędy w procesie produkcji gry prowadzą do naruszeń praw własności intelektualnej?
  • Jakie elementy wcześniejszej twórczości i świata rzeczywistego mogą być wykorzystywane w grach bez ryzyka narażenia się na odpowiedzialność?
  • Jakie konsekwencje dla gry rodzą naruszenia praw własności intelektualnej?
  • Jakie są dobre praktyki pozwalające minimalizować ryzyko naruszeń?
  • O czym pamiętać zawierając umowy na korzystanie z praw własności intelektualnej w grze?
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób zaangażowanych w proces produkcji gier wideo (gier komputerowych, mobilnych, itp.), w tym developerów, kadry managerskiej i członków zarządu, a także prawników in – house oraz prawników zainteresowanych prawem gamingu.

Program seminarium

  1. Jakie prawa własności intelektualnej mogą być naruszone przez grę komputerową?
    • Sfery naruszenia praw autorskich, znaków towarowych, prawa do wizerunku i innych praw w grach wideo, ze szczególnym uwzględnieniem problemu tytułowania gier.
    • Jakie elementy wcześniejszej twórczości i świata rzeczywistego mogą być wykorzystywane w grach bez ryzyka narażenia się na odpowiedzialność?
    • Naśladownictwo gier komputerowych i jego kwalifikacja – case study.
    • Czy elementy gry komputerowej można chronić patentem?
    • Błędy w procesie tworzenia gry komputerowej tworzące ryzyka roszczeń osób trzecich.
    • Rodzaje roszczeń, które mogą być podniesione i zagrożenia z nimi związane.
  2. Jak zabezpieczyć się przed występującymi ryzykami?
    • Dobre praktyki w zakresie zabezpieczenia praw do twórczości własnych pracowników, współpracowników, a także członków zarządu.
    • Dobre praktyki w procesie game developmentu.
    • Clearing praw własności intelektualnej.
    • Zabezpieczenia umowne – o czym należy pamiętać przy zawieraniu umów z uprawnionymi?
    • Możliwość korzystania z praw własności intelektualnej bez konieczności zawarcia umowy.
  3. Case study.

Czas trwania

10:00–13:30

Prelegenci

Maciej Majewski

Prawnik w kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp. j. Z wyróżnieniem ukończył studia magisterskie na kierunku prawo WPiA Uniwersytetu Jagiellońskiego. Posiada kilkuletnie doświadczenie w doradztwie z zakresu prawa konkurencji, prawa własności intelektualnej i prawa cywilnego. Interesuje się gamingiem oraz szeroko rozumianą branżą gier komputerowych. Autor publikacji i tekstów poświęconych wspomnianym obszarom.

Zbigniew Pinkalski

Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, prawie mediów i reklamy, prawie farmaceutycznym, a także w prawie gamingu i prawie konkurencji, ze szczególnym uwzględnieniem prawnej ochrony informacji i know – how. Doradza klientom biznesowym oraz instytucjom kultury. Obsługuje postępowania sądowe m.in. dla wiodących przedsiębiorstw z branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej, informatycznej, chemicznej i kosmetycznej, w tym na swoim koncie posiada wygrane spory przed Sądem Najwyższym.
Prelegent na szkoleniach, seminariach i konferencjach związanych z wyżej wymienionymi dziedzinami. Wykładowca na studiach podyplomowych „E-marketing” prowadzonych przez Uczelnię Łazarskiego. Autor ekspertyz legislacyjnych dla Ośrodka Badań, Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych. Autor monografii pt. „Prawna ochrona formatów telewizyjnych” (wyróżnionej nagrodą Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dla najlepszej książki roku dotyczącej rynku mediów elektronicznych) oraz licznych publikacji zarówno w prasie branżowej, blogosferze, jak i w prestiżowych czasopismach naukowych m.in. na temat tajemnicy przedsiębiorstwa, ochrony know – how, gamingu, tzw. ambush marketingu, zakresu ochrony prawnoautorskiej, licencji, zarządzania marką, prawa reklamy i promocji oraz prawa prasowego.
Do 2021 r. pracownik naukowy Katedry Prawa Własności Intelektualnej WPiA Uniwersytetu Jagiellońskiego. Laureat plebiscytu Gazety Prawnej „Rising Stars – prawnicy liderzy jutra” (edycja 2016, 5 miejsce w rankingu).

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 12 lipiec 2022

Rejestracja

Cena promocyjna
za zgłoszenie 2 tyg. przed wydarzeniem
766
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 790 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Zapisz się
Cena standardowa
za osobę po okresie promocji
863
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 890 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Zapisz się

Organizator

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
02-757 Warszawa
ul. Pory 78
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Warunkiem udziału w szkoleniu jest wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszenia, którego potwierdzenie przyjęcia przez Organizatora stanowi zawarcie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
  2. Zgłaszając udział w szkoleniu zgłaszający zobowiązuje się do uiszczenia umówionej opłaty za szkolenie.
  3. Opłata realizowana jest przelewem na konto Organizatora na podstawie potwierdzenia udziału oraz faktury pro forma, a płatność wymagana jest przed szkoleniem, chyba że strony uzgodnią inne warunki.
  4. Odwołanie zgłoszenia możliwe jest bezkosztowo na nie mniej niż 7 dni przed terminem rozpoczęcia szkolenia, pod warunkiem poinformowania Organizatora na piśmie (w tym z użyciem poczty elektronicznej). Odwołanie po wskazanym terminie skutkuje naliczeniem pełnej opłaty.
  5. Brak udziału w szkoleniu nie może być rozumiany jako odstąpienie od umowy i nie zwalnia z obowiązku zapłaty ceny szkolenia.
  6. Zgłaszający ma możliwość jednorazowego przeniesienia terminu szkolenia na inny termin (o ile dostępne są wolne miejsca) bądź wykorzystania wpłaconej kwoty na inne szkolenie Organizatora pod warunkiem wyrównania różnicy w cenie. Wpłata nie podlega zwrotowi, ani w części, ani w całości.
  7. Organizator zastrzega prawo zmiany terminu i miejsca szkolenia, a także odwołania szkolenia z powodów niezawinionych przez Organizatora (np. siła wyższa, choroba prowadzącego, nie zebranie wystarczającej grupy uczestników). W takiej sytuacji zawiadamia Zgłaszającego o odwołaniu szkolenia na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz zwraca wpłacone kwoty w terminie 7 dni bądź za zgodą Zgłaszającego proponuje inny termin/miejsce realizacji szkolenia.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Promocji Informatyki sp. z o.o.
02-757 Warszawa ul. Pory 78
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!