O szkoleniu
Zajęcia skupiać się będą na tematyce istotnej dla osób wystawiających faktury.
Szkolenie oparte będzie na licznych przykładach ułatwiających zrozumienie prezentowanych treści. Podczas zajęć prowadzący odpowiadać będzie na bieżąco na przedstawiane pytania.
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników działów księgowych, pracowników zajmujących się rozliczaniem transakcji, przedsiębiorców i kadry zarządczej, którzy chcą poznać od podstaw zasady fakturowania.
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników działów księgowych, pracowników zajmujących się rozliczaniem transakcji, przedsiębiorców i kadry zarządczej, którzy chcą poznać od podstaw zasady fakturowania.
Program szkolenia
1. Podstawy prawne wystawiania faktur:
a) aktualne przepisy regulujące wystawianie faktur,
b) regulacje użyteczne w pracy z fakturami.
2. Ogólne zasady wystawiania faktur:
a) czynności podlegające podatkowi od towarów i usług,
b) podatnik VAT czynny a zwolniony,
c) transakcje podlegające dokumentowaniu fakturą,
d) obowiązek wystawienia faktury,
e) sytuacje w których nie ma obowiązku wystawiania faktur,
f) terminy wystawiania faktur,
g) NIP na paragonie – zasady zamieszczania, znaczenie,
h) reguły obliczania kwoty podatku VAT na fakturze,
i) wystawianie faktur w walucie,
j) moment podatkowy a moment wystawienia faktury,
k) zastosowanie właściwych stawek na fakturze,
l) klasyfikacja towarów i usług a Nomenklatura Scalona.
3. Informacje na fakturze:
a) definicja faktury,
b) katalog obowiązkowych danych na fakturze,
c) najczęściej popełniane błędy na fakturach,
d) weryfikacja podatników (biała lista, VIES),
e) przypadki, kiedy faktura może zawierać węższy zakres informacji,
f) faktura uproszczona,
g) przypadki, kiedy faktura musi zawierać dodatkowe dane.
4. Warunki dostawy towarów na fakturze:
a) znaczenie warunków dostawy w kontekście powstania obowiązku podatkowego,
b) warunki INCOTERMS.
c) wystawianie faktur w formie elektronicznej w przypadku transakcji z podmiotami zagranicznymi,
d) faktury korygujące oraz duplikaty faktur elektronicznych,
e) wystawienie e-faktury po terminie,
f) symbol PKWiU lub kody CN na fakturach elektronicznych,
g) e-faktura a różne stawki VAT,
h) sposób przesyłania i przechowywania faktur elektronicznych,
i) zasady udostępniania faktur elektronicznych organom podatkowym.
5. Refakturowanie, w tym refakturowanie na podmioty zagraniczne:
a) definicja refakturowania wynikająca z art. 8 ust. 2a ustawy o VAT a orzecznictwo sądów administracyjnych,
b) czy i w jakich przypadkach modyfikacja ceny oraz powielenie stawki podatkowej na refakturze są właściwe?
c) refakturowanie a inne instytucje prawne zbliżone do refakturowania,
d) data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego a data wystawienia faktury – problemy w przypadku refakturowania,
e) refakturowanie (m.in. mediów, kosztów transportu, kosztów ubezpieczenia) a problematyka świadczeń kompleksowych – ważne orzecznictwo NSA i TSUE),
f) refaktura usług noclegowych – przepisy w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT od zakupu usług noclegowych w celu ich refakturowania.
6. Zasady fakturowania zaliczek:
a) przypadki, kiedy należy wystawić fakturę zaliczkową,
b) przypadki, kiedy nie ma obowiązku wystawiania faktur zaliczkowych,
c) terminy wystawiania faktur zaliczkowych,
d) rozliczenie faktur zaliczkowych poprzez fakturę końcową,
e) dane, jakie powinna zawierać faktura zaliczkowa i końcowa,
f) faktura zaliczkowa jako faktura końcowa,
g) omówienie przykładów istotnych dla Uczestników.
7. Korygowanie danych na fakturach:
a) pojęcie faktury korygującej,
b) dane na fakturze korygującej,
c) możliwość wystawiania zbiorczych faktur korygujących,
d) anulowanie faktur,
e) faktury korygujące po zmianach w ramach SLIM VAT.
8. Duplikaty faktur:
a) kto może wystawić duplikat faktury po wprowadzeniu obowiązkowego KSeF,
b) dane, jakie powinien zawierać duplikat faktury.
9. Faktura pro-forma:
a) czy faktura pro-forma jest dokumentem księgowym?
b) konsekwencje wystawienia faktury pro-forma.
10. Faktura strukturyzowana (faktury wystawiane w ramach KSeF):
a) kluczowe cechy faktur ustrukturyzowanych sprzedaży,
b) obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
c) faktury korygujące istrukturyzowane,
d) specyfika faktur ustrukturyzowanych.
11. Krajowy System E-faktur (KSEF) jako rozwiązanie obowiązkowe z uwzględnieniem najnowszych zmian:
a) okres testowy w oparciu o system docelowy,
b) faktura ustrukturyzowana po stronie wystawcy i odbiorcy,
c) korekty faktur po wdrożeniu obowiązkowego KSeF,
d) certyfikaty stosowane na potrzeby KSeF,
e) tryb offline24 – zasady stosowania,
f) postępowanie w przypadku awarii/niedostępności KSeF,
g) wystawiania i rozliczanie korekt po wprowadzeniu obowiązkowego KSeF.
12. Zasady przechowywania faktur:
a) okres, w którym należy przechowywać faktury,
b) sposób przechowywania faktur,
c) udostępnianie faktur organom podatkowym oraz skarbowym,
d) ostatnie zmiany.
13. Dokumentowanie sprzedaży za pomocą paragonu:
a) obowiązek wystawienia faktury a obowiązek wydania paragonu,
b) faktura wystawiana do paragonu,
c) skutki niewystawienia paragonu, gdy wystawienie paragonu było wymagane.
14. Kasa rejestrująca (fiskalna) jako narzędzie ewidencjonowania sprzedaży:
a) ogólne obowiązki związane ze stosowaniem kas rejestrujących,
b) zwolnienia z obowiązku stosowania kas rejestrujących.
15. Slim VAT 3 a faktura:
a) przepisy dotyczące właściwego kursu waluty dla faktur korygujących,
b) kurs waluty dla korekt zbiorczych.
16. Konsekwencje wystawiania i otrzymywania błędnych faktur:
a) konsekwencje wynikające z ustawy,
b) konsekwencje karne,
c) czy osoba wystawiająca faktura odpowiada za jej prawidłowość?
17. Panel dyskusyjny – pytania, odpowiedzi, dyskusja, konsultacje.
Czas trwania
Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie online MS Teams:
• 09:50 – 10:00 Logowanie do platformy
• 10:00 – 11:30 zajęcia część I
• 11:30 – 11:45 przerwa
• 11:45 – 13:15 zajęcia część II
• 13.15 – 13.40 przerwa
• 13.40 – 15.00 zajęcia część III
Forma zajęć
Prelegenci
Piotr Paszek: Doradca podatkowy, prawnik, Dyrektor Departamentu Podatków Pośrednich, Partner w Subteno Tax Komorniczak i Wspólnicy sp. k. specjalizuje się w zakresie podatku akcyzowego i podatku VAT, posiada bogate doświadczenie w zakresie doradztwa podatkowego dla przedsiębiorstw z różnorodnych branż, autor publikacji dotyczących między innymi podatku VAT jak również podatku akcyzowego, odniósł wiele sukcesów reprezentując przedsiębiorców w postępowaniach przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi, doświadczony wykładowca tematyki podatkowej ze szczególnym uwzględnieniem podatku akcyzowego oraz podatku VAT, rekomendowany doradca w zakresie podatku akcyzowego – w oparciu o rankingi Rzeczpospolitej z 2020 r. i z 2022 r
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 10% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 878 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Dokonanie wpłaty zaliczki w wysokości 100% ceny szkolenia do 7 dni przed szkoleniem, przesłanie potwierdzenia dokonania wpłaty. Zwrotu zaliczki dokonujemy na podstawie pisemnej rezygnacji złożonej nie później niż 7 dni przed szkoleniem. Po upływie tego terminu zgłaszający zobowiązuje się do zapłaty 100% podanej kwoty.
- Inne warunki płatności mogą zostać uzgodnione bezpośrednio.
- W przypadku nie uczestniczenia w szkoleniu i braku pisemnej rezygnacji obciążamy Państwa 100% kosztami szkolenia.
- Możliwe jest uczestnictwo innej osoby niż zgłoszonej.
- ATL zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia otwartego ze względu na zgromadzenie niedostatecznej liczby uczestników, o czym Zamawiający/Zleceniodawca i Uczestnik zostaną poinformowani ze stosownym wyprzedzeniem.
SZKOLENIE ON-LINE: ATL nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z części lub całości szkolenia, jeśli niemożność ta spowodowana jest brakami technicznymi, w szczególności z powodu niewłaściwej konfiguracji przeglądarki internetowej/oprogramowania, niedostatecznej wydajności sprzętu oraz przerw i awarii technicznych dostawcy Internetu, leżących po stronie Uczestnika/ Zleceniodawcy/ Zamawiającego. Szkolenie realizowane jest zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030
- Nazwa firmy: ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
- Ulica i nr: ul. Augustyna Locciego 26
- Kod pocztowy: 02-928
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5213358018
Masz pytania? Napisz do nas
Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator