O kursie
Szkolenie prowadzone jest w formie zajęć stacjonarnych w Warszawie lub zdalnej pracy z domu w dowolnej lokalizacji. Ma charakter praktycznych ćwiczeń warsztatowych z trenerem.
Nauczysz się:
- Podstaw projektowania zorientowanego na użytkownika
- Rodzajów testów użyteczności i metod ich ewaluacji
- Doboru odpowiedniego rodzaju testu użyteczności do potrzeb projektowych i etapu rozwoju produktu
- Umiejętności praktycznego sprawdzania i testowania UX
- Wykorzystania narzędzi do przeprowadzania testów użyteczności
- Analizy wyników testów
- Product Designerów, UX Designer i projektantów usług (Service Design), którzy chcą tworzyć rozwiązania nie opierając się tylko na intuicji i szczęściu, ale na podstawie profesjonalnych badań i bezpośredniemu kontaktowi z użytkownikami.
- Właścicieli firm, przedsiębiorców, właścicieli i pracowników Startupów, którzy chcą zrozumieć potrzeby swoich użytkowników i klientów.
- Specjalistów w obszarze doświadczeń klienta (Customer Experience), którzy potrzebują praktycznych narzędzi badawczych w codziennej pracy.
- Managerów, pracowników laboratoriów innowacji, designerów chcących tworzyć lepsze, konkurencyjne rozwiązania dla swoich klientów.
- Absolwentów socjologii, psychologii, etnografii, kognitywistki, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w obszarze badań praktycznych.
- Wszystkich tych, którzy mają pomysły na własny biznes, ale nie wiedzą jak szybko i profesjonalnie zweryfikować je z ich odbiorcami.
Program kursu
Wprowadzenie do badań
- Czym są badania i jaka jest ich rola w procesie projektowym
- Istota Badania potrzeb i testów użyteczności
- Badania a projektowanie doświadczeń klienta
- Omówienie procesu badawczego
- Case Studies projektów
Rodzaje metod i narzędzi badawczych
- Wywiady pogłębione
- Wywiady fokusowe
- Obserwacja etnograficzna
- Badania dzienniczkowe
- Testy użyteczności
- Card sorting
- Badania zdalne
Inne metody badawcze
- Eyetracking
- Audyt ekspercki
- Ankiety i badania ilościowe
- Cultural probes
- Pozostałe metody
Wybór metody badawczej
- Metody jakościowe i ilościowe
- Dobranie metody do procesu
- Przygotowanie badań
Tworzenie scenariusza badawczego
- Rodzaje scenariuszy badawczych
- Zasady tworzenia scenariusza badawczego
- Trening praktyczny
Moderowanie badań
- Wprowadzenie do moderowania
- Zasady i dobre praktyki
- Trening moderacji wywiadów
- Trening moderacji testów użyteczności
Zadania do testów użyteczności
- Zasady i dobre praktyki
- Przygotowanie i praca z prototypem
- Moderowanie testów użyteczności
Rekrutacja respondentów na badania
- Wybór grupy badawczej
- Metody rekrutacji
- Wsparcie rekrutacji zewnętrzną firmą
Metody analizy i interpretacja wniosków badawczych
- Narzędzia wspierające: Persony, Mapa empatii, Customer Journey
- Warsztaty
- Przygotowanie raportu badawczego i dzielenie się wynikami badań
Współpraca z agencją badawczą
- Rodzaje agencji badawczych?
- Rola agencji w procesie projektowym?
- Czego powinniśmy oczekiwać od agencji badawczej?
- Podsumowanie warsztatów i zakończenie
Czas trwania
Prelegenci
Stanisław Eysmont
Przez ostatnie lata współpracował z takimi firmami jak CD Projekt, Deloitte, Ergo Hestia, mBank, PKO PB czy Pekao SA, gdzie projektował i badał innowacyjne produkty cyfrowe i usługi. Współpracował i szkolił ponad 40 startupów z całej Polski, pomagając im w lepszym zrozumieniu potrzeb klienta i wczesnym weryfikowaniu pomysłów. Jeden z największych w Polsce zwolenników Design Thinking. Autor publikacji, trener i wykładowca akademicki na Uniwersytecie Warszawskim oraz Uniwersytecie SWPS.
Jako trener przekazuje swoją wiedzę uczestnikom szkoleń w IT Media. Specjalizuje się w projektowaniu User Experience, Service Design, badaniach potrzeb klientów i testach użyteczności. Uczestnik i prelegent wielu europejskich konferencji. Od lat z sukcesem rozwija Warszawską społeczność User Experience.
Prywatnie zapalony podróżnik i biegacz. Uwielbia książki i gotowanie.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
- Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
- Kod pocztowy: 03-219
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5242365558