W dobie rosnącego znaczenia technologii cyfrowych coraz ważniejsze jest prowadzenie działań marketingowych w sieci, a podstawą jest stworzenie profesjonalnej strony internetowej. Musi ją mieć każda firma chcąca dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych klientów i wyprzedzić konkurencję. Mając do dyspozycji nowoczesne narzędzia, nie trzeba ponosić wysokich kosztów w związku z jej projektem. Nie tylko wykonamy fachowo wyglądającą witrynę samodzielnie, ale zrobimy to w krótkim czasie. Prostą stronę jesteśmy w stanie stworzyć w zaledwie kilka godzin.

Kiedyś, żeby mieć stronę internetową, konieczne było posiadanie zaawansowanej wiedzy z zakresu informatyki. Z tego względu zajmowały się tym firmy zatrudniające wykwalifikowanych programistów i innych specjalistów z dziedziny technologii cyfrowej. Nadal, jeśli zależy nam zaawansowanym i indywidualnym projekcie będziemy podążać tą drogą. Jednak strony firmowe w wielu przypadkach są dosyć proste i o zbliżonej strukturze. To właśnie prostą stronę z ofertą usług, sklep internetowy, witrynę prezentującą portfolio zrobimy sami.
Strona internetowa z kreatorem WWW w parę godzin?
Narzędziem, z jakiego skorzystamy, będzie kreator stron WWW. Jego obsługa jest bardzo prosta i intuicyjna, dlatego, poradzą sobie nawet te osoby, które nie wiedzą nic na temat kodowania. W kreatorze jest wiele gotowych szablonów z niezmiennym kodem źródłowym. Wystarczy, że wybierzemy projekt, w którym podoba nam się stylistyka, układ i kolory, a następnie uzupełnimy go dowolnymi treściami. Otwierając edytor, będziemy poszczególne elementy przesuwać na ekran, ustawiać w wybranym miejscu i wypełniać tekstem, grafiką lub inną przygotowaną treścią.
Decydując się na kreator, możemy mieć pewność, że wybrany szablon odpowiada najnowszym trendom i strona będzie estetyczna. Ponadto tego rodzaju narzędzia pozwalają stworzyć proste menu i nawigację, a do wyboru jest sporo wtyczek, które zwiększą funkcjonalność i atrakcyjność strony. Jeżeli będziemy mieli przygotowane treści i plan, co chcemy, żeby na naszej stronie się znalazło, a przy tym nie planujemy wielu podstron, to korzystając z kreatora, jesteśmy w stanie przygotować witrynę w tym samym dniu. Przy sklepie internetowym, gdzie zdjęć i opisów produktów jest sporo, może to potrwać trochę dłużej. Dla porównania na stronę projektowaną na zamówienie poczekamy nawet parę miesięcy. A co musimy przygotować, żeby tworzenie strony przebiegało sprawnie?
Zanim przystąpimy do pracy w kreatorze – co przemyśleć wcześniej
Budowa strony internetowej przy pomocy kreatora jest szybka i prosta, ale praca nad witryną nie ogranicza się do tego, jak poukładamy różne elementy. Jest wiele kwestii, które musimy dobrze przemyśleć, a zaczynamy od sprecyzowania, jaki jest cel budowy strony. Inaczej podchodzi się do strony sklepu internetowego, a inaczej, kiedy ma być to blog albo landing page. Zastanawiamy się, kto jest naszą grupą docelową i przeglądamy witryny konkurencyjnych firm, co pozwoli łatwiej określić, co powinno na naszej stronie się znaleźć. Na podstawie tych informacji wybierzemy później szablon współgrający z naszym pomysłem.
Przygotowujemy treść
Żeby strona była atrakcyjna dla odbiorcy, liczy się nie tylko estetyka, ale również to, co się na niej znajdzie. Kiedy zaczniemy edytować szablon i w pośpiechu wpisywać w edytorze kolejne zdania, efekt może nie być zadowalający. Wcześniej przygotujmy treść na stronę główną i podstrony, które w zależności od typu strony będą się trochę różnić. Oprócz tekstu zadbajmy, by na stronie były inne ciekawe elementy jak grafika czy animacja. To przyciąga spojrzenia internautów i zwiększa prawdopodobieństwo, że będą przeglądać kolejne podstrony lub wrócą do naszej witryny w przyszłości. Wszystkie wykorzystane później kolory, także te, które będą dominować w grafikach, mają być ze sobą spójne i dobrze komponować się z logo.
Po wyborze i przygotowaniu treści możemy przejść do kreatora. Będąc wyposażeni w wiedzę, na temat tego, czego poszukiwać w szablonach, wybieramy odpowiedni wzór i uzupełniamy. Witryna zacznie nabierać kształtów, ale to jeszcze nie koniec pracy, bo musimy wybrać domenę.
Ważna jest nazwa domeny
Określenie domeny, czyli nazwy strony internetowej, jest prawie tak samo ważne, jak nazwa firmy. To właśnie dzięki domenie internauci będą trafiali na naszą witrynę. Z tego względu musi być łatwa do zapamiętania i krótka, aby nie dochodziło do pomyłek, a osoby, które chcą odwiedzić naszą stronę, rzeczywiście na nią trafiły. Zaleca się, by w domenie uwzględnić obecność słów kluczowych. Jeśli planujemy działalność na rynku lokalnym, zastanówmy się, by informację o tym podać w adresie strony. Unikajmy natomiast myślników i cyfr, bo klienci mogą je źle zapamiętać lub zinterpretować. Rozszerzenie, czyli końcówkę jak .com, .net, .pl dopasujmy pod kątem naszego biznesu.
Zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce
Jeśli zrobimy dobry research, przygotujemy dobry plan, skorzystamy z profesjonalnego narzędzia do tworzenia stron jak GetRensponse i ustawimy łatwą do zapamiętania domenę, możemy mówić o sukcesie. Ważne jednak, byśmy o stronę troszczyli się również po jej publikacji. Chcemy, by jak najwięcej internautów trafiało do nas, a nie do konkurencji, dlatego zadbajmy o SEO i optymalizację. Dzięki temu częściej będzie pojawiać się wysoko na liście wyników wyszukiwarki, co znacząco wpłynie na liczbę wyświetleń, a tym samym skuteczność strony.
