Adobe Illustrator

O kursie

Kurs Adobe Illustrator pozwoli Ci uzyskać niezbędne kompetencje przydatne w następujących zawodach: Web Designer, Front-end Developer, Ilustrator książek, Grafik komputerowy itp.
Integralną częścią tego kursu jest sekcja pytania i odpowiedzi która pozwoli uczestnikom na rozwiązywanie indywidualnych problemów.
Podczas zajęć zwykle pomijane zostają sprawy, narzędzia oraz tematy oczywiste, dobrze znane i obejmujące swym zakresem najprostsze działania edycyjne. Pozwala to optymalnie wykorzystać czas szkolenia na ćwiczenia praktyczne i wykłady teoretyczne.

Dlaczego warto wziąć udział?

W ramach szkolenia Adobe Illustrator – moduł I:

  • Wykorzystania podstawowych zasobów programu Adobe Illustrator: pędzli, symboli, próbek, personalizacji ustawień programu i dostosowania do konkretnych zadań
  • Zasad pracy z obiektami wektorowymi, tworzenie grafik wektorowych
  • Przekształcania zdjęć w grafikę wektorową, wykorzystywania grafik bitmapowych w pracy z Illustratorem oraz pracy z różnymi formatami plików: AI, PDF, SVG oraz EPS
  • Tworzenia ikonek oraz elementów graficznych aplikacji mobilnej lub strony WWW
  • Tworzenia infografik, piktogramów, logotypów, reklam, plakatów i banerów internetowych

W ramach szkolenia Adobe Illustrator – moduł II:

  • Tworzenia reklam, plakatów, zasad przygotowania etykiet i opakowań, oraz wizualizacji 3D takich obiektów jak np. opakowania czy kubki
  • Projektowania i wizualizacji różnych prac z użyciem perspektywy
  • Zaawansowanych technik użycia tekstów, edycji i dobierania kolorów oraz zarządzania kolorem, rozmieszczania obiektów
  • Użycia narzędzi przekształcania do tworzenia wizualizacji reklam typu Outdoor
  • Tworzenia elementów stron internetowych i aplikacji www
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przeznaczone jest szczególnie dla osób, które rozpoczynają pracę z programem i tych, którzy ją właśnie rozpoczęli i poszukują solidnych podstaw do dalszej pracy zawodowej. Podczas zajęć zwykle pomijane zostają sprawy, narzędzia oraz tematy oczywiste, co pozwala optymalnie wykorzystać czas szkolenia na ćwiczenia praktyczne i prezentacje.

Szkoleniem mogą zainteresować się przede wszystkim:

  • Ilustratorzy projektujący ilustracje do książek lub magazynów;
  • osoby, które chcą się nauczyć tworzenia grafiki wektorowej;
  • Web Designerzy, którzy chcą samodzielnie tworzyć logotypy, ikony, banery, grafiki na swoje strony www.

Program kursu

Szkolenie Adobe Illustrator – moduł I

Adobe Illustrator – informacje ogólne

  • Porównanie różnych wersji programu
  • Adobe Creative Cloud
  • Preferencje ogólne
  • Narzędzia i palety
  • Podstawowe skróty klawiaturowe

Poznanie grafiki wektorowej

  • Zalety i wady grafiki wektorowej
  • Grafika wektorowa a zdjęcia
  • Narzędzia do pracy z grafiką wektorową

Tworzenie nowego dokumentu

  • Rodzaje dokumentów
  • Definiowanie obszaru roboczego
  • Zarządzanie wielkością obszaru roboczego
  • Tryby koloru

Rysowanie prostych figur wektorowych

  • Podstawowe kształty wektorowe
  • Rysowanie kwadratów, prostokątów, wieloboków i gwiazd
  • Precyzyjne tworzenie wybranych kształtów
  • Opcje figur i ścieżek

Zarządzanie wielkością i kolorem obiektów

  • Zaznaczanie i skalowanie ścieżek
  • Obracanie obiektów
  • Dodawanie koloru wypełnienia i obrysu
  • Zarządzanie obrysem i opcje obrysów
  • Dobieranie koloru naszej pracy
  • Poznanie opcji podglądu dokumentu

Grupowanie obiektów

  • Zaznaczanie, kopiowanie i grupowanie obiektów
  • Edytowanie elementów grupy

Poznanie skutecznych sposobów zaznaczania

  • Poznanie narzędzia zaznaczania
  • Czarna strzałka, biała strzałka, lasso
  • Opcje narzędzi zaznaczania
  • Poznanie skutecznych technik zaznaczania

Poznanie sposobów łączenia i dzielenia ścieżek

  • Shape Builder (Generator kształtów)
  • Łączenie obiektów wektorowych
  • Tworzenie ścieżek o nieregularnych kształtach

