PODATKI 2024 – kompendium zmian, w tym fakturowanie oraz bieżące problemy. Podatki dla księgowych, finansistów, biur rachunkowych i nie tylko

O szkoleniu

Zapraszamy do zapoznania się z programem wydarzenia.

Hotel Gołębiewski położony jest na stoku Bukowej (713 m.npm.), na prawym brzegu Wisły, która niedaleko posiada swoje źródła. Wyjątkowy klimat, lokalizacja w górach Beskidu Śląskiego, różnorodność atrakcji (między innymi Park Wodny Tropikana), wspaniała atmosfera hotelu sprawią, iż wypoczynek w naszym hotelu będzie miły i niezapomniany. Naszych Gości zapraszamy do Restauracji Zielonej (330 miejsc w godzinach od 14.00 do 23.00), Restauracji Czerwonej (350 miejsc, śniadania w godzinach 7.00-11.00, obiady w godzinach 13.30-16.00, kolacja 18.30-21.00, wyśmienity bufet szwedzki). Restauracji Staropolskiej ze stylowym wystrojem z kominkiem (180 miejsc) oraz Klubu Nocnego (530 miejsc), Kawiarni Patio, Gabinetu Odnowy Biologicznej. Centrum rekreacyjne SPA TROPICANA: baseny z zimna i ciepłą wodą, z „falą”, hydromasażem, jacuzzi, kąpiele solankowe, bicze wodne, grota solna, tężnie, sauna parowa i sauny suche, aromatyczne, komora śnieżna – bezpłatnie dla uczestników szkolenia.

Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu  w pokoju 2-osobowym wynosi 970 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo.

BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z ATRAKCJI HOTELOWYCH DLA UCZESTNIKÓW SZKOLENIA:

  • relaks w kompleksie basenów wewnętrzny kryty i zewnętrzny z podgrzewaną wodą,
  • jacuzzi, kompleks saun, siłownia,
  • Klub Nocny.
Kto powinien wziąć udział?
  • główni księgowi
  • samodzielni księgowi
  • pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
  • doradcy podatkowi
  • pracownicy działów finansowych

Program szkolenia

Dzień 1:
Podatek VAT w 2024 roku - bieżące rozliczenia i problemy w transakcjach krajowych

Szkolenie kompleksowo omówi zmiany w podatku VAT w 2024 roku oraz problematykę rozliczeń podatkowych w zakresie podatku VAT w transakcjach krajowych.
Transakcje międzynarodowe, WDT i WNT, transakcje łańcuchowe zostaną omówione w kolejnym dniu szkolenia.

W trakcie szkolenia skupimy się na bieżących problemach pojawiające się w rozliczeniach podatku VAT i ich rozwiązaniach. Przedstawione zostaną interpretacje, wyjaśnienia KAS, MF oraz wyroki sądów administracyjnych polskich i Unii Europejskiej.

Będziemy gotowi na Wasze pytania i dyskusje, aby zapewnić Wam kompleksową wiedzę na temat przepisów VAT-owskich.

 

  Program:  

  1. Termin powstania obowiązku podatkowego:
    • wydanie towaru, wykonie usługi, a termin rozliczenia VAT
    • wydanie towaru kurierowi, a termin powstania obowiązku podatkowego,
    • podpisanie protokołu, wydanie dokumentacji – wpływ formalnej dokumentacji na ustalenie momentu obowiązku podatkowego w VAT,
    • ustalenie okresu rozliczeniowego – wpływ na termin powstania obowiązku podatkowego,
    • refakturowanie - termin rozliczenia podatku w przypadku odsprzedaży usług.
       
  2. Nieodpłatne wydanie towarów – zasady opodatkowania VAT
    • wydanie prezentów o małej wartości i próbek.
       
  3. Ustalenie podstawy opodatkowania
    • transport, opakowanie i inne koszty dodatkowe wliczane do podstawy opodatkowania,
    • koszty dodatkowe – sposób ujęcia na fakturze, a wpływ na stawkę podatku VAT,
    • czynności kompleksowe,
    • dotacje dopłaty wliczane do podstawy opodatkowania.
       
  4. Podatek naliczony
    • terminy odliczenia podatku,
    • sytuacje, w których podatnikowi wolno odliczyć VAT od usług noclegowych,
    • wpływ sporadycznych czynności zwolnionych (np. udzielenie pożyczki) na prawo do odliczenia VAT,
    • sytuacje, w których może powstać obowiązek odliczenia VAT według struktury sprzedaży.
       
  5. Rozliczanie faktur korygujących:
    • dokumentacja pozwalająca na rozliczanie faktur korygujących,
    • termin rozliczania faktur korygujących zwiększających sprzedaż.
       
  6. Wybrane zagadnienia z fakturowania
    • oznaczenie „mechanizm podzielonej płatności” na fakturach, kiedy stosować,
    • faktury uproszczone,
    • paragony uznane za faktury uproszczone
    • sprzedaż na rzecz innego podatnika, a ewidencja sprzedaży na kasie fiskalnej.
       
  7. Pytania Uczestników szkolenia, dyskusja.


Dzień 2:
Podatek dochodowy CIT w 2024 roku

  Program:  

  1. Prawidłowe ustalenie przychodów podatkowych:
    • problematyka różnic kursowych, subwencji z PFR, faktoring wierzytelności
    • właściwa stawka CIT i ustalenie statusu małego podatnika (zagadnienie problemy na gruncie wyjaśnień MF i interpretacji Dyrektora KIS)
       
  2. Źródło zyski kapitałowe - przychody z praw majątkowych i inne przychody zaliczone do tego źródła (praktyczne przykłady); przyporządkowanie kosztów z podziałem na źródła przychodów
  3. Korekta przychodów i kosztów na przełomie lat podatkowych w tym korekta cen transferowych po wprowadzenia uproszczeń w 2022 r.
  4. Koszty pośrednie jako koszty podatkowe w świetle bieżących interpretacji podatkowych:
    • ustalenie charakteru kosztów i moment ich potrącenia,
    • różnice między ujęciem księgowym i podatkowym.
       
  5. Problemy z amortyzacją nieruchomości w spółkach nieruchomościowych - krótka charakterystyka spółki nieruchomościowej i jej obowiązków.
  6. Rozliczenie kosztów podatkowych z tytułu składek ZUS płatnika - skutki zmian wprowadzonych w 2023 r.
  7. Koszty hipotetycznych odsetek - czyli zasady rozliczenia kosztów podatkowych z tytułu zatrzymanych zysków i wniesionych dopłat (praktyczne przykłady).
  8. Koszty związane z samochodami osobowymi - wybrane zagadnienia w tym leasing i najem samochodów
  9. Rezygnacja ze zwolnienia dotacji - praktyczne korzyści z rozliczenie przychodu podatkowego i potrącenie kosztów podatkowych; procedura rezygnacji
  10. Minimalny podatek dochodowy - jak przygotować się do rozliczenia podatku
  11. Wypłata dywidendy ze spółki kapitałowej oraz ze spółki komandytowej - wykonanie obowiązków płatnika, praktyczne przykłady obliczenia podatku, obowiązki deklaracyjne i informacyjne, zatrzymanie podatku od zwrotu
  12. Wydatki na rzecz wspólników i członków zarządu - możliwość zaliczenia do kosztów podatkowych w spółce i wyłączenia w tym zakresie, kwalifikacja przychodu w PIT i obwiązki spółki jako płatnika, ryzyka i problemy podatkowe w świetle interpretacji organów podatkowych orzecznictwa sądów administracyjnych.
  13. Pytania i odpowiedzi, dyskusja.


Dzień 3:

Podatek VAT w 2024 roku - bieżące rozliczenia i problemy w transakcjach WDT, WNT, export/import

  Program:  

  1. Zmiany w podatku VAT od 1 lipca 2023 roku w ramach pakietu Slim VAT 3, dotyczące WDT/WNT i transakcji międzynarodowych
    • likwidacja obowiązku posiadania faktury zakupowej przy WNT,
    • zmiany w ramach TAX FREE,
    • inne,
       
  2. Dostawa towarów i świadczenie usług poza terytorium Polski
    • zasady ustalania miejsca dostawy i świadczenia usług dla celów VAT,
    • dostawa towarów wraz z montażem,
    • sposób dokumentowania oraz zasady ustalania obowiązku podatkowego,
    • sposób wykazania w deklaracji,
       
  3. Wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie towarów (WDT/WNT)
    • warunki jakie należy spełnić aby przemieszczenie towarów mogło być uznane za WDT/WNT,
    • dokumentacja potwierdzająca przemieszczenie towarów w ramach WDT,
    • terminy i warunki stosowania stawki 0% przy WDT,
    • termin rozliczenia korekt WDT/WNT,
    • podstawa opodatkowania przy WDT/WNT,
    • kursy jakie należy stosować do transakcji wyrażonych w walucie obcej,
    • zasady i terminy rozliczenia podatku naliczonego z tytułu WNT,
    • składy konsygnacyjne dla WDT/WNT
    • rozliczenie transakcji objętej odwrotnym obciążeniem po upływie trzech miesięcy liczonych po miesiącu powstania obowiązku podatkowego,
       
  4. Eksport i import towarów
    • definicja eksportu pośredniego i bezpośredniego,
    • moment powstania obowiązku podatkowego,
    • rozliczenie zaliczki w eksporcie towarów,
    • warunki i terminy w jakich podatnik stosuje stawkę 0%,
    • definicja importu towarów,
    • rozliczenie importu towarów w ramach procedur uproszczonych,
    • podstawa opodatkowania,
       
  5. Kontrakty wielostronne
    • definicja kontraktu wielostronnego,
    • ustalenie miejsca dostawy i zasad opodatkowania poszczególnych dostaw w ramach kontraktu wielostronnego
    • uproszczenie w zakresie rozliczania wewnątrzwspólnotowych transakcji trójstronnych,
    • sposób wykazania w deklaracji dla celów VAT oraz w informacji podsumowującej,
       
  6. Import usług oraz zakup towarów dla którego podatnikiem jest nabywca
    • miejsce świadczenia usług i dostawy towarów,
    • jakie podmioty są zobowiązane do rozliczenia podatku należnego z tego tytułu,
    • usługi magazynowania, wynajem powierzchni na targach, wynajem pojazdów,
    • refakturowanie usług,
    • zasady odliczania podatku naliczonego,
    • usługi elektroniczne realizowane na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej,
    • data powstania obowiązku i podstawa opodatkowania,
    • sposób dokumentowania i rozliczenia przedmiotowych transakcji,
       
  7. Transport międzynarodowy i spedycja
    • zasady ustalania miejsca świadczenia,
    • dokumentacja potwierdzająca wykonanie świadczenia,
    • zasady stosowania stawki 0%,
       
  8. Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów odbiorcom, usługi na rzecz osób fizycznych mających miejsce zamieszkania poza terytorium kraju.
  9. Zasady i terminy rozliczania podatku należnego jako naliczonego
  10. Odpowiedzi na pytania uczestników.

Czas trwania

  • od: 25 czerwca 2024 (kolacja)
  • rozpoczęcie zajęć 26 czerwiec g.9.00
  • zakończenie zajęć 28 czerwca g.14.30
  • do: 28 czerwca (obiad)

Prelegenci

Grzegorz Tomala
Licencjonowany Doradca podatkowy

Prawnik, licencjonowany doradca podatkowy, specjalista z zakresu podatków, konsultant. Jest wykładowcą, szkoleniowcem i trenerem z wieloletnim doświadczeniem dydaktycznym, współpracuje z najlepszymi firmami szkoleniowymi w Polsce. Specjalizujący się w szczególności w problematyce podatku od towarów i usług – VAT.
Jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Łódzkiego oraz podyplomowych studiów prawa podatkowego w Wyższej Szkole Handlowej w Warszawie.
Od początku swojej kariery zawodowej zajmuje się prawem podatkowym, jest autorem szeregu publikacji z zakresu prawa podatkowego, w tym kilku książek z zakresu podatku VAT wydanych przez Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr. W zakresie publikacji podatkowych współpracuje również z Internetowym Portalem Finansowo – Księgowym i Rzeczpospolitą. Uprawnienia do wykonywania zawodu doradcy podatkowego uzyskał na podstawie egzaminu kwalifikacyjnego złożonego w 2002 roku. Działalność doradcy podatkowego wykonuje od 2003 roku. Jest partnerem w kancelarii doradztwa podatkowego – Nr wpisu: 09819. Stały współpracownik firmy ESAL.

Katarzyna Tomala
Licencjonowany Doradca podatkowy

Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od 2003 r. posiada licencję doradcy podatkowego (nr wpisu 09887). W latach 2001- 2007 pracownik i wykładowca Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy – Audyt Sp. z o.o. Obecnie członek zarządu w spółce doradztwa podatkowego Meritum Doradcy Podatkowi Sp. z o.o. oraz członek władz okręgowych Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
Specjalizacja: podatki dochodowe w szczególności w działalności gospodarczej, audyty podatkowe, związek rachunkowości i prawa podatkowego, postępowania przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.
Wieloletni wykładowca (od 2002r.) dla praktyków podatkowych oraz księgowych, również na kursach dla Głównych księgowych i Biegłych rewidentów w SKwP; autorka publikacji z dziedziny prawa podatkowego. Stały współpracownik firmy ESAL.

Henryk Grychtoł
doradca podatkowy

trener, doradca podatkowy, doświadczony i wieloletni wykładowca, od 2004 roku regularnie prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego i księgowości, cen transferowych i dokumentacji podatkowej. Posiada rozległą wiedzę z zakresu sprawozdawczości finansowej, ustawy o rachunkowości oraz kodeksu spółek handlowych. W trakcie postępowania na biegłego rewidenta. Posiada również certyfikat Ministra FFinansów uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz uprawnienia Ministra Finansów do zasiadania w Radach Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa. Właściciel Kancelarii Podatkowej – Biura Rachunkowego, doktorant w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego.
Stały współpracownik ESAL.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Gołębiewski**** SPA

44-630 Wisła

Aleja Ks.Bp.Bursche 3

woj. śląskie

Rejestracja

Cena 1
za osobę bez kosztów pobytu w hotelu, noclegi z 3 posiłkami dodatkowo 970 zł
2 290
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Zniżki grupowe:
  • 4.37% przy zgłoszeniu min. 2 osób
  • 4.37% przy zgłoszeniu min. 3 osób
  • 4.37% przy zgłoszeniu min. 4 osób
  • Rozwiń
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
    Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu  w pokoju 2-osobowym wynosi 970 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo.
      
  • Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
      
  • Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
     
  • ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
     
  • Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
     
  • Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Boczna 12
  • Kod pocztowy: 50-502
  • Miejscowość: Wrocław
  • Numer NIP: 8992781386

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska Boczna 12

Organizator

ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
50-502 Wrocław, Polska
Boczna 12
woj. dolnośląskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!