O kursie
Poruszone zostaną również zagadnienia związane z animacją brył i kamer. Ważnym elementem szkolenia jest zapoznanie się z renderowaniem oraz współpracą pakietu Cinema 4D z innymi popularnymi narzędziami graficznymi takimi jak Adobe Photoshop czy Illustrator.
Objaśnione zostaną zagadnienia związane z produkcją scen 3D do wykorzystania w grafice statycznej oraz druku.
Czego się nauczysz
- Tworzenia skomplikowanych obiektów trójwymiarowych z prostych obiektów (primitives).
- Kompozycji scen 3D
- Nadawania rzeczywistych materiałów obiektom w scenie.
- Tworzenia oświetlenia sceny.
- Tworzenia realistycznych ujęć kamery oraz jej animacji.
- Nauczysz się zasad produkcji scen 3D dla grafiki statycznej i druku.
Kurs skierowany jest przede wszystkim do osób, które pragną rozpocząć przygodę z grafiką trójwymiarową.
Czego oczekujemy?
Dobra znajomość systemu operacyjnego Mac OS lub Windows oraz solidne podstawy użycia komputera PC lub Mac dają gwarancję właściwego i optymalnego wykorzystania czasu szkolenia.
Zalecana znajomość konceptów grafiki 2D (np. Adobe Photoshop / Adobe Illustrator / CorelDRAW), konceptów z zakresu Animacji (np. Adobe Flash Player / iMovie / Adobe Premier / Adobe After Effects) oraz konceptów grafiki 3D (np. SketchUp / 3ds Max / Cinema 4D).
Program kursu
Interfejs i workflow
- Okna i customizacja interfejsu
- Sposoby użycia Content Browser
- Praca z wieloma dokumentami
Modelowanie za pomocą figur prymitywnych
- Tworzenie figur prymitywnych oraz ich modyfikacja za pomocą parametrów
- Tryby selekcji
- Modyfikowanie obiektów w trybie “editable” za pomocą narzędzi modelujących (Bridge, Brush, Close, Iron, Magnet, Slide, Bevel, Extrude)
- Tworzenie, modyfikacja i wykorzystanie obiektów Landscape i Figure
Wykorzystanie funkcji w konstruowaniu sceny - Funkcje Arrange i Center
- Funkcje Connect, Duplicate i CSTOF
- Funkcja Transfer
Tworzenie modeli 3D z kształtów dwuwymiarowych
- Tworzenie i modyfikacja krzywych Spline
- Tworzenie modeli 3D z krzywych za pomocą powierzchni NURBS (Loft, Lathe, Sweep, Extrude)
- Trójwymiarowy tekst
- Import krzywych z Adobe Illustrator
Zastosowanie obiektów modyfikujących
- Zaginanie kształtów za pomocą narzędzi Bend, Twist, Melt
- Twórcze wykorzystanie obiektu Explosion FX
- Wycinanie za pomocą Boolean
- Przyspieszenie pracy za pomocą narzędzia Symmetry
- Narzędzie Array
Materiał, otoczenie i mapping
- Tworzenie i modyfikacja materiałów
- Shadery
- Wykorzystanie materiałów do nadania realności otoczeniu (kanały)
Diffusion, Luminance, Reflection)
- Wykorzystanie wielu materiałów w jednym obiekcie
- Teksturowanie i narzędzia UVW
- Mapping deformacji
- Wykorzystanie Adobe Photoshop do tworzenia tekstur
Wykorzystanie obiektu Hair
- Tworzenie włosów, układanie fryzury
- Tworzenie sierści
Oświetlenie i kamery
- Typy świateł i ich zastosowanie
- Typy kamer, animacja ruchu kamery
- Wolumetryka świateł (stożki światła, promienie)
- Tworzenie nieba i jego zastosowanie do oświetlenia sceny
Renderowanie sceny
- Zasady renderowania
- Ustawienia renderowania dla grafiki statycznej
- Ustawienia renderowania dla druku
- Ustawienia renderowania dla animacji
Podstawy animacji
- Ręczna i automatyczna animacja za pomocą klatek kluczowych.
- Animacja ruchu obiektu po ścieżce
Czas trwania
Prelegenci
Jerzy Drozda
Od lat prowadzi na całym świecie szkolenia i wykłady z zakresu animacji, postprodukcji i sztuki filmowej. Jego umiejętności techniczne, niezrównana kreatywność, zdolność rozwiązywania problemów umożliwiły mu realizacje projektów w szeroko rozumianej branży kreatywnej i IT, a przystępny sposób nauczania sprawił, że obecnie jest on jednym z najszerzej znanych i najchętniej oglądanych instruktorów Adobe.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
woj. mazowieckie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Nazwa firmy: IT MEDIA S.C.
- Ulica i nr: ul. Elektronowa 2
- Kod pocztowy: 03-219
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 5242365558