O szkoleniu
W trakcie dwóch dni szkoleniowych zostaną omówione najważniejsze zmiany w podatkach dochodowych zapowiadane od 2026 roku oraz obowiązkowy od nowego roku Krajowy System e-Faktur.
Pracownicy działów księgowych, pracownicy biur rachunkowych, właściciele firm i inne osoby chcących poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności.
Program szkolenia
Dzień 1: Podatek VAT – Wdrażanie Krajowego Systemu e-Faktur (Robert Goch)
Ostateczny kształt przepisów w zakresie KSeF?
Jak wystawić fakturę ustrukturyzowaną?
Zasady uzyskiwania akceptacji odbiorcy faktury ustrukturyzowanej
Moment wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej jako faktury elektronicznej
Zasady autoryzacji faktur ustrukturyzowanych (wyznaczanie osób upoważnionych w tym uprawnienia biur rachunkowych).
Faktura zaliczkowa w KSeF,
Zniesienie obowiązku posiadania dokumentacji uzgodnieniowej przy fakturach ustrukturyzowanych
Terminy wystawiania faktur
Dane raportowane w JPK_VAT a KSeF,
Zwrot podatku VAT w terminie 40 dni a faktury w KSeF,
JPK_FV a faktury ustrukturyzowane w KSeF
Faktury korygujące w KSeF,
Dostęp do faktur w KSeF.
Nota korygująca a KSeF,
Kolejny egzemplarz faktury a faktura ustrukturyzowana,
Faktura uproszczona a KSeF,
Faktury do paragonu a KSeF,
Faktury dla kontrahentów zagranicznych w KSeF,
Korekty in minus sprzedawcy a faktury wystawione w KSeF,
Korekty in minus nabywcy a faktury wystawione w KSeF
Faktura VAT a inne dokumenty źródłowe
Kody QR – znaczenie i zastosowanie.
Dzień 2: Zmiany w podatkach dochodowych na 2026 rok (Elżbieta Sobańska)
Podatek minimalny w 2026 r. – regulacje krajowe
Nowe zasady obliczania i skrócony okres wykazania rentowności na poziomie 2%.
Doprecyzowanie definicji małego i nowego podatnika.
Praktyczne aspekty stosowania przepisów o zwolnieniu lub wyłączeniu z obowiązku zapłaty podatku.
Estoński CIT, w tym poszerzenie definicji „ukrytych zysków”:
Opłaty z tytułu najmu, dzierżawy i umów o podobnym charakterze jako ukryte zyski.
Praktyka organów przy weryfikacji błędów rachunkowych i ich wpływie na podstawę opodatkowania;
Zmiany warunków przy wejściu w e-CIT.
Podatek WHT w Objaśnieniach Ministra Finansów.
Istotne orzeczenia w podatku CIT:
Konwersja pożyczki na kapitał – wyłom w dotychczasowej linii orzeczniczej (wyrok NSA z 18.06.2025 r., II FSK
Koszty uzyskania przychodów – wyroki NSA dotyczące kar umownych, sygn. II FSK 1357/22 z dnia 3 lipca 2025 r.), sygn. II FSK 1478/22 i wyrok WSA w Warszawie sygn. III SA/Wa 1006/22).
Podatek u źródła (WHT) – kwestia „rzeczywistego właściciela” a zwolnienie partycypacyjne wyrok NSA z 13.08.2025, sygn. II FSK 1510/22).
Nowe limity dla samochodów osobowych od 2026 r. – istotne przepisy przejściowe (leasing, amortyzacja, itp.).
Nowe (wyższe) limity kilometrówki w podróżach służbowych oraz ustalenie limitów dla aut elektrycznych, napędzanych wodorem oraz hybryd.
JPK_CIT:
dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe od 2025 r.
uzupełnianie ksiąg rachunkowych o NIP, nr KSeF i inne dane;
konieczność wprowadzenia znaczników identyfikujących konta ksiąg rachunkowych;
wprowadzenie do ksiąg danych dotyczących nabycia, wytworzenia lub wykreślenia majątku trwałego;
konieczność wykazywania w księgach różnic między podatkami, a rachunkowością;
harmonogram wprowadzania zmian w latach 2025 -2026.
Stawka ryczałtu dla osób fizycznych dla usług świadczonych na rzecz podmiotów powiązanych.
Zmiany w uldze mieszkaniowej – restrykcyjne warunki skorzystania z ulgi.
Darowizny po leasingu – doprecyzowanie zasad opodatkowania.
Zmiany w amortyzacji, w tym brak możliwości zmiany stawki po terminie złożenia zeznania.
Danina solidarnościowa:
problem prawa do rozliczania strat z lat ubiegłych,
włączenie dochodów z IP Box.
Istotne orzeczenia w podatku PIT:
Przychód ze zbycia ogółu praw i obowiązków w spółce jawnej jako przychód z praw majątkowych – wyrok NSA z dnia 17.07.2025r., sygn. II FSK 1365/22;
Problem opodatkowania dochodów marynarzy i prawo do ulgi abolicyjnej nadal bez rozstrzygnięcia przez NSA – w oczekiwaniu na uchwałę w składzie siedmioosobowym.
Wybrane zmiany w Ordynacji podatkowej:
korekta deklaracji w trakcie kontroli – nowe, krótsze terminy;
Wzrost limitu zapłaty podatku przez osoby trzecie (do 5000 zł).
Brak naliczania odsetek za zwłokę po złożeniu korekty i zapłacie zaległości.
Czas trwania
8.12.2025 (poniedziałek)
9.30 – 10.00 – rejestracja uczestników
10.00 – 11.30 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
11.45 – 13.15 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
13.15 – 14.00 – obiad
14.00 – 15.30 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
kolacja
9.12.2025 (wtorek)
śniadanie
9.00 – 10.30 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
10.30 – 10.45 – przerwa kawowa
10.45 – 12.15 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
12.15 – 12.30 – przerwa kawowa
12.30 – 14.00 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
14.00 – 15.00 – obiad
Forma zajęć
Prelegenci
- Robert Goch
Radca prawny, wieloletni praktyk i wykładowca, specjalista w dziedzinie stosowania prawa podatkowego (w szczególności podatku VAT), wieloletni pracownik służb skarbowych w Szczecinie, m.in. zastępca naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego w Szczecinie, radca prawny w Izbie Skarbowej w Szczecinie oraz w Zachodniopomorskim Urzędzie Skarbowym w Szczecinie.
- Elżbieta Sobańska
radca prawny, wieloletni pracownik organów podatkowych, w latach 2006-2010 zastępca naczelnika Zachodniopomorskiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie nadzorująca m. in. dział kontroli podatkowej, ukończyła studia podyplomowe z rachunkowości oraz audytu wewnętrznego, specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych, procedurze podatkowej oraz postępowaniach przed sądami powszechnymi i administracyjnymi.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
72-500 Międzyzdroje
Promenada Gwiazd 1
woj. zachodniopomorskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 14 dni przed terminem
- zakwaterowanie w pokoju 2-osobowym
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- Rozwiń
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- przesłanie karty zgłoszenia w terminie do 30.11.2025 do firmy FORTIS na e-mail: szkolenia@fortis.szczecin.pl
- wniesienie opłaty za udział w szkoleniu na konto:
FORTIS Ośrodek Szkoleniowo-Seminaryjny
nr r-ku: 71 1140 2004 0000 3802 8440 2402 (mBank S.A.)
- Nazwa firmy: FORTIS Ośrodek Szkoleniowo Seminaryjny Katarzyna Majewska
- Ulica i nr: Jagiellońska 86/6
- Kod pocztowy: 70-437
- Miejscowość: Szczecin
- Numer NIP: 8512511417
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator