KPiR dla zaawansowanych księga przychodów i rozchodów zgodna z przepisami, niestandardowe operacje gospodarcze, formy prawne i podatkowe

O kursie

Kurs 24 godzinny/2 weekendy

- 18.02.2023  - 6h

- 19.02.2023 - 6 h,

- 25.02.2023 - 6 h

 -26.02,2023 - 6 h

Kurs adresowany jest do osób, które samodzielnie prowadzą własną uproszczoną księgowość, ale zdarzają się problematyczne sytuacje, a także do osób, które pracują w biurze rachunkowym z różnymi klientami np. rozliczają spółki osobowe. 

Podczas kursu przedstawione zostaną zagadnienia w sposób praktyczny, tak aby po zakończeniu kursu uczestnik potrafił samodzielnie rozwiązywać problemy z niestandardową operacją gospodarczą z KPiR.

 

Kto powinien wziąć udział?

zapraszamy wszystie osoby chętne uaktualnić swoją wiedzę w dziedzinie księgowości i finansów

  • głównych księgowych
  • księgowych
  • doradców podatkowych
  • pracowników biur podatkowych
  • doradców podatkowych, finansowych
  • przedsiębiorców

Program kursu

Formy prawne i podatkowe prowadzenia działalności gospodarczej

  1. Definicja przedsiębiorcy w rozumieniu Prawa Przedsiębiorców.
  2. Omówienie form prawnych prowadzenia działalności gospodarczej, w tym spółek osobowych.
  3. Omówienie form opodatkowania działalności gospodarczej i działów specjalnych produkcji rolnej.
  4. Przedstawienie kiedy i w jakiej formie prawnej i formie opodatkowania należy/można prowadzić KPiR. 

Podstawy prawne

  1. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych – zagadnienia ogólne (źródła przychodów a KPiR).
  2. Omówienie rozporządzenia w sprawie KPiR.

Zapisy w KPiR

  1. Przedstawienie wzoru KPiR.
  2. Omówienie poszczególnych kolumn.
  3. W jaki sposób należy dokonywać zapisów w KPiR?
  4. Dowody księgowe – rodzaje dowodów księgowych.
  5. Sposób ewidencjonowania towarów/materiałów handlowych.
  6. Sposób ewidencjonowania pozostałych wydatków.
  7. Moment dokonywania zapisów operacji gospodarczych.
  8. Przychody podatkowe – moment powstania.
  9. Podział kosztów a zapis w KPiR.
  10. Samochód w firmie a koszty podatkowe w KPiR.
  11. Problemy związane z zapisami zdarzeń gospodarczych w ramach spółki osobowej.

Ewidencje towarzyszące

  1. Ewidencja VAT (podatnicy zwolnieni z VAT, podatnicy opodatkowani VAT) – a zapisy w KPiR.
  2. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
  3. Ewidencja sprzedaży.
  4. Ewidencja kupna sprzedaży wartości dewizowych.
  5. Ewidencja pożyczek i zastawionych rzeczy.
  6. Ewidencja przebiegu pojazdu.

Zaliczki na podatek dochodowy

  1. Forma opodatkowania (skala podatkowa, podatek liniowy).
  2. Sposób ustalania zaliczki na podatek dochodowy a wybrana forma opodatkowania.
  3. Sposób ustalenia zaliczki dla wspólników spółki osobowej.

Zamknięcie roku podatkowego w KPiR

  1. Sporządzenie spisu z natury.
  2. Zamknięcie KPiR i ustalenie dochodu.
  3. Przechowywanie dokumentacji księgowej.

 

Czas trwania

18-19.02.2023 - 12 h, 25-26.02,2023 - 12 h

Prelegenci

Barbara Spychała-Krzesaj
doradca podatkowy
MCS TAX Sp. z O.O.
Doradca Podatkowy Nr 11186 - Wykładowca i trener (Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, WSB w Poznaniu, Poznańska Wyższa Szkoła Biznesu) - Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), Studium Podyplomowego w zakresie Rachunkowości oraz Studium Podyplomowego z Prawa Gospodarczego. - liczne kursy i szkolenia, m.in. z zakresu technik pedagogicznych i podatku akcyzowego w Unii Europejskiej organizowane w ramach programu PHARE’99 „Wzmocniona Administracja Podatkowa”. - inspektor kontroli skarbowej; London of Chamber Commerce and Industry Examinations Board – Business English. - ekspert podatkowy w TV doświadczenie zawodowe: 1999-2004 - Izba Skarbowa w Poznaniu - przygotowywanie projektów decyzji w drugiej instancji - interpretacje przepisów prawa w zakresie podatków pośrednich i podatku dochodowego 2004 - Urząd Kontroli Skarbowej w Poznaniu 2006 - Mianowany urzędnik służby cywilnej - analiza dokumentacji księgowej i podatkowej - szkolenia z zakresu prawa podatkowego dla pracowników administracji 2007-2010 - Kancelaria podatkowa - sporządzanie opinii prawnych, pism odwoławczych, pism procesowych - audyty podatkowe, analiza zagadnień podatkowych 2010 - Własna Kancelaria Podatkowa - doradztwo podatkowe - księgowość - kursy, szkolenia.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

- platforma Clikmeeting
- komputer z dostępem do internetu
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); b. 2 GB pamięci RAM (zalecane 4 GB lub więcej) c. System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS;

Rejestracja

Szkolenie
1 229
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • pytania i odpowiedzi
Zniżki grupowe:
  • 2.44% przy zgłoszeniu min. 3 osób
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  • warunkiem udziału w szkoleniu jest przesłanie zgłoszenia na minimum 3 dni robocze przed terminem rozpoczęcia wraz z potwierdzeniem dokonania płatności
  • po otrzymaniu zgłoszenia potwierdzimy jego przyjęcie w ciągu 48 godzin oraz przekażemy wszelkie informacje organizacyjne wraz z dokładnym adresem szkolenia - Poznań/Suchy Las
  • Firma MCS TAX Sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z przyczyn od niego niezależnych. W takim wypadku Organizator dokonuje zwrotu wpłaconych przez Uczestników szkolenia opłat na rachunek bankowy, z którego dokonana była płatność.

 

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: MCS TAX Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Zakątek 4
  • Kod pocztowy: 62-002
  • Miejscowość: Suchy Las
  • Numer NIP: 9721313225

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

MCS TAX Sp. z o.o.
62-002 Suchy Las, Polska Zakątek 4

Organizator

MCS TAX Sp. z o.o.
62-002 Suchy Las, Polska
Zakątek 4
woj. wielkopolskie
Miło nam poinformować, że połączyłyśmy siły, aby stworzyć mocny zespół ludzi ambitnych i pełnych pasji, posiadających bogate doświadczenie w księgowości, podatkach i finansach. MCS TAX sp. z o.o. zarejestrowana jest w Sądzie Rejonowym w Poznaniu, V...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!