Budowanie logotypów i piktogramów

  • Tworzenie logotypów korzystając z narzędzi łączenia i dzielenia ścieżek
  • Budowanie złożonych kształtów wektorowych na bazie prostych figur geometrycznych
  • Tworzenie piktogramów informacyjnych
  • Budowanie ikon programów komputerowych

Poznanie narzędzia ołówek

  • Rysowanie kształtów wektorowych
  • Opcje ołówka
  • Rysowanie i wygładzanie ścieżek
  • Łączenie ścieżek

Użycie pędzli do tworzenia wektorowych ilustracji

  • Rodzaje pędzli
  • Malowanie z użyciem różnych typów pędzla
  • Biblioteki pędzli
  • Tworzenie własnych pędzli
  • Wykorzystanie pędzli do tworzenia ilustracji

Wektorowe przekształcenia – poznanie tajników transformacji ścieżek

  • Zaawansowane narzędzia skalowania
  • Obracanie i pochylanie ścieżek
  • Inne przekształcenia
  • Powtarzanie podobnych działań

Tworzenie przejścia i rozmieszczanie obiektów

  • Poznanie narzędzie Tworzenia przejść – Blend
  • Tworzenie różnorodnych przejść
  • Rozmieszczanie obiektów
  • Poznanie sposobów rozmieszczania i wyrównywania obiektów

Praca z kolorem

  • Poznanie rodzajów kolorów w programie Illustrator
  • Tworzenie i modyfikowanie kolorów
  • Biblioteki kolorów
  • Adobe Color

Wykorzystanie symboli

  • Używanie symboli
  • Edycja symboli
  • Zarządzanie symbolami
  • Narzędzi pracy z symbolami
  • Tworzenie własnych symboli
  • Biblioteki symboli

Poznanie masek

  • Dodawanie masek wektorowych
  • Edycja maski oraz jej zawartości

Poznanie zasady pracy ze zdjęciami i grafiką bitmapową

  • Importowanie zdjęć i grafik bitmapowych
  • Zasady importu, dobieranie rozmiaru, rozdzielczość i tryb koloru
  • Zarządzanie elementami bitmapowymi

Wektoryzowanie zdjęcia

  • Przekształcanie zdjęć i obrazów w grafikę wektorową
  • Zasady wektoryzacji
  • Wybór ustawień i opcji
  • Wykorzystanie wektoryzowanych plików w praktycznych przykładach
  • Tworzenie ikonek internetowych

Wprowadzanie tekstów

  • Poznanie różnych rodzajów tekstów
  • Dodawanie tekstów
  • Zamienianie tekstów na krzywe

Edytowanie tekstów

  • Parametry typograficzne
  • Zasady edycji tekstu
  • Przelewanie tekstów

Tworzenie złożonych projektów graficznych

  • Budowanie złożonych projektów graficznych z użyciem zdjęć, tekstów i grafiki wektorowej
  • Tworzenie plakatów i reklam
  • Projektowanie ulotek i banerów reklamowych

Poznanie zasad użycia efektów

  • Poznanie podstawowych zasad użycia efektów
  • Dodawanie i edytowanie efektów
  • Zarządzanie efektami

Zapisywanie efektów naszej pracy

  • Poznanie różnych formatów zapisu
  • Tworzenie plików PDF
  • Zapis elementów SVG
  • Przygotowanie plików do pracy z innymi grafikami

Szkolenie Adobe Illustrator – moduł II

Zaawansowane ustawienia dokumentu

  • Tryby kolorów
  • Rozdzielczość
  • Opcje spłaszczania przezroczystości

Wykorzystanie funkcji Multiple Artbord do tworzenia dokumentów

  • Projektowanie pracy o wielu obszarach roboczych
  • Zaawansowane ustawienia obszaru roboczego
  • Dodawanie i usuwanie obszary robocze
  • Zarządzanie dokumentem o wielu obszarach roboczych

Podgląd, opcje podglądu, dopasowanie widoku i skróty klawiaturowe

  • Tworzenie własnych widoków
  • Używanie Smart Guides (Inteligentne linie pomocnicze)
  • Opcje podglądu dokumentu Illustratora
  • Tworzenie skrótów klawiaturowych

Poznanie Live Paint (Aktywne Malowanie)

  • Tworzenie grupy Live Paint
  • Poznanie zasady użycia Live Paint
  • Wykorzystanie Live Paint w praktycznych przykładach
  • Kolorowanie ilustracji

Tworzenie złożonych kształtów przy użyciu narzędzia Live Paint

  • Wykorzystanie Live Paint do tworzenia złożonych ilustracji
  • Poznanie opcje Live Paint

Poznanie zaawansowanych narzędzi edycji ścieżek

  • Skalowanie, obracanie, pochylanie obiektów
  • Narzędzia zniekształcania ścieżek
  • Paleta Pathfinder i jej opcje
  • Poznanie opcji ścieżek

Wykorzystanie zaawansowanych narzędzi przekształcania obiektów

  • Używanie różnych form zniekształcania grafiki
  • Poznanie zniekształcenia z siatką
  • Poznanie zniekształcenia z obiektem na wierzchu
  • Edytowanie opcji zniekształcenia
  • Tworzenie zaawansowanych logotypów z użyciem narzędzi przekształcania ścieżek

Tworzenie reklam i banerów

  • Tworzenie reklam do Internetu i druku
  • Przygotowanie wizualizacji reklamy typu Outdoor
  • Budowanie wizualizacji reklamy na komputerze lub urządzeniu mobilnym

Wykorzystanie masek ścieżek złożonych

  • Wykorzystanie masek odcinania
  • Edytowanie elementów masek
  • Poznanie ścieżek złożonych
  • Przekształcanie obiektów w ścieżkach złożonych

Poznanie Opacity Mask (maskę przezroczystości)

  • Wykorzystanie przejścia tonalnego do tworzenia maski przezroczystości
  • Zarządzanie i ustalanie opcji maski przezroczystości

Wykorzystanie kolorów dodatkowych

  • Dodawanie i tworzenie kolorów dodatkowych
  • Praca z biblioteką Pantone
  • Tworzenie projektów z użyciem kolorów dodatkowych
  • Poznanie sposobów przygotowania prac z lakierem, folią czy innym typem uszlachetnienia

Zaawansowane narzędzia przekształcania grafiki bitmapowej w wektorową

  • Zaawansowane narzędzia wektoryzacji
  • Tworzenie własnych pędzli i symboli na bazie wektoryzowanych grafik
  • Tworzenie ikon do aplikacji mobilnych
  • Wykorzystanie wektoryzowane obiekty w złożonych projektach graficznych

Zaawansowane narzędzia edycji i formatowania tekstów

  • Poznanie opcji formatowania tekstów i akapitów
  • Zaawansowane narzędzia formatowania
  • A może style?
  • Przelewanie tekstów
  • Oblewanie grafiki tekstem

Poznanie efektów

  • Wykorzystanie efektów
  • Poznanie zasad dodawania i edycji efektów
  • Przegląd efektów
  • Tworzenie stylów graficznych

Zaawansowane wykorzystanie efektów

  • Wykorzystanie efektów do szybkiego tworzenia różnych prac graficznych
  • Tworzenie efektów specjalnych

Poznanie palety Appereance (Wygląd)

  • Wykorzystanie palety Apperance do zarządzania efektami
  • Dodawanie nowych wypełnień
  • Dodawanie nowych obrysów
  • Dodawanie efektów i przekształcenia
  • Tworzenie stylów graficznych

Wykorzystanie palety Layers do tworzenia efektów specjalnych

  • Poznanie palety Layers (Warstwy)
  • Poznanie zaawansowanych sposobów użycia palety Layers

Tworzenie wizualizacji 3D

  • Poznanie zasad użycia efektów 3D
  • Budowanie wizualizacji kubeczka do kawy
  • Tworzenie trójwymiarowych butelek i opakowań

Praca z siatką perspektywy

  • Poznanie rodzajów siatek
  • Wykorzystanie narzędzi do pracy z perspektywą
  • Tworzenie wizualizacji z uwzględnieniem perspektywy
  • Projektowanie wizualizacji opakowania, reklamy z uwzględnieniem perspektywy

Poznanie zasad tworzenia wykresów

  • Poznanie rodzajów wykresów dostępne w programie Illustrator
  • Zasady wprowadzanie i edycji danych
  • Tworzenie wykresów
  • Tworzenie zaawansowanych wykresów i zarządzanie ich wyglądem

Zaawansowane opcje zapisu

  • Poznanie formatów PDF-X1, PDF-x3 oraz PDF-X4
  • Poznanie opcji formatu SVG
  • Zapisywanie pracę do użycia na stronie internetowej

Czas trwania

5 dni, 8:30-16:30

Prelegenci

Paweł Zakrzewski

Certyfikowany Trener Adobe. Wybitny fachowiec w dziedzinie szkoleń z oprogramowania Adobe o czym świadczyć może jego długoletnia kariera zawodowa – ponad 15 lat udokumentowanej pracy w charakterze wykładowcy.

Robert Jarzębiński

Certyfikowany Trener Adobe. Uznany wykładowca, od ponad 17 lat prowadzi szkolenia, w kraju i za granicą. Specjalizuje się w zakresie DTP,  grafiki komputerowej a także tworzenia projektów na urządzenia mobilne.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.
Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
3 500
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
  • Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
  • Kod pocztowy: 03-219
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5242365558

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa, Polska
ul. Elektronowa 2
woj. mazowieckie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!