Warto poznać kilka trików SEO (ang. Search Engine Optimization), dzięki którym możliwe jest zwiększenie sprzedaży w krótkim czasie. Pozycjonowanie stron obejmuje swoimi działaniami także takie procesy, które bezpośrednio wiążą się ze skutecznością prezentacji oferty. Sprawdź najważniejsze informacje na ten temat!
Pozycjonowanie stron i mądry dobór słów kluczowych
Pozycjonowanie stron opiera się w ogromnej mierze na doborze odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym budujemy widoczność serwisu w internecie. W związku z tym warto wykorzystać narzędzia do badania fraz kluczowych. Może być np. SEMSTORM, Senuto lub Planer Słów Kluczowych od Google. To tylko kilka przykładów, narzędzi jest znacznie więcej.
Jako pierwsze przebuduj oraz zoptymalizuj swoją witrynę tak, aby dopasować pojedyncze strony do poszczególnych zapytań użytkowników wyszukiwarki internetowej. Dla każdej z usług utwórz odrębną stronę ofertową. Dzięki temu użytkownik, który na nią trafi, znajdzie najważniejsze informacje dla wyłącznie wybranej usługi lub kategorii produktów.
Szukaj też słów kluczowych z długim ogonem (long tails), które docierają do użytkowników z intencją zakupową. Przykładem może być „warsztaty kulinarne dla dorosłych Opole”. W trakcie tworzenia treści wykorzystaj słowa kluczowe zarówno w treści głównej, jak i w nagłówkach oraz title i description, a także opisach alternatywnych obrazów oraz w adresach URL.
Wartościowy merytorycznie blog zoptymalizowany pod SEO
Jeżeli nie generujesz sprzedaży z pozycjonowania stron, i nie prowadzisz bloga, możesz sprawnie odmienić tę sytuację. Przemyślane i merytoryczne treści blogowe, które pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania, mogą podnieść poziom sprzedaży. Umieszczaj we wpisach blogowych odnośniki do kluczowych produktów oraz usług.
Pamiętaj też, że poprzez blog budujesz wizerunek eksperta. Jeżeli Twoje treści zapadną w pamięć użytkownika, może wróci on do Ciebie. Zapamięta bowiem Cię jako branżowego eksperta i skorzysta z usług lub produktów, które oferujesz.
Warto nie tylko ze względu na pozycjonowanie stron, ale także ze względu na wizerunek marki pochwalić się zrealizowanymi projektami. Często dobrym pomysłem jest też przeprowadzenie wywiadu z zadowolonym klientem.
SEO i zarządzanie reputacją marki
Pozycjonowanie stron, aby podnieść sprzedaż, warto połączyć ze skutecznym zarządzaniem reputacją marki. W związku z tym aktywnie pozyskuj opinie o produktach i usługach. Ponadto odpowiadaj na nie — zarówno na te pozytywne, jak i negatywne komentarze. Jeżeli popełnisz błąd, przyznaj się do niego i zaoferuj rekompensatę. Ciepły wizerunek usługodawcy lub sprzedawcy produktów sprzyja wysokiej sprzedaży. Warto również utworzyć specjalną podstronę, na której pochwalisz się opiniami na temat swojej działalności.
Skuteczne pozycjonowanie stron, które idzie w parze z odpowiednio zarządzaną marką tworzy naprawdę niesamowite efekty. Jeżeli interesuje Cię SEO oraz pozostałe wspomniane przez nas działania marketingowe, skorzystaj z oferty sprawdzonej agencji. Na przykład Semcore.