Konkurencja na wielu rynkach jest w dzisiejszych czasach ogromna. Firmy prześcigają się w tworzeniu coraz doskonalszych produktów i taktykach marketingowych mających na celu pozyskanie uwagi klienta. Lojalność klienta budowana jest jednak również przez doświadczenie w kontakcie z firmą, a więc dzięki profesjonalnej obsłudze klienta. W zapewnieniu wysokich standardów kontaktów z klientami pomóc mogą praktyczne szkolenia z obsługi klienta, kursy profesjonalna obsługa klienta, warsztaty efektywna obsługa klienta, telefoniczna obsługa klienta itp.
Spis treści:
- Szkolenia z obsługi klienta - korzyści, grupa docelowa
- Szkolenia profesjonalna obsługi klienta, efektywna obsługa klienta
- Gdzie znaleźć szkolenie profesjonalna obsługa klienta?
Szkolenia z obsługi klienta - korzyści, grupa docelowa
Szkolenie z obsługi klienta pozwala zyskać umiejętność rozumienia klienta i badania jego potrzeb, co jest niezbędnym warunkiem efektywnej i profesjonalnej obsługi klienta i spełnienia jego oczekiwań. Wyposaża uczestnika w wiedzę oraz umiejętności sprawnej komunikacji z klientem, rozumienia towarzyszących mu emocji i kształtuje warsztat pozwalający na budowanie długotrwałych relacji. Udział w dobrze zaplanowanych i profesjonalnie zreazlizowanych kursach z obsługi klienta pozwala na:
- wzrost zadowolenia i lojalności klientów,
- rozwój umiejętności rozpoznawania i reagowania na potrzeby klientów,
- rozwój wiedzy o kliencie i możliwości budowania długotrwałych relacji,
- budowanie i poprawę wizerunku firmy,
- zwiększenie zaangażowania pracowników działów obsługi klienta,
- usprawnienie procesów obsługi klienta i zmniejszenie ich kosztów,
- ograniczenie liczby reklamacji i niepochlebnych opinii zgłaszanych przez klientów,
- zbudowanie wysokiego standardu obsługi klienta w firmie.
Główną grupą docelową szkolenia obsługa klienta są:
- kadra mendżerska działów obsługi klienta,
- pracownicy działów zajmujących się obsługą klienta,
- pracownicy działów telefonicznej obsługi klienta i telesprzedaży,
- pracowicy działów sprzedaży i handlowych,
- pracownicy recepcji, salonów sprzedaży, sklepów,
- pracownicy obsługi pacjenta w placówkach medycznych,
- pracownicy działów reklamacji i serwisu,
- osoby pracujące nad UX i CX, badacze klienta itp.
Warto również sprawdzić szkolenia trudny klient dotyczące stresujących sytuacji w obsłudze klienta i sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w obsłudze klienta.
Szkolenia profesjonalna obsługa klienta, efektywna obsługa klienta
Każde szkolenie z obsługi klienta, kurs obsługa klienta czy warsztaty dotyczące efektywnej obsługi klienta oraz wdrażania i podnoszenia standardów obsługi klienta różnią się szczegółowym programem w zależności od grupy docelowej, trenera i firmy szkoleniowej oraz czasu trwania szkolenia. Pewne zagadnienia jednak realizowane są w trakcie niemalże każdego szkolenia profesjonalna obsługa klienta:
- współczesna obsługa klienta: pozycja, oczekiwania klientów, rola i zadania;
- komunikacja w obsłudze klienta: techniki efektywnej komunikacji, komunikacja werbalna i niewerbalna, standardy współczesnej komunikacji z klientami, aktywne słuchanie, komunikacja bezpośrednia, trening umiejętności interpersonalnych, inteligencja emocjonalna w obsłudze klienta;
- budowanie wartości w obsłudze klienta: jak budować relacje z klientami, identyfikacja potrzeb klientów;
- telefoniczna obsługa klienta: efektywna rozmowa przez telefon, struktura rozmowy, dobre praktyki w telefonicznej obsłudze klienta, telemarketing;
- obsługa trudnego klienta: trudny klient czy trudna sprawa, radzenie sobie z emocjami, asertywność w obsłudze klienta, obsługa klienta i komunikacja ukierunkowane na porozumienie, postawa roszczeniowa, postawa arogancka, postawa agresywna, postawa niezdecydowana;
- reklamacje w obsłudze klienta: skargi i reklamacje, standardy rozpatrywania skarg i reklamacji, rola aktywnego słuchania, techniki rozwiązywania konfliktów, emocje i ich rozumienie;
- standardy obsługi klienta i podnoszenie standardu obsługi klienta;
- radzenie sobie ze stresem: źródła stresu, sytuacje stresogenne, trening radzenia sobie ze stresem;
- wiedza o kliencie: tworzenie person, typologia klientów i ich potrzeb, typy osobowościowe klientów, odkrywanie motywacji klientów;
- inne: „pierwsze wrażenie”, savoir-vivre a obsługa klienta, obsługa klienta face to face, CX - Customer Experience i UX - User Experience, KPI w obsłudze klienta,
- specjalistyczna obsługa klienta: obsługa pacjenta w placówce medycznej, obsługa klienta w urzędzie,
- narzędzia obsługi klienta: CTI, IVR, callbots, chat i chatbot'y, obsługa klienta przez e-mail i programy ticketowe.
Gdzie znaleźć szkolenie obsługa klienta?
Na górze strony zgromadziliśmy szkolenia obsługa klienta organizowane przez czołowe polskie firmy szkoleniowe. Szkolenia z obsługi klienta organizowane są zarówno przez Internet, jak i stacjonarnie w sali szkoleniowej. Stacjonarne szkolenia obsługa klienta znajdziemy przede wszystkim w miastach wojewódzkich, takich jak Wrocław, Poznań, Kraków, Katowice, Bydgoszcz, Gdańsk, Szczecin, Lublin, Rzeszów i oczywiście Warszawa, gdzie oferta szkoleń jest wyjątkowo bogata. Osoby spoza dużych ośrodków miejskich oprócz szkoleń zdalnych prowadzonych na żywo mogą skorzystać z szerokiej ofery kursów multimedialnych i wideo z obsługi klienta. Ich niewątpliwą zaletą jest również cena, gdyż koszt internetowych kursów z obsługi klienta zaczyna się już od kilkudziesięciu złotych.
