Badanie potrzeb użytkownika - UX

O kursie

Szkolenie Badanie potrzeb użytkownika – UX to sposób na poznanie czym jest testowanie użyteczności i jaka jest jego rola w projektowaniu UX.

Szkolenie prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.
Dlaczego warto wziąć udział?

Nauczysz się:

  • Podstaw projektowania zorientowanego na użytkownika
  • Rodzajów testów użyteczności i metod ich ewaluacji
  • Doboru odpowiedniego rodzaju testu użyteczności do potrzeb projektowych i etapu rozwoju produktu
  • Umiejętności praktycznego sprawdzania i testowania UX
  • Wykorzystania narzędzi do przeprowadzania testów użyteczności
  • Analizy wyników testów
Kto powinien wziąć udział?
  • Product Designerów, UX Designer i projektantów usług (Service Design), którzy chcą tworzyć rozwiązania nie opierając się tylko na intuicji i szczęściu, ale na podstawie profesjonalnych badań i bezpośredniemu kontaktowi z użytkownikami.
  • Właścicieli firm, przedsiębiorców, właścicieli i pracowników Startupów, którzy chcą zrozumieć potrzeby swoich użytkowników i klientów.
  • Specjalistów w obszarze doświadczeń klienta (Customer Experience), którzy potrzebują praktycznych narzędzi badawczych w codziennej pracy.
  • Managerów, pracowników laboratoriów innowacji, designerów chcących tworzyć lepsze, konkurencyjne rozwiązania dla swoich klientów.
  • Absolwentów socjologii, psychologii, etnografii, kognitywistki, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w obszarze badań praktycznych.
  • Wszystkich tych, którzy mają pomysły na własny biznes, ale nie wiedzą jak szybko i profesjonalnie zweryfikować je z ich odbiorcami.

Program kursu

Wprowadzenie do badań

  • Czym są badania i jaka jest ich rola w procesie projektowym
  • Istota Badania potrzeb i testów użyteczności
  • Badania a projektowanie doświadczeń klienta
  • Omówienie procesu badawczego
  • Case Studies projektów

Rodzaje metod i narzędzi badawczych

  • Wywiady pogłębione
  • Wywiady fokusowe
  • Obserwacja etnograficzna
  • Badania dzienniczkowe
  • Testy użyteczności
  • Card sorting
  • Badania zdalne

Inne metody badawcze

  • Eyetracking
  • Audyt ekspercki
  • Ankiety i badania ilościowe
  • Cultural probes
  • Pozostałe metody

Wybór metody badawczej

  • Metody jakościowe i ilościowe
  • Dobranie metody do procesu
  • Przygotowanie badań

Tworzenie scenariusza badawczego

  • Rodzaje scenariuszy badawczych
  • Zasady tworzenia scenariusza badawczego
  • Trening praktyczny

Moderowanie badań

  • Wprowadzenie do moderowania
  • Zasady i dobre praktyki
  • Trening moderacji wywiadów
  • Trening moderacji testów użyteczności

Zadania do testów użyteczności

  • Zasady i dobre praktyki
  • Przygotowanie i praca z prototypem
  • Moderowanie testów użyteczności

Rekrutacja respondentów na badania

  • Wybór grupy badawczej
  • Metody rekrutacji
  • Wsparcie rekrutacji zewnętrzną firmą

Metody analizy i interpretacja wniosków badawczych

  • Narzędzia wspierające: Persony, Mapa empatii, Customer Journey
  • Warsztaty
  • Przygotowanie raportu badawczego i dzielenie się wynikami badań

   Współpraca z agencją badawczą

  • Rodzaje agencji badawczych?
  • Rola agencji w procesie projektowym?
  • Czego powinniśmy oczekiwać od agencji badawczej?
  • Podsumowanie warsztatów i zakończenie

Czas trwania

2 dni, 8:30-16:30

Prelegenci

Stanisław Eysmont

Przez ostatnie lata współpracował z takimi firmami jak CD Projekt, Deloitte, Ergo Hestia, mBank, PKO PB czy Pekao SA, gdzie projektował i badał innowacyjne produkty cyfrowe i usługi. Współpracował i szkolił ponad 40 startupów z całej Polski, pomagając im w lepszym zrozumieniu potrzeb klienta i wczesnym weryfikowaniu pomysłów. Jeden z największych w Polsce zwolenników Design Thinking. Autor publikacji, trener i wykładowca akademicki na Uniwersytecie Warszawskim oraz Uniwersytecie SWPS.

Jako trener przekazuje swoją wiedzę uczestnikom szkoleń w IT Media. Specjalizuje się w projektowaniu User Experience, Service Design, badaniach potrzeb klientów i testach użyteczności. Uczestnik i prelegent wielu europejskich konferencji. Od lat z sukcesem rozwija Warszawską społeczność User Experience.

Prywatnie zapalony podróżnik i biegacz. Uwielbia książki i gotowanie.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu.
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 700
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa
ul. Elektronowa 2
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

IT MEDIA S.C.
03-219 Warszawa ul. Elektronowa 2
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!