Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto prowadzić wizytówkę Google?

Najlepsza pizzeria w okolicy, fryzjer Warszawa, lub kwiaciarnia Wrocław - bez względu czy poszukujemy usług, czy lokali większość z nas wpisując tego rodzaju frazy, spotkała się z wizytówkami Google! Śmiało możemy powiedzieć, że to jeden z pierwszych sposobów na zwiększenie widoczności firmy w sieci, który powinien zainteresować markę (szczególnie, jeśli działa lokalnie). W poniższym artykule dokładnie wyjaśniamy, dlaczego warto zainwestować czas i zasoby w jej odpowiednie zarządzanie.

wizytówka Google

1. Co to jest wizytówka Google?

Wizytówka Google, znana także jako Profil Firmy Google (PFG), to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google, które pozwala firmom prezentować swoją obecność w wynikach wyszukiwania oraz w mapach Google. Za pomocą wizytówki, odbiorcy w bardzo szybki sposób mogą zdobyć podstawowe informacje o firmie, między innymi takie jak:

  • Nazwa firmy,
  • Adres siedziby lub działalności,
  • Godziny otwarcia,
  • Numer telefonu,
  • Strona internetowa,
  • Opinie klientów.

To właśnie wizytówka Google pojawia się w wynikach wyszukiwania, gdy potencjalni klienci szukają usług lub konkretnych lokali. Przykład? Wyobraź sobie, że popsuł Ci się kran. Prawdopodobnie, pierwszym co zrobisz, aby umówić się z fachowcem, to wpisanie w wyszukiwarkę frazy „hydraulik” z nazwą miejscowości, w której się znajdujesz (np. hydraulik Warszawa). W odpowiedzi na zapytanie pojawią się wyniki, które w szybki i prosty sposób pozwolą Ci się skontaktować z firmą. To właśnie będzie efekt dobrze zoptymalizowanego Profilu Firmy Google.

Uwaga! Zwróć jednak uwagę, że mówimy o poprawnie prowadzonej wizytówce. Brak uzupełnionych informacji, niedostateczna dbałości oraz zerowa aktualizacja danych może powodować skutek wręcz odwrotny do zamierzonego!

 

Akademia KFK

Google Ads dla początkujących ✳️ BESTSELLER

  • już od 1 309 zł
  • od 1 309 zł
Zapisz się
Akademia KFK

Marketing internetowy - reklama firmy w internecie

  • już od 1 309 zł
  • od 1 309 zł
Zapisz się
Akademia KFK

Google Ads dla początkujących (Warszawa)

  • już od 1 891 zł
  • od 1 891 zł
Zapisz się
 

Jakie korzyści płyną z posiadania wizytówki Google?

1. Zwiększenie widoczności w Internecie

Z Google codziennie korzystają miliardy użytkowników. Posiadanie wizytówki, pozwala nam więc dotrzeć do tych, którzy odpowiedzi na swoje pytania poszukują w wyszukiwarce. Dzięki aktualnemu Profilowi Firmy Google marki mają szansę wyróżnić się w wynikach. Co więcej, wizytówka pozwala na prezentację lokalizacji firmy na Mapach Google, co znacząco ułatwia klientom dotarcie do miejsca działalności.

2. Budowanie zaufania i wiarygodności

Posiadanie profesjonalnie wyglądającej wizytówki wzmacnia wiarygodność firmy w oczach potencjalnych klientów. Pozytywne opinie, zdjęcia produktów czy szczegóły kontaktowe sprawiają, że firma wydaje się bardziej rzetelna i godna zaufania.

Szczególnie istotny element to opinie (oraz odpowiedzi na nie) wyświetlające się w PFG. Zdecydowana większość konsumentów ufa recenzjom online tak samo, jak rekomendacjom osobistym. Odpowiedzi na komentarze klientów natomiast, zarówno te pozytywne, jak i negatywne, pokazują zaangażowanie firmy w kontakt z odbiorcami i dbałość o jakość usług.

3. Ułatwienie kontaktu z klientami

Wizytówka Google zapewnia klientom szybki dostęp do podstawowych informacji (dlatego tak ważne, aby były one aktualizowane na bieżąco).  Przez to potencjalny klient, nie musi się martwić, czy dany lokal jest zamknięty, gdy chce się do niego wybrać — ma podane godziny otwarcia lub czy inni użytkownicy go polecają — do dyspozycji ma całą sekcję opinii, lub jeszcze łatwiej, może sprawdzić ilość przyznanych gwiazdek przez użytkowników.

Warto docenić tutaj także dodatkowe opcje, które można zawrzeć w swojej wizytówce i dzięki którym kontakt z firmą jest intuicyjny i prosty. Wyróżnijmy tutaj choćby funkcję „Zadzwoń”, dostępną w wersji mobilnej. To dzięki niej użytkownicy mogą bezpośrednio połączyć się z firmą, co znacznie usprawnia proces komunikacji.

4. Monitorowanie i analiza danych

Profil Firmy Google oferuje to, co dla firmy powinno być kluczowe, jeśli chodzi o jakiekolwiek działania marketingowe, czyli… narzędzia analityczne, które pozwalają śledzić zachowania użytkowników.

Ile osób odwiedziło wizytówkę? Jakie frazy wpisali w wyszukiwarkę, aby na nią trafić? Czy podjęli takie działania jak np. wykonanie telefonu lub wyznaczenie trasy do firmy?

To wszystko (i wiele więcej) będziemy wiedzieć, bazując na informacjach płynących z analityki. Trzeba pamiętać, że takie dane są bezcenne dla optymalizacji działań marketingowych i dostosowywania oferty do potrzeb klientów.

5. Publikowanie aktualności

Wizytówka Google umożliwia dodawanie znacznie więcej niż tylko to, co wymieniliśmy na początku. Za jej pomocą, możesz pochwalić się ofertą, a także zamieścić posty informujące o promocjach, nowych produktach czy wydarzeniach organizowanych przez firmę. Dzięki temu firma może w prosty sposób i na bieżąco informować o istotnych zmianach.

6. Bezpłatność i łatwość zarządzania

W końcu, jednym z największych atutów wizytówki Google jest jej bezpłatność. W przeciwieństwie do innych form reklamy online, prowadzenie wizytówki nie wymaga ponoszenia dodatkowych kosztów, jeśli decydujesz się na to, aby samodzielnie ją prowadzić.

Zarządzanie nią jest proste, a interfejs narzędzia intuicyjny, co sprawia, że nawet osoby bez doświadczenia w marketingu internetowym poradzą sobie z jej obsługą.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że przekonaliśmy Cię, że niezależnie od wielkości firmy, warto zainwestować czas w stworzenie i regularne aktualizowanie wizytówki Google. Zwiększenie widoczności w Internecie, budowanie zaufania, ułatwienie kontaktu z klientami oraz możliwość analizy danych zdecydowanie powinny skusić każdego przedsiębiorcę do zaangażowania się w prowadzenie PFG.

Więcej informacji na temat prowadzenia Profilu Firmy Google znajdziesz na naszej stronie: https://www.mbridge.pl/profil-firmy-google/.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany

Ostatnie artykuły

Język żyrafy, język szakala – czym są i jak komunikować się bez przemocy
16 września 2025
Język żyrafy, język szakala – czym są i jak komunikować się bez przemocy

Zastanawiasz się czym są język żyrafy i język szakala oraz jak wpływają na relacje? Poznaj podstawowe założenia koncepcji Porozumienie Bez Przemocy (NVC) oraz jak język żyrafy może pomóc budować relacje w życiu prywatnym i zawodowym.

Czytaj więcej
Inkluzywność w biznesie: dlaczego jest kluczowa i jak ją budować w organizacji?
16 września 2025
Inkluzywność w biznesie: dlaczego jest kluczowa i jak ją budować w organizacji?

Inkluzywność coraz częściej pojawia się w dyskusjach o zarządzaniu zespołami i kulturze organizacyjnej. Czym jest jednak ikluzywność, czym różni się od różnorodności oraz jak budować ją w organizacji?

Czytaj więcej
Style zarządzania w codziennej pracy menedżera
15 września 2025
Style zarządzania w codziennej pracy menedżera

Poznaj różne style zarządzania, ich zalety i ograniczenia oraz wskazówki jak świadomie rozwijać swój własny styl zarządzania, który pozwoli Ci osiągać lepsze wyniki, ale także budować zespół, który chętnie współpracuje i rozwija się razem z menedżere

Czytaj więcej
Mikrofon dynamiczny czy pojemnościowy – jak dokonać wyboru?
15 września 2025
Mikrofon dynamiczny czy pojemnościowy – jak dokonać wyboru?

Jeśli planujesz nagrywać podcasty, streamować czy tworzyć muzykę, potrzebujesz odpowiedniego mikrofonu zapewniającego profesjonalną jakość dźwięku. Czym różnią się mikrofony dynamiczne oraz pojemnościowe? Po jaki mikrofon sięgnąć?

Czytaj więcej