Najlepsza pizzeria w okolicy, fryzjer Warszawa, lub kwiaciarnia Wrocław - bez względu czy poszukujemy usług, czy lokali większość z nas wpisując tego rodzaju frazy, spotkała się z wizytówkami Google! Śmiało możemy powiedzieć, że to jeden z pierwszych sposobów na zwiększenie widoczności firmy w sieci, który powinien zainteresować markę (szczególnie, jeśli działa lokalnie). W poniższym artykule dokładnie wyjaśniamy, dlaczego warto zainwestować czas i zasoby w jej odpowiednie zarządzanie.
1. Co to jest wizytówka Google?
Wizytówka Google, znana także jako Profil Firmy Google (PFG), to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google, które pozwala firmom prezentować swoją obecność w wynikach wyszukiwania oraz w mapach Google. Za pomocą wizytówki, odbiorcy w bardzo szybki sposób mogą zdobyć podstawowe informacje o firmie, między innymi takie jak:
- Nazwa firmy,
- Adres siedziby lub działalności,
- Godziny otwarcia,
- Numer telefonu,
- Strona internetowa,
- Opinie klientów.
To właśnie wizytówka Google pojawia się w wynikach wyszukiwania, gdy potencjalni klienci szukają usług lub konkretnych lokali. Przykład? Wyobraź sobie, że popsuł Ci się kran. Prawdopodobnie, pierwszym co zrobisz, aby umówić się z fachowcem, to wpisanie w wyszukiwarkę frazy „hydraulik” z nazwą miejscowości, w której się znajdujesz (np. hydraulik Warszawa). W odpowiedzi na zapytanie pojawią się wyniki, które w szybki i prosty sposób pozwolą Ci się skontaktować z firmą. To właśnie będzie efekt dobrze zoptymalizowanego Profilu Firmy Google.
Uwaga! Zwróć jednak uwagę, że mówimy o poprawnie prowadzonej wizytówce. Brak uzupełnionych informacji, niedostateczna dbałości oraz zerowa aktualizacja danych może powodować skutek wręcz odwrotny do zamierzonego!
Jakie korzyści płyną z posiadania wizytówki Google?
1. Zwiększenie widoczności w Internecie
Z Google codziennie korzystają miliardy użytkowników. Posiadanie wizytówki, pozwala nam więc dotrzeć do tych, którzy odpowiedzi na swoje pytania poszukują w wyszukiwarce. Dzięki aktualnemu Profilowi Firmy Google marki mają szansę wyróżnić się w wynikach. Co więcej, wizytówka pozwala na prezentację lokalizacji firmy na Mapach Google, co znacząco ułatwia klientom dotarcie do miejsca działalności.
2. Budowanie zaufania i wiarygodności
Posiadanie profesjonalnie wyglądającej wizytówki wzmacnia wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów. Pozytywne opinie, zdjęcia produktów czy szczegóły kontaktowe sprawiają, że firma wydaje się bardziej rzetelna i godna zaufania.
Szczególnie istotny element to opinie (oraz odpowiedzi na nie) wyświetlające się w PFG. Zdecydowana większość konsumentów ufa recenzjom online tak samo, jak rekomendacjom osobistym. Odpowiedzi na komentarze klientów natomiast, zarówno te pozytywne, jak i negatywne, pokazują zaangażowanie firmy w kontakt z odbiorcami i dbałość o jakość usług.
3. Ułatwienie kontaktu z klientami
Wizytówka Google zapewnia klientom szybki dostęp do podstawowych informacji (dlatego tak ważne, aby były one aktualizowane na bieżąco). Przez to potencjalny klient, nie musi się martwić, czy dany lokal jest zamknięty, gdy chce się do niego wybrać — ma podane godziny otwarcia lub czy inni użytkownicy go polecają — do dyspozycji ma całą sekcję opinii, lub jeszcze łatwiej, może sprawdzić ilość przyznanych gwiazdek przez użytkowników.
Warto docenić tutaj także dodatkowe opcje, które można zawrzeć w swojej wizytówce i dzięki którym kontakt z firmą jest intuicyjny i prosty. Wyróżnijmy tutaj choćby funkcję „Zadzwoń”, dostępną w wersji mobilnej. To dzięki niej użytkownicy mogą bezpośrednio połączyć się z firmą, co znacznie usprawnia proces komunikacji.
4. Monitorowanie i analiza danych
Profil Firmy Google oferuje to, co dla firmy powinno być kluczowe, jeśli chodzi o jakiekolwiek działania marketingowe, czyli… narzędzia analityczne, które pozwalają śledzić zachowania użytkowników.
Ile osób odwiedziło wizytówkę? Jakie frazy wpisali w wyszukiwarkę, aby na nią trafić? Czy podjęli takie działania jak np. wykonanie telefonu lub wyznaczenie trasy do firmy?
To wszystko (i wiele więcej) będziemy wiedzieć, bazując na informacjach płynących z analityki. Trzeba pamiętać, że takie dane są bezcenne dla optymalizacji działań marketingowych i dostosowywania oferty do potrzeb klientów.
5. Publikowanie aktualności
Wizytówka Google umożliwia dodawanie znacznie więcej niż tylko to, co wymieniliśmy na początku. Za jej pomocą, możesz pochwalić się ofertą, a także zamieścić posty informujące o promocjach, nowych produktach czy wydarzeniach organizowanych przez firmę. Dzięki temu firma może w prosty sposób i na bieżąco informować o istotnych zmianach.
6. Bezpłatność i łatwość zarządzania
W końcu, jednym z największych atutów wizytówki Google jest jej bezpłatność. W przeciwieństwie do innych form reklamy online, prowadzenie wizytówki nie wymaga ponoszenia dodatkowych kosztów, jeśli decydujesz się na to, aby samodzielnie ją prowadzić.
Zarządzanie nią jest proste, a interfejs narzędzia intuicyjny, co sprawia, że nawet osoby bez doświadczenia w marketingu internetowym poradzą sobie z jej obsługą.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię, że niezależnie od wielkości firmy, warto zainwestować czas w stworzenie i regularne aktualizowanie wizytówki Google. Zwiększenie widoczności w Internecie, budowanie zaufania, ułatwienie kontaktu z klientami oraz możliwość analizy danych zdecydowanie powinny skusić każdego przedsiębiorcę do zaangażowania się w prowadzenie PFG.
Więcej informacji na temat prowadzenia Profilu Firmy Google znajdziesz na naszej stronie: https://www.mbridge.pl/profil-firmy-google/